تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796395360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شکلات و آدامس های روانگردان


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: ورود مواد مخدر جدید به بازار ایران - شکلات و آدامس های روانگردان
رئیس انجمن مبارزه با آسیبهای رفتاری از توزیع داروهای محرك با منشا "آمفتامین" به صورت شكلاتهای مخصوص رژیمی و آدامس خبر داد.

به گزارش شبكه خبر به نقل از ایسنا، رئیس انجمن مبارزه با آسیبهای رفتاری از توزیع داروهای محرك با منشا "آمفتامین" به صورت شكلاتهای مخصوص رژیمی و آدامسهای مخصوص خبر داد و در این باره به مسئولان هشدار داد كه سودجویان مواد مخدر بسیار پر سرعتتر از ما در ایران در حال سودجویی از راه آلوده كردن جوانان ما هستند.
دكتر بهرام یگانه با هشدار نسبت به روند پرسرعت شیوع مصرف اعتیاد آورهای صنعتی و روانگردانها در كشور گفت: متاسفانه طبق ارزیابیها، از دو هزار و 500 نوع اكستازی كه در دنیا به اشكال مختلف وجود دارد، یك هزار و 800 نوع آن معادل 72 درصد از مجموع انواع شناسایی شده از این روانگردانها در ایران وجود دارد و مصرف میشود كه این موضوع هم جای تعجب دارد و هم تاسف. وی افزود: داروی اعتیادآور محرك "شیشه" نیز دارای چهار نوع مختلف در دنیاست كه با كمال تاسف هر چهار نوع آن نیز در ایرن وجود دارد.

رئیس انجمن مبارزه با آسیبهای رفتاری اظهار كرد: از چهار گروه آمفتامینها نیز اعم از "آمفتامینهای اساسی"، "مت آمفتامینها" و دو نوع "آمفتامینهای توهمزا" هر چهار گروه كاملا در ایران موجود است و مصرف میشود.

وی یادآور شد: بخشی از آمفتامینها در بازار ایران به صورت "شكلات رژیمی" (شكلات "یابا") و بخشی دیگر به صورت "آدامس" در ایران توزیع شده است كه این موضوع شدت خطر موجود در مورد شیوع مصرف اعتیادآورهای صنعتی در ایران را میرساند.
یگانه تصریح كرد: متاسفانه هنوز بسیاری از خانوادهها از توزیع آمفتامینها به صورت "شكلات" و "آدامس" آگاهی ندارند و این در حالیست كه "شكلاتهای آمفتامین" با تبلیغات كاذبی چون "بدون قند" و غیره، در بازار مصرف ایران توزیع شدهاند و عمدتا در مهمانیهای شبانه جوانان همچون "تنقلات" عرضه و مصرف میشوند.

این كارشناس آسیبهای اجتماعی و اعتیاد همچنین خاطرنشان كرد: بر این اساس با كمال تاسف قاچاقچیان، سودجویان و گردانندگان شبكههای قاچاق اعتیادآورهای صنعتی و روانگردانها بسیار پرسرعتتر و خلاقانهتر از ما در ایران در حال حركت و باز كردن مسیر سودجویی خود در كشورمان هستند.

وی گفت: گواه این مطلب نیز این است كه هم اكنون قاچاقچیان دیگر اصراری به این كه "اعتیادآور نبودن" مواد اعتیادآور صنعتی را به جوانان القا كنند ندارند بلكه امروز آنها از راههای جدیدتر وارد میشوند و با توزیع این مواد اعتیادآور به صورت تنقلات و غیره كه شكی نیز ایجاد نمیكند، راه سودجویی خود را باز میكنند.

ماده ای دیگر که با نام "پان پراگ" (Pan Parag) مشهور است نیز در بستهبندی زیبا و اغلب با عکسهای هنرپیشههای هندی و پاکستانی به صورت آدامس، پاستیل و پودرهایی با طعم نعنا و خوشبو کننده دهان وارد کشور میشود که اخیرا در برخی فروشگاههای تهران و شهرستانها به فروش میرسد. دلیلی که مصرفکنندگان "پان پراگ"ها را به سمت آن میکشد، احساس گرمی، سرخوشی موقت، سبکی سر، گیجی و شادی کاذب است. در عین حال این ماده بسیار سرطان زا هم هست.

بر اساس همین تحقیقات، BT نام ماده مخدر دیگریست که در بستههایی سبز رنگ و با طعم انواع میوهها به مردم خصوصا جوانان عرضه میشود. این ماده محصول كشور هندوستان است و نحوه استعمال و اثرات آن نیز همانند ماده مخدر ناس میباشد. این ماده مخدر بیشتر در اطراف مدارس و دانشگاهها بفروش می رسد. اعتیاد، تحریك و سرخوشی، گیجی و احساس خارج شدن بخار سرد از مغز، از دست دادن تعادل روحی و رفتاری از عوارض روانی این ماده مخدر جدید است.

با توجه به اینکه پس از هجوم بی سابقه مخدرهای جدید و کنار گذاشته شدن مواد افیونی سنتی، به تازگی تمامی تلاش توزیع کنندگان مواد مخدر بر آلوده کردن جوانان به خصوص قشر دانش آموز و دانشجو متمرکز شده است باید بیش از پیش مراقب بود و حتی الامکان از مصرف هر نوع شکلات یا آدامس با اشکال مختلف و با مارک ناشناس که به نوعی مشکوک بنظر می رسد شدیدا خودداری گردد ...






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 404]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن