تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 10 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793520246




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معرفی فیلم های روز سینمای دنیا : Conan the Barbarian (کونانِ بربر)


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:







ژانر : اکشن، ماجرایی، فانتزی
کارگردان :Marcus Nispel
نویسنده : Thomas Dean Donnelly, Joshua Oppenheimer
تاریخ اکران : آگوست 2011
زمان فیلم : 112 دقیقه
زبان : انگلیسی
درجه سنی : R



بازیگران :
Jason Momoa
Stephen Lang
Rachel Nichols

Ron Perlman نقد و بررسی کامل فیلم Conan the Barbarian (کونانِ بربر)



جیمز براردینلی
محبوبیت کونان بربر به اوایل دهه هشتاد برمیگردد. زمانی که داستانهای مصورش هر ماه حداقل سه بار منتشر میشدند و فیلمش نیز با بازی Arnold Schwarzenegger به اکران در آمد. اما هرچند اولین فیلم Arnold در سال 1982 موفقیت نسبتاً خوبی کسب کرد، با اینحال دنباله اش بنام Conan the Destroyer (کونان نابودگر) یک شکست سینمایی و تجاری کامل بود. دنباله سوم اش هم که با هدف بهره برداری دوباره از امتیاز اقتباس داستان در شرف کلید خوردن بود، با کشیده شدن Arnold به سمت سیاست ناتمام ماند. تا اینکه در سال 2011 گروه فیلمسازیی درجه دو تصمیم به زنده کردن این قهرمان گرفت. پروژه ای که حاصلش فیلمی ضعیف و دم دستی است و نقاط قوت معدود آن کاملاً تحت الشعاع داستان بی سروته و روایت خامش قرار گرفته است.


در سال 1982 اولین فیلم کونان با دستکاری داستان اصلی و اضافه کردن ماجراهای افسانه های قدیمی، اثری حماسی همراه با خشونت فراوان و نیروهای سحرآمیز خلق کرد که فضای دوره Hyboria (دوره تاریخی فرضی که داستان در آن اتفاق میافتد) را با جزیئات فراوان مانند ارباب حلقه های Peter Jackson به خوبی به تصویر میکشید. اما فیلم حاضر با تمرکز زیاد بر قهرمان، روایتی متفاوت از اثر Howard (خالق داستان کونان بربر) ارائه میکند. تماشاگران تنها تعدادی نمای گرافیکی کامپیوتری گذرا از شهر باستانی میبینند که اگر توضیح کوتاه Morgan Freeman در ابتدای فیلم نبود، زمان و مکان داستان کاملاً گم میشد.
یکی از نقاط قوت فیلم، انتخاب Jason Mamoa در نقش اول است. هنرپیشه ای که با شباهت بیشتر به کونان داستانهای مصور Frank Frazett فرد بهتری نسبت به Arnold بوده و میتواند دیالوگهای (هر چند اندک) فیلم را بهتر بر زبان بیاورد. Momoa که قبلاً در بازی کامیپوتری Game of Thrones در نقش Khal Drogo ظاهر شده بود، برگ برنده کمپانی سازنده فیلم در این پروژه است. هرچند بنظر نمیرسد بتواند محبوبیت Schwarzenegger در دهه 80 را تکرار کند. همانند فیلمش که بعید است تا زمان عرضه نسخه خانگی اش، جدول فروش آخر تابستان را تکان دهد.


داستان فیلم همان ساختار نسخه 1982 را دارد ولی نمیتوان گفت بازسازی مجدد است. کونان که پدرش توسط یک فرمانده جنگوی شیطان صفت در مقابل چشمانش کشته شده تا زمانی که بزرگ شود سودای انتقام را در سر میپرورداند. با اینکه تا بحال دو فیلم با این موضوع ساخته شده است ولی هیچکدام عناصر موجود در داستان Howard را رعایت نکرده اند. همین نکته برای نسخه سوم نیز صادق است. کارگردان کار Marcus Nispel و فیلمنام نویسانش شخصیتها را بیشتر با الهام از بازی ویدئویی God of War سال 2007 تعریف کرده اند تا داستان اصلی.


متاسفانه سکانسهای اکشن فیلم مانند زمانی که کونان شمشیر زنی را از پدرش کورین (با بازی Ron Perlman) می آموزد، بخاطر موسیقی متن کند و افسرده کننده Tyler Bates تا حد زیادی ملال آور شده اند. آموزشی که با ورود خالار زیم (با بازی Stephen Lang) و سربازانش ناتمام میماند. آنها که به دنبال قطعه گمشده ای از دستگاهی جادویی هستند به دهکده Cimmerian آمده و وقتی پیدایش میکنند تمام ساکنان آنجا بجز کونان را میکشند. سپس داستان پانزده سال جلو میرود، در جایی که خالار زیم و دخترش ماریک (با بازی Ros McGowan) به دنبال زنی با "خونی خالص" میگردند که قربانی کردنش در کنار آن دستگاه به خالار زیم قدرتی خارق العاده میدهد. در این میان کونان که به دنبال انتقام است ابتدا در مبارزه ناکام میماند ولی سپس با اسیر کردن آن زن صاحب برگی برنده میشود.


چینش سکانسهای اکشن قابل قبول بوده هرچند تصویر برداری آنها برای تبدیل به نسخه سه بعدی سریع و عجولانه است. خشونت نیز زیاده از حد و در عین حال کمی کارتونی است. تعدادی صحنه برهنگی و آمیرش نیز وجود دارد ولی از آنجایی که تصویر برداری پشت به نور است، چندان جلب توجه نمیکنند.


اما نقطه ضعف عمده کار فیلمنامه آن است. این گونه فیلمها نیاز به در نظر گرفتن چهارچوبی کلی برای شخصیتها دارد تا ویژگیهایشان را تعریف کند. . اما در اینجا تماشاگر چنین حسی ندارد. شخصیتها بی احساسند. هیچگونه حس شادی یا غمی از خود بروز نمیدهند. پدر کونان جلوی چشمانش کشته میشود ولی بیننده هیچ عکس المعل احساسی مشاهده نمیکند. با وجود تمام کمبودهای نسخه اصلی سال 1982، اما در این موضوع بهتر عمل کرده است. از کشتار دهکده کونان گرفته تا مرگ والریا در آخرین رویارویی با Thulsa Doom، تماشاگر با شخصیتها ارتباط احساسی پیدا میکند. ولی در اینجا ابراز احساساتشان بازیگران درجه دو فیلم تنها به عنوان مکملی برای جلوه های ویژه استفاده میشود. در هر صورت Robert E. Howard (شخصیت پرداز فیلم)نویسنده داستانهای عامه پسند است و انتظاری چندانی نیز در این سطح از او نمیرود.
اما برای اینکه زیاد هم بدگویی نکرده باشم، میتوان گفت تبدیل به نسخه بعدی به خوبی انجام شده است. هرچند شاهکار هم نیست ولی باعث میشود بیننده تا آخر فیلم بودن آنکه چشمانش اذیت شود و راحت آن را تماشا کند. البته با در نظر گرفتن کیفیت پایین کار، پرداخت 3 دلار اضافی برای نسخه سه بعدی هم مسئله دیگریست!




منتقد : جیمز براردینلی
مترجم : بهروز آقاخانیان تهیه و ترجمه: سایت نقد فارسی






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 286]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن