تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797904455




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه و خواندني


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: كوتاه و خواندني
چهاردهمين كنگره تازه هاي باروري و
ناباروري - اندومتريوز

چهاردهمين كنگره تازه هاي باروري و ناباروري به منظور بررسي همه جانبه بيماري اندومتريوز، توسط پژوهشكده فن آوريهاي نوين علوم پزشكي جهاد دانشگاهي - ابن سينا و دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درمان شهيد بهشتي 22 و 23 آبان ماه سال جاري برگزار مي شود.
اين برنامه كه از امتياز آموزش مداوم جامعه پزشكي برخوردار است با هدف آشنايي پزشكان و متخصصان زنان و كليه دانش پژوهان علاقمند به درمان بيماران مبتلا به اندومتريوز برگزار مي شود.
در اين كنگره علل ايجاد اندومتريوز و آسيب هاي ناشي از آن از منظر ايمني شناسي، ژنتيك و غدد توليد مثل - روشهاي تشخيص و درمان اندومتريوز، درمانهاي جراحي در مبتلايان - پيامدهاي ناشي از اندومتريوز از جمله ناباروري - ارتباط عوامل محيطي با اندومتريوز و كيفيت زندگي مبتلايان به اندومتريوز بررسي مي شود. دكتر متولي زاده اردكاني دبيرعلمي اين كنگره اظهار كرد: در نخستين كنگره اندومتريوز علاوه بر ارائه آخرين دستاوردهاي علمي در رابطه با اين بيماري و آموزش متخصصان زنان كه موجب ارتقا سطح علمي آنان مي شود امكان تبادل نظر متخصصان زنان با ساير رشته هاي مرتبط نيز فراهم مي آيد. گفتني است، اندومتريوز از اختلالات شايع در بيماريهاي زنان و مامايي است كه در اين بيماري بافت اندومتريوز در نواحي خارج از رحم يافت مي شود كه منجر به واكنش هاي مزمن و التهابي در زنان مي شود.

گوش ها هم با كمبود ويتامين كر مي شوند

بررسي ها نشان داده افرادي كه دچار كمبود ويتامين هستند، زودتر از ديگران در معرض اختلالات شنوايي قرار مي گيرند و مصرف كافي ويتامين ها در تمام سنين موجب تقويت سلول ها و اعصاب شنوايي شده و از بروز صدمات شنوايي جلوگيري مي كند. به گزارش مهر، محققان دانشگاه ميشيگان اعلام كرده اند مصرف انواع ويتامين هاي محلول در آب و چربي به دليل دارا بودن مقادير فراوان آنتي اكسيدان به سلامت سلول هاي بدن بويژه سلول هاي شنوايي كمك مي كند.بنا بر همين گزارش، محققان دريافتند افرادي كه از انواع ويتامين ها به اندازه كافي استفاده مي كنند، هنگام قرار گرفتن در معرض صداهاي بلند از سلامت شنوايي بيشتري برخوردارند.با توجه به اين كه زندگي در شهرهاي بزرگ و صنعتي و كار كردن در بسياري از محيط هاي شغلي همراه با صداهاي بلند است، مصرف كافي و مناسب از ويتامين ها مي تواند مفيد باشد.بررسي ها نشان داده چنانچه افراد از دوران كودكي به طور مرتب و منظم از ويتامين ها و مواد معدني مناسب استفاده كنند نه تنها از نظر شنوايي بلكه از نظر سيستم ايمني نيز در وضعيت مطلوب تري خواهند بود.

باطري دستگاههاي قلبي با ضربان
قلب شارژ مي شود

دانشمندان دانشگاه ساوث هامپتون به منظور كاهش تعداد عملهاي تعويض باطري دستگاههاي تنضيم كننده فعاليتهاي قلبي و افزايش ميزان ذخيره انرژي در اين باطريها، فناوري جديدي را ارائه كرده اند كه قادر به توليد و ذخيره انرژي با استفاده از ضربان قلب است.
به گزارش مهر، اين محققان انگليسي، براي احياي انرژي در باطري دستگاههاي تنظيم كننده ضربان قلب در بيماران مبتلا به بيماريهاي قلبي، مولد انرژي را توليد كردند كه با استفاده از ضربان قلب باطري دستگاه را شارژ مجدد خواهد كرد.اين مولدها از دو بالون محتوي مايع كه در دو قسمت مختلف از قلب قرار مي گيرند، تشكيل شده است و اين دو بالون به كمك لوله هاي سيليكوني كه حاوي مغناطيس ( آهن ربا) متحرك هستند، به يكديگر متصل شده اند.به گفته متخصصان، هنگام تپيدن قلب، بالونها فشرده شده و مايع درون آنها درون لوله ها جريان مي يابد. اين فرايند باعث حركت مغناطيس بر روي سيم پيچ جاسازي شده در لوله شده و در نتيجه انرژي الكتريكي ايجاد مي شود كه مي توان از اين انرژي براي تامين نيروي مورد نياز باطري دستگاه، استفاده كرد.آزمايش اين سيستم بر روي قلب جانوران موفق به ذخيره 3.4 ميكروژول در هر ضربان شد كه اين ميزان توانايي تامين يك ششم از انرژي مورد نياز دستگاه تنظيم ضربان قلب را خواهد داشت. در عين حال محققان بر اين باورند كه با بهبود تركيب سازنده بالونها، مي توان ميزان توليد انرژي ضربان قلب را به دو برابر افزايش داد.بر اساس گزارش نيوساينتيست، متخصصان اميدوارند با استفاده از اين مولدهاي انرژي كوچك در انواع دستگاههاي تنظيم كننده قلب بتوان بر پايداري باطريهاي آنها افزوده و فاصله ميان عمليات جابه جايي اين باطريها را افزايش داد.

دوري از خورشيد ،عامل احساس كسالت

يافته هاي جديد دانشمندان آلماني نشان مي دهد، عامل اصلي خمودگي و كسالت در ايام زمستان دوري از نور خورشيد است. به گزارش شبكه خبر به نقل از پايگاه خبري المحيط،نتايج دانشمندان آلماني نشان داد با وجود اينكه زمستان داراي شب هاي طولاني است و ميزان خواب افراد به اندازه كافي است، اما پيوسته نوعي كسالت، خواب آلودگي و حتي اضطراب در بسياري از افراد ديده مي شود كه اين موضوع ناشي از كاهش مدت زمان در معرض نور خورشيد قرار گرفتن در روزهاي كوتاه زمستان است. دانشمندان آلماني در تحقيقات خود دريافتند، كوتاه بودن روزها در زمستان سبب مي شود،انسان به اندازه كافي در معرض نور خورشيد قرار نگيرد كه اين موضوع سبب افزايش ترشح هورمون ملاتونين مي شود و با توجه به نقش اين هورمون در احساس كسالت و سستي، افزايش ترشح آن سبب كسالت و خواب آلودگي افراد ، بيش از هر زمان ديگر مي شود . افزايش هورمون ملاتونين و در پي آن افزايش احساس خواب آلودگي و كسالت، سرزندگي و نشاط را از شخص دور مي كند و تداوم اين حالت مي تواند پيامدهايي چون افسردگي را در پيش داشته باشد.

انرژي الكتريكي حاصل از ورزش توليد مي شود

يكي از شركتهاي توليد كننده تجهيزات مولد انرژي پاك، با ارائه فناوري جديدي قادر خواهد بود انرژي حاصل از ورزش افراد در ورزشگاهها را ذخيره كرده و به انرژي الكتريكي توليد كند.
به گزارش مهر، شركت گرين روولوشن با ارائه تكنولوژي جديد، كلاسهاي ورزشي و انرژي مصرف شده در اين دوره ها را به انرژي الكتريكي قابل بازيافت تبديل خواهد كرد. اولين سري اين تجهيزات در موسسه ورزشي در شهر كانتيكت آمريكا نصب شده است.انرژي توليد شده از اين تجهيزات مستقيما به جعبه كنترل برق باشگاه ورزشي متصل بوده و با استفاده از شبكه مبدل، به شبكه اصلي برق بازگردانده مي شود.جي ولان - مدير شركت گرين روولوشن زماني تصميم به توليد اين تجهيزات گرفت كه به دليل جراحت در ناحيه شانه در بيمارستان بستري بوده و براي اولين بار ايده استفاده از انرژي بدن براي توليد انرژي الكتريكي به ذهنش رسيد.وي با صرف 18 ماه زمان، موفق به توليد دوچرخه ثابتي شد كه با اتصال يك كابل از دوچرخه به شبكه برق، انرژي توليد شده توسط آن به جريان الكتريسيته ارسال مي شود. به گفته مقامات اين شركت انرژي توليد شده از اين دوچرخه طي يك تمرين ساده براي روشن كردن يك لامپ و يا يك لپ تاپ براي يك ساعت كافي بوده و از توليد دي اكسيد كربن نيز جلوگيري خواهد كرد.همچنين در صورت به كارگرفتن 20 دوچرخه در ورزشگاهها، انرژي حاصل از آن برابر با 3 هزار و 600 كيلو وات خواهد بود كه براي روشنايي 72 منزل مسكوني كافي خواهد بود.بر اساس گزارش سي ان ان، در صورتيكه هر يك از 36 هزار ورزشگاه موجود در ايالات متحده تنها از يكي از اين دوچرخه ها استفاده كنند، علاوه بر توليد حجم عظيمي از انرژي، از گسترش مقدار زيادي دي اكسيد كربن نيز جلوگيري خواهد شد.اين تكنولوژي قابليت اتصال به بيشتر تجهيزات ورزشي را داشته و فرد براي استفاده از آن نيازي به خريد مجدد وسائل ورزشي نخواهد داشت.
 سه شنبه 21 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن