تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 29 اسفند 1402    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

وکیل کرج

نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

تعمیرات مک بوک

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

نرم افزار حضور و غیاب انیگما

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1791701940




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چرا كودكان جیغ می زنند؟


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: چرا كودكان جیغ می زنند؟


دلایل متعددی برای این رفتار وجود دارد كه در عین حال می تواند بسیار عجیب باشد. ولی خوشبختانه راه حل های این مشكل به طور شگفت آوری بسیار ساده و آسان هستند...
آیا قبل از بچه دار شدن، تحمل سر و صدای ناشی از سائیدن دندان های تان به هم سخت نبود؟ صدای كشیدن ناخن بر روی تخته سیاه چطور؟ یا به صدا درآمدن دزدگیر ماشین؟ احتمالاً، در حال حاضر در مقایسه با جیغ و دادهای فرزندتان، اینها دیگر آنقدر ناهنجار به نظر نمی رسند. فرزندتان گاه و بی گاه شروع به جیغ زدن می كند، تا حدی كه شما حاضرید قسم بخورید كه او ذاتا جیغ جیغو به دنیا آمده است.
بدون شك، جیغ كشیدن كار بسیار آزاردهنده ای است. ولیكن سعی كنید سن ۲ تا ۳ سالگی تان را به یاد آورید و متوجه خواهید شد كه این كاری كاملاً عادی است. پیش از این كه به قسمت های مهم و مورد توجه برسیم، بهتر است كه نظر برخی از كارشناسان را در مورد این مسأله بغرنج بخوانیم. در این جا به شرح برخی دیدگاه ها و توصیه ها به هنگام جیغ زدن كودك می پردازیم.
● بیش از حد سر و صدا راه انداختن
ظاهراً جیغ كشیدن از جایی نشأت نمی گیرد، شاید شما پیش درآمد آن را زمانی كه به عنوان یك طفل كوچك بودید تجربه كرده باشید، مثلاً در یك مسیر شما به چیز عجیب و غریبی برخورد كرده اید و ناگهان داد و فریاد كشیده و گریه می كنید. یكی از كارشناسان می گوید: «به نظر می رسد جیغ زدن و نق نق كردن یك پدیده طبیعی برای اعتراض كردن كودكان زیر ۲ سال به همراه چند كلمه نامفهوم باشد. اما در سنین بالاتر، این درست شبیه به چیزی مابین گریستن و شكایت كردن است.» اگر نگوئیم سال هال بلكه ماهها طول كشیده تا صدای جیغ فرزندتان به این حد برسد.
«دانیل آرونزون» ، متخصص اطفال و معاون بخش پزشكی یكی از مراكز در نیویورك، مقایسه ای انجام داده است: «اگر به بازی كودكی با پازل های مكعبی اش دقت كرده باشید، مشاهده می كنید كه چگونه او یاد می گیرد كه اگر مكعب اصلی را بچرخاند، شكل یك حیوان درست می شود. جیغ زدن نیز شباهت زیادی به این كار دارد. كودكتان به واكنش های شما در مورد صداهایی كه از خود درمی آورد، دقت می كند و متوجه می شود كه كدام از آنها بیشترین اثر را روی شما می گذارد.» به عبارت دیگر، جای تعجب نیست كه ناله های فرزندتان را كه دارای یك شیوه خاصی است ، همیشه در گوش و یا زیر پوستتان احساس كنید.
● مشكل چیست؟
كار سختی است كه هنگام مواجه شدن با جیغ كودك عصبانی نشوید، ولی باید بدانید كه عكس العمل شدید نشان دادن ممكن است كه فرزندتان را برای ادامه دادن به این كار به مدت طولانی تر و با صدای بلندتر تشویق كند.
معمولاً او از عصبانیت شما، متوجه می شود كه این كار بهترین روش برای جلب نظر شما به خودش است و حتی گاهی اوقات كودكان ۲ تا ۳ ساله در انجام این كار مُصّر می شوند.به جای از پای درآمدن و خسته شدن، سعی كنید كه تشخیص دهید علل واقعی این كار چیست. برخی دلایلی كه باعث جیغ زدن كودكان می شوند عبارتند از:
احساس عجز و درماندگی: در مواقعی كه فرزندتان در بیان بعضی از كلمات احساس عجز و ناتوانی می كند ذهن مستعد او را برای بیان آنها آماده سازید. «پاتر» می گوید: «كودك وقتی كه نمی تواند كلماتی را برای بیان آن چه كه می خواهد پیدا كند، ممكن است عصبانی شود.»
گیجی و سردرگمی: «پاتر» معتقد است: «شاید فرزندتان دقیقاً از آن چه كه می خواهد مطمئن نباشد.»
حسادت: ممكن است كودكتان هنگامی كه شما با تلفن صحبت می كنید، شروع به جیغ زدن كند، چون او احساس می كند كه دیگر به او توجهی ندارید.
گرسنگی، خستگی یا كسالت و بیماری: بعضی اوقات ممكن است فرزندتان نسبت به چیزی احساس خوبی نداشته باشد و حتی شاید بدترین چیز برای او باشد. گاهی اوقات با وجود این كه او سوار یك اسب آهنی است كه تكان تكان می خورد، مدام فریاد می كشد. در این مواقع بهترین كار، دادن تنقلات و یا یك چرت خوابیدن از همه چیز برای او مناسب تر است.
● راه حل های مناسب
برای آن چه كه باعث می شود كه فرزندتان جیغ بكشد _ و حتی اگر نمی توانید منظورش را بفهمید _ یك روش معمولی وجود دارد تا تن صدای او را پایین آورید. اگر شما كاملاً مطمئن هستید از این كه كودكتان دیگر جیغ نمی زند به خاطر این است كه او بیمار می باشد (اگر شك دارید، امتحان كنید) و سعی كنید كه راهكارهای زیر را یك یا چند بار به كار برید. وقتی كه دریافتید كه یك سری از كارهایتان نرمال و عادی پیش می رود، دیگر نیازی به استفاده از آنها نیست. در این جا ارتباط منطقی كلید راه است.
به او اعتنا نكنید: دكتر آرونزون معتقد است: «به خاطر آورید كودك ۲ و ۳ ساله ای كه بیشترین جلب توجه را از شما می خواهد _ یعنی بیشترین توجهی كه دیگر، نظیر آن در دنیا وجود نداشته باشد- اما شما همچنان شام تان را آماده كنید و یا دست از تاكردن لباس ها نكشید به كارتان ادامه داده و بگذارید كه ماجرا خود به خود تمام شود.»
چشم در چشم او بیندازید: در زمان جیغ كشیدن بچه به طوری كه صورتتان درست مقابل صورت فرزندتان قرار گیرد، به او چیزهای شبیه به این بگوئید: «وقتی كه تو جیغ می زنی منظورت را نمی فهمم. آیا می توانی بگویی كه بر سر صدای عادیت چه آمده است؟» اگر نمی تواند كاملاً منظورش را بیان كند، خودتان حدس بزنید كه او چه می خواهد (مثلاً آیا تو چیپس می خواهی؟) و می بینید كه او سر تكان می دهد. ممكن است او چیزهایی را كه شما نمی توانید یا نمی خواهید به او بدهید را تقاضا كند، هیچ لزومی ندارد كه تسلیم شوید، ولی سعی كنید كه پیشنهاد چیز دیگری به او دهید نظیر: «شیرینی را بعد از شام می توانی بخوری، ولی من یك خوراكی خیلی خوب برایت دارم.»سعی كنید او را به عناوین مختلف سرگرم كنید. كتابی را كه قبلاً نخوانده را برایش انتخاب كنید یا اگر وقت اضافی دارید با او بازی كنید.
به او بگوئید كه بیشتر از این از تو انتظار دارم. با او طوری رفتار و همدردی كنید كه همیشه بداند كه بچه های بزرگ جیغ نمی زنند.
● كارهایی كه باعث جیغ زدن می شود
شما مشغول صحبت كردن با تلفن هستید و كودك شروع به فریاد زدن كرده و دست از این كار هم بر نمی دارد.
در هنگام خرید در یك سوپر ماركت او از شما می خواهد كه برایش شكلات یا آب نبات بخرید.
از او می خواهید كه در جمع آوری اسباب بازی هایش به شما كمك كند، ولی او می گوید كه این كار را دوست ندارد.
● كارهایی كه مانع از جیغ زدن می شود
به او یك تلفن اسباب بازی بدهید تا او هم صحبت كند یا اگر مشغول صحبت با دوستتان هستید اجازه دهید كه او هم كمی حرف بزند.
به او بگویید كه: «امروز ما شكلات نمی خریم، آیا دوست داری كه پول را به تو بدهم تا تو وسایلی را كه خرید كرده ایم حساب كنی؟»
برای این كار از یك بازی شروع كنید و از او بخواهید: «آیا می توانی كامیون را پیدا كنی؟» با چنین پیشنهاداتی او را به این كار تشویق كرده و در نهایت به او بگوئید: «تو بهترین فرزندی هستی كه به من كمك می كنی.
مجله اینترنتی صبح بخیر ایران
آفتاب






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 689]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن