تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796972980




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

کي بچه دار شويم؟


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: کي بچه دار شويم؟



اگر در تصميم.گيري درمورد بچه.دار شدن يا نشدن با مشکل مواجه هستيد يا اينکه مي.خواهيد بدانيد آيا براي اين تغيير مهم و دايمي .در زندگي خود آمادگي کافي داريد، اين مقاله را بخوانيد.




چه مدت بعد از ازدواج بچه.دار شويم ؟ اين سوالي است که براي بسياري از زوج.هاي جوان مطرح مي.شود و در پاسخ به آن ترديد دارند. عده.اي معتقدند 1 تا 2 سال بعد از ازدواج بايد بچه.دار شوند تا زندگي مشترک آنها روال عادي و تکراري پيدا نکند اما برخي ديگر ممکن است چند سال بچه.دار شدن را به تعويق بيندازند تا آمادگي لازم را به دست بياورند...
البته زوج.هايي هم هستند که هيچ.وقت به فکر بچه.دار شدن نمي.افتند و از مسووليت آن هراس دارند. وضعيت شما هرچه که باشد، حتي اگر مي.دانيد که مي.خواهيد بچه.دار شويد، باز هم مي.توانيد تصميم آگاهانه.تري بگيريد. اگر در تصميم.گيري درمورد بچه.دار شدن يا نشدن با مشکل مواجه هستيد يا اينکه مي.خواهيد بدانيد آيا براي اين تغيير مهم و دايمي .در زندگي خود آمادگي کافي داريد يا نه اين مقاله مي تواند به شما کمک کند :

بچه.دار شدن نمي.تواند يک زندگي زناشويي متزلزل را ترميم يا تحکيم کند و با حضور يک نوزاد، مشکلات چند برابر هم مي.شود. بايد قبل از اينکه صاحب فرزندي شويد ، خود و همسرتان را به.خوبي بشناسيد ، خالصانه به يکديگر علاقه.مند باشيد و رابطه ميان شما صميمي و کاملا باثبات باشد. به بيان ديگر بايد آينده رابطه شما روشن، مطمئن و قابل پيش.بيني باشد.

وضعيت مالي.تان چگونه است ؟



براي بچه.دار شدن بايد از توان مالي مناسبي برخوردار باشيد. يک کودک با وابستگي.هاي مالي فراواني به اين دنيا مي.آيد که اين وابستگي.ها با گذشت زمان افزايش مي.يابند. هزينه.هاي نگهداري و پرورش کودک زياد است و از هزينه زايمان، هزينه.هاي درماني، نيازهاي تغذيه.اي و پوشاک و اسباب.بازي شروع مي.شود و به شهريه مدرسه و دانشگاه، پر کردن اوقات فراغت، ازدواج و... مي.رسد.

لازم است براي اين کار پشتوانه مالي (برخورداري از امنيت شغلي و مالي)، يک شغل با درآمد مکفي و پايدار و پس.انداز نسبتا خوبي داشته باشيد.
اين يک باور کاملا غلط است که اگر در سنين بالا ازدواج مي.کنيد، بايد بلافاصله بچه.دار شويد زيرا اول بايد از تداوم رابطه.تان مطمئن شويد و بعد مرحله جديدي را آغاز کنيد اما گذر از اين مرحله بايد سريع.تر باشد

سن ازدواج را فراموش نکنيد



اگر در سن مناسبي ازدواج کرده. باشيد بدون هيچ مشکلي مي.توانيد چند سالي بچه.دار شدن را به تعويق بيندازيد و به شناخت بيشتري برسيد اما گاهي افراد در سنين بالا ازدواج مي.کنند و فرصت بيولوژيکي زيادي براي بچه.دار شدن ندارند و نمي.توانند سال.هاي زيادي را صرف شناخت طرف مقابل کنند، بنابراين بايد زودتر از ديگر زوج.ها به فکر بچه.دار شدن بيفتند. البته اين يک باور کاملا غلط است که اگر در سنين بالا ازدواج مي.کنيد، بايد بلافاصله بچه.دار شويد زيرا اول بايد از تداوم رابطه.تان مطمئن شويد و بعد مرحله جديدي را آغاز کنيد اما گذر از اين مرحله بايد سريع.تر باشد. براي حل اين مشکل مي.توانيد از يک مشاور خانواده کمک بگيريد.

آيا وقت کافي داريد ؟



رفع نيازهاي مالي يکي از شرط هاي اوليه بچه.دار شدن است اما پول نمي.تواند نيازهاي احساسي و عاطفي فرزند شما را برآورده کند. کودک به حضور شما نياز دارد و هيچ.چيز را نمي.توان جايگزين آن کرد. حتي گرانقيمت.ترين لباس.ها و اسباب.بازي.ها و خوراکي در مقابل وقت گذاشتن شما بي.ارزش هستند. اگر مشغله کاري زيادي داريد، بهتر است از بچه.دار شدن صرف.نظر و آن را به زمان مناسب.تري موکول کنيد.

قبل از بچه.دار شدن آينده.نگر باشيد





اگر شما و همسرتان از يک فرهنگ يا حتي طبقه اجتماعي متفاوت باشيد يا حتي درباره چگونگي تربيت کودک هم.عقيده نباشيد، اين تفاوت.ها مي.تواند طي پرورش کودک زمينه.ساز مشاجره و کشمکش.هاي فراواني شود. البته لازم نيست در مورد همه چيز هم.عقيده باشيد اما ضروري است درمورد اينکه چگونه در آينده با فرزندتان رفتار کنيد به تفاهم برسيد. نبايد فراموش کنيد که فرزندپروري يک علم است. شما بايد از مراحل رشد و تکامل کودک، نحوه مراقبت از کودک و روان.شناسي کودک و نوجوان آگاهي کامل داشته باشيد و بدانيد چگونه بايد با يک کودک خردسال يا يک نوجوان رفتار کنيد.



آماده تغييرات ظاهري هستيد؟



بارداري و زايمان باعث اضافه وزن مادران مي.شود (به.ويژه در ناحيه شکم). اين اضافه وزن ممکن است هميشگي يا گذرا باشد. به هر حال براي بازگشت به وضعيت اوليه، حداقل 9 ماه تا يک سال زمان لازم است، بنابراين بايد آمادگي پذيرش اين تغييرات ظاهري را داشته باشيد.

بي.خوابي.هاي شبانه در انتظار شماست!



بي.خوابي.هاي شبانه ، به هم ريختن الگوهاي خواب ، نداشتن وقت کافي براي رسيدگي به خودتان ، رابطه جنسي و تفريح و اوقات. فراغت کمتر ، از مشکلات پيش روي شماست که همزمان با بچه.دار شدن بايد با آنها کنار بياييد. بچه.دار شدن در ماه.هاي نخست زندگي مشترک مي.تواند استرس و فشار روحي زيادي به شما و همسرتان تحميل کند بنابراين اگر در سن مناسبي ازدواج کرده.ايد و افزايش سن شانس بچه.دار شدنتان را کاهش نمي.دهد، سعي کنيد تا 2 سال پس از ازدواجتان صاحب فرزندي نشويد.


بي.خوابي.هاي شبانه ، به هم ريختن الگوهاي خواب ، نداشتن وقت کافي براي رسيدگي به خودتان ، رابطه جنسي و تفريح و اوقات. فراغت کمتر ، از مشکلات پيش روي شماست که همزمان با بچه.دار شدن بايد با آنها کنار بياييد


دور خيال.پردازي را خط بکشيد



شما بايد احتمال تولد نوزادي با نقص.هاي جسمي و رواني را مدنظر داشته باشيد (هر چند که اغلب آنها قابل پيشگيري است). ممکن است نوزاد شما، آن.طور که در روياهايتان مي.پرورانديد، نباشد. مثلا ممکن است زيبايي يا هوش دلخواه شما را نداشته باشد. اگر پسر يا دختر بودن نوزاد هم برايتان مهم است، با مشکلات بيشتري روبه رو مي شويد.اجازه دهيد او به دنيا بيايد و کم کم با او آشنا شويد .


بخش خانواده ايراني تبيان






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 428]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن