تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796763896




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ده.نمکی خطاب به سلحشور: آيا تو چنانكه می نمايی هستی؟


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: به گزارش سینمانگار، مسعود ده.نمکی با نوشتن نامه ای خطاب فرج. الله سلحشور به سخنان اخیر وی علیه خویش پاسخ داد.


متن کامل نامه ده.نمکی به شرح زیر است:


جناب آقاي فرج الله سلحشور

مصاحبه که نه قضاوت های نا عادلانه شما در روزنامه ... را خواندم . اتهامات هميشگي شما به اين جانب و دیگران به بهانه دفاع از ارزشهاي دفاع مقدس و این.بار به خاطر مثلا دفاع از دين مبين اسلام و انتقاد از سینما برايم تازگي نداشت.

دفعات قبل كه حضرتعالی خود را در جايگاه مدعی العمومی اهالی جبهه و جنگ مي.گذاشتيد و به جاي نقد با ادبيات سخيف به بنده و فيلم حمله مي كرديد با خود می گفتم شايد کثرت حضور و بازی در فيلم.هاي دفاع مقدس و صحنه.هايي كه ایفای نقش كرده.ايد حضرتعالي را دچار توهم كرده و خود را همه جبهه و جنگ، باور كرده ايد و هنوز از حس بازی خارج نشده اید وگرنه اگر ذره ای نسبت به شهیدانی که نقششان را بازی می کردید شناخت داشتید لابد می دانستید که در جبهه گردان میثمی ها هم بوده اند.(شما را ارجاع می دهم به خواندن کتاب کوچه نقاش ها و یا کتاب حر انقلاب زندگی نامه شهید شاهرخ ضرغام )..

بله در جبهه نماز شب و حاجی ها و سید ها بوده اند، اما زور خانه هم بوده لوطی ها هم بو ده اند. شجاعت بوده اما ترس هم کنارش بوده و البته حاجی گرینف هم که به حمد الله در جنگ و بعد از جنگ به وفور داشته ایم.

گاهی با خود می گفتم به مرور زمان و طرح ناگفته های جنگ از زبان رزمنده های واقعی و نه فیلمنامه های سینمایی - مسئله برای ایشان روشن می.شود. گمان کردم با شنیدن تمجید و تعریف.های برخی از سردارن جنگ از جمله سردار محسن رضایی که گاهی برای تلمذ و یا ابراز فضل نزدشان می روید متوجه شوید که نظر شما در حد یک باریگر فیلم های جنگی محترم است نه به عنوان کارشناس دفاع مقدس.

راستی می شود برای تنویر افکار عمومی بفرمائید به جز حضور در شهرک سینمایی دفاع مقدس چقدر در خط مقدم تشریف داشتید که اینچنین به خود حق می دهید دیده های عینی دیگران در جنگ را نفی کنید و فقط شنیده های خود را حق بدانید...

این ولایت مداری شما مرا کشته! وقتی دیدم در دیدار هنرمندان با رهبری معظم انقلاب - معظم له از سه فیلم آزانس شیشه ای و لیلی با من است و اخراجی ها به عنوان سه نمونه موفق نام بردند اما شما خود را معیار دانسته و دوباره فیلم را مورد حمله قرار دادید. گرچه تعریف معظم له دلیل بر نقد فنی نکردن فیلمی نمی شود اما از شما که به اسم ولایت و دین اینگونه میدان داری می کنید و زمانی می گفتید: از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن-بعید بود که تصریح ایشان را ندیده بگیرید.

البته کم نیستند آدم هایی که ولایت و دین برایشان تا جائی محترم است که با منافعشان بخواند یعنی وقتی از فلان فیلم و یا سریال ویا فلان کتاب تعریف و یا تمجیدی ولو ضمنی هم داشته باشند آن را رسانه ای می کنند اما در مورد دیگران و آثارشان تعریف رسانه ای را هم نادیده می گیرند. شما وقتی به ضررتان باشد حتی تقدير چند باره حوزه علميه از فيلم اخراجی ها متنبه تان نمی کند. گويا براي شما سليقه شخصيتان حكم وحي منزل را دارد و گمان كرده.ايد كه من هم مثل ديگران بايد از اسمتان بترسم و سكوت كنم و به خودم بلرزم و نا اميد از محاكم قضايي شما را در كرسي قاضی.القضاتی باور كنم؟

ظاهرا سکوت بنده شما را دچار نوعی توهم کرده است. اگر تا به حال چيزي در باره اظهار نظر های تند و بی ادبانه شما نگفتم فقط به اين دلیل بود كه سعي كردم شأن شما به عنوان كارگردان فيلم.هایي با مضامین ديني حفظ شود. تا مردم بيگناه در نگاهشان به فيلم هاي شما دچار تحير نشوند. که چرا بعضی ها به آنچه در فیلم هایشان می.گویند عمل نمی.کنند؟ [لمن تقولوون ما لا تفعلون؟!]

اما با خواندن حرفهای جدیدتان درباره خودم و دیگر اهالی سینما به این نتیجه رسیدم که بعد از فعاليت شما در ژانر جنگي و دفاع مقدس اين بار فعاليت.های هنری شما در سينماي تاريخي ـ ديني شما را دچار نوعی توهم معنوي كرده و احساس كرده.ايد که چشم بصیرت پیدا کرده اید و باطن همه را مي بينيد و فاسق فاجر و عابد وفاحشه در ترازوی سلیقه شما معلوم می.شوند. لابد توقع دارید که باید باور کنیم که از عالم بالا به شما الهام می.شود كه همه خلق الله مفسدند و شما مصلح كل!!

برادر سلحشور!

باور کنید شما تكليف الهي نداريد كه هر لحظه با هر خبرنگاري که با شما تماس می.گیرد مصاحبه كنيد و شكيات خود را به جای يقينيات، رسانه.اي كنيد. حضرت علي (ع) مي.فرمايد: فاصله حق و باطل چهار انگشت است شنيدن و ديدن.

شما چگونه به خود حق مي دهيد كه با استناد بر شايعات آن هم از موضع دين و انقلاب درباره ديگران اینگونه قضاوت كنيد؟!

مثلاً همین شایعه دعوت از بازیگر هالیودی، هيچ با خود فكر نكرديد سينماي ايران با اين اقصاد نحيفش چگونه مي تواند بازيگر هاليودي با دست مزدهاي چند ده ميلييارد توماني را به استخدام خود در آورد و اصل مسئله مي تواند به خودی خود منتفی باشد؟ و گرفتن این مصاحبه.ها از شما چیزی جز پوست خربزه انداختن زیر پای شما نیست؟!

بگذریم از اینکه عطش استفاده از بازيگران خارجي دربين برخی دوستان كم مسبوق به سابقه نیست و اگر پا مي.داد حتي به مادر بزرگ آنجليناجولی هم براي حضور در فيلم و سريال.شان رضايت مي.دادند. باز گلي به جمال بندة به قول شما لات و جبهه خراب کن كه همان اول كار آب پاكي را روي دست دوستانی که این خبر و پیشنهاد را دادند ريختم و اصل قضیه را منکر شدم...

حضرت سلحشور!

براي كوبيدن سينماي هاليوود و بازيگران بعضاً مسئله دارش نيازي به آسمان به ريسمان بافتن و اتهام زدن نيست. خوب و بد در هر صنف و هر لباسی هستند اما نمی توان اینگونه حکم کلی صادر کرد. براي دفاع از دين و انقلاب و حرفهاي.تان با قول احسن به ميدان بياييد. ادبيات شما نسبت به من كه مثلاً به قول خودتان خودی بوده و سابقه جنگ و انقلابی گری دارم به حاكمان معبد آمون بيشتر مي.آيد تا حضرت يوسف چه رسد به دیگرانی که باید به قول رهبری باید به فکر جذب حداکثری آنها باشید.

با ادبیات یزیدی نمی شود حرفهای حسینی زد. مگر در همین سینما و با همین بازیگران صدها فیلم دفاع مقدسی و یا دینی و یا تاریخی ساخته نشده است؟ خود شما بازیگران و عوامل سریالتان را از آسمان هفتم که نیاورده اید؟ چند نفر از شما و دوستانی که در حوزه هنری با پول بیت المال تربیت شدند تا سینمای انقلاب را بسازند همانطور که اول انقلاب بودند مانده اند؟

از روزی که با شعار مرگ برآمریکا چند نفر از همین تربیت شدگان به سینما آزادی ریختند و مرحوم علی حاتمی را نواختند چند سال می گذرد؟ حالا آنها کجا هستند؟ دو سه نفر از آنها در همین سینما ریششان را تیغ زدند و دارند کار می کنند و پز روشنفکری می گیرند و یکی دو تا یشان هنوز با ریششان نظام را تیغ می زنند و بودجه های چند میلیاردی می گیرند. مگر بعضی از آنها هم که تا دیروز در خیابان تیغ موکت بری دست می گرفتند کارشان به سخنگوئی و مجری گری در بی بی سی نکشید تا محمل ببافند؟ حالا چه توقعی از جوانهای امروزی سینما دارید که از برخی مدعیان دینداری ما در سینما چیزی جز تظاهر ندیده اند؟ برخی کسانی که با صلوات کات می دهند اما ... لا اله الا الله..

کجای دین به شما اجازه می دهد خود را بهتر از دیگران بدانید؟. اینگونه قضاوت تفرعن و تکبری در خود دارد که عالمان دین هم از آن پرهیز می کنند چه رسد به من و شما که به تعبیر شهید آوینی همه ما برقله آتشفشان خانه ساخته ایم. نکند مصداق این شعر معروف باشیم که:

عابدان کین جلوه در محراب و منبر می کنند

چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند

من برای خودم بیشتر از دیگران می ترسم شما را نمی دانم ولی با این اطمینان به نفسی که شما دارید فکر می کنم معصوم باشد!!!

برادر کارگردان سینمای دینی!

اگر تا حالا جواب بداخلافی.های شما را ندادم و در مورد بسياري از موارد مطرح شده سكوت مي.کردم به خاطر وساطت برخي دوستان شما در رسانه ملی و سينما بود وگرنه حرف زياد بود براي گفتن اما نمي.خواستیم دشمن شاد شويد. ولي اظهارات و تکذیب.های اخیرتان مرا بر آن داشت که چند خطی برایتان بنویسم تا مبادا اين توهم در جامعه ایجاد شود كه شما سخنگوي همه نيروهاي هنري جبهه انقلاب هستيد و ادبيات و مواضع شما مورد تاييد همه نظام و انقلاب است. شما در نهايت فقط و فقط فرج الله سلحشور هستيد و همه مواضع شما مواضع همه اهالی سينماي دفاع مقدس و یا همه اهالی سينماي ديني و انقلابی نیست. با نزدیکترین دوستانتان هم که صحبت کردم تا قبل از انتشار این نامه شما را نصیحت کنند به این نتیجه رسیدم که آنها نیز از تند روی ها و ادبیات خاصتان گله مند هستند و گوش شنوایی نیست و انتشار این نامه اجتناب ناپذیر است.

باور کنید اگر دشمن شاد نمی شدید و تکذیبیه شما درباره حرفهایتان نبود برای اعلام برائت از این مواضع حتما واکنش تند تری نشان می دادم تا نشان دهم حرفهای شما بی شباهت به مواضع کسانی نیست که انحصارطلبانه می گویند سینما جای متدیننین و یا حرفهای دینی و انقلابی نیست این دو دیدگاه هر دو مثل یک لبه قیچی می مانند. نان چه کسانی در ایجاد درگیری و تقابل در سینمای ماست. در حالی که بیشتر اهالی سینما در گیر معیشت روزانه خود هستند برای برخی فرقی نمی کند چه دولتی سر کار باشد چپ باشد یا راست نانشان در روغن است و کارهای مثلا فاخر شان تعطیل شدنی نیست. حاشیه امن برای رفتارهای اخلاقی و غیر اخلاقیشان دارند و هیچ وقت ممنوع الکار نمی شوند لابد چون به مصلحت نیست!..

اگر سینمای ما دچار آشفتگی است و در رعایت شئونات در بعضی جاها پایش می لغزد مقصر کسانی هستند که سی سال است ریش و قیچی دستشان بوده است؟ وگرنه همین معضلات در دانشگاه و خیابان هم هست. نگاهی به صفحه حوادث روزنامه ها بیاندازید. البته به نظر من مردان خیابانی کمتر از زنان خیابانی نیستند ولی متهم همیشه دیگرانند. این نسل تربیت شده استکبار نیست در این سی سال یا چپ حاکم بو ده یا راست.

مشکل این است که برخی به جای کا ربیشتر حرف می زنند. بچه مسلمان های ما باید از دیگران بیاموزند که کارشان و عملشان حرف بزند نه زبانشان. آنها شب و روز با پول همین نظام دارند حرفهای خودشان را می زنند و بچه مسلمانهای ما برای پز روشنفکری حرفهای آنها را می زنند تا به رسمیت شناخته شوند.

مشکل این است که سیاستمداران ما نگاهشان به سینما ابزاری است. با دست پس می زنند و با پا پیش می کشند. هم با هنر پیشه و سینما گران عکس یادگاری می گیرند و هم مصلح وضع موجود می خواهند باشند. ولبشو سیاستگذاری در دستگاههای مختلف فرهنگی کشور جایی برای مصالح نظام نگذاشته است. در این شرایط حمله به بازیگران سینما چیزی جز فرافکنی و ضعیف کشی نیست. من در این چند فیلمی که ساخته ام بیش از یکصد بازیگر مطرح سینما و عوامل فنی که عموما از بهترین ها بوده اند صادقانه در خدمت مضامین دینی و دفاع مقدسی بهره برده ام و شما و سایر دوستان و نهادها و ارگانها نیز بهره برده اید. حال جوانمردانه است که اینگونه سخن بگوئیم؟ چرا حوزه هنر را همانند حوزه سیاست دو قطبی کنیم که بهره اش را دیگران ببرند. چرا در طرح انتقاداتتان روش کسانی را در پیش گرفته اید که نانشان در تقابل مردم با هم و یا هنرمندان با هم است؟ هیچ فکر کردید چرا مدعیان انحصاری سینما در برابر حرفهای منسوب به شما در دفاع از بازیگران به میدان نیامدند!!!!!!!.

آقای سلحشور!

در آخر اینکه من و بسیاری دیگر به آن تعريف یک جانبه شما از دفاع مقدس که می گوئید باور نداریم و اگر تعريف شما از دينداري هم اين است كه بدون يقين در مورد ديگران قضاوت کنیم و حکم کلی صادر کنیم به این دینداری هم باور ندارم.ادبيات علماي دين عرفا و بزرگان اخلاق حتی درباره بدترين دشمنان انقلاب اينگونه نبوده و نیست. امام راحل ما بارها حتی شاه را هم آقای شاه خطاب می کرد..

می دانم بعد از این نامه شما و دوستانتان چه اتهاماتی را نثارم خواهید کرد که فلانی خودش هم خراب شده و از مواضعش عدول کرده اما این رسم جوانمردی نیست که با همین بضاعت سینما و عوامل و بازیگرانش فیلم بسازیم و آنها در آثار ما ایفای نقش کنند و در حد توانشان دینشان را به کشور و جنگ و...ادا کنند و بنده عافیت طلبانه در برابر بی مهری ها از آنها دفاع نکنم. این بازیگران از طرف ضد انقلاب باید فحش بشنوند که چرا در آثار به نفع انقلاب کار می کنند و از داخل هم توسط سیاستبازان هنرمند نما محکوم شوند و تهدید شوند و شما هم با کلی گوئی در حق شان کم لطفی کنید؟ اما بنده ترجيح مي.دهم به جای ضعیف کشی به آقازاده های پشیمان از انقلابی گری و اشراف حوزه فرهنگ و هنر بتازم و در نهایت ترجیح می دهم به قول شما به كاراكتر مجيد سوزوكي فیلمم شبیه باشم تا حاجي گرينف اخراجی.ها!

در پایان به قول خيام

....آيا تو چنانكه مي نمايي هستي؟






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 386]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن