تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در انسان پاره گوشتى است كه اگر آن سالم و درست باشد، ديگر اعضاى بدنش هم با آن سا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797857845




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش از :حسين فتح الهي ورزش كشتي آذربايجان غربي چشم انتظار حمايت فدراسيون و بخش خصوصي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: گزارش از :حسين فتح الهي ورزش كشتي آذربايجان غربي چشم انتظار حمايت فدراسيون و بخش خصوصي
ورزش. كشتي. آذربايجان غربي
اروميه - ورزش كشتي آذربايجان غربي با پتانسيل بالا ، در رده‌هاي سني نونهالان ، نوجوانان و جوانان همچنان چشم انتظار كمك‌هاي فدراسيون كشتي و پشتيباني بخش خصوصي است.

ورزش كشتي بر خواسته از متن مردم كوچه و بازار و از كهن‌ترين ورزش‌هاي تاريخ ما ايرانيان است ، كشتي ورزشي است كه مردم از قهرمانان اين رشته جز كسب افتخار در ميادين داخلي و خارجي ، انتظار ديگري دارند.

كشتي گيران و ورزشكاران ايراني با تلفيق روح جوانمردي و عياري در كنار قدرت و كسب افتخار موجب غرور هر ايراني در دنيا شده‌اند ، به طور مثال غلامرضا تختي كه پس از گذشت چندين دهه از مرگش ، همچنان نام و يادش در تاريخ اين ملت زنده است.

ورزش كشتي در قرن حاضر در مقابل ساير رشته‌هاي ورزشي مدرن و جديد كه بر گرفته از ورزش‌هاي بومي و محلي كشورهاي صنعتي و پيشرفته است، همچنان استوار و با صلابت نظر همه دوستداران ورزش را به خود جلب كرده است ، حال اين ورزش براي پويايي و زنده ماندن نيازمند برنامه ريزي‌هاي جامع كوتاه مدت و بلند مدت است.

اين رشته ورزشي بايد با صرف هزينه و سرمايه‌گذاري در رده‌هاي سني نونهالان ، نوجوانان ، جوانان و استفاده از مربيان سازنده و با تجربه به حيات غرور آفرين خود ادامه دهد.

به گفته برخي از كارشناسان اين رشته ورزشي، كشتي آذربايجان غربي نيز همانند ساير استانهاي محروم از مربيان با دانش بالاي علمي در رده سني بزرگسالان ، از جايگاه خوبي دركشور برخوردار نبوده و در عرصه رقابت‌هاي داخلي و خارجي نيز نتوانسته است قهرماناني را در سطح ملي و جهاني به كشتي ايران معرفي كند.

اين در حالي است كه جبار بايرام جهاني ، ابوطالب طالبي ، علي آبادي ، سروري ، مرحوم خجسته و ... قهرماني هستند كه از خطه آذربايجان شرقي و اردبيل توانستند طي پنجاه سال گذشته با كسب مدالهاي جهاني نام خود را در كشتي ايران و دنياي كشتي بلند آوازه كنند.

به اعتقاد كارشناسان ، كشتي در شهرستانهاي آذربايجان غربي در رده بزرگسالان از جايگاه خوبي برخوردار نبوده و حضور نداشتن كشتي گيران اين خطه در ميدانهاي ملي و جهاني نشانه كمبود مربيان با دانش جديد و علمي روز دنيا در اين خطه است.

نايب رييس كميته استعداد يابي فدراسيون كشتي، ارتقا سطح كشتي و پشتوانه سازي در ورزش ملي كشور را نيازمند به برنامه ريزي كارشناسانه و علمي دانست.

داريوش واعظي ، افزود: به منظور ارتقا سطح كشتي در ايران طرح جامع فراگير كميته استعداد يابي با جمع بندي نقطه نظرات كليه هيات‌هاي ورزشي نيازهاي واقعي استانهاي شناسايي و براي ارتقا سطح كشتي برنامه ريزي خواهيم كرد.

وي، گفت: براي ارتقا سطح كشتي در كليه استانها ضمن تغيير نگرش مربيان از سنتي به علمي نيازمند تجهيزات و امكانات اوليه نيز هستيم.

رييس هيات كشتي آذربايجان غربي،گفت: آذربايجان غربي در مسابقات رده‌هاي نونهالان ،نوجوانان و جوانان داراي جايگاه شايسته‌اي است و هميشه در جمع مدعيان حضور داشته و دارد.

فخرعلي نيكبخت ،افزود: در مسابقات قهرماني كشتي آزاد نونهالان كشور كه با حضور‪ ۳۳‬تيم از استانهاي مختلف كشور در اروميه جريان داشت، تيم اروميه توانست با درخشش آزاد كار خود مقام پنجم اين دوره از مسابقات را به خود اختصاص دهد.

مسابقات قهرماني كشتي آزاد نونهالان كشور از ‪ ۱۶‬آبان ماه جاري به مدت دو روز درسالن شش هزار نفري الغدير اروميه برگزار ودرپايان اين رقابتها پس ازمازندران، تيمهاي تهران و خوزستان به ترتيب مكانهاي دوم تا سوم را به خود اختصاص دادند.

وي، گفت: برگزاري مسابقات قهرماني كشور به خودي خود يك كارگاه آموزشي است و موجب ارتقا سطح دانش كليه عوامل اجراي، مربيان و كشتي گيران اين استان بود.

دبير هيات كشتي آذربايجان غربي، گفت: با توجه به برنامه ريزي‌هاي انجام شده تلاش خواهيم كرد با برپاي دوره‌هاي آموزشي سطح دانش مربيان بومي استان را ارتقا داده تا زمينه رشد و توسعه اين ورزش اصيل را فراهم كينم.

به اعتقاد كيومرث ايراندوست ، يكي از دلايل عدم رشد كشتي آذربايجان غربي كمبود بضاعت مربيان سنتي است و فدراسيون مي‌بايستي با برنامه ريزي و حضور كميته‌هاي مختلف فدراسيون در كليه استانهاي كشور ، جلسات تخصصي برگزار كند تا ضمن تعامل و تبادل تجربيات ، استعدادهاي كشتي آذربايجان غربي نيز كشف شود.

نفر سوم مسابقات قهرماني نوجوانان جهان كشتي مسكو ، گفت : آذربايجان غربي از نداشتن مربيان با دانش بالا و روز كشتي دنيا رنج مي‌برد.

اسماعيل كيومرثي، يكي ديگر از عوامل عقب ماندگي كشتي آذربايجان غربي را نداشتن حمايت‌كننده مالي اين رشته ورزشي اعلام كرد و گفت: كشتي گيران براي حضور خود در رده بزرگسالان براي تامين نيازهاي اوليه خود در طول دوران حضور خود در رقابت‌هاي ليگ برتر و دسته‌هاي مختلف قهرماني در كشور نيازمند يك حمايت‌كننده مالي هستند كه نبود آن موجب مي‌شود در ابتداي راه قهرماني با كشتي خدا حافظي كنند.

اين مربي ‪ ۲۴‬ساله كشتي آذربايجان غربي كه در كارنامه خود مقام سوم مسابقات قهرماني كشتي جوانان آسيا در سال ‪ ۱۳۷۹‬را دارد، گفت : كشتي نيازمند توجه و حمايت همه دلسوزان به ورزش ملي و باستاني كشتي در استان است و با توجه به فيزيك بدني مناسب در جوانان آذربايجان غربي ، اين استان داراي پتانسيل بالايي است.

وي، گفت: در صورت حمايت و برنامه ريزي مناسب از سوي فدراسيون، هيات كشتي و بخش خصوصي مي‌توان كشتي كشور و به تبع آن كشتي آذربايجان غربي را به جايگاه شايسته و مناسبي رساند. ك / ‪۴‬
 يکشنبه 19 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 422]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن