تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست ، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797767176




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزش چشم و گردن


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: ورزش چشم

شما در هر هفته چند بار به سالن ورزش می...روید تا تمرینات ورزشی خود را انجام دهید و بدن.تان را سالم نگه دارید. پس باید همین کار را برای چشمان خود انجام دهید تا آنها را نیز سالم نگاه داشته و شاید هم تقویت کنید. ورزش دادن چشم باعث رفع خستگی آنها می.شود و ناراحتی.هایی مانند فرو رفتگی و همچنین برآمدگی چشم را تا حدود قابل توجهی برطرف می.سازد.
برای انجام این ورزش.ها به یک مداد نیزاحتیاج خواهید داشت. اگر از لنز طبی استفاده می.کنید، ممکن است ترجیح دهید آن را از چشمان خود خارج کنید چون ممکن است در طول انجام این ورزش.ها خم و جابه جا شوند. به هیچ وجه روی چشمان خود فشار اضافی وارد نیاورید و ترجیحا این کار را در مکانی آرام و به دور از سرو صدا انجام دهید یا اینکه اطرافیان خود را از کاری که می.خواهید انجام دهید، مطلع سازید.


ورزش روزانه چشم

روی یک صندلی راحت بنشینید. کف دستان خود را آنقدر به هم بمالید تا گرم شوند. چشمان.تان را ببندید و به.آرامی.کف دستان گرم خود را روی چشمان.تان قرار دهید. عضلات خود را شل کرده و در حالی که احساس آرامش می.کنید، چند نفس عمیق بکشید. این کار را به مدت چند دقیقه تکرار کنید.
حال چشمان خود را به مدت چند ثانیه (حدود پنج) محکم ببندید و سپس برای چند ثانیه تا جایی که برایتان امکان دارد باز کنید. این کار را 7 تا 8 بار تکرار کرده و سپس به آرامی .چشمان خود را ببندید و به حالت دایره و بدون فشار وارد کردن، آنها را با کف دستان خود ماساژ دهید. حدود یک دقیقه به این کار ادامه دهید. در مرحله بعدی به.وسیله سه انگشت خود با ملایمت روی هر دو پلک بالا، فشار وارد کنید و در هر بار یک تا دو ثانیه نگه دارید و سپس فشار را آزاد کنید. این عمل را برای پنج بار تکرار کنید.
حال در هر حالتی که راحت هستید، بنشینید و چشمان خود را به جهت عـقربه ساعت بچرخانید، سپس دوباره همین کار را این بار در جهت عکس عقربه ساعت تکرار کنید. در بین این دو حرکت، چشمان خود را چند بار باز و بسته کنید. هر تمرین را پنج بار تکرار کنید.
حالا در نزدیک یک پنجره، در فاصله 15 سانتی.متری از شیشه بنشینید و یک علامت هم سطح با چشمان خود روی شیشه بگذارید. این علامت باید به اندازه کافی بزرگ و تیره باشد تا بتوانید به.راحتی آن را ببینید. یک برچسب کوچک سیاه یا قرمز رنگ برای این کار مناسب است. به سمت علامت نگاه کنید اما چشمان خود را به.مدت 10 تا 15 ثانیه به پشت این علامت و به نقطه.ای دوردست متمرکز کنید. حال چشمان خود را به.مدت 10 تا 15 ثانیه روی علامت برگردانید. این کار را برای چند بار تکرار کنید. با انجام این کار می.توانید چشمان خود را اول روی نقطه.ای دور و سپس نزدیک متمرکز کنید.



ورزش با مداد

حالا مداد.تان را بردارید و درحالیکه دست خود را کاملا صاف نگه داشته.اید، آن را مستقیم در جلوی روی خود نگه دارید. درحالی.که چشمان خود را به مداد دوخته.اید آن را به آرامی .به طرف بینی خود بیاورید تا جایی که دیگر قادر به دیدن آن نباشید. این کار را 10 بار تکرار کنید. این ورزش ساده را می.توان در هر زمان از روز انجام داد.

صفحه مانیتور دشمن چشم

سعی کنید این ورزش.ها را هر روز انجام دهید. می.توانید در هر ساعت دو ورزش را انجام دهید تا چشمان.تان نیز وقت استراحت کردن داشته باشند. هرگاه با رایانه کار می.کنید، چندی یکبار از جلوی صفحه مانیتور بلند شوید و خود را برای مدت کوتاهی سرگرم کار دیگری کنید. چنانچه شغل شما ایجاب می.کند که به.صورت طولانی مدت با رایانه کار کنید، هر 20 تا 30 دقیقه یک بار به نقطه دیگری نگاه کنید یا اینکه چشم.های خود را ورزش دهید. این باعث می.شود تا خستگی چشمان.تان که به وسیله خیره شدن طولانی مدت به صفحه مانیتور به.وجود آمده است، رفع شود.
رژیم غذایی مناسب و مصرف مکمل.های غذایی به.خصوص نیز به تقویت قدرت دید شما کمک می.کنند. تحقیقات نشان داده.اند هیدرات.های کربن ضروری در تقویت دید چشم بسیار موثر هستند.


ورزش گردن

ممکن است شما از سردردهای مزمنی رنج ببرید که پزشک متخصص شما علت آن را مشکل عضلات ناحیه گردن تشخیص داده باشد. برای بهبود وضعیت عضلات گردن مانند تمام عضلات دیگر باید آنها را با تمرینات ورزشی تقویت کنید. آنچه در پی می.آید، نمونه.ای از این تمرینات است:
1. تمرینات گردن جلو و عقب: شما می.توانید این تمرین را به صورت نشسته یا ایستاده انجام دهید. دست.ها را به قسمت جلوی پیشانی تکیه دهید و با سر خود به آنها فشار بیاورید. از هر گونه حرکتی در بدن خودداری کنید. تا 20 بشمارید و دست.ها را بردارید.
همین حرکت را با قرار دادن دست.ها در پشت سر تکرار کنید. این حرکت برای تقویت عضلات گردن بسیار مناسب است ضمن آنکه خطر آسیب دیدن این عضلات را به شدت کم می.کند.




2. تمرین بالا را در حالی که دست خود را یک بار در سمت راست سر و گردن و بار دیگر در سمت چپ سر و گردن قرار داده.اید، انجام دهید.
3. روی نیمکت مسطحی روی شکم دراز بکشید. شانه.های شما روی نیمکت قرار بگیرند. یک وسیله مسطح مانند کتاب یا حلقه وزنه را روی گردن قرار دهید و با دست آن را بگیرید. سر خود را با وزنه به آرامی بالا و پایین ببرید. برای پیشگیری از آسیب، این کار باید به درستی و با دقت انجام شود.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن