تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797651651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معماري داخلي غريبه اي در ساخت و سازهاي كشور


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: معماري داخلي غريبه اي در ساخت و سازهاي كشور


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز :«معماري داخلي» گرچه واژه ايي آشنا براي هر فرد است اما در واقع غريبه اي است كه در بين رشته هاي تخصصي در صنعت ساخت و ساز مهجور مانده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران « ايسكانيوز»،معماري داخلي كوششي است براي اهلي كردن فضاي زندگي ، بدين معني كه انسان خود را در فضايي آشنا و نزديك به نيازهايش حس كند اما در ساخت و سازهاي كشور نه تنها به اين موضوع توجهي نشده بلكه رشته معماري داخلي نيز هيچ جايگاه قانوني ندارد.
وقتي در سال 1352 قانون نظام معماري و ساختمان در حال تدوين بود ، اين درخواست مطرح شد تا جايگاه تخصص معماري داخلي مشخص و پروانه اشتغال صادر شود اما اين ماجرا تاكنون محقق نشده است.
نخستين همايش رسمي و تخصصي معماري داخلي روز پنجشنبه درتالار انديشه حوزه هنري با حضور سفير ايتاليا در ايران، اساتيد دانشگاه و دانشجويان معماري داخلي برگزار شد، تا مديران اجرايي ،سياستگذاران و مردم بيش از پيش با اسن رشته آشنا شوند.
جعفر وزيرزاده رئيس هيات مديره جامعه مهندسان معماري داخلي ايران دراين همايش گفت : به دليل نداشتن شناخت كافي از نقش تخصص معماري در ساختمان ، دفتر مطالعات نظام معماري از تعيين حقوق اين تخصص ممانعت به عمل مي آورد.
وي با اشاره به تلاش هاي صورت گرفته در زمان تدوين قانون جديد نظام مهندسي و كنترل ساختمان گفت : اين تلاش ها هم بي ثمر بود. درحاليكه حقوق برخي از رشته ها كه به مراتب نقش كمتري در طراحي صنعت ساختمان دارند در قانون نظام مهندسي ديده شده است اما اثري از معماري داخلي وجود ندارد.
قطعا ناديده گرفتن اين موضوع در صنعت ساخت و ساز كشور تبعاتي به همراه دارد بدون توجه به معماري داخلي تنها سرپناهي ايجاد مي شود كه فاقد هرگونه روح و جسم براي آرامش آدمي است.
كارشناسان معماري داخلي قدمت اين هنر، تخصص و صنعت را به دوران غارنشيني انسان ها منتسب مي كنند.
مهندس فريدون كسرايي كارشناس معماري داخلي در خصوص اين رشته گفت : معماري داخلي آموزش هنر بهتر زيستن در فضاي محدود است، ضمن اينكه معماري داخلي ورود جان زندگي به فضاي معماري نيز است.
وي افزود ::معماري داخلي شكل آفرين زندگي مناسب با فرهنگ مصرف كننده و مخاطبش است و با ذره بيني درشت نماتر از ذره بين معمار به جزئيات فضاي زيست انسان نگاه مي كند.
وي كه به خاطر طراحي داخلي هتل داريوش كيش جايزه بهترين طراحي را به خود اختصاص داده بود ، عصاره انديشه معماري را معماري داخلي عنوان مي كند.
سيد محمد بهشتي كه زماني رئيس سازمان ميراث فرهنگي كشور بود در اين باره به موضوع «تقاضاي كيفيت» اشاره مي كند: اگر متقاضي كيفيت باشيم ، قطعا آپارتمان ايراني هم مي توانيم داشته باشيم ،اما اكنون به جايي رسيده ايم كه خانه هاي ما به مانند سوله هستند همانگونه كه مساجد هم تبديل به سوله شده اند.
*معماري داخلي شخصيت شناس است
كلمه وسيله اي است براي شاعر تا احساسات و نقطه نظرهاي خود را بيان كند ، صوت ابزاري است براي تحليل هيجانات روحي و الهامات آهنگ ساز و بالاخره خط ، شكل ، فضا ، بافت ، نور و رنگ عواملي هستند براي عينيت بخشيدن به درون مايه نقاشان ، پيكر تراشان و معماران.نقاش در صفحه دو بعدي ، پيكرتراش بر حجم سه بعدي و معمار داخلي در فضاي دروني ساختمان با بكارگيري همين عوامل در معنا دادن به فضا و كار خود مي كوشد.
دكتر حسن اصانلو رئيس گروه معماري داخلي دانشكده سوره در اين همايش گفت :: معماري يك ظاهر و يك باطن دارد كه در اين بين معماري داخلي باطن معماري است.
وي اين باطن را بر اساس شخصيت شناسي انسان ها تعريف مي كند و مي گويد:معماري داخلي هر مكان مي تواند به نوعي به شخصيت شناسي متقاضيان آن طراحي بيانجامد.
وي افزود::انسان را مي توان مصداق معماري داخلي عنوان كرد و در عين حال معماري داخلي ارتباط تنگاتنگي با اميال و آرزوها دارد.
وي معتقد است:آينده معماري در دنياي امروز متعلق به معماري داخلي است.
از اين رو معماري داخلي با روحيه انسان رابطه مستقيمي دارد و توان تاثيرات عميق تري را نيز مي تواند دارا باشد،بنابراين امروزه بايد با نگاهي تازه تر به اطراف نگريست چراكه انسان فقط يك وجود فيزيكي ساده كه به جا و مكان نياز داشته باشد نيست بلكه پاسخهاي احساسي وي نيز از اهميت فراواني برخوردارند.همچنانكه كه دانش انسان نسبت به خود و محيط اطرافش گسترش مي يابد ،حوزه ديد او از زندگي و امكانات آن نيز وسيع تر مي شود و به دنبال ايجاد نظم در دنياي اطراف خود ميگردد و آنگونه نظمي منظور و مطلوب خواهد بود كه بتواند بيشترين سازگاري را با طبع و روح انسان برقرار كند.
دكترمصطفي كياني رئيس دانشكده معماري دانشگاه هنر نيز در نخستين همايش معماري داخلي با تشريح جزئيات اين رشته افزود:رشته معماري داخلي با بسياري از رشته ها از جمله سينما، تئاتر، تلويزيون، نقاشي، عكاسي، طراحي صنعتي ، ساخت و ساز و ... ارتباط دارد.
وي افزود: براي تدريس اين رشته نيازمند هيات علمي و امكاناتي مانند كارگاه هاي مناسب و... هستيم كه دانشگاه هنر مجهز به اين امكانات هست.
وي تصريح كرد: با توجه به اينكه مقطع كارشناسي ارشد در اين رشته به تازگي شكل گرفته است ، براي مدرك دكترا دانشگاه مي تواند دانشجو به خارج از ايران اعزام كند.
همچنين دكتر عليرضا مستغني عضو هيات علمي دانشكده هنر در اين همايش گفت:حدود 40 سال پيش در دانشكده هنر و در قالب هنرهاي تزئيني اين رشته شكل گرفته بود كه بعد از انقلاب تدريس اين رشته متوقف شد.
وي افزود:مقرر بود در برنامه اي چهار ساله رشته معماري داخلي در مقطع كارشناسي در سال 1382 راه اندازي شود اما گستردگي موضوع آن را با تاخير مواجه كرد.

اخبار مرتبط
• سرپناه بدون آرامش نتيجه نبود معماري داخلي است
 شنبه 16 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 421]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن