تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندانتان را به سه چيز ادب كنيد: عشق به پيامبرتان، عشق به خاندان او، و قرآن خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796959927




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مواد غذایی ضد سرطان کولون


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: دانشمندان تلاش.های زیادی برای مهار سرطان، این بیماری افسارگسیخته به کار بسته.اند. اما از قدیم گفته.اند پیشگیری بهتر از درمان است. ما در این مقاله تلاش کرده.ایم مواد غذایی را به شما معرفی کنیم که احتمال ابتلا به سرطان کولون را 40 درصد کاهش می.دهد. با ما همراه باشید.





سیر

مصرف شش حبه سیر در هفته احتمال ابتلا به سرطان کولورکتال را 30 درصد کاهش می.دهد.
سیر حاوی مواد گوگردی است که اثرات سرطان.زایی برخی از مولکول.ها را کاهش می.دهد. علاوه بر این می.توان از سیر در کنار درمان.های سرطان استفاده کرد زیرا این ماده.ی غذایی جلوی رشد و تکثیر سلول.های سرطانی را می.گیرد.
روش مصرف: هر روز سیر را به غذاهای خود اضافه کنید. باید بدانید زمانی که سیر له می.شود مولکول.های آن آزاد و با اندکی روغن زیتون بهتر جذب می.شوند.




دانه.ی کتان و غلات کامل

نتایج یک پژوهش آمریکایی که روی 7000 نفر انجام شده نشان می.دهد مصرف روزانه حدود 35 گرم فیبرهای غذایی، خطر ابتلا به سرطان کولون را 27 درصد کاهش می.دهد.
اگر دنبال دلیل هستید باید بگوییم کهفسرها، وزن و حجم مدفوع را اضافه کرده و باعث می.شود عمل دفع سریع.تر انجام شود و مدفوع مدت کمتری در روده بماند. این کار باعث می.شود مواد سرطان.زا زودتر دفع و از بدن خارج شود.
روش مصرف: دانه.هایی مثل تخم کتان، آفتابگردان و ...، غلات کامل، حبوبات، میوه و سبزیجات را در الویت برنامه.ی غذایی خود قرار دهید. توصیه می.شود روزانه حداقل 30 گرم فیبر غذایی مصرف کنید.




کلم.ها

کلم.ها به خاطر دارا بودن ترکیبات فیتوشیمیایی می.توانند از ابتلا به سرطان کولون پیشگیری کنند.
مطالعات گوناگون نشان داده است افرادی که به میزان زیاد گیاهان چلیپایی و به خصوص کلم مصرف می.کنند کمتر در معرض ابتلا به سرطان کولون قرار می.گیرند.
روش مصرف: یک یا دو بار در هفته، کلم( بروکلی، بروکسل، گل کلم و ....) میل کنید.
متخصصان توصیه می.کنند از جوشاندن کلم.ها خودداری کنید زیرا در این صورت ایندول -3- کاربینول آن.ها از بین می.رود.




زردچوبه

در کشورهای آسیایی میزان سرطان کولون کمتر است زیرا در این کشورها زردچوبه بیشتر مصرف می.شود. زردچوبه یکی از مواد ضدسرطان فوق.العاده موثر محسوب می.شود. Curcumin، رنگدانه.ی اصلی زردچوبه است که خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی دارد.
علاوه بر این می.توان از زردچوبه در درمان سرطان نیز استفاده کرد زیرا ترکیبات آن مانع از به وجود آمدن رگ.های جدیدی می.شود که تومورها را تغذیه می.کنند.
روش مصرف: هر روز پودر زردچوبه را به مواد غذایی خود اضافه کنید. توجه داشته باشید زردچوبه برای افرادی که سنگ کیسه.ی صفرا دارند مورد منع مصرف دارد.





پروبیوتیک.ها

پروبیوتیک.ها با جلوگیری از رشد سلول.های سرطان.زا و با سرعت بخشیدن به عمل دفع از سرطان کولون پیشگیری می.کند. زمانی که دفع زودتر انجام می.شود روده کمتر در معرض مواد سرطان.زا قرار می.گیرد. بنابراین احتمال ابتلا به سرطان نیز کاهش می.یابد.
روش مصرف:پروبیوتیک ها در محصولات لبنی، کلم، سبزیجات سبز، مشتقات سویا و زیتون وجود دارند.
توصیه می.کنیم هر روز از این مواد غذایی مفید مصرف کنید. توجه داشته باشید چنانچه در حال حاضر مبتلا به سرطان هستید بهتر است لبنیات مصرف نکنید زیرا ممکن است حاوی فاکتورهایی باشد که بیماری را تشدید کند.




میوه و سبزیجات

میوه.ها و سبزیجات سرشار از فیبرها و آنتی اکسیدان ها هستند و نقش محافظتی فوق.العاده.ای در مقابل سرطان.ها و همچنین سرطان کولون ایفا می.کنند.
محققان هلندی با مطالعه روی 450000 نفر ثابت کرده.اند افرادی که روزانه 600 گرم میوه و سبزیجات مصرف می.کنند 25 درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان کولون قرار می.گیرند.
روش مصرف: میوه و سبزیجات را تازه به تازه مصرف کنید زیرا در این صورت آنتی اکسیدان.های بیشتری جذب می.کنید. متخصصان توصیه می.کنند روزانه بین 5 الی 10 واحد یا 400 الی 600 گرم میوه و سبزیجات مصرف کنید.




آیا باید گوشت قرمز را از برنامه.ی غذایی حذف کنیم؟

برخی از مطالعات نشان داده.اند که مصرف گوشت قرمز احتمال ابتلا به سرطان کولون را 50 درصد افزایش می.دهد. سوال اینجاست که آیا باید مصرف گوشت قرمز را از رژیم غذایی حذف کرد؟ پاسخ متخصصان به این سوال منفی است.
نتایج پژوهشی که روی 478040 مرد و زن انجام گرفته نشان می.دهد که دلایل قطعی برای اثبات ارتباط مصرف گوشت قرمز و احتمال ابتلا به سرطان کولون وجود ندارد. متخصصان توصیه می.کنند مصرف گوشت قرمز را از برنامه.ی غذایی.تان حذف نکنید. فقط توجه داشته باشید که مثل هر ماده غذایی دیگر در مصرف آن دچار افراط نشده و تعادل را حفظ کنید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 486]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن