تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797153364




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پنجشنبه بازار كتاب هفته كتاب و شعر


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: پنجشنبه بازار كتاب هفته كتاب و شعر
[ساير محمدى ]
گروه فرهنگ و هنر- هفته اى كه گذشت را مى توان هفته اى براى شعر ارزيابى كرد. كتاب هاى شعر اعم از كلاسيك و مدرن از شاعران ديروز و امروز هفته گذشته منتشر شدند كه علاقه مندان را خشنود خواهند كرد. در حوزه داستان و رمان نيز چندين اثر تازه چاپ به بازار آمد. اما در ديگر حوزه ها مانند دين و فلسفه، سياست و تاريخ كتاب هاى بسيارى منتشر شدند كه به دليل محدوديت صفحه موفق به معرفى همه آنها نشديم و مى مانند براى هفته بعد.
شعر
«بهار ماندنى» مجموعه شعرى آئينى براى كودكان و نوجوانان سروده يحيى علوى فرد است كه انتشارات بوستان كتاب منتشر كرده است. شعرهاى اين مجموعه در قالب چهارپاره و نيمايى است. تصويرگر كتاب هم سيدحسن موسوى است. همين مؤسسه انتشاراتى «چترى از بهشت» سروده مريم ريحانى را منتشر كرده كه اين مجموعه در زمينه آموزه هاى دينى همراه با شعر است. شعرهاى اين كتاب به زبان ساده و در قالب كلاسيك است. ريحانى شاعر اين مجموعه كتاب ديگرى در همين زمينه تحت عنوان «زهرا دخترى در نور» را توسط انتشارات بوستان كتاب منتشر كرده كه اين مجموعه هم به آموزه هاى دينى همراه با شعر اختصاص دارد و مخاطبان اين دو كتاب كودكان و نوجوانان هستند.
«بودن در نبودن» مجموعه اى از دوبيتى ها و رباعى هاى مصطفى محدثى خراسانى است كه از سوى انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شده است. محدثى در اين مجموعه با نگرش دينى به سراغ موضوعاتى مانند انتظار، هستى، عاشورا، غدير، قرآن، وصال و ‎/‎/‎/ رفته است.
«سطرها در تاريكى جا عوض مى كنند» مجموعه تازه ترين سروده هاى سپيد گروس عبدالملكيان است كه از سوى انتشارات مرواريد چاپ و منتشر شده است. عبدالملكيان از جمله شاعران موفق نسل امروز است كه شعرش شعر انديشه ارزيابى مى شود و با اقبال منتقدان و صاحبنظران روبه رو شده است. «ديوان كامل نيما يوشيج» كه به اهتمام فرزند نيما، شراگيم يوشيج فراهم آمده و از سوى نشر اشاره براى نخستين بار در دهه هفتاد به بازار آمد، اخيراً به چاپ چهارم رسيد. شراگيم در اين مجموعه حدود ۶۱ غزل، قصيده و حكايت از نيما را براى اولين بار به جامعه عرضه كرده است. «گزينه اشعار مهدى اخوان ثالث» كه چاپ اول آن در سال ۶۹ از سوى انتشارات مرواريد منتشر شده بود و در اين فاصله يازده بار تجديد چاپ شده، اخيراً چاپ تازه آن در قطع جيبى به بازار آمد. چند سالى است كه ناشران كتاب هاى قطع رقعى خود را در قطع جيبى هم چاپ مى كنند كه به خاطر ارزان تر بودن و قابل حمل بودن كتاب با استقبال مخاطبان روبه رو شده است. انتشارات مرواريد «گزينه اشعار محمد على بهمنى» را هم به سلسله كتاب هاى گزينه اشعار شاعران اضافه كرده است. هفته گذشته گزينه اشعار محمد على بهمنى شامل بهترين اشعار كتاب هاى باغ لال، در بى وزنى، در فصل عطسه هاى پياپى، تا آخرين كتاب منتشر شده او «چتر براى چه.‎/.» در يك مجموعه در قطع رقعى به بازار آمد. «عاشقانه» مجموعه اى از بهترين و زيباترين دوبيتى هاى امروز ايران است كه به اهتمام اكبر بهداروند گردآورى و انتخاب شده و مؤسسه انتشارات نگاه آن را چاپ و منتشر كرده است. در اين مجموعه همه شاعران معاصر از نسل ديروز و امروز اعم از مشهور و گمنام حضور دارند. «زلالى خراسانى و سبك هندى» كتابى به قلم دكتر سعيد شفيعيون است كه در اين تحقيق به بررسى جايگاه زلالى در شعر قرن يازدهم همراه نمونه شعرهاى او مى پردازد. اين كتاب را انتشارات سخن چاپ و به بازار عرضه كرده است. «چكيده و تحليل مثنوى» كتابى به قلم دكتر على محمدى استاديار دانشگاه بوعلى سيناى همدان است كه از سوى نشر علم چاپ و منتشر شده است. اين كتاب راهنمايى است براى جوينده اى كه مى خواهد از طريق تشريح انديشه هاى برجسته مولانا با كليت مثنوى آشنا شود. «نمادها و رمزهاى گياهى در شعر فارسى» نام كتابى تأليف دكتر حميرا زمردى عضو هيأت علمى دانشگاه تهران است كه توسط انتشارات زوار منتشر شده است. نويسنده در اين پژوهش به مطابقت نمادها، رمزها و كاربردهاى ادبى نباتات با متون برجسته منظوم فارسى از آغاز تا قرن هشتم و نيز اشعار پنج شاعر بزرگ معاصر پرداخته است.
«افلاطونيات» كتابى است در قطع جيبى كه شهروز نباتى و فاطمه ناسجينى گردآورى كرده اند و انتشارات نيمه روشن اين كتاب را به عنوان طليعه فعاليت هاى فرهنگى خود به بازار عرضه كرده است. اين كتاب شامل مجموعه گفتارهاى نغز افلاطون به انضمام مجموعه اشعار سروده شده براى وى در طول هزار سال گذشته مى شود.

داستان، رمان
از مجموعه سرزمين سحرآميز كه مؤسسه انتشارات قديانى منتشر مى كند، نوزدهمين كتاب به رمانى براى كودكان اختصاص دارد كه تحت عنوان «در جست وجوى كشتى اژدها» منتشر شده است. نويسنده اين رمان تونى ابت و مترجم آن پريسا همايون روز است. «جونى بى جونز و اتوبوس بوگندوى كله پوك» رمانى مصور براى كودكان است كه نويسنده اش باربارا پارك و مترجم آن امير مهدى حقيقت نام دارد. اين كتاب را نشر ماهى منتشر كرده است. «جونى بى جونز و قضيه ميمون كوچولو» كتاب بعدى همين نويسنده است كه امير مهدى حقيقت آن را به فارسى برگردانده و ناشر اين كتاب هم نشر ماهى است. «بازى روزگار» رمانى از هاشم شعيبى است كه انتشارات ابتكار نو منتشر كرده است. نويسنده دراين رمان ضمن گريز به دوران كودكى و خاطرات سال هاى دور حوادث و رويدادهاى آن سال ها را به منظور كسب تجربه نسل امروز روايت مى كند. از «آغا بى بى» مى گويد كه در دوره رضاشاه و زمان كشف حجاب به مبارزه منفى عليه حكومت روى مى آورد و از فرمان شاه سرپيچى مى كند.
«حكايت عشق و خوشبختى» اثر مارك فيشر با ترجمه شهرزاد همامى از سوى نشر افكار چاپ و منتشر شده است. اين كتاب شامل ۱۴ حكايت است كه نويسنده در خلال اين حكايت ها زن جوانى را به عنوان شخصيت محورى برمى گزيند تا او مخاطب را به اين نتيجه رهنمون شود كه خوشبختى و خوشبخت زيستن بدون خرد و وارستگى امكانپذير نيست.
«دزد رؤياها» نام رمانى براى كودكان به قلم تونى ابت و ترجمه پريسا همايون روز است كه مؤسسه انتشارات قديانى آن را منتشر كرده است. تونى ابت از جمله نويسندگانى است كه داستان هاى تخيلى براى كودكان و نوجوانان مى نويسد و از محبوبيت فراوانى نزد كودكان برخوردار است. «از پشت شيشه ها» اولين مجموعه داستان مستقل عبدالحسين حاج سردار است كه از سوى انتشارات خجسته منتشر مى شود. ناهيد طباطبايى دبير مجموعه كار اول اين نويسنده در مقدمه كتاب مى نويسد: داستان هاى او به خاطر نگاه خاص و پرعطوفت و مسئول او نسبت به انسان و نگرش هايش و همچنين دغدغه هاى روزمره مردم عادى از جذابيت خاصى برخوردار است. «ستاره سينما» عنوان كتابى شامل دوازده داستان كوتاه به قلم ناهيد طباطبايى است كه از سوى انتشارات خجسته به بازار آمد. طباطبايى كه با كتاب «حضور آبى مينا» ديپلم افتخار ۲۰ سال ادبيات داستانى بعد از انقلاب را دريافت كرده در حوزه رمان و داستان هاى كوتاه نويسنده موفقى است كه توانست هم مخاطبان نخبه و هم مخاطبان عام را جذب كند. «آن جا كه پنچرگيرى ها تمام مى شوند» مجموعه ۹ داستان كوتاه به قلم حامد حبيبى است كه انتشارات ققنوس منتشر كرده است. حبيبى كه پيش از اين داستان هاى كوتاه خود را در نشريات و مجلات ادبى منتشر مى كرد در اين داستان ها به دغدغه هاى انسان امروز در زندگى شهرى و كلانشهرها مى پردازد و براى برون رفت از آن بحران ها شخصيت هايش را درگير تجربه هاى تازه مى كند. «اپراى شناور» نام رمانى از جان بارت با ترجمه سهيل سمى است كه چاپ اول آن سال گذشته از سوى انتشارات ققنوس به بازار آمد و هفته گذشته تجديد چاپ شد.
اپراى شناور بخشى از نام قايق تفريحى است كه در گذشته در بخش هاى مدخيز آب هاى ويرجينيا و مريلند رفت و آمد مى كرد و بخشى از ماجراى اين داستان بر عرشه همين قايق رخ مى دهد. «عروس نيل» رمانى كوتاه نوشته محمد بهارلو را انتشارات آگه هفته گذشته منتشر كرد. عروس نيل داستان مردى است كه دغدغه ها و دلمشغولى هايش را روايت مى كند و در كنار خود گروهبان پاسگاه جزيره را دارد و.‎/‎/ عروس نيل داستانى خوشخوان و تأمل برانگيز است كه با زبانى راحت و موجز نقل مى شود. «راز قتل پالو مينو مولرو» رمانى كوتاه و موجز به قلم ماريو بارگاس يوسا نويسنده برجسته امريكاى لاتين است كه با ترجمه اسدالله امرايى از سوى نشر علم به بازار آمد. داستان اين رمان پيرامون قتل جوانى دور مى زند كه به دست افراد حكومت كشته شده و دو مأمور به تحقيق در اين پرونده مى پردازند. وقتى اين دو مأمور با همه كمبودها و كارشكنى ها موفق به پيدا كردن سرنخ ماجرا مى شوند به تبعيد فرستاده مى شوند و ‎/‎/‎/ اين رمان قبلاً با ترجمه احمد گلشيرى هم منتشر شده بود. «خانواده پاسكوآل دوآرته» اثرى از كاميلو خوسه سلا نويسنده اسپانيايى و برنده جايزه نوبل سال ۱۹۸۹ ميلادى است كه با ترجمه فرهاد غبرايى از سوى نشر ماهى منتشر شده است. در اين رمان پاسكوآل شخصيت اصلى داستان مرتكب قتلى بى هدف مى شود و همين موضوع دستمايه نويسنده مى شود براى بررسى روانكاوانه ترس و خشونت و احساس گناه نسبت به آن. اين رمان در اوايل دهه هفتاد با ترجمه حسن پستا نيز منتشر شده بود. «زنگ ها براى كه به صدا درمى آيند» معروف ترين رمان ارنست همينگوى با ترجمه رحيم نامور از سوى مؤسسه انتشارات نگاه چاپ و منتشر شده است. اين رمان اوج خلاقيت همينگوى در زمينه رمان نويسى بويژه در حوزه ادبيات جنگ است و هنوز در سراسر جهان مخاطبان بسيار دارد.
«هفت صدا» مجموعه مصاحبه هاى مفصل و عميق ريتا گيبرت با هفت نويسنده و شاعر امريكايى لاتين شامل پابلو نرودا، بورخس، آستورياس، اوكتاويو پاز، خوليو كورتاسار، گارسيا ماركز و كابررا اينفانته است كه با ترجمه نازى عظيما از سوى انتشارات آگاه در سال ۵۷ منتشر شد. چاپ دوم اين كتاب را نشر آگه در سال ۶۷ به بازار فرستاد و هم اكنون اين ناشر چاپ سوم آن را با حروفچينى تازه و جلد گالينگور عرضه كرده است.

دين و فلسفه
«رهيافت هاى فكرى ـ فلسفى معاصر در غرب» كه جلد سوم و چهارم آن به تازگى به كوشش گروه غرب شناسى پژوهشگاه علوم انسانى و مطالعات فرهنگى چاپ و منتشر شده است شامل مقالاتى از حسين كلباسى اشترى، محمود خاتمى، مريم صانع پور و هدايت علوى تبار، عبدالرزاق حسامى فر، على مرادخانى، امير مازيار و ‎/‎/‎/ است. وجه ارتباط و اتصال بخش ها و فصل هاى اين مجموعه، برخى از مهمترين مؤلفه هاى فكرى و فلسفى معاصر در مغرب زمين است. «رسالت تشيع در دنياى امروز» با عنوان فرعى گفت وگويى ديگر با هانرى كربن عنوان كتابى است به اهتمام على احمدى ميانجى و سيدهادى خسروشاهى كه انتشارات بوستان كتاب قم منتشر كرده است. «اصول فلسفه رئاليسم» اثرى سترگ در فلسفه اسلامى است كه حاصل بحث هاى فلسفى فيلسوف گرانقدر استاد علامه سيدمحمد حسين طباطبايى است كه به اهتمام سيدهادى خسروشاهى از سوى انتشارات بوستان كتاب به بازار آمد.
همين مؤسسه انتشاراتى كتاب «شرح مصطلحات فلسفى بداية الحكمه و نهاية الحكمه» عنوان كتابى به قلم دكتر على شيروانى است كه تمام اصطلاحات فلسفى موجود در دو كتاب ارزشمند «بداية الحكمه» و «نهاية الحكمه» نوشته علامه طباطبايى را دربرمى گيرد. «المسيح فى القرآن» كتابى به قلم آيت الله السيدرضا الصدر به زبان عربى است كه به اهتمام سيد باقر خسروشاهى از سوى انتشارات بوستان كتاب قم منتشر شده است. عنوان فارسى كتاب «عيسى مسيح در قرآن» است و موضوع آن نيز به همين مباحث اشاره دارد. «قواعد صرف و نحو عربى» و راهنماى تجزيه و تركيب كتابى به قلم سيدمحمد تقى حكيم است كه دفتر نشر فرهنگ اسلامى منتشر كرده است. «خوردنى ها و آشاميدنى ها از نظر پيشوايان علم و دين» كتاب ديگرى از سيد محمد تقى حكيم با همكارى دكتر رهنما چيت ساز است كه دفتر نشر فرهنگ اسلامى به بازار عرضه كرد. «پدر و فرزند» سومين كتاب از سيدمحمد تقى حكيم است كه همين مؤسسه انتشاراتى چاپ و منتشر كرده است. نويسنده در اين كتاب با استفاده از اخلاق و فرهنگ اسلامى به خانواده ها آموزش مى دهد كه چگونه بحران ها و تضادهاى فكرى و سليقه اى خانوادگى را مهار كنند و به سعادت برسند. انتشارات بهجت كتاب «جامعه سالم» و «انسان براى خويشتن» از اريك فروم را با ترجمه اكبر تبريزى تجديد چاپ كرده است. «جامعه سالم» به چاپ پنجم رسيده و «انسان براى خويشتن» كه پژوهشى در روانشناسى اخلاق است به چاپ چهارم رسيده است. نشر البرز كتاب «آب شدن كوه يخى ما» كه كتابى در حوزه روانشناسى عمومى است را به بازار فرستاد. نويسنده اين كتاب جان كاتر و هولگر راتگبر و مترجم آن فرخنده فيض آبادى است. مطالعه اين كتاب براى افرادى كه با تغييرات مديريتى در ارتباط هستند جالب خواهد بود. نشر البرز كتاب ديگرى به نام «خرد روزانه براى كسب توفيق» اثر وين داير را با ترجمه توراندخت تمدن (مالكى) چاپ و منتشر كرده است كه نويسنده در اين اثر مجموعه گرانبهايى از اطلاعات را براى كسب موفقيت در زمينه هاى شخصى، حرفه اى و معنوى عرضه مى كند.
 پنجشنبه 23 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 716]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن