تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 29 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796429999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

5 سوال رایج قبل از خرید تبلت


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: در دو سه سال گذشته کم کم تبلت ها از ابزارهایی گرانقیمت و دکوری تبدیل به دسته ای از محصولات بسیار پرطرفدار در بازار تکنولوژی شده اند. طبق نتابج موسسه تحقیقاتی گارتنر، کاربران در سال ۲۰۱۱ بیش از ۶۳ میلیون تبلت خریده اند. در حالی که این عدد در سال ۲۰۱۰ تنها به ۱۷ میلیون دستگاه می رسید و پیش بینی ها برای سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۳۲۶ میلیون تبلت است.

اگر شما هنوز به دسته موزیک تبلت دارها نپیوسته اید، به گمانم هم اکنون بهترین زمان برای خرید اولین گجت این چنینی تان است. با توجه به انتخاب های متنوع از صفحه نمایش های هفت تا ده اینچ و قیمت های ارزان از ۲۰۰ دلار به بالا، تا کنون هیچ گاه چنین انتخاب های گسترده ای در اختیار نداشته اید.





البته پیشنهاد می کنم قبل از هرگونه تصمیم گیری، کمی وقت گذاشته و در ادامه مطب همراه باشید. پاسخ به این ۵ سوال به ظاهر ساده، انتخاب تبلت مناسب در میان انتخاب های بی پایان را بسیار آسان تر می کند.

۱- آی پد یا اندروید؟

همانطور که در دنیای کامپیوتر بازار اصلی سیستم عامل در دستان ویندوز و مک او اس است، هم اکنون در دنیای تبلت ها دو رقیب و هماورد اصلی داریم: سیستم عامل اندروید گوگل و iOS اپل. در اینجا به مزایا و معایب اصلی دو پلتفرم مهم دنیای تبلت می پردازیم و البته کمی هم در خصوص دیگر گزینه های جایگزین صحبت خواهیم کرد.

iPad + iOS

آی پد 2 فوق نازک با سیستم عامل آی او اس ۵ کار می کند که رابط کاربری بسیار سرراست و راحتی داشته و بیش از ۱۴۰ هزار اپلیکیشن اختصاصی دارد. نرم افزارهایی از قبیل بازی های با کیفیت و برنامه های ویدیویی تا ابزارهای بهره وری و اپلیکیشن های موسیقی که می توانند طیف وسیعی از سلایق را پوشش دهند. همچنین به همراه آی پد تعداد زیادی از ابزارهای جانبی جذاب و کارآمد را می توانید بیابید.


iOS 5 امکانات جدید زیادی را به دنیای تبلت ها اضافه کرده است‫.‬ چیزهایی از قبیل یکپارچه سازی تویتر، آی کلود برای سینک فایل ها میان ابزارهای مختلف و یا اضافه کردن امکانات جدید مولتی تسکینگ‫.‬ همچنین برای دوست داران روزنامه و مجلات، اپلیکیشن Newstand امکان بسیار جذابی است که به راحتی می توانند نشریات رایگان و غیر رایگان را مطالعه کنند‫.‬

البته از دیگر سو آی پد تنها در یک اندازه ارائه شده است و این تبلت فاقد برخی از امکاناتی است که بر روی اغلب تبلت های اندرویدی قابل مشاهده است. چیزهایی از قبیل رزولوشن صفحه بالاتر و کیفیت لمسی بهتر. و البته دنیای اندروید تنوع بسیار بسیار بیشتری دارد.

اندروید

سیستم عامل گوگل بر روی انواع مختلفی از تبلت ها و در نسخه های متفاوتی در دسترس است. اندروید ورژن ۳ یا هانی کام از ابتدا، مخصوص تبلت ها طراحی شده است و دارای امکاناتی از قبیل پشتیبانی از رزولوشن صفحه بالا و جابجایی راحت بین تسک ها و برنامه ها است. اندروید چندین صفحه ابتدایی یا home Screen در اختیار شما می گذارد که می توانید آنها را با ویجت ها و میانبر های مختلف شخصی سازی کنید.

نکته مثبت دیگر برای تبلت های اندرویدی این است که شما می توانید انتخاب های سخت افزاری بسیار گسترده ای داشته باشید. مثلا انتخاب تبلت هایی با قابلیت استفاده از قلم نوری یا تبلت هایی مجهز به صفحه کلید فیزیکی را هم خواهید داشت.

بعضی از تولید کنندگان تبلت مانند لنوو و سامسونگ تنها برخی تغییرات کوچک را به اندروید اضافه کرده اند که علاوه بر تغییر ظاهر، آن را خوش دست تر کرده است. برخی دیگر هم مانند آمازون به کلی تمام سیستم عامل را تغییر داده اند. کیندل فایر به گونه ای شخصی سازی شده و تغییر یافته است که شما کوچکترین اثری از اندروید گوگل در آن نخواهید یافت.

متاسفانه تعداد اپلیکیشن های ویژه تلبت اندروید از آی او اس کمتر است و رابط کاربری هانی کام هنگام استفاده می تواند تا حدی سخت و گیج کننده باشد (حتی برای کسانی که از یک تلفن اندرویدی به سراغ آن آمده باشند). البته این مشکلات در اندروید 4‪.‬0 یا بستنی حصیری تا حد فراوانی حل شده و سادگی بسیار بیشتری را شاهد هستیم.

ویندوز، پلی بوک او اس

پلی بوک شرکت بلک بری تنها تبلت موجود در بازار است که با سیستم عامل پلی بوک او اس ویژه RIM کار می کند. یک سیستم عامل جذاب و منحصر به فرد، به شما برخی امکانات جالب همچون کوچک و بزرگ کردن پنجره برنامه ها را می دهد (چیزی که در اندروید 4‪.‬0 هم اضافه شده است). به هر حال این دستگاه اپلیکیشن های بسیار کمی دارد و هنوز تنها امکان استفاده از برنامه های ایمیل و تقویم اصلی خود بلک بری را دارد. پیشنهاد کردن آن به هر کسی (به جز طرفداران محصولات بلک بری) کاری سخت و غیرعاقلانه است.

برخی از شرکت ها مانند اچ پی و سامسونگ تبلت هایی با سیستم عامل ویندوز سون هم عرضه می کنند. اما به دلیل سیستم عامل مورد استفاده، که به هیچ وجه مناسب یک رابط کاربری لمسی نیست، همچنین قیمت بالای دستگاه و شارژ باتری پایین آنها، این تبلت ها تنها برای کارهای بسیار ویژه در صنایع و پزشکی مناسب هستند. تا در کنار دستگاه های وابسته به سیستم عامل ویندوز مورد استفاده قرار گیرند. کاربران معمولی و مشاغل به هیچ وجه تا زمان عرضه ویندوز هشت (احتمالا در سال ۲۰۱۲) نباید سراغ تبلت های ویندوزی بروند.

۲- چقدر می خواهید هزینه کنید؟





شما می توانید یک تبلت چند رسانه ای هفت اینچ را با قیمتی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار خریداری کنید. اما اگر به دنبال یک نمونه ۱۰ اینچ خوب می گردید، حداقل باید ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار برای یک مدل ۱۶ گیگابایتی وای فای دار بپردازید.

اگر به فضای فراوانی برای فایل های موسیقی و فیلم نیاز دارید، باید مقداری بیشتر از جیبتان هزینه کنید و به دنبال مدل های ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی باشید. برای مثال یک آی پد جدید ۳۲ گیگابایتی ۵۹۹ دلار و مدل ۶۴ گیگالایتی آن ۶۹۹ دلار قیمت دارد. شما می توانید با نگهداری فایل های موسیقی و فیلم در فضای کلود و خرید یک دستگاه با حافظه ۸ یا ۱۶ گیگابایتی صرفه جویی اقتصادی قابل توجهی داشته باشید.

همچنین با خرید یک تبلت ۱۰ اینچ اندرویدی به جای آی پد، هزینه بسیار کمتری را متحمل خواهید شد. هر دو تبلت ایسوس ای پد ترانسفورمر و ایسر ایکونیا تب آ۵۰۰، با قیمتی کمتر از ۴۰۰ دلار در بازارهای جهانی به فروش می رسند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 416]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن