تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797968937




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

.مونیكا بلوچی در نقش روزنامه.نگار معروف ایتالیایی


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: وی انگیزه.اش از ساخت این فیلم را بدرفتاری.ها و بی.احترامی.های هموطنان خود به شخصیتی دانست كه نقش مهمی در تاریخ لهستان ایفا كرده و

«مونیكا بلوچی»، بازیگر سرشناس ایتالیایی به پروژه فیلم جدید «آندره وایدا»، كارگردان نامدار سینمای جهان پیوست.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «آندره وایدا»، كارگردان سرشناس لهستانی قصد دارد از «مونیكا بلوچی» در نقش «اوریانا فالاچی»، روزنامه.نگار معروف ایتالیایی در فیلم جدیدش بازی بگیرد.
رادیو دولتی لهستان اعلام كرد، «مونیكا بلوچی» در سفر دو روزه به لهستان و در سكانس 9 دقیقه.ای نقش «اوریانا فالاچی» را بازی كند كه در دهه 80 مصاحبه.هایی با «لخ والسا» رئیس.جمهوری اسبق لهستان انجام داد.
«آندره وایدا» كه قصد دارد فیلمی درباره زندگی «لخ والسا» بسازد همچنین در تلاش است تا «مریل استریپ»، بازیگر سرشناس هالیوودی را نیز به پروژه فیلم.اش بیاورد.
این فیلم نشان خواهد داد كه رهبر سابق جنبش همبستگی لهستان چگونه موجب سقوط حكومت کمونیستی در سال 1989 شد.
وی انگیزه.اش از ساخت این فیلم را بدرفتاری.ها و بی.احترامی.های هموطنان خود به شخصیتی دانست كه نقش مهمی در تاریخ لهستان ایفا كرده و برنده جایزه صلح نوبل بوده است.
آندره وایدا» 85 ساله از بزرگ.ترین كارگردانان سینمای اروپا پس از جنگ جهانی است كه در 14 سالگی نیروهای شوروی در جریان قتل.عام شهر "كاتین" پدرش را كشتند.
پس از فارغ.التحصیلی از رشته هنرهای زیبا در كراكو، اولین تجربه كارگردانی. خود را در سال 1954 با فیلم «یك نسل» به ثبت رساند. او كه الفبای فیلم.سازی را در «مدرسه فیلم لودز» آموخته بود، در دهه 50 یكی از اعضای اصلی مدرسه فیلم لهستان شد و با فیلم.ها.یش اعتباری بین.المللی برای سینمای اروپای شرقی به.همراه آورد.
وایدا پس از آن با ساخت دو فیلم بلند دیگر كه موضوع ضدجنگ داشتند، شهرت جهانی یافت. فیلم «كانال» كه در سال 1956 ساخته شد، جایزه. ویژه هیات.داوران جشنواره. كن را گرفت و فیلم «خاكستر.ها و الماس.ها» در سال 1958 جایزه فیپرشی جشنواره. ونیز را برای او به ارمغان آورد.
وایدا كه مهم.ترین رویداد.های تاریخ لهستان در نیمه.ی دوم قرن بیستم را به شكلی تراژیك به.تصویر می.كشید، هم.زمان در عرصه. تئاتر آثاری ناب را به.روی صحنه می.برد و كارگردانی می.كرد.
دهه 70 را می.توان درخشان.ترین و موفق.ترین دوران. فعالیت هنری و سینمایی «وایدا» دانست؛ دوره.ای كه بیش از 10 فیلم ساخت و شاهكارهای بی.نظیری را به.روی پرده سینماهای جهان آورد. «چشم.انداز پس از جنگ»، «عروسی»، «سرزمین موعود»، «مرد مرمرین» و «رهبر اركستر» از جمله آثار شاخص وایدا در دهه. 70 بودند.
«وایدا» در این سال.ها زندگی.اش را وقف جنبش همبستگی لهستان كرده بود و علاقه و ارادت خود را در فیلم «مرد آهنی» (1981) و پیش از آن در «مرد مرمرین»(1976) نشان داده بود. حضور فعال این كارگردان در جنبش همبستگی لهستان موجب شد تا دولت این كشور كمپانی فیلم.سازی «وایدا» را از ادامه فعالیت محروم كند.
وایدا در این سال.ها همچنان در عرصه. تئاتر فعال بود و آثار برجسته.ای از داستایوفسكی چون «ابله» و «تسخیر.شده» و هم.چنین «آنتیگون» را به.روی صحنه برد.
دهه. 90 با انتخاب «وایدا» به سمت سناتور آغاز شد و او در فیلم.هایی چون «انگشتر عقاب.نشان» (1993) و «هفته مقدس» (1996) باردیگر جنگ جهانی دوم را محوریت داستان قرار داد. او با فیلم.های «كورژاك»، «دانتون» و به.خصوص فیلم پرفروش «پن تادئوس» آكادمی اسكار را واداشت تا در سال 2000 جایزه. اسكار افتخاری را برای تقدیر از یك عمر دستاورد سینمایی، به او تقدیم كند. جشنواره. برلین نیز در سال 2006 با اعطای خرس طلای افتخاری تقدیری دوباره از این كارگردان بلندآوازه به.عمل آورد.
فیلم «كاتین» محصول سال 2007 را شاید بتوان شخصی.ترین فیلم «آندره وایدا» نامید. او پدرش را در قتل.عام كاتین از دست داده بود و كشتار 22 هزار لهستانی به .دستور استالین، خاطره.ای بسیار تلخ را برای او رقم زده بود. نمایش این فیلم در لهستان در سال گذشته از آن جهت یكی از رویداد.های بزرگ ملی این كشور شد كه بعد از جنگ جهانی دوم نیز كماكان صحبت از قتل.عام كاتین ممنوع است.
«وایدا» سال گذشته با نمایش آخرین فیلم.اش با نام «حمله شیرین» در جشنواره. برلین، بار دیگر حضور قدرتمند.ش را در عرصه سینمای جهان به اثبات رساند.
وی طی چندین دهه فعالیت چشنگیر در عرصه سینمای جهان موفق به كسب جوایز متعددی چون جایزه. اسكار افتخاری، جایزه. بافتا بهترین فیلم خارجی در سال 1984 برای «دانتون»، جایزه خرس نقره.ای جشنواره. برلین در سال 1996، جایزه خرس طلای افتخاری جشنواره.ی برلین در سال 2006، جایزه آلفرد بائور جشنواره. برلین در سال 2009 برای «تاتاراك»، جایزه. نخل طلا و بهترین فیلم معنوی جشنواره. كن در سال 1988 برای «مرد. آهنی»، جایزه بهترین فیلم معنوی جشنواره. كن در سال 1978 برای «درمان سخت»، جایزه. ویژه هیات.داوران جشنواره كن در سال 1957 برای «كانال»، جایزه سزار بهترین كارگردانی در سال 1983 برای «دانتون»، نشان یك عمر دستاورد سینمایی از جوایز فیلم اروپا در سال 1990، جایزه صدف نقره.ای جشنواره سن.سباستین در سال 1973 برای فیلم «عروسی»، جایزه. فیپرشی از جشنواره. سن.سباستین در سال 1980 برای «رهبر اكستر»، جایزه فیپرشی جشنواره. ونیز در سال 1959 برای «الماس.ها و خاكسترها» و جایزه شیر طلایی افتخاری ونیز در سال 1998 شده است






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن