تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره‏هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، شيطا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797511743




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاكيد معاون اول رييس جمهور بر حمايت بي دريغ دولت نهم از پژوهشگران


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تاكيد معاون اول رييس جمهور بر حمايت بي دريغ دولت نهم از پژوهشگران
معاون اول رييس جمهور بار ديگر بر حمايت بي دريغ دولت نهم از پژوهشگران و محققان در تمامي عرصه ها تاكيد كرد.


به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، "پرويز داودي" روز يكشنبه در مراسم افتتاحيه نمايشگاه "جامع دستاوردهاي 30 ساله وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري" اظهار داشت: بيشترين فرمايشات و حمايت ها و توجه هاي مقام معظم رهبري به علم و فناوري است. دولت نهم نيز به عنوان مقلد ايشان همان روش و منش را دارد و بيشترين حمايت را نخبگان و پژوهشگران مي كند.
داودي به اقدامات انجام شده در عرصه علمي و فناوري در كشور اشاره كرد و گفت: در بخش هسته اي ،‌نانو و هوافضا قدم هاي موثر ي در كشور برداشته شده و در اين رشته تنها چند كشور وارد شده اند كه ايران نيز يكي از اين كشور ها است.
وي به مقايسه آمار ها در سال هاي 57 و 87 پرداخت و گفت: در سال 1357 ، 170 هزار دانشجو در كشور وجود داشته كه در سال 83 اين رقم به يك ميليون و 800 هزار نفر و در سال جاري به 3ميليون و 500 هزار نفر رسيده است .
وي اعضاي هيات علمي در سال 57 را كمتر از پنج هزار نفر بيان كرد كه در سال 83 به 42 هزار نفر و در سال جاري به 53 هزار نفر رسيده است .
معاون اول رييس جمهور ادامه داد:در 5/3 سال گذشته تنها 300 مجوز دوره دكترا و يك هزار و 200 مجوز دوره كارشناسي ارشد صادر شده است يعني 80 درصد رشد در اين چند سال بوجود آمده است.
داودي، تعداد مقالات علمي در سال 57 را 500 مقاله بيان كرد كه در سال 83 سه هزار و 800 مقاله و در سال 87 ، اين تعداد مقالات به 13 هزار مقاله رسيده است.
داودي همچنين تعداد پارك هاي علمي و فناوري در كشور در سال 83 را 55 پارك ذكر كردكه در سال جاري به 82 پارك رسيده است.
وي ميزان اختراعات ثبت شده در سال 57 را كمتر از 30 مورد بيان كرد كه اين اختراعات از سال 57 تا سال 83 به چهار هزار و 800 اختراع و از سال 84 تا 87 به 14 هزار رسيده است.
معاون اول رييس جمهور يادآور شد: اين آمارها نشان مي دهد كه انقلاب اسلامي در كشور چه اقداماتي انجام داده است و دولت نهم به تبعيت از رهبر و انقلاب چه حركت هاي تصاعدي برداشته است. مقام معظم رهبري فضاي بسيار مطوبي را در كشور براي محققان و پژوهشگان ايجاد كرده اند.
داودي همچنين برپايي اين نمايشگاه را افتخار و مقدمه خوبي براي حركت هاي تصاعدي و پيشرفت هاي علمي رو به جلو در كشور دانست و با بيان اينكه "سند چشم انداز نيز چنين راهي را براي ما ترسيم كرده است"، ‌افزود: امسال كه سال شكوفايي و نوآوري است بايد بيش از پيش براي پژوهش و نوآوري در عرصه هاي مختلف علمي كشور بايد تلاش كنيم.
معاون اول رييس جمهور با تاكيد براينكه "مقام معظم رهبري دهه آتي را دهه پيشرفت و عدالت نام نهاده اند"، گفت: در دهه آتي قطعا شاهد ارتقا علمي كشور خواهيم بود و به مسايل مختلف علمي جهان پاسخ خواهيم داد كه وظيفه محققان و پژوهشگران را در اين زمينه خطير است.
داودي همچنين گفت: در اسلام حركت به سمت علوم نيز براساس اين نكته باشد كه علم به عنوان يك علم فردي نيست، بلكه علمي كه براي پيشرفت، رفاه و توسعه جامعه بايد باشد.دين اسلام يعني دين تحقيق و تفكر ، ابداعات اختراعات است.
داودي ادامه داد: ‌يكي ازنقاط ضعف اساسي ما اين است كه در علوم انساني كم كرده ايم ،‌علوم انساني عمدتا وارداتي است و براساس مقالات ،‌تفكرات ، سياست ها و داده ها و شناخت هايي غربي است كه ما تحويل گرفته ايم و به صورت ابتدايي بسط و گسترش داده ايم.
وي در عين حال يادآور شد: در علوم تجربي و علوم دقيقه با توجه به سوابق تاريخي خود خيلي خوب كار شده راه هاي ميانبر خوبي بدست آمده و حتي نكاتي مطرح شده كه براي اولين بار در سطح جهان مطرح شده است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت : پيش از انقلاب اسلامي نظام سلطه و طاغوت اجازه نمي داد كه حتي مهندسين ايراني يك پيچ دستگاهي را باز كنند و ببنند چه خبر است.
معاون اول رييس جمهور همچنين به وجود نوعي تفكر انحرافي از اسلام در پيش از انقلاب اشاره كرد و گفت: در اين تفكر اسلام را فردي مطرح مي كردند كه اسلام سياست و حكومت نيست ،‌ اما بعدا از انقلاب اسلامي اسلام در جايگاه واقعي خودش ديده شد كه تمام رفتارهاي را براي سعادت و رفاه جامعه مي خواهد.
وي ادامه داد: با اين نگاه فضا براي تحقيقات و پژوهش در كشور باز است ، در قبل از انقلاب ، جايي براي مديريت اسلامي ،‌اقتصاد كلان اسلامي ، طراحي هاي و برنامه ريزي اقتصادي كشور وجود نداشت چراكه چنين انتظاري از اسلام وجود نداشت.
معاون اول رييس جمهور به بحران مالي و اجتماعي موجود در جهان اشاره كرد و گفت: هم اكنون بحران اقتصادي ، فسادهاي اجتماعي وجود دارد كه پاسخ ما براي اين بحران ها چيست.
داودي ريشه بحران در نظام سرمايه داري جهان را بي توجهي به اخلاق و همچنين وجود نظام ربا دراين سيستم اقتصادي دانست .
نمايشگاه جامع دستاوردهاي 30 ساله وزارت علوم ،‌تحقيقات و فناوري با حضور تمامي دانشگاه ها ، مراكز پژوهشي و پارك هاي علمي و فناوري امروز با سخنان داودي معاون اول رييس جمهوري و محمد مهدي زاهدي وزير علوم در مصلي امام خميني (ره) گشايش يافت.
داودي پس از حضور در مراسم افتتاحيه و سخنراني در اين نمايشگاه ، به همراه وزير علوم از اين نمايشگاه كه شامل 300 غرفه دستاوردهاي آموزشي ، پژوهشي ، علمي و دانشجويي است بازديد كرد و از نزديك با فعاليت هاي دانشگاه ها و مراكز پژوهشي و پارك هاي علمي و فناوري آشنا شد.
داودي در بدو ورود به نمايشگاه از غرفه يادمان شهداي دانشگاهيان بازديد و دفتر اين غرفه را امضا كرد.
وي همچنين از غرفه ويژه دانشجويان غير ايراني نيز بازديد و با دانشجويان افغاني عكس يادگاري گرفت.
معاون اول رييس جمهور سپس از غرفه پژوهشگاه هوا و فضاي بازديد و از نمونه راكت كاوش 2 بازديد كرد
سيام.1336
 يکشنبه 1 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 309]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن