تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797609940




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مانتوهايي با طراحي سنتي ايراني (عکس)


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: كلكسيوني متفاوت براي خوش سليقه.ها



.ليلا و لادن، دو خواهر متفاوت

ليلا و لادن شجاعي خواهران جواني هستند كه از دوران نوجواني به دنياي طراحي و دوخت قدم گذاشتند. علاقه به طراحي و دوخت لباس.هايي كه با حال و هواي آن.ها هماهنگ باشد و تجربه 30 ساله مادرشان در اين هنر با آن.ها همراه است. همين پشتوانه، به آن.ها فرصت داد تا دردوران نوجواني طراحي لباس را شروع كنند. ليلا 18 ساله و لادن 15 ساله بود كه نخستين طراحي.هاي آن.ها مورد توجه و استقبال عموم قرار گرفت. بعد از اين شروع موفق هر 2 خواهر تجربيات خود در كنار مادر را با گذراندن دوره.هاي طراحي لباس در دانشكده.هاي طراحي دوخت انگليس تكميل كردند و اين تلاش تا امروز ادامه پيدا كرد و حالا اين 2 خواهر براي حضور موفق برند لاله و لادن در ميان پوشاك ايراني يكي از طراحان موفق هستند.

دوخت بي.دوخت!

ما در طراحي لباس دنبال حقيقت ناب پارچه.ها هستيم به همين دليل تمام تلاش.مان را مي.كنيم تا يكپارچگي پارچه رادر هم نريزيم. به دليل همين اعتقاد، دوخت كمترين نقش را در مانتوهاي ما دارد. اين نگاه در لباس.هاي باستاني ما هم وجود داشته و به دليل اعتبار پارچه.هاي دست بافت آن زمان، اين پارچه بود كه اعتبار يك لباس را تامين مي.كرد. ما هم به پيروي از همين نگاه تا جايي كه طرح اجازه مي.دهد، برش.هاي يكپارچه را در طراحي مانتوها به كار مي..گيريم تا خود پارچه كاملا به چشم بيايد. معمولا دوخت.هاي اصلي را هم با طراحي.هاي خاص، تكه.دوزي و حاشيه.ها مي.پوشانيم. البته در طراحي لباس هم متدي هست به نام «مولاژ» كه در آن دوخت كمترين حضور را دارد و هرچه هست برش است و بازي.با پارچه.ها. اين روش علاوه بر زيبايي بكري كه به لباس مي.دهد روي رهايي و آزادي طرح.ها هم تاكيد دارد. اين همان روشي است كه ما در طراحي مانتوها البته به سبك خودمان از آن استفاده مي.كنيم.




اگر طرفدار لباس.هاي تاريخي و ايراني هستيد در انتخاب اين مانتو شك نكنيد، چون همان.طور كه مي.بينيد در طراحي يقه و برش.هاي حاشيه.اي اين مانتو از لباس.هاي دوره قاجارالهام گرفته شده است.




اين مانتو از تركيب 2 طرح كاملا متفاوت بدست آمده؛ با انتخاب اين طرح در حقيقت شما 2 مانتو داريد كه در پوشيدن .هر يك از آن.ها مختاريد.




اين هم يك مانتو از تركيب پارچه.هاي نخي ساده و وال هندي. البته سرشانه.هاي آزاد اين مانتو باعث شده كه براي هر سايزي مناسب باشد.




پارچه اين مانتو يك پارچه كاملا محلي است و بسيار خنك و سبك. طراحي آزاد آن هم به.گونه.اي است كه در هر سايزي كه باشيد مي.توانيد در آن احساس راحتي كنيد.

رنگين كمان رنگ.ها

در طراحي مانتوهاي تابستانه لاله و لادن آنچه قبل از هر چيز به چشم مي.خورد رنگ است. رنگ.ها در كنار هم موج مي.زنند، گاهي در اوج هماهنگي و گاهي در تقابل زيباي تضادها. ليلا و لادن معتقدند؛ در هر طرح آنچه قبل از هر چيز بايد به چشم بيايد هم.نشيني مناسب رنگ.هاست. رنگ به لباس و طرح آن هويت مي.دهد. فقط كافي است نگاهي به لباس.هاي سنتي اقوام مختلف ايراني بيندازيم تا به راز رنگ در لباس.هاي ايراني پي ببريم. اين لباس.ها متعلق به هر قوم و قبيله.اي كه باشند با همه تفاوت.هايي كه در طراحي.هاي آن.ها وجود دارد يك مشخصه مشترك دارند و آن بازي با رنگ.هاست. رنگ.هاي شادي كه در شليته.هاي قديمي قجري مي.بينيم يا حتي لباس.هاي زنان كردو لر هم روي همين ويژگي.ها تاكيد دارند. مانتوهاي ليلا و لادن هم دقيقا به.دنبال زنده كردن همين هويت تاريخي در مانتوهاي امروزي.شان هستند و دنبال رنگ.هايي كه روح و هويت ايراني را به لباس.ها باز گردانند.







حاشيه.دوزي.هاي اين مانتو يادآور ترمه.دوزي.هاي ايراني است. به دليل همين ويژگي و تكه دوزي.هاي روي آن كه هنر دست هستند روي اين مانتو مي.توانيد به.عنوان يك انتخاب مناسب مجلسي حساب كنيد.




هرپارچه.اي شخصيت خاص خودش را دارد

ليلا و لادن براي طراحي مانتوهاي متفاو.ت.شان از انتخاب پارچه به طرح اصلي مي.رسند،يعني قبل از اين.كه طرح اصلي در ذهن آن.ها شكل بگيرد سراغ پارچه.ها مي.روند و اين پارچه.ها هستند كه در جنس.ها و نقش.هاي مختلف طرح نهايي را در ذهن آن.ها زنده مي.كنند. لادن شجاعي در مورد تاكيد در انتخاب پارچه.ها مي.گويد: « هر پارچه.اي شخصيت خاص .خودش را دارد. شيوه در كنار هم نشستن تار و پود پارچه و طرح.هايي كه روي پارچه.ها نقش مي.بندند همه در زنده كردن اين شخصيت نقش دارند. اگر از اين زاويه به پارچه.ها نگاه كنيد حتما شما هم با ما هم عقيده مي.شويد كه خود پارچه بهترين الهام.بخش براي خلق طرح نهايي است. به.دنبال همين اعتقاد، معمولا اين پارچه.ها هستند كه خط اصلي طراحي يك مانتو را در ذهن من و خواهرم زنده مي.كنند. .بعد از انتخاب پارچه اصلي، نوبت به پارچه.هايي مي.رسد كه قرار است تكميل.كننده طرح نهايي باشند. ما در طراحي.هاي.مان هرگز به.دنبال به تصوير كشيدن يك پارچه ثابت و مشخص نيستيم به همين دليل معمولا هر طرح از كنار هم نشستن پارچه.هاي مختلف خلق مي.شود كه البته هم.خواني آن.ها از نظر جنس و رنگ بسيار مهم است.»

زيبا اما راحت و آزاد

آزادي و راحتي در طراحي.هاي ليلاو لادن حرف اول را مي.زند. اين 2 طراح جوان معتقدند، راحتي يك لباس هرگز نبايد فداي زيبايي آن شود. همان.قدر كه زيبايي و هم.نشيني مناسب رنگ.ها در خلق يك طرح متفاوت نقش دارد، احساس راحتي و آرامشي هم كه به.دنبال پوشيدن يك لباس زيبا ايجاد مي.شود در رسيدن به يك نتيجه متفاوت موثر است. بنابراين در كنار بازي با رنگ.ها ويژگي ديگر مانتوهاي ليلا و لادن، طراحي مدل.هاي آزاد، بلند و رهاست و اين دقيقا همان چيزي است كه لازمه وقار يك بانوي ايراني است. نكته متمايز.كننده رهايي مانتوهاي ليلا و لادن خوش نشستن.شان روي اندام، در اوج گشادي است؛ درست برخلاف تصوري كه از لباس.هاي آزاد در ذهن ايجاد مي.شود. برش.هاي اين مانتوها به.گونه.اي است كه اجازه مي.دهد پارچه روي لباس بريزد و قالب اندام شما شود. درحقيقت اين شما هستيد كه با پوشيدن مانتوها، آن.ها را با اندام خودتان هماهنگ مي كنيد.




جدا از تركيب بندي زيباي اين مانتو طراحي يقه آن هم يك اتفاق كاملا متفاوت است. بلندي اين يقه به شما اجازه مي.دهد هر طور كه دوست.داريد آن را تنظيم كنيد و حتي گاهي به جاي شال آن را روي سرتان بيندازيد.




تركيب متفاوت رنگ.ها ويژگي متمايز.كننده اين مانتوست. البته غير از اين ويژگي بايد گفت، براي كمر آن هم از الياف كاملا طبيعي استفاده شده است.

از پارچه.هاي هندي تا مانتوهاي ايراني

پارچه انتخابي ليلا و لادن براي مانتوهاي تابستان، .پارچه.هايي سرشار از رنگ و طرح هندي است. پارچه.هاي وال هندي كه هر كدام به تنهايي يك دنيا طرح و رنگ را در خودشان جاي داده.اند. اين پارچه.ها علاوه بر هم.خواني كه با روحيه زيبا پسند ايراني دارندبا كار دست تزئين شده.اند و همين اعتبار آن.ها را در ذهن مخاطب بيشتر مي.كند. ليلا شجاعي در مورد انتخاب اين پارچه.ها مي.گويد:«ما به.دنبال باز گرداندن رنگ به پوشش.هاي ايراني هستيم و تنوع رنگي كه در پارچه.هاي وال هندي وجود دارد دقيقا همان چيزي است كه ما را به خواسته.مان نزديك مي.كند. اين پارچه.ها علاوه بر بازي رنگ و طرحي كه در آن.ها قبل از هر چيز به چشم مي.آيد از نظر كيفيت جنس هم بسيار مناسب هستند. گذشته از اين، سبكي و خنكي آن.ها دقيقا همان چيزي است كه يك مانتوي تابستاني نياز دارد. همه اين ويژگي.ها باعث شد كه ما اين پارچه.ها را براي طراحي مانتوها انتخاب كنيم. به.خصوص اين.كه تنوع طرح و رنگ.هاي آن.ها دست ما را باز مي.گذارد تا همه طرح.هايي كه در ذهن.مان داريم روي اين پارچه.ها پياده كنيم.»

مانتوهايي بدون دكمه

دكمه و بست.ها به شيوه معمولي كه در همه مانتوها ديده مي.شوند در مانتوهاي ليلا و لادن جايي ندارند! شايد به.نظر عجيب آيد اما در اين مانتوها در اوج پوشيدگي نشاني از دكمه پيدا نمي.كنيد. به دنبال نگاه متفاوت اين 2 خواهر جوان به يك پارچگي پارچه.در طراحي.ها، استفاده از كمرهايي از جنس خود پارچه.ها و حتي گاهي الياف طبيعي جاي خودشان را به دكمه.هاي معمول داده است. اين ويژگي علاوه بر تنوعي كه در شيوه پوشيدن يك مانتو ايجاد مي.كند به شما اجازه مي.دهد كه لباس.تان را دقيقا همان.طور بپوشيد كه خودتان دوست داريد. هرچند برش.هاي آزاد اين مانتوها طوري طراحي شده كه حتي بدون نياز به كمربند هم كاملا روي هم قرار مي.گيرند و پوشيدگي كامل را براي شما ايجاد مي.كنند.







همان.طور كه مي.بينيد طراحي اين مانتو در قسمت پشت و جلو كاملا متفاوت است و البته زيبا و پر از خلاقيت. در كنار اين خلاقيت حاشيه.هاي پايين مانتو و جيب.هاي ليفه مانند آن هم، همه در خدمت زيباتر شدن طرح اصلي هستند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13033]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن