تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796933357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مراسم گلاب گيرى در شهر گل و گلاب ايران نزديك است گل هاى بهارى در دامان كاشان


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:


كاشان براى پذيرايى از ميهمانان خود 500 تخت اقامتى در قالب، هتل، هتل- آپارتمان و ميهمانپذير دارد. اين درحاليست كه بيشترين تعداد گردشگر در 3 ماهه نخست سال مختص به اين شهرستان است.
همزمان با آغاز ماه ارديبهشت و پيچيدن بوى خوش گل محمدى در كوچه باغ هاى كاشان، فصل و مراسم گلاب گيرى امسال نيز همچون سال هاى گذشته اجرا مى شود و ميزبان هزارها گردشگر داخلى و خارجى خواهد بود با اين تفاوت كه ديگر هيچ خبرى از جشنواره و برنامه ويژه نيست.
عباس سلمانيان، معاون گردشگرى اداره ميراث فرهنگى، گردشگرى و صنايع دستى كاشان دليل اين امر را تنها وجود پاره اى از مشكلات و مسائل حاشيه اى در ميان مسافران عنوان كرده و مى گويد: مراسم گل و گلاب تا 3 سال پيش در مراسم خاصى در يكى از روزهاى ارديبهشت ماه برگزار مى شد اما اين برنامه به خاطر ورود گردشگران بسيار و ايجاد مشكلاتى لغو شد.
سلمانيان در ادامه تصريح مى كند: قرار است هفته آخر ارديبهشت ماه برنامه هاى فرهنگى اعم از معرفى جايگاه گل و گلاب در مراسم هاى سنتى و آموزش تهيه گلاب برگزار شود اما هنوز اين طرح تصويب نشده است.
وى آمار گردشگران در فصل گلاب گيرى را همانند ايام نوروز عنوان كرد.





وى استعلام آمار گردشگران را براساس بازديدكنندگان از خانه هاى تاريخى عنوان كرده و اظهار مى دارد: روزانه 70 تا 80 هزار نفر در ماه هاى اول سال تنها از خانه هاى تاريخى اين استان ديدن مى كنند كه اين تعداد بخشى از آمار مربوط به شركت كنندگان در مراسم گلاب گيرى را نيز به خود اختصاص مى دهد.
سلمانيان ادامه مى دهد: تعداد گردشگران و شركت كنندگان در مراسم گلاب گيرى مردم كاشان بيش از اين رقم است.
گردشگران خارجى نيز از مراسم گلاب گيرى استقبال مى كنند. به گفته سلمانيان، روزانه 2 تا 3 اتوبوس تنها گردشگران خارجى از كشورهاى چين، ژاپن، آمريكا و اروپا را به شهرستان هاى، كاشان، قمصر و برزوك مى آورد. ميهمانان اين شهرستان مقام هاى مسئول كشور و بقيه افرادى هستند كه با تورهاى داخلى يا همراه خانواده سفر مى كنند.
غلامرضا حسنى مقدم، رئيس اداره ميراث فرهنگى، گردشگرى و صنايع دستى كاشان نيز معتقد است كه با توجه به سهميه بندى بنزين و انتخاب مسيرهاى كوتاه تر براى سفر از سوى مردم، شمار گردشگران و مسافرانى كه به خطه كاشان سفر مى كنند بويژه از ميان شهروندان تهرانى، افزايش خواهد داشت.



بر اساس اين گزارش فصل گلاب گيرى در كاشان توريست هاى زيادى را به كاشان مى كشاند چنان كه بسيارى از كاشانى ها مى گويند، روزهاى شلوغ سال در كاشان بخصوص در مناطق گلاب گيرى (همچون قمصر) از اواسط ارديبهشت تا خرداد ماه هر سال است، بخصوص كه پنجشنبه ها و جمعه ها حتى تا كيلومترها شاهد ترافيك نفس گير در كوچه و معابر شهرهايى چون قمصر هستيم. اما با ورود تعداد زيادى گردشگر كاشان در فصل گلاب گيرى و 3 ماه اول سال تنها 2 هتل اميركبير(3 ستاره)، هتل سياح(2 ستاره)، 2 هتل-آپارتمان (كوثر و گلشن)، هتل-آپارتمان گلستان قمصر شهردارى كاشان و 3 ميهمانپذير دارد كه خانه تاريخى احسان نيز به صورت اقامتگاه سنتى ميزبان مسافران است.
معاون گردشگرى اداره ميراث فرهنگى كاشان درباره اين كه 500 تخت اقامتى جوابگوى گردشگران نخواهد بود بيان كرد: بيشتر افرادى كه از شهرهاى ديگر به استان وارد مى شود يا در محل هاى خوش آب و هوا چادر مى زنند يا در منازل اقوام خود سكونت مى كنند. اما با وجود اين كلاس هاى آموزشى مدارس را با هماهنگى اداره آموزش و پرورش براى اسكان مسافران مهيا كرده ايم. اردوگاه هاى فرهنگى و تفريحى نيز ميزبان فرهنگيان كشور هستند.
وى مى افزايد: مسافرانى كه قصد اقامت در هتل و هتل_آپارتمان هاى كاشان را دارند از چند روز جلوتر رزرو كرده اند بنابراين روزهاى پنجشنبه و جمعه روزهاى بسيار شلوغ اين شهرستان خواهد بود.
گلاب دوآتشه بخواهيد





گلاب دوآتشه يعنى پس از يك بار گلاب گيرى دوباره به جاى آب در ديگ گلاب ريخته مى شود كه معمولاً گلاب سال قبل است. اين روش كار گلاب گيرى را گلاب دو آتشه مى گويند. در هر ديگ گلاب گيرى 30 كيلوگرم گل تازه به اضافه مقدارى گلاب سال گذشته به اضافه 70 كيلوگرم آب معمولى مى ريزند و سپس حرارت مى دهند. پس از جوش آمدن محتويات داخل ديگ بخار آب حاصل از طريق يكى از لوله ها به پارچ مسى بزرگ كه در آب سرد قرار دارد انتقال مى يابد در نتيجه پس از خنك شدن به مايع و گلاب تبديل مى شود. از هر پارچ مسى 30 تا 40 كيلوگرم گلاب مى توان گرفت. پس از آن كه پارچ مسى بزرگ پر از گلاب شد از دهانه آن كه به وسيله پارچه اى سفيد لوله ها و دهانه پارچ را پوشانده بخار خارج مى شود كه معناى آن لبريز شدن گلاب پارچ مسى است.
همه ساله گلاب در مكان هايى خاص از شهرستان هاى قمصر، نياسر و برزوك تهيه مى شود كه بازديدكنندگان به راحتى مى توانند در آن محل ها از نزديك با طرز تهيه گلاب آشنا شوند.
گلاب هرچه تلخ تر، خالص تر


اگر خواستيد گلاب خالص را هم بشناسيد، كافى است تا گلاب را مزه مزه كنيد اگر مزه گس و تلخى داشت و شفاف و بدون رنگ بود، گلاب خالص است. هرقدر گلاب تلخ تر باشد اصل تر است البته بايد توجه داشت كه تلخى گلاب هم بايد طبيعى باشد و اگر شك داشتيد مى توانيد پس از چشيدن گلاب 2 بار آب دهان خود را قورت دهيد اگر تلخى باز در دهانتان باقى ماند پس گلاب اصل نيست و ناخالصى دارد ولى اگر تلخى كام شما برطرف شد پس گلاب شما اسانس نداشته و طبيعى و اصيل است.
به دليل قرار گرفتن شهرستان كاشان بر سر راه ترانزيتى شمال به جنوب كشور، وجود آزاد راه (تهران - قم - كاشان- اصفهان) و بيش از يك هزار و 200 بناى ارزشمند تاريخى و چشم اندازهاى طبيعى بويژه در بخش هاى قمصر، نياسر و برزوك همه ساله تعداد زيادى از گردشگران نوروزى به شهرستان كاشان سفر مى كنند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 284]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن