تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 9 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پيش از آن كه زبانت تو را به زندان طولانى و هلاكت درافكند، او را زندانى كن، زيرا هيچ چ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

تعمیرات مک بوک

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793248257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خال.های بزرگ را جدی بگیرید


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: اگر خال.های بزرگ در ناحیه سر و گردن و خط وسط کمر به ویژه روی ستون فقرات واقع شده باشند، خطر درگیری بافت.های اطراف مغز و نخاع بیشتر شده و انجام ام.آر.آی ضروری می.شود.







خال.ها، گاهی زیبا هستند و توجه دیگران را جلب می.کنند و شاعران برای.شان شعر می.گویند، گاهی زشت هستند و صاحبانشان را ناچار می.کنند برای از بین بردنشان به هر کاری دست بزنند، گاهی هم قاتل می.شوند و درست وقتی صاحبشان حدسش را هم نمی.زند سرطانی می.شوند.

چه طور می.خواهید خال.های خطرناک را از خال.های بی.آزار تشخیص دهید؟
اولین گام این است که تشخیص دهید یک خال مادرزادی است یا به تازگی روی بدنتان ظاهر شده است. برای خال.های تازه ظاهر شده حتما به پزشک مراجعه کنید.
اما خال.های مادرزادی را چطور باید تشخیص داد؟ برای این کار، یک روش ساده وجود دارد. عکس.های نوزادی.تان را پیدا و با دقت بررسی کنید. خال.های مادرزادی یا ملانوسینیک.ها، همان.طور که از اسمشان پیداست همان خال.هایی هستند که از بدو تولد با شما همراه می.شوند و البته به ندرت ممکن است پس از تولد نیز در یکی دو سال اول زندگی به.وجود آیند که در این صورت به آن.ها ملانوسینیک.های تاخیری گفته می.شود.
خال ملانوسینیک در واقع حاصل تکثیر خوش.خیم سلول.های رنگدانه.ای اپیدرم (لایه خارجی پوست) است که امکان دارد در نواحی سطحی اپیدرم، درم (لایه میانی پوست) یا هر دو و در ناحیه تنه، سر، گردن یا هر جای دیگر بدن اتفاق بیفتد.
احتمال بروز خال.های مادرزادی کمتر از 3 درصد کل جمعیت است.

خال بزرگ یعنی چقدری؟
پزشکان خال.های مادرزادی را بر اساس اندازه آن.ها تقسیم.بندی می.کنند. اگر اندازه این خال.ها، زیر 5/1 سانتی.مترمربع باشد، خال کوچک و اگر بین 5/1 تا 20 سانتی.مترمربع باشد، خال متوسط و اگر بزرگ.تر از 20 سانتی.مترمربع باشد، خال.های مادرزادی بزرگ نامیده می.شوند.

زمینه به وجود آمدن این خال.ها معمولا تا 6 ماهگی جنین وجود دارد. علاوه بر نقش پررنگ وراثت در بروز خال.های مادرزادی، استفاده از برخی داروها و بروز عفونت در بدن منجر به یک جهش ژنتیکی و در نتیجه پیدایش این خال.ها می.شود. در بسیاری از موارد مشاهده شده است که این افراد، سابقه فامیلی داشته و می.توان کسی را در خانواده یا بستگان وی یافت که خال مادرزادی داشته باشد.

خال.های کوچک و متوسط اغلب گرد یا بیضی شکل و قرینه هستند و در زمان تولد کمی برجسته.اند.
خال.های بزرگ معمولا سطح بیشتری از بدن را می.پوشانند و به طور شایع در ناحیه کمر و باسن قابل مشاهده اند. حتی می.توان ظهور این خال.ها را در ناحیه.ی مودار سر نیز دید. البته در بسیاری از موارد، تعدادی خال کوچک نیز در اطراف ضایعه بزرگ وجود دارند.
افرادی که خال.های پوستی، کک و مک و رنگدانه پوستی دارند، باید علاوه بر کرم.های ضد آفتاب، از پوشش مناسب مانند کلاه و لباس در مقابل آفتاب استفاده کنند. نور آفتاب موجب تغییر شکل، تیره.تر و بزرگ.تر شدن خال.ها می شود و ممکن است تغییرات بدخیم ایجاد کند

خال.های بزرگ، پرخطر و غافلگیرکننده
اگر خال.های بزرگ در ناحیه سر و گردن و خط وسط کمر به ویژه روی ستون فقرات واقع شده باشند، خطر درگیری بافت.های اطراف مغز و نخاع بیشتر شده و انجام ام.آر.آی ضروری می.شود.
خال.های بزرگ، توانایی تبدیل به نوع بدخیم از نوع را دارند. حتی در سنین بالاتر بحث درگیری بافت مغز و نخاع مطرح نیست، بلکه ممکن است بالا رفتن فشار مایعات مغز و نخاعی نیز در این افراد دیده شود.

احتمال بروز ملانوم بدخیم ناشی از خال.های مادرزادی با اندازه خال ارتباط نزدیکی دارد و احتمال ابتلا در کسانی که خال.های کوچک و حتی متوسط مادرزادی دارند، بسیار ضعیف است.

علت اصلی عمل جراحی در خال.های مادرزادی، رفع خطر تبدیل خال.های بزرگ به ملانوم و حفظ زیبایی است. سن فرد عامل مهمی برای انجام عمل جراحی است.
در خال.های کوچک به این علت که بیشتر جنبه زیبایی مطرح است، اقدام فوری لازم نیست و معمولا فرد را پس از رسیدن به سن بلوغ عمل می.کنند. اما در مورد خال.های بزرگ چون خطر ملانوم وجود دارد، اقدام درمانی هرچه سریع.تر باید انجام شود، البته جراحی را بلافاصله پس از تولد انجام نمی.دهند، زیرا بدن نوزاد تحمل بیهوشی را ندارد.

خال.های معمولی که پس از 5 سالگی ظاهر می.شوند، در بین اکثر افراد عمومیت دارند. این که در برخی موارد پس از برداشتن این خال.ها، گوشت اضافی یا کلوئید حاصل می.شود یا خال.ها مجدد برمی.گردند، بیشتر بستگی به سن فرد و محل برداشتن خال دارد. به عنوان مثال اگر خال در گردن، پشت و ناحیه تحتانی چانه واقع باشد، احتمال کلوئید یا گوشت اضافی پس از عمل به ویژه در جوان.ترها بیشتر است.

استفاده از روش.های غیرجراحی برای برداشتن خال.های اکتسابی، دلیل دیگر برگشت خال.ها است و تا زمانی که سلول.های رنگدانه.ای خال در ناحیه چربی پوست به طور کامل از بین نرود، خطر عود عارضه وجود دارد.
استفاده از لیزر و روش.های سطحی چون RF نتیجه زیبایی بهتری دارد، اما معمولا با خطر بازگشت خال.ها همراه است.

خال.های پوستی در برابر آفتاب محافظت شوند
مریم انصار ، متخصص پوست و مو گفت:
«افرادی که خال.های پوستی، و رنگدانه پوستی دارند، باید علاوه بر کرم.های ضد آفتاب، از پوشش مناسب مانند کلاه و لباس در مقابل آفتاب استفاده کنند. موجب تغییر شکل، تیره.تر و بزرگ.تر شدن خال.ها می شود و ممکن است تغییرات بدخیم ایجاد کند.

خال.های پوستی مهم خال.های رنگی هستند که از نظر شکل بالینی یا مسطح هستند یا برجسته که اگر برجسته باشند به رنگ قهوه.ای، مشکی و همرنگ پوست هستند.
خال.های رنگی از نظر زیبایی برای خانم.ها و از نظر پزشکی مهم هستند، چرا که امکان تغییر شکل آن.ها و تبدیل شدن به تومورهای بدخیم وجود دارد و انواعی از آن.ها که ترشح آبی و خونی دارند و اخیرا زخمی و بزرگ شده.اند، باید به سرعت توسط پزشک متخصص جراحی برداشته شوند.»






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 309]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن