تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 10 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص): طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793447732




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چرا اتوبوس.سوارها باید تاوان بدهند؟


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: درحالي معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در زمان تصويب نرخ ها، مسافت طي شده توسط مسافر را معيار قيمت گذاري مي.داند، كه وضعيت كارت خوانهاي بي.آرتي نابسامان وخراب است و تعيين اين قيمتها به درستي انجام نمي.شود و مسافران مجبور به دادن حداكثر قيمتها شده اند.
در حالي شهرداري تهران به ايجاد خطوط جديد بي.آرتي اصرار دارد كه در ماههاي اخير به دليل كمبود نقدينگي و عدم حمايتهاي دولت به پرداخت يارانه هاي اتوبوسراني، مشكلات بسياري براي افرادي كه خواهان استفاده از اين وسيله حمل و نقل عمومي هستند، به وجود آمده است.
وسيله اي كه با هدف جابجايي سريع السير، راحت و مقرون به صرفه براي مردم راه اندازي شده است.
پس از كشمكش.هاي فراوان ميان شوراي شهر و شهرداري در پايان سال 88 بر سر تعيين نرخ بليط اتوبوس، مقرر شد براي سال 89 ، نرخ بلیط اتوبوس با 4 قیمت و با پایه 25 تومان اجرايي شود. براین اساس برای مسیرهای تا 7 کیلومتر ، یک بلیط یعنی 25 تومان، برای مسیرهای 7 تا 12 کیلومتر نیز دو بلیط 25 تومانی یا به عبارتی 50 تومان اخذ .شود.
همچنين برای مسیرهای 12 تا 16 کیلومتر نیز سه بلیط 25 تومانی یا به عبارتی 75 تومان و برای مسیرهای اتوبوس 16 کیلومتر به بالا 4 بلیط 25 تومانی ، 100 تومان ، دریافت.شود.
درست در همان زمان، به دليل اعتراض برخي از اعضاي شوراي شهر مبني بر اينكه ممكن است افرادي از تمامي مسير خطوط استفاده نكنند و در ايستگاههاي ابتدايي پياده شده اما بليط يك خط از ابتدا تا انتها را بدهند، بنابراين به پیشنهاد معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری و اعضای شورای شهر مقرر شد برای خطوط طولانی که برخی شهروندان تنها از بخشی از مسیر استفاده می.کنند ، خطوط اکسپرس در نظر گرفته .شود و در واقع چند مسیر کوتاه در طی مسیر بلند اتوبوس قرار داده شده تا شهروندان ناچار به پرداخت بلیط بیشتر نشوند.
اين پيشنهاد با توجه به اجرای بند 27 از ماده 71 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور ، با هدف توسعه و گسترش خطوط اتوبوسرانی و خدمات رسانی به شهروندان ، از طریق اصلاح قیمت.ها و واقعی نمودن نرخ خدمات حمل و نقل عمومی بررسی و تصویب شد.اما متاسفانه در حال حاضر اين پيشنهاد قانوني به وادي فراموشي سپرده شده و در برخي خطوط مانند خط 7 بي.آرتي نرخ 100 توماني از تمامي مسافراني دريافت مي.شود ودر مقابل اعتراض و بي اطلاعي آنها، با اين پاسخ مواجه مي.شوند كه مصوبه جديد شوراي شهر است!.
اين اتفاق به شكل نصب پلاكارد در ابتدا و انتهاي خطوط و يا به صورت برچسب بر پشت كابين راننده، مسافران را آماده مي.كند تا وجوه اضافه پرداخت كنند.
با اين وجود گمان مي.رود شوراي شهر تهران اطلاعي از اين موضوع نداشته و رئيس كميسيون عمران اين نهاد در پاسخ به ايلنا مي.گويد: دريافت پول نقد در اتوبوس.هاي تندرو اگر صحت داشته باشد تخلف است.
او ادامه مي.دهد: اگر شهرداري تهران بابت جابه جايي مسافران در هفتمين خط بي آر تي ، 100 تومان كرايه دريافت مي.كند، تخلف است و شوراي شهر به اين تخلف رسيدگي مي.كند.
شكيب مي.گويد: بازديدي از اين خط و ساير خطوط نداشته.ايم، به ما حق بدهيد، كميسيون عمران شورا ابتدا وظيفه دارد كه گزارشات رسيده را بررسي كند و بعد از طريق گزارش ميداني و تائيد اعتراضات مردم، از شهرداري تهران پاسخ بخواهد.
درحالي معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در زمان تصويب نرخ ها، مسافت طي شده توسط مسافر را معيار قيمت گذاري مي.داند، كه وضعيت كارت خوانهاي بي.آرتي نابسامان وخراب است و تعيين اين قيمتها به درستي انجام نمي.شود و مسافران مجبور به دادن حداكثر قيمتها شده اند.
كارت خوان.ها نمي.توانند نرخ دقيق را محاسبه كنند
رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران در اين مورد مي.گويد:وضعيت كارت بليت.ها در شوراي شهر و كميسيون عمران بررسي شد اما مطابق با اعلام شهرداري، كارت خوان.هاي مجهز شده در سطح شهر، هنوز نمي.تواند نرخ دقيق را محاسبه كرده و بر اساس مسافت عمل نمي.كنند.مقرر شده كه شهرداري تا زمان رفع عيوب دستگاه.ها.ي كارت خوان، حداقل قيمت از مسافران كسر شود اما اگرحداكثر كرايه دريافت مي.شود از سوي كميسيون عمران بررسي مي.شود.
اين درحالي است كه تشكري هاشمي-معاون حمل و نقل و ترافيك- مي.گويد: برنامه.هايي به كارت خوانها داده.ايم تا دچار مشكل نشويم، دستگاه.ها را بر اساس طول مسير تنظيم كرده.ايم.
وي درباره قيمت بليت اتوبوس در خطوط طولاني گفته بود: ممكن است مردم نخواهند در خطوط طولاني اول مسير سوار و در انتها پياده شوند به همين دليل در طول همين خطوط تعدادي خطوط كوتاه.تر راه.اندازي مي.كنيم؛ به عنوان مثال اگر خط تهرانپارس تا آزادي را داريم به جايي اينكه صرفاً يك نوع اتوبوس در مسير تردد كنند و بخواهيم تعرفه بالاتري دريافت كنيم؛ چند اتوبوس ديگر براي مسيرهاي كوتاه.تر در نظر مي.گيريم تا افرادي كه مي.خواهند مسافت كوتاه.تري را طي كنند و تمايل ندارند هزينه بالاتري را پرداخت كنند، از اين اتوبوس.ها استفاده .كنند.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران تصريح كرده بود: از تهرانپارس تا ميدان امام حسين(ع)، از ميدان امام حسين(ع) تا انقلاب و از انقلاب تا آزادي اتوبوس.هايي با تعرفه ارزانتر به صورت رفت و برگشت در نظر گرفته.ايم تا افرادي كه مي.خواهند مسافت كوتاهتري را طي كنند از اين اتوبوس.ها استفاده كنند.
وي گفته بود: اطلاع رساني لازم صورت مي.گيرد تا مردم بدانند بايد سوار چه اتوبوس.هايي با چه تعرفه.هايي شوند.
نمي.توانيم مسافت پيموده شده توسط هر مسافر را اندازه.گيري كنيم
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري در مورد تخمين مسافت پيموده شده مسافران و دريافت هزينه.هاي آنها نيز گفته بود: نمي.توانيم مسافت پيموده شده توسط هر مسافر را اندازه.گيري و تعرفه تعيين كنيم، اما طول خطوط مشخص و هزينه..اي كه بايد پرداخت شود هم معين است.
تشكري هاشمي در پايان سال 88 در مورد پرداخت يارانه اتوبوسراني نيز گفته بود: هزينه جابه.جايي هر مسافر با اتوبوس 300 تومان است طبق مدل.هاي اجرايي و مورد توافق دولت، شهرداري و مردم بايد هر كدام سهم خود را پرداخت كنند.عليرغم اينكه ميزان يارانه.هايي كه دولت بايد پرداخت كند، هنوز مشخص نشده است؛ اما اين پيش فرض را تعيين كرده.ايم كه مردم 100 تومان پرداخت كنند.
اتوبوسراني قادر به پرداخت ما.به.التفاوت 25 تا 300 تومان نيست
وي در پاسخ به اينكه در صورت عدم پرداخت يارانه.ها وضع چگونه خواهد بود، گفته بود:بايد بودجه از طريق دولت و شهرداري تأمين شود و اميدواريم اين اتفاق رخ دهد در غير اين صورت شركت واحد نمي.تواند بدون پرداخت يارانه؛ مابه.التفاوت 25 تومان تا 300 تومان را پرداخت كند؛ بايد شهرداري و دولت براي شركت واحد اعتبار در نظر بگيرند، در غيراين صورت با مشكل مواجه مي.شويم.
كسري 100 ميليارد توماني اتوبوسراني
بنابراين به نظر مي رسد كه اظهارات معاون شهردار در زماني گفته شده كه به كمك دولت در پرداخت سهم خود از يارانه بليط اتوبوس اميدوار بوده است چراكه با عدم پرداخت دولت در 6 ماهه نخست سال 89 اين احتمال وجود دارد كه به دليل وجود كسري 100 ميليارد توماني اتوبوسراني وهزينه تأمين، نگهداري، اقلام مصرفي، نگهداشت ابنيه، حقوق، دستمزد و اضافه كاركارمندان آن، شهرداري از راههاي ديگري مانند دريافت بيشتر از مردم به دنبال جبران اين مابه تفاوت باشد.
طبق تماسهاي دريافتي خبرگزاري ايلنا، مسافران بسياري هستند كه در طول روز از خطوط بي.آرتي استفاده مي.كنند و در روزهاي اخير وجوه اضافي در ابتداي مسير پرداخت كرده اند اين درحالي بوده كه ناظري نيست تا ببيند اين مسافران در كجاي مسير پياده شده اند و دستگاه كارت خواني نيز كه مسير را اندازه گيري كند وجود نداشته است.
بهتر نيست اعضاي محترم شوراي شهر به جاي منتظر ماندن از رسيدن مطالعات ميداني هرچه سريعتر تنها يك بار از اين خطوط بازديد كنند؟! و آيا بهتر نيست كه مسئولان شهرداري قبل از آغاز پروژه اي جديد تنها كمي آينده نگري كرده و ملزومات آن را از قبل فراهم كنند؟!آنچه كه مسلم بوده اين است كه ضرر حال، تنها متوجه مردم است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 404]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن