تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 10 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793377022




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انجمن توليدكنندگان سموم دفع آفات نباتي خواستار حمايت دولت شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: انجمن توليدكنندگان سموم دفع آفات نباتي خواستار حمايت دولت شد
رييس انجمن توليدكنندگان سموم دفع آفات نباتي خواستار حمايت دولت از توليدكنندگان اين بخش شد.


به گزارش روز يكشنبه خبرنگار ايرنا، "محمد خصوصي" گفت: در صورتي كه دولت در راستاي تعيين تعرفه هاي رقابتي واردات سموم دفع آفات و نباتات، بررسي و كارشناسي نكند توليدكنندگان داخلي در معرض تهديد تعطيلي قرار خواهند گرفت و تمام سرمايه گذاري
هاي انجام شده در اين صنعت از بين خواهد رفت.
اين مقام مسئول افزود: در زمان حاضر بيش از 46 واحد صنعتي در زمينه توليد سموم دفع آفات نباتي فعاليت مي كنند كه از اين تعداد 32 واحد عضو انجمن هستند.
خصوصي با بيان آنكه واحدهاي يادشده با مشكلات متعددي مانند تعرفه هاي غيررقابتي
، موانع گمركي، كمبود نقدينگي و واردات بي رويه سموم غيراستاندارد مواجه هستند، اظهار داشت: مشكلات يادشده بازار داخلي را نيز تحت تاثير قرار داده است.
وي با اشاره به اينكه مصرف انواع سموم در ايران سالانه بالغ بر 27 هزار تن برآورد مي شود، افزود: سمومي كه در ايران توليد مي شود كاملا منطبق بر استانداردهاي سازمان خواربار و كشاورزي ملل متحد (فائو) و زيست محيطي است و پس از تاييد سازمان حفظ نباتات وارد چرخه مصرف مي شود.
رييس انجمن توليدكنندگان سموم دفع آفات نباتي تصريح كرد: در زمان حاضر توانايي توليد 200 نوع مواد دفع آفات نباتي و نيز انواع فرمولاسيون سموم كه در جهان مصرف مي شود، در داخل كشور وجود دارد.
خصوصي با بيان اينكه طبق بند سوم ماده 12 قانون ماليات بر ارزش افزوده انواع كود، سم، بذر و نهال معاف از ماليات هستند، گفت: در تبصره 2 ماده 17 فصل چهارم اين قانون آمده است در صورتي كه موديان به عرضه كالا و خدمات موضوع اين قانون اشتغال داشته باشند و يا طبق مقررات اين قانون مشمول ماليات نباشند، ماليات هاي پرداخت شده بابت خريد كالا يا خدمات تا اين مرحله قابل استرداد نيست.
وي افزود: در چنين شرايطي توليدكنندگان بايد بابت تامين مواد اوليه مورد نياز خود مانند محصولات پتروشيمي، كارتن، قوطي، برچسب يا ساير موادي كه از بازار داخلي تامين مي كنند سه در صد ماليات پرداخت كنند و اين در حالي است كه وارد كنندگان سموم از پرداخت اين ماليات ها معاف هستند.
به گفته رييس انجمن توليدكنندگان سموم دفع آفات نباتي، از طرفي اين سه درصد ماليات بر ارزش افزوده بايد نقدا در موقع خريد پرداخت شود و همين امر بخش قابل توجهي از نقدينگي واحدها را در بر مي گيرد و توليدكنندگان را با وجود شرايط نگران كننده توليد در تنگنا قرار مي دهد در حالي كه واردكنندگان به راحتي از اين موقعيت استفاده مي كنند و حتي اگر بازار مناسبي وجود نداشته باشد آن را انبار و با قيمت مناسب تري در آينده به بازار عرضه مي كنند.
وي با بيان اينكه در زمان حاضر واردكنندگان از بهترين شرايط نسبت به توليدكنندگان داخلي برخوردارند، گفت: با وجود آنكه كنترل دقيقي بر روند واردات انواع سموم صورت نمي گيرد اما توليدكنندگان داخلي خواهان ايجاد فضاي رقابتي مبتني بر عرضه محصولات با كيفيت و تعرفه واردات معقول هستند تا به توليد داخلي لطمه اي وارد نشود.
خصوصي با اشاره به حاكم بودن نوعي دامپينگ بر بازار سموم دفع آفات نباتي، اظهار داشت: قيمت سموم وارداتي از چين يا هند با توجه به جايزه صادراتي (كه از كشور خود دريافت مي كنند) ارزان تر از اجناس ساخت داخلي است اما آنها را گران تر از توليد داخلي
قيمت گذاري كرده و تخفيف بيشتري به فروشگاه ها مي دهند كه هم كشاورز جنس را گران تر خريده و هم فروشنده استفاده بيشتري ببرد و در نتيجه فروشگاه ها رغبت بيشتري به خريد اجناس وارداتي داشته و كشاورزان را ترغيب به خريد اجناس خارجي مي كنند.
رئيس انجمن توليدكنندگان سموم دفع آفات نباتي با اشاره به تعرفه 15 درصدي واردات سموم، افزود: تا دو سال قبل حدود 90 درصد نياز كشور به انواع سموم در داخل توليد مي شد و يكي از افتخارات توليدكنندگان داخلي اين است كه در زمان خودكفايي گندم 95 درصد سم مورد نياز اين محصول در داخل توليد مي شد، اما متاسفانه پس از حذف يارانه سموم واردات آن آزاد شد و اين مساله تعادل بازار را برهم زد.
وي گفت: اين موضوع طي سال گذشته به دليل بروز خشكسالي و سرماي بيش از حد مشكلات ديگري را به وجود آورد و با توجه به كاهش تقاضا در بازار بسياري از توليدكنندگان داخلي با افت ظرفيت توليد مواجه شدند كه با توجه به افزايش حجم واردات فشارهاي سنگيني به آنان وارد شد.
خصوصي با اشاره به ماده 39 قانون گمرك، افزود: اگر كالايي تعرفه بالايي داشته باشد بايد مطابق كالاي ساخته شده تعرفه پرداخت كند و در حالي كه تعرفه مواد اوليه چهار درصد است ما نيز بايد همان 15 درصد را بپردازيم و هيچ فرقي با واردكننده كالاي ساخته شده نداريم.
وي با بيان اينكه توليدكنندگان داخلي خواهان افزايش تعرفه ها تا حداقل 30 درصد به عنوان تعرفه رقابتي هستند، افزود: در چنين شرايطي دولت مي تواند با حمايت هاي تعرفه اي از تعطيلي واحدهاي فعال اين صنعت جلوگيري كند.
رييس انجمن توليدكنندگان سموم دفع آفات و نباتي در عين حال از صدور مجوزهاي بي رويه احداث واحدهاي توليدي جديد در اين صنعت انتقاد كرد و افزود: اين امر سبب شده است تا بسياري از ظرفيت ها در اين صنعت خالي بماند و حجم زيادي از سرمايه گذاري هاي اين صنعت بلاتكليف بمانند.
وي با اشاره به اينكه 85 درصد از كل سموم توليدي كشور براي اولين بار در شركت گياه توليد شده اند، افزود: توليدات اين شركت اكنون بهترين سطح كيفي را در مقايسه با كشورهايي مانند چين و هند داراست و به عنوان پيشتاز اين صنعت در كشور مطرح است.
اقتصام ** 9134 ** 1558
 يکشنبه 17 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1067]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن