تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس با آبى غسل كند كه پيش‏تر در آن غسل شده است و به جذام مبتلا شود، كسى را جز خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797884562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شبهات قرانی


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: پاسخگویی به شبهات قرانی

بسم الله الرحمن الرحيم
قدرت خداوند
اشکال
در آيه 117 سوره بقره ادعا شده : خداوند قدرت دارد که هر چه را بخواهد در يک آن خلق کند در حاليکه در آيه 54 سوره اعراف گفته شده : خداوند آسمان و زمين را درشش روز آفريده است . آيا آيه دوم نشان از دروغين بودن ادعا در آيه اول نيست ؟؟
جواب
گر چه قدرت خداوند بقدری زياد است که ميتواند تمام عالم را در يک آن خلق کند اما خداوند بعضي از امورات را به صورت مدت دار آفریده تا ما عظمت خلقت خداوند را بيشتر درک کنيم مثلا اگر نطفه آدمي در يک لحظه تبديل به نوزاد کامل ميشد ، آنقدر نميتوانست عظمت خلقت انسان و نظم آن را بازگو کند اما هنگامي که در طي 9 ماه ، هر روز طي مرحله اي و هر ماه به شکلي ظهور کرده ، هم عظمت فعل خداوند بازگو شده و هم نظم در آفرينش انسان به نمايش گذاشته شده است .
خداوند آسمانها و زمين را در شش مرحله در مدت شش روز ( يعني 6 دوره و روزگار ) خلق کرده است تا عظمت خلقت و نظم در آن نشان داده شود و الا اين امر براي خداوند در يک آن هم امکان پذير بود .
ماخذ : تفسير نمونه ذيل تفسير آيه 54 سوره مبارکه اعراف
توضيحي در مورد خلقت آسمانها و زمين در شش روز
توضييح : همچنانکه در شبهات قبلي گفته شد کلمه يوم که به معناي روز است فقط به يک روز که دوازده ساعت است اطلاق نميشود بلکه به روز گار هم اطلاق ميشود و دلايل بسياري وجود دارد بر اينکه کلمه يوم ( يا همان روز ) به روز گار هم اطلاق ميشود که ما به چند نمونه اشاره ميکنيم
نمونه اول : تصريح اهل لغت : در بسياري از کتب لغوي ميخوانيم : کلمه يوم گاهي به مقدار زمان ميان طلوع و غروب آفتاب گفته ميشود و گاهي به مدتي از زمان به هر مقدار که بوده باشد .
نمونه دوم : تصريح آيات قرآن : قرآن از قيامت تعبير به يوم القيامة ميکند در حاليکه به گزارش خود قرآن قيامت 50 هزار سال است .
نمونه سوم : احاديث : حضرت علي عليه السلام فرمودند : الدهر يومان يوم لک و يوم عليک يعني روزگار دو روز است . روزي به نفع تو و روزي بر عليه تو . در اينجا هم مراد از روز ، مدت زمان طولاني در دوره عمر است
نمونه چهارم : اشعار شعراء : مثلا در شعر کليم کاشاني گفته شده
بد نامي ِ حيات دو روزي نبود بيش
آن هم کليم با تو بگويم چسان گذشت
يک روز صرف بستن دل شد به اين و آن
روز دگر به کندن دل زين و زان گذشت
نمونه پنجم : مکالمات روز مره : مثلا ميگوئييم : کره زمين يک روز گداخته بود و يک روز سرد شد تا آثار حيات در آن پديدار گرديد در حاليکه گداختگي زمين به ميليارد ها سال بالغ ميشود و يا اينکه ميگوئيم : يک روز بني اميه خلافت را غصب کرد و يک روز بني عباس در حاليکه حکومت اين دو گروه دهها و بلکه صد ها سال طول کشيد .
خداوند ميفرمايد : الله الذي خلق السماوات و الارض في ستة ايام يعني خداوند آسمانها و زمين را در شش روز خلق کرده است . در اينجا کلمه يوم ( يا همان روز ) به معناي دوم يعني به معناي روز گار است همچنانکه در تفسير علي ابن ابراهيم در ذيل تفسير همين آيه از امام معصوم عليه السلام نقل ميکند که فرموده است : مراد از شش روز ، شش دوره و زمان مختلف بوده است که آن شش دوره عبارتند از :
دوره اول : دوره اي که جهان به صورت گاز بود و با گردش به دور خود از هم جدا شد و کرات را تشکيل داد .
دوره دوم : اين کرات تدريجا به صورت توده مذاب در آمده و نوراني و يا سرد شد و قابل سکونت گرديد .
دوره سوم : منظومه شمسي تشکيل شد و زمين از خورشيد جدا گرديد
دوره چهارم : زمين سرد و آماده سکونت گرديد
دوره پنجم : درختان و گياهان در زمين آشکار شدند
دوره ششم : آشکار شدن حيوانات و انسانها بر روي زمين
اين مراحل شش گانه خلقت زمين و آسمانها و موجودات ِ بين آن دو ، ميباشد که مطابق با آيات 8 تا 11 سوره فصلت ميباشد که مطالعه بيشتر در اين مورد را ارجاع ميدهيم به مراجعه دوستان به تفسير نمونه ذيل تفسير آيات 8 تا 11 سوره مبارکه فصّلت که ان شاءالله دوستان غفلت نفرمايند






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن