تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797797076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فیلم. اولی. های جنجالی در جشنواره فجر امسال


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:


«آزمایشگاه» داستان یک جوان خجول شهرستانی است که با رتبه اول از دانشگاه فارغ.التحصیل شده و برای استخدام به آزمایشگاه یک بیمارستان می.آید اما....





در جشنواره فجر امسال از نام.های بزرگ خبری نیست. فیلمسازان بزرگ و باتجربه سینمای ایران جایشان خالی است.

به هر حال طبیعی است كه وقتی سال گذشته بیشتر فیلمسازان باتجربه سینمای ایران چون مسعود كیمیایی، داریوش مهرجویی، محمد بزرگ.نیا، ابراهیم حاتمی.كیا،.كمال تبریزی و خیلی.های دیگر در جشنواره فجر فیلم داشته.اند، امسال دیگر رونق سال گذشته را در میان اسم.های مطرح نداشته باشیم. فقط داریوش مهرجویی است كه با «نارنجی.پوش».اش امید اول نام.های جشنواره امسال محسوب می.شود.

پس سی.امین جشنواره بین.المللی فیلم فجر یكی دیگر از آن جشنواره.هایی است كه باید در آن دنبال استعدادهای جدید و جوان گشت. درست مثل همان سالی كه پرویز شهبازی و «نفس عمیق».اش كشف شدند یا حمید نعمت.الله با «بوتیك» بر سر زبان.ها افتاد.

گاهی البته این فیلم اولی.ها جزو آدم.های مطرح سینما در رشته.های دیگر هستند كه برای اولین.بار در سمت كارگردانی ظاهر می.شوند درست مثل نیكی كریمی كه بعد از سال.ها فعالیت در عرصه بازیگری،.چند سال پیش اولین فیلمش «شب» در جشنواره فیلم فجر اكران شد.(و البته هیچ.گاه به نمایش عمومی درنیامد!)

امسال در این جمع پیمان معادی را با «برف روی كاج.ها» داریم. پیمان معادی با «جدایی نادر از سیمین» این روزها حسابی بر سر زبان.هاست. معادی كه سینما را با فیلمنامه.نویسی شروع كرد و از قضا بیشتر فیلمنامه.هایی هم كه نوشته مانند «آواز قو» فروش.های خوبی داشته.اند، تازه 2-3 سال است كه با بازی در فیلم.های اصغر فرهادی برای عامه مردم تبدیل به یك چهره آشنا شده است.

اولین فیلم پیمان معادی با عوامل كاملا حرفه.ای ساخته شده كه البته از او كه سال.هاست در سینمای ایران با چهره.های مهم و تاثیرگذار همكاری كرده، عجیب نیست. به همین دلیل هم توانسته برای سرمایه.گذاری روی فیلمنامه.اش و ساخت این فیلم با یكی از مهم.ترین تهیه.كننده.های سینمای ایران، یعنی سید جمال ساداتیان همكاری كند. نقش اول فیلم برعهده مهناز افشار است و ویشكا آسایش، حسن معجونی(بازیگر خوب تئاتر)، شیرین یزدانبخش و صابر ابر دیگر بازیگران فیلم معادی هستند.

فیلم داستان زندگی زنی است كه در مواجهه با یك اتفاق بزرگ در زندگی.اش، در دو راهه تصمیم.گیری قرار می.گیرد: او یا باید مطابق عرف دست به انتخاب بزند و یا راه دلش را برود. محمد كلاری هم فیلمبرداری اولین فیلم معادی را برعهده دارد كه معمولا در هر فیلمی حضور داشته باشد،. تاثیر پررنگ و بسزایی دارد.

رضا درمیشیان یكی دیگر از فیلم. اولی.های جشنواره امسال است. او سال.هاست كه به عنوان دستیار كارگردان، برنامه.ریز، مدیر روابط عمومی و حتی فیلمنامه.نویس در سینمای ایران حضور داشته. با كارگردانانی چون داریوش مهرجویی و فریدون جیرانی در «سنتوری»، «طهران،تهران» و سه گانه «ستاره.ها» كار كرده.

فیلمبرداری اولین فیلم درمیشیان حدود 3ماه طول كشید و تمام صحنه.های آن به مدیریت تورج اصلانی در شهر استانبول ترکیه فیلمبرداری شد. داستان فیلم درباره دو جوان از نسل سوم مهاجرانی است که در خارج از کشور زندگی می.کنند. ژاله و حامد تنها چند ساعت برای پرواز فرصت دارند و باید تصمیمات مهمی برای زندگی.شان بگیرند. باران کوثری، بابک حمیدیان و مهران احمدی بازیگران نقش.های اصلی این فیلم هستند. هنوز كه چیزی مشخص نیست اما خبرها حاكی از آن است كه اصلاحیه.هایی به فیلم درمیشیان وارد كرده.اند.

ساخته رضا عطاران هم از فیلم.های اول كنجكاوی.برانگیز امسال است. «رضا هرگز نمی.خوابد» اولین فیلم عطاران، بازیگران خوب سینمای كمدی ایران، در مقام كارگردان است. نكته جالبش حضور خداداد عزیزی در فیلم است. در این فیلم كه نام قبلی.اش «هیچ.كس فرشته نیست» بود اکبر عبدی، مریلا زارعی، رضا عطاران، ویشکا آسایش و سروش صحت بازی می.كنند.

فیلم ماجرای معلمی ساده و درستکار به نام رضاست که به سن میانسالی رسیده و در برقراری ارتباط با زن.ها دچار مشکل است. با دختری پاستیل فروش آشنا می.شود. دختر، برای پیوند کلیه خواهرش با مشکل روبه.روست و رضا را ترغیب به کارهایی می.کند که باب میلش نیست.

هرچند می.گویند این فیلم بیشتر برای گیشه ساخته شده اما تجربه كارگردانی رضا عطاران در تلویزیون نشان می.دهد كه او حرف.هایی برای گفتن دارد كه شنیدن.شان خالی از لطف نیست.

حمید امجد برای تئاتری.ها نام آشناتری است. كارگردان و نویسنده باسابقه تئاتر ایران كه از دوستان نزدیك بهرام بیضایی هم هست امسال اولین تجربه سینمایی.اش، «آزمایشگاه» را جلوی دوربین برده. فیلمی كه مایه.های كمدی دارد و باران كوثری و رامبد جوان در كنار بازیگران تئاتری چون افشین هاشمی و هدایت هاشمی در این فیلم بازی می.كنند.

«آزمایشگاه» داستان یک جوان خجول شهرستانی است که با رتبه اول از دانشگاه فارغ.التحصیل شده و برای استخدام به آزمایشگاه یک بیمارستان می.آید اما از لحظه اول با روابط و رقابت..های آشکار و پنهان حرفه.ای و عاطفی مواجه می.شود. قطعا دیدن اولین كار سینمایی حمید امجد، خالی از لطف نخواهد بود.

مصطفی شایسته آخرین كارگردان فیلم اولی این گروه است. چهره شاخص سینما كه پیش از این در مقام تهیه.كننده در تعدادی از مهم.ترین فیلم.های سینمای ایران چون «كنعان»، «بی.پولی» و «كافه ستاره» ظاهر شده و یكی از شركای دفتر مهم تولید و پخش هدایت فیلم است. اولین فیلم مصطفی شایسته «من همسرش هستم» نام دارد و طبیعی است كه جمعی از حرفه.ای.ترین.های سینمای ایران در این فیلم با وی همكاری می.كنند.

نیكی كریمی و مصطفی زمانی بازیگران نقش.های اصلی فیلم شایسته هستند. فیلم داستان یک زوج جوان است كه به واسطه یک اتفاق دچار مشکل پیش.بینی نشده.ای در زندگی خانوادگی خود می.شوند.

البته به جز این اسامی هستند كسان دیگری كه در سینما فعالیت داشته.اند و امسال قرار است با اولین فیلم.شان در جشنواره فجر حضور پیدا كنند. وحید اسلامی، منتقد سینما، فیلم «دزدان خیابان جردن» و سید جواد هاشمی، بازیگر با فیلم «پیشونی سفید» به عنوان كارگردان در جشنواره فجر امسال حضور دارند.

از طرف دیگر فیلمسازان اول دیگری هم در جشنواره امسال حضور دارند كه با عوامل كاملا حرفه.ای و با تجربه سینمای ایران همكاری كرده.اند. یكی از این فیلم.ها «میگرن» مانلی شجاعی.فرد است كه می.گویند تجربه متفاوت و جذابی است و جزو امیدهای فیلم. اولی.های جشنواره امسال محسوب می.شود.

تجربه نشان داده كه همیشه در بخش فیلم.های اول، اثری پیدا می.شود كه تماشاگران را سر ذوق بیاورد و فیلمسازش را سر زبان.ها بیندازد. امسال هم كه اصلا جشنواره فجر متعلق به نام.های جوان و تازه است و كنجكاوی.ها برای دیدن فیلم.هایشان بیشتر. فقط خدا كند كه این همه شور و اشتیاق كه در مورد فیلمسازان جوان وجود دارد، بعد از دیدن فیلم.هایشان هم در ما باقی بماند.










گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 696]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن