تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس سه خصلت داشته باشد، دنيا و آخرتش سالم مى‏ماند: به خوبى فرمان دهد و خود به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797598589




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تخت خواب ضد زلزله ولامپ كم مصرف بدون جيوه نمونه اي از دستاورد هاي ايران در عرصه صنعت


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: تخت خواب ضد زلزله ولامپ كم مصرف بدون جيوه نمونه اي از دستاورد هاي ايران در عرصه صنعت
٥٠٠ شركت صنعتي و تحقيقاتي كشور جديدترين محصولات و دستاوردهاي مبتني بر فناوري خود را در نمايشگاه دستاوردها و نوآوري هاي بخش صنعت و معدن به نمايش گذاشته اند. اين نمايشگاه را شايد بتوان جزو مجموعه نمايشگاه هايي از اين دست به حساب آورد كه تا حد قابل توجهي با استقبال مردمي مواجه شده است. البته صرف نظر از عرضه برخي محصولات تكراري و ارائه شده در نمايشگاه هاي مشابه، ساير محصولات و دستاوردهاي عرضه شده در اين نمايشگاه از نظر اهميت و طراحي قابل توجه بود. معرفي برخي از دستاوردهاي ارائه شده، ماحصل بازديد چند ساعته ما از اين نمايشگاه است كه از نظرتان مي گذرد.

دستگاه CNG خانگي
محققان كشورمان موفق به طراحي و ساخت دستگاه هاي CNG خانگي و اداري شده اند كه نمونه اي از اين دستگاه در اين نمايشگاه در معرض ديد عموم قرار گرفته است. اين دستگاه مانند يك آبگرمكن گازي در منازل و البته در محل پاركينگ نصب مي شود و با اتصال به لوله گاز موجود در محل و همچنين اتصال به برق، مردم مي توانند از آن براي تامين سوخت خودرو استفاده كنند. به گفته جزايري از مجريان اين طرح، استفاده از اين دستگاه در شرايطي كه ما در كشور با كمبود جايگاه هاي CNG مواجه هستيم، بسيار حائزاهميت است و توليد انبوه اين دستگاه در كشور صرفه جويي قابل ملاحظه اي از نظر توليد انرژي و صرفه جويي در وقت به همراه خواهد داشت.

تخت خواب هوشمند ضد زلزله
تقريبا يكي از پرمخاطب ترين غرفه هاي نمايشگاه غرفه اي بود كه در آن تخت خواب هاي هوشمند ضدزلزله در سايزهاي متفاوت ارائه شده بود. به گفته مجري طرح، اين تخت خواب هاي هوشمند به كمك سنسوري كه روي ديوار نصب مي شود در مقابل امواج زلزله از ٢ تا ٤ ريشتر واكنش نشان مي دهد به طوري كه با اولين پس لرزه ، اين تخت خواب در عرض ٣ثانيه بسته مي شود به طوري كه پوشش نسبتا ضخيمي كه توانايي تحمل ٩ تن ضربه نقطه اي را دارد، روي سطح تخت را فرا مي گيرد و فرد را از آسيب ديدگي هاي ناشي از تخريب منزل محافظت مي كند. ضمن آن كه اين تخت خواب به گونه اي طراحي شده است كه در حين استفاده جريان هوا از اطراف به داخل آن نفوذ مي كند. اين دستاورد محققان كشورمان كه با استفاده از فناوري كاملابومي طراحي شده، درحال حاضر به ثبت رسيده است و هيچ نمونه خارجي نيز ندارد.

كاورهاي محافظ سرما وگرما
براي اولين بار در دنيا محققان كشورمان با استفاده از روشي نه چندان پيچيده موفق به توليد محصولاتي با عنوان محصولات سرما-گرما شده اند كه مي تواند جايگزين بسيار مناسبي براي محصولاتي مانند فلاسك و يا كلمن و يخچال از بعد مصارف خانگي باشد اما به گفته مجري طرح، اين دستاورد مي تواند از بعد نظامي و صنعتي به ويژه در صنعت ساختمان نيز به كار رود.

به طوري كه اين محصول به عنوان عايق حرارتي درحال حاضر در قالب كاور قمقمه نظاميان توليد شده است. اين محصولات امكان حفظ دما را تا ٦ ساعت فراهم مي كنند به طوري كه به عنوان مثال با قراردادن ظرف حاوي آب جوش در داخل اين كاور، دماي آب بين ٣ تا ٦ ساعت به همان ميزان باقي مي ماند تا جايي كه با استفاده از آن حتي مي توان به خوبي چاي يا قهوه تهيه كرد. اين كاورها از ٣ بخش اصلي شامل شبكه هوا، نوعي رزين و يك لايه نازك جيوه تشكيل شده است.

موتور ملي پايه گاز سوز
موتور ملي پايه گازسوز كه در عين حال با استفاده از بنزين نيز مي توان آن را مورد بهره برداري قرار داد، از ديگر محصولات ارائه شده در نمايشگاه است. حجم اين موتور ١٧٠٠ سي سي است و به گفته مسئول فني غرفه از پيشرفته ترين نمونه ها در دنيا محسوب مي شود كه ارائه آن در نمايشگاه «اكسپوي» آلمان توجه نمايندگان بسياري از كشورهاي اروپايي را به خود جلب كرد و از آن به عنوان موتور روز دنيا ياد كرده اند. اين موتور در آينده نزديك روي خودروي «سمند Lx» و «سورن» نصب خواهد شد.

ظروف يك بار مصرف كاملا گياهي
ظروف يك بار مصرف تهيه شده از نشاسته ذرت كه مهم ترين ويژگي آن ها سازگاري با محيط زيست و قابليت تجزيه در خاك حداكثر پس از ٦ ماه است، در شرايطي كه جهان با بحران افزايش استفاده از موادپلاستيكي مواجه است، در نمايشگاه دستاوردهاي صنعت و معدن به عنوان يكي از محصولات و دستاوردهايي كه ارتباط مستقيم با زندگي مردم دارد، مورد استقبال ويژه اي قرار گرفته بود. اين ظروف پس از مصرف و با ورود به طبيعت تحت تاثير ميكروارگانيسم هاي خاك ، دما، رطوبت، اكسيژن و فشار خاك طي حداكثر ٦ ماه به طور كلي تجزيه مي شوند.

محصول توليد شده توسط محققان كشورمان همچنين توانسته است استاندارد اروپا را نيز دريافت كند. در همين راستا محققان كشورمان به فناوري توليد گرانول هاي گياهي نيز دست يافته اند كه با استفاده از آن مي توان قطعات يك بار مصرف گياهي را در اسباب بازي ها، ظروف بسته بندي و ... تهيه و توليد كرد.

لامپ هاي فوق كم مصرف بدون جيوه
واژه لامپ هاي كم مصرف تقريبا براي همه ما يك واژه شناخته شده است كه در سال هاي اخير به طور مكرر استفاده مي شود اما محققان كشورمان به فناوري توليد لامپ هاي LED فوق كم مصرف دست يافته اند كه در مقايسه با لامپ هاي كم مصرف موجود در بازار از ويژگي هاي بسيار مطلوب تري برخوردار است. به طوري كه بنابر ادعاي توليد كنندگان، استفاده از اين لامپ در مقايسه با لامپ هاي فلورسنت معمول ٦٩ درصد بيشتر صرفه جويي به دنبال دارد و برخلاف لامپ هاي فلورسنت به دليل نداشتن جيوه آلودگي زيست محيطي نيز ايجاد نمي كند. اين لامپ همچنين علاوه بر نوردهي بالا، ٥٠ هزار ساعت عمر مي كند درحالي كه عمر يك لامپ فلورسنت معمولي ٨ هزار ساعت است.

توليد ماده موثره آنتي بيوتيك ها
در اين نمايشگاه در بخش صنعت داروسازي نيز دستاوردهاي قابل توجهي ارائه شده بود كه از جمله آن مي توان به توليد ماده موثره آنتي بيوتيك ها توسط محققان كشور اشاره كرد كه اين محصول پايه و مهم در صنعت داروسازي مورد تاييد وزارت بهداشت نيز قرار گرفته است.

ايران پس از ٥ كشور آمريكا، روسيه ، چين، مكزيك و اسپانيا ششمين كشوري است كه موفق شده است از طريق روش تخمير اين ماده را توليد كند.

چراغ هاي هوشمند خودرو
يك محقق جوان ايراني در اين نمايشگاه محصولي را با عنوان چراغ هاي هوشمند خودرو در معرض ديد عموم قرار داده بود، اين چراغ ها به دليل حساسيت بسيار بالايي كه در مقابل نور و تاريكي دارند، به كمك سنسورهايي كه در داخل آن ها قرار داده شده است روشن يا خاموش مي شوند، در واقع سنسورهاي تعبيه شده روي اين چراغ ها در هنگام غروب باعث روشن شدن آن ها به صورت خودكار مي شود و در بزرگراه ها به هر اندازه كه هوا تاريك باشد متناسب با آن چراغ هاي خودرو را روشن مي كند. دانش طراحي اين چراغ هوشمند كه برگزيده جشنواره ترافيك نيز بوده، كاملا بومي است.

ساخت نازل سوخت
محقق جوان سازنده چراغ هاي هوشمند خودرو همچنين براي اولين بار در جهان موفق به ساخت نازل هاي سوختي شده كه درحال حاضر توليد مشابه آن در انحصار آلمان است. اين دستگاه روي تجهيزات جايگاه هاي CNG نصب مي شود و كار آن انتقال سوخت به ماشين است.

سامانه ثبت حركات و فعاليت هاي بدن انسان
سامانه ثبت حركات بدن انسان با كاربردهاي پزشكي، هنري، صنعتي و ... از جمله دستاوردهاي ارائه شده در نمايشگاه بود. اين سامانه متشكل از تجهيزاتي است كه روي بدن فرد يا كاربر نصب مي شود و در نقاطي مانند مفاصل به سنسورهايي مجهز است كه كليه حركات و حالات بدن را ثبت مي كند. اين سامانه يكي از مدرن ترين روش ها در ساخت و توليد انيميشن محسوب مي شود. اين سيستم به صورت بي سيم قابل استفاده است. از ديگر كاربردهاي آن در عرصه پزشكي است كه در جراحي هاي روباتيك مي توان روبات هاي جراح را با استفاده از اين سامانه به خوبي كنترل كرد.
 پنجشنبه 26 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن