تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 10 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793403183




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
شهروندان از پيامدهاي نبود امكانات در شهر مي گويند؛ احتمال مهاجرت معكوس از گلبهار به مشهد

چناران- شاهسمند: شهر جديد گلبهار در آينده با توجه به چشم اندازهاي مختلف در آن از جمله انتقال دانشگاه آزاد اسلامي از مشهد به گلبهار، ايجاد دانشگاه صنعت و معدن و همچنين راه اندازي شهرك «آي تي» و بسياري ديگر از پروژه هاي عمراني حكايت از آينده اي روشن و نويدبخش دارد.
بي شك با توجه به سرمايه گذاري دولت و بخش خصوصي و با احداث جاده، بوستان و فضاي سبز، فرهنگسرا، ساخت ورزشگاه ويژه خواهران و برادران، ساخت شهرك صنعتي و درمانگاه شبانه روزي، ايجاد اشتغال براي جوانان و توجه به زيرساختهاي شهري گلبهار مي تواند اين شهر را در آينده به عنوان يكي از شهرهاي قوي در استان خراسان رضوي مطرح نمايد. اما چنانچه به مشكلات و خواسته هاي مردم اين شهر توجه نشود ضمن به خطر افتادن افق توسعه چنين مسأله اي باعث مهاجرت مردم از اين شهر به شهرهاي ديگر استان ازجمله مشهد خواهد شد.
يكي از جوانان گلبهاري با بيان اينكه به علت نبود بازار كار در اين شهر جوانان خانه نشين شده اند، مي گويد: هيچ بازار كاري براي جوانان در اين شهر وجود ندارد و پس از گذشت بيش از 15 سال از عمر گلبهار هنوز زمينه اشتغال براي جوانان در اين شهر مهيا نيست و آنان نمي توانند نقش خود را به خوبي در جامعه ايفا نمايند.
براتيان يكي ديگر از جوانان با اشاره به بيكاري قشر جوان مي گويد: هيچ زمينه كاري در اين شهر وجود ندارد و اجاره مغازه ها هم از مشهد گرانتر است و ما نمي توانيم كاري براي خود دست و پا كنيم كه اين موضوع جوانان و خانواده هاي آنان را رنج مي دهد.
عصمتي يك شهروند هم با نامطلوب دانستن خدمات حمل و نقل عمومي مي گويد: وضعيت نسبت به قبل كمي بهتر شده است، اما راضي كننده نيست.
خانم ذوقي هم با اشاره به تأكيدات دولت مبني بر حضور مديران و سكونت آنها در محل خدمتي خود گفت: در چندين سال قبل هم كه استاندار براي اولين بار به مسجد گلبهار آمده بود بر اين موضوع تأكيد كرد و گفت: چنانچه مديران در محل خدمت خود ساكن نشوند بايد پست خود را ترك كنند كه اين وعده در گلبهار هنوز محقق نشده است.
وي با تشريح مشكلات مردم در گلبهار از جمله مسايل بهداشتي خدماتي و... مي گويد: اگر مسؤولان در شهر ساكن باشند بهتر مي توانند اين مشكلات را لمس نمايند.
وي با انتقاد از بي تحركي بخشداري در گلبهار مي گويد: بخشداري در اين شهر هيچ كاري براي مردم انجام نمي دهد و فقط نام آن را يدك مي كشد و نقش خود را به عنوان نماينده عالي دولت در منطقه به درستي ايفا نمي كند، در حالي كه در اين شهر مردم مشكلات فراواني دارند.
يكي ديگر از شهروندان با اشاره به نبود برخي ادارات خدماتي در گلبهار مي گويد: اين مسأله باعث مي شود مردم براي حل كوچكترين مشكل خود روزهاي متوالي به مشهد مراجعه كنند، در حالي كه براساس قانون اين ادارات بايد در گلبهار به مردم خدمات ارايه نمايند.
خجسته با طرح اين پرسش كه چرا با وجود سرمايه گذاري دولت و گذشت چندين سال از عمر اين شهر مردم از اسكان در گلبهار استقبال نكرده اند، گفت: مسؤولان بايد به مردم توضيح دهند چرا جمعيت براساس زمانبندي در اين شهر اسكان پيدا نكرده اند، در حالي كه بايد هم اكنون اين شهر 70 هزار نفر جمعيت را در خود جاي داده باشد.
وي به نبود قبرستان در اين شهر اشاره كرد و گفت: مردم بايد اموات خود را از گلبهار به بهشت رضا(ع) مشهد انتقال دهند و در آنجا متوفي را دفن كنند، زيرا در اين شهر هنوز هيچ فكري براي ايجاد قبرستان نشده است و مردم در اين خصوص با مشكل مواجه هستند.
يكي ديگر از شهروندان گلبهاري هم با اشاره به كمبود امكانات براي خواهران خواستار ايجاد سالنهاي ورزشي و برگزاري كلاسهاي فني و حرفه اي شد و گفت: ما هيچ سرگرمي نداريم و امكاناتي مناسب براي خانمها در نظر گرفته نشده و تنها مسجد گلبهار است كه برنامه هايي براي خواهران برگزار مي كند.
وي به احداث خانه فرهنگ توسط شركت عمران اشاره كرد و گفت: اين ساختمان در محيطي بسيار كوچك و بدون امكانات مناسب ايجاد شده است.

يك مسؤول مطرح كرد ؛ نقش پررنگ عامل انساني در تصادفهاي جاده اي خراسان رضوي

خراسان امروز - شهرآبادي: تصادفها نتيجه تناسب نداشتن سه پايه سيستم حمل و نقل يعني انسان، راه و وسيله نقليه است.
جعفر شهامت، معاون حمل و نقل اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان خراسان رضوي با بيان اين مطلب گفت: در حال حاضر هيچ گونه الگوي جهاني براي ايمني حمل و نقل و راه وجود ندارد، اما امروزه برخي كشورها مانند سوئد در صددند تا تلفات ناشي از تصادفهاي رانندگي را به صفر برسانند كه اين ادعاي بزرگي است.
وي با اشاره به اينكه عامل انساني پررنگ ترين نقش را در تصادفهاي جاده اي كشور بخصوص در خراسان رضوي دارد، اظهار داشت: فاكتورهايي مانند عجله و شتاب، رعايت نكردن حق تقدم، خستگي و خواب آلودگي، بي توجهي به مقررات راهنمايي و رانندگي و همچنين آشنا نبودن با راهها از عمده ترين دلايل تصادفها در جاده هاست.
وي اظهار داشت: براي كاهش تصادفها و تلفات انساني اقدامهايي در دست انجام است، اما بايد در اين زمينه به سمت تعريف چشم انداز كاهش حوادث و سوانح جاده اي حركت كنيم.
وي با بيان اينكه در تصادفها يك عامل را به تنهايي نمي توان مقصر دانست، گفت: در برخي كشورها راههاي غيراستاندارد نيز وجود دارد، اما به وسيله عوامل ديگر مانند آموزش و تجربه مي توان اين ضعف را پوشش داد.
وي افزود: از ديدگاه مهندسي ترافيك، آموزش، ايمني راه، تسريع در امدادرساني به سوانح جاده اي و رعايت قوانين در بخش حمل و نقل و نظارت بر اجراي قوانين از عوامل مهم در بحث كنترل ترافيك و كاهش تصادفهاست.
وي با ذكر اين نكته كه در بحث آموزش و فرهنگ ترافيك، كاستيهاي زيادي وجود دارد، افزود: سرمايه گذاري در اين زمينه مي تواند به كاهش 30 تا 40 درصدي تصادفها منجر شود.
وي با اشاره به اينكه در اين راستا در خراسان رضوي مانوري با عنوان «روز بدون حادثه ترافيكي» را برگزار خواهيم كرد، خاطرنشان ساخت: سازمانها و ادارات مختلفي مانند اداره كل راه و ترابري، پليس راه، راهور استان، هلال احمر و اورژانس 115 در اجراي اين برنامه شركت دارند كه تيمهاي مرتبط در چهار كريدور مهم استان شامل محور مشهد - قوچان، مشهد - سبزوار - كاهك، مشهد - تربت حيدريه - گناباد و مشهد - تربت جام - دوغارون مستقر خواهند شد.
وي ادامه داد: در بحث ترافيك با اين اقدامهاي فرهنگي و آگاه سازي و آموزش عموم رانندگان و مردم،سعي داريم جاده هاي ايمني داشته باشيم.
شهامت اظهار داشت: بسياري از فعاليتها و اقدامهايي كه در زمينه مهندسي ايمني راه انجام مي شود بسيار پرهزينه هستند كه با ناديده گرفتن سهم آموزش و فرهنگ در اين رابطه، نتيجه اي درخصوص ايمني راه حاصل نخواهد شد.
وي با بيان اينكه بدون در نظر گرفتن عوامل انساني، راه و وسيله نقليه نمي توانيم به ايمني پايدار دست يابيم، افزود: براي كاهش تصادفها بايد فكر افراد را ايمن كنيم.
وي همچنين تصريح كرد: براساس آمارها و نتايج به دست آمده 65 درصد علت تصادفها، عامل انساني است.
وي با اشاره به اينكه به دليل محدوديت اعتباراتي كه وجود دارد، برخي جاده ها تعريض يا بهسازي نشده است، گفت: اما با اين وجود مي توان رفتار ترافيكي را با آن محور و يا ناحيه تطبيق داد و به عنوان مثال مي توان در يك جاده كم عرض آهسته تر رانندگي كرد.
وي گفت: در راستاي بحث ايمني راهها و جاده ها، آموزشهاي تخصصي براي رانندگان حرفه اي اجباري است.
وي در پايان افزود: براي ساخت 56 مجتمع خدمات رفاهي بين راهي در راههاي استان موافقت اصولي صادر شده كه نصف اين مجتمعها در حال ساخت است.

معاون بهزيستي خراسان جنوبي: افزايش ازدواجهاي فاميلي از مهمترين علل ايجاد مركز مشاوره ژنتيك است

بيرجند- خبرنگار قدس: معاون آموزش و تحقيقات دانشگاه علوم پزشكي بيرجند از برگزاري سمينار منطقه اي مشاوره ژنتيك در طب باليني طي روزهاي 24 و 25 آبان ماه سال جاري در بيرجند خبر داد.
دكتر سعيد كلباسي هدف از برگزاري اين سمينار را آشنايي بيشتر پزشكان با مشاوره ژنتيك و درمان بيماران با اين نوع مشاوره عنوان كرد.وي با بيان اينكه دانشگاه علوم پزشكي در صدد گسترش مراكز مشاوره ژنتيك در سطح استان مي باشد، گفت: كمبود متخصص ژنتيك، مهمترين علت اجرايي نشدن توسعه مراكز مشاوره ژنتيك در استان است.
وي اظهار داشت: ايجاد رشته كارشناسي ژنتيك از برنامه هاي مورد پيگيري در سال جاري مي باشد.
معاون پيشگيري بهزيستي خراسان جنوبي نيز افزايش ازدواجهاي فاميلي در استان را از مهمترين علل ايجاد مركز مشاوره ژنتيك ذكر كرد و افزود: سازمان بهزيستي به عنوان متولي مشاوره ژنتيك در استان مي باشد.
شهرام شيخاني از ايجاد مركز جامع مشاوره تخصصي در آبان ماه سال جاري خبر داد و افزود: هم اكنون يك مركز دولتي و يك مركز غيردولتي مشاوره ژنتيكي در استان فعاليت مي كند.

يك مقام انتظامي هشدار داد؛ مقابله جدي با آلودگي صوتي و ايجاد مزاحمت

نيشابور- خبرنگار قدس: فرمانده انتظامي نيشابور گفت: با قدرت با بحث آلودگي صوتي مقابله مي كنيم و هيچ كس حق ندارد براي شهروندان مزاحمت ايجاد كند.
سرهنگ پاسدار ابوالقاسم باروح افزود: ما در شهر مذهبي نيشابور با هيچ گونه گروه موسيقي غيرمجاز سرسازگاري نداريم. وي ادامه داد: البته ما به عنو ان ضابط قضايي بايد مطابق قانون حركت كنيم.
وي تصريح كرد: اقدامهاي نيروي انتظامي در مقابله با مفاسد اجتماعي و تأمين امنيت اخلاقي ادامه خواهد داشت.وي همچنين گفت: ما دنباله رو تفكرات و ارزشهاي روحانيت هستيم و در مقابل ضد ارزشها مي ايستيم.

برگزاري نخستين كارگاه آموزشي عمليات زمستاني شهرداريهاي كشور در مشهد

خراسان امروز: نخستين كارگاه آموزشي عمليات زمستاني شهرداريهاي كشور در مشهد برگزار مي شود.
مهندس فيروز دولت آبادي، مدير عامل سازمان خدمات موتوري حوزه معاونت خدمات شهري شهرداري مشهد هدف از برگزاري اين كارگاه را آشنايي مديران و كارشناسان مرتبط با بحث عمليات زمستاني، بويژه برف روبي و برف زدايي معابر شهري عنوان نمود.
وي افزود: در حاشيه برگزاري اين كارگاه، نمايشگاهي از آخرين دستاوردهاي عمليات زمستاني در زمينه ماشين آلات برف روب، نمك پاش و... با مشاركت بخش خصوصي داير مي شود تا شركت كنندگان در كارگاه با فناوريهاي برتر جهان در اين زمينه آشنا شوند.
وي تأكيد كرد: هدف اساسي ما در اين كارگاه استفاده از تجهيزات زمستاني در كشور بوده و به همين خاطر نمايندگان 70 شهرداري كشور كه با مقوله عمليات زمستاني درگيرند، در اين كارگاه حضور خواهند داشت.
اين كارگاه آموزشي به همت سازمان خدمات موتوري حوزه معاونت خدمات شهري شهرداري مشهد و با مشاركت سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور در تاريخ هاي 29 و 30 مهرماه جاري در مشهد برگزار خواهد شد.

اعضاي دو مرگ مغزي به چند بيمار حياتي دوباره بخشيد

خراسان امروز: صد و شصت و دومين عمل پيوند اعضا از بيمار مرگ مغزي به نام «امرا... باروئي 32 ساله از مشهد» كه در اثر سانحه تصادف دچار اين ضايعه شده بود با اعلام رضايت خانواده وي در بيمارستان امام رضا(ع) انجام شد.
براساس اين خبر، كليه هاي زنده ياد امرا... باروئي به دو خانم 24 و 29 ساله از مشهد و بشرويه كه سالها از نارسايي كليه رنج مي كشيدند اهدا شد.
همچنين اهداي قسمتي از پوست مرحوم به بيماري كه در بخش سوختگي بيمارستان امام رضا(ع) بستري مي باشد زندگي دوباره بخشيد.
گفتني است، كبد مرحوم براي پيوند به بيمارستان نمازي شيراز فرستاده شد.
همچنين صد و شصت و سومين عمل پيوند اعضا از بيمار مرگ مغزي به نام «علي لقائي 48 ساله از مشهد» كه در اثر سانحه تصادف دچار اين ضايعه شده بود با اعلام رضايت خانواده وي در مشهد انجام شد.
براساس اين خبر، اهداي قسمتي از پوست مرحوم علي لقائي به دو بيمار كه در بخش سوختگي بيمارستان امام رضا(ع) بستري مي باشد زندگي دوباره بخشيد.

تقاضاي تاكسيراني نيشابور براي اختصاص 110 دستگاه تاكسي ون

نيشابور- خبرنگار قدس: سرپرست تاكسيراني نيشابور گفت: تعداد 185 دستگاه تاكسي براي افزايش توان ناوگان حمل و نقل درون شهري نيشابور تقاضا شده است كه در حال پيگيري جذب سهميه مذكور هستيم.
محسن غلامي افزود: از تعداد مذكور، 110 تاكسي ون و 75 دستگاه پرايد و سمند مي باشد.
وي خاطر نشان كرد: در حال حاضر 837 دستگاه تاكسي پلاك دايم در سطح شهر فعال مي باشند كه بطور متوسط هر دستگاه روزانه 200 نفر مسافر را در سطح شهر جا به جا مي كند.
وي همچنين گفت: سازماندهي ايستگاه هاي تاكسي، اعمال مقررات براي جلوگيري از گره ترافيكي، شستشوي تاكسي ها و افزايش ساعت كاري بازرسان تاكسيراني از مهمترين برنامه هاي آغاز سال تحصيلي بوده است.

معاون دانشگاه علوم پزشكي بيرجند: غذاهاي سنتي نقش مهمي در سلامت جامعه دارند

بيرجند- خبرنگار قدس: معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي بيرجند ميل مردم به استفاده از غذاهاي آماده و كنسرو شده و فست فودها را بحراني غذايي در جهت سلامت جامعه دانست.
دكتر ولي ا... زراعتكار در نخستين جشنواره غذاهاي سنتي خراسان جنوبي گفت: در اين استان ظرفيتهاي بالايي در زمينه نحوه تهيه غذا وجود دارد كه اين جشنواره گامي در شناخت و ترويج غذاهاي سنتي خواهد بود.وي يكي از رازهاي زندگي بهتر و طول عمر را استفاده از موادغذايي سنتي عنوان كرد و افزود: غذاهاي سنتي به لحاظ هزينه كم، سالم بودن، تهيه آسان و ارزش غذايي بالا عامل مهمي در سلامت جامعه محسوب مي شوند.وي كم تحركي و مبتلا شدن به عوارضي چون نارسايي هاي قلبي را از معضلات جامعه صنعتي برشمرد.وي درخصوص نگهداري صحيح موادغذايي خاطرنشان كرد: با پيشرفت جامعه، مردم بايد همگام با جامعه مدرن حركت كنند.
پيراسته، مشاور استاندار خراسان جنوبي نيز بر برنامه ريزي جهت تغذيه سالم تأكيد كرد.
اين جشنواره به منظور ترويج غذاهاي سنتي در 28 غرفه به مدت دو روز در محل نمايشگاههاي بين المللي خراسان جنوبي برگزار شد.

جاده هاي مرگبار جوين قرباني گرفت

جوين- خبرنگار قدس: در تصادفي كه در كيلومتر 35 جاده شهرستان جوين - سبزوار اتفاق افتاد دو نفر در دم جان باختند و چهار مجروح اين حادثه به بيمارستان قمر بني هاشم اين شهر منتقل شدند.
رئيس كلانتري 19 نقاب در اين خصوص گفت: اين حادثه تحت بررسي است و هنوز عامل حادثه مشخص نشده است.وي همچنين گفت: با تلاش و پيگيري نيروي انتظامي، سارقان دو دستگاه موتورسيكلت دستگير شدند.
خبر ديگري نيز حاكي است، مقدار 5/1 كيلوگرم ترياك از فردي به نام «الف - ش» كشف و ضبط گرديد و متهم تحويل مقامات قضايي گرديد.
اين فرد جزو افراد شرور منطقه مي باشد.
همچنين رئيس شوراي شهر نقاب نيز با تقدير و تشكر از تلاش و پيگيري نيروي انتظامي گفت: امنيت شهرستان جوين در گروي پيگيريهاي كلانتري شهر نقاب بوده است.

افزايش 31 درصدي كشف كريستال در فاروج

بجنورد- خبرنگار قدس: فرمانده انتظامي شهرستان فاروج گفت: فاروج رتبه اول از نظر امنيت را در بين شهرستانهاي استان داراست.
سرهنگ ياسين علي رحماني با بيان اين مطلب گفت: هدف ما ايجاد امنيت و آرامش است و امنيت يك توليد جمعي است و تمام آحاد مردم و نهادها بايد همگام و همپاي يكديگر براي ايجاد آن تلاش كنند.
وي با اشاره به افزايش 31 درصدي كشف كريستال در شهرستان گفت: آمار سرقت خودرو در شهرستان منفي بوده و در مورد سرقت از مغازه ها نيز صد در صد افزايش كشفيات داشته ايم.
فرماندار فاروج نيز گفت: امروز استكبار جهاني با تخصيص ميلياردها دلار براي برنامه هايي كه مخل امنيت و آرامش ماست، به دنبال ايجاد زحمت براي نيروهاي نظامي و انتظامي است و لذا همه ما بايد در اين خصوص هوشيار باشيم.
باقرزاده با اشاره به سفر دوم هيأت دولت تصريح كرد: ايجاد كارخانه هاي بزرگ توليدي و صنعتي و سالنهاي ورزشي، ثمره حضور دولتي است كه براي خدمت بي منت آماده است و اين خدمات دولت خدمتگزار در سايه امنيت فراهم مي شود.رئيس دادگستري فاروج نيز گفت: بايد به نحوي كارها انجام شود كه اعتماد مردم جلب شود و اين بزرگ ترين سرمايه نيروي انتظامي است و اعتقاد مردم به پليس موجب رضايت عمومي در جامعه مي شود.
امامي راد وضعيت مطلوب امنيت در فاروج را نتيجه عملكرد خوب نيروي انتظامي ذكر كرد و افزود: معضل اصلي شهرستان، موادمخدر است.وي برخورد جدي با توزيع كنندگان موادمخدر و افرادي كه آسايش را از مردم سلب مي كنند، خواستار شد.

به دليل تخليه غيرمجاز خاك و نخاله ساختماني؛ راننده لودر 20 ميليون ريال جريمه شد

خراسان امروز: مسؤول ستاد ساماندهي خاك و ضايعات ساختماني سازمان بازيافت شهرداري مشهد گفت: از سوي دادگاه عمومي مجتمع قضايي شهيد باهنر مشهد، راننده متخلفي كه اقدام به تخليه غيرمجاز خاك و نخاله ساختماني نموده بود به پرداخت جريمه سنگين محكوم شد.
سجادي تصريح كرد: به منظور حفظ سلامت و پاكيزگي محيط زيست، جلوگيري از سد معبر و احتمال بروز تصادف بر اثر وجود خاك و نخاله ساختماني در معابر عمومي، ستاد ساماندهي خاك و ضايعات ساختماني سازمان بازيافت با متخلفان به شدت برخورد مي كند.
وي در ادامه در خصوص اتهام اين راننده متخلف افزود: اين فرد كه راننده لودر بوده و نخاله ها را در مكان غيرمجاز تخليه و تسطيح نموده است به پرداخت 20 ميليون ريال جزاي نقدي در حق دولت و توقيف لودر به مدت 8 هفته محكوم گرديده است.
سجادي در خاتمه يادآور شد: ستاد ساماندهي خاك و ضايعات ساختماني تاكنون 6 هزار دستگاه خودروي حمل خاك و نخاله را در شهر مشهد ساماندهي نموده است.

چه خبر

كاشمر: چند شركت و فروشگاه عرضه كالا و خدمات در شهرستان كاشمر به اتهام عرضه خارج از شبكه و توزيع و فروش برنج، خوراك دام، نفت كوره و فرآورده لبني برخلاف ضوابط و مقررات قانوني از سوي شعبه اول اداره تعزيرات حكومتي شهرستان كاشمر به پرداخت مبلغ بيش از 352 ميليون و 727 هزار ريال در حق دولت محكوم شدند.
* جشنواره فرهنگي- ورزشي درميان برگزار شد.
سيد ابوالفضل احمدي سرپرست اداره تربيت بدني درميان گفت: اين جشنواره با هدف اثرات مثبت ورزش در تسهيل رشد جسمي و فكري كودكان با حضور كودكان زير هفت سال در سالن ورزشي شهر اسديه برگزار شد.
* بيرجند: دومين نشست آموزش خانواده سالم با هدف ارتقاي سطح آگاهي بانوان در زمينه مهارتهاي زندگي و تحكيم و تعالي استانداري خراسان جنوبي برگزار شد.
مدير كل امور بانوان و خانواده استانداري خراسان جنوبي گفت: خانواده بنيادي ترين نهاد اجتماع است و سلامت آن تأثير عميق و همه جانبه اي بر ابعاد مختلف حيات اجتماعي دارد.
خراسان رضوي: كارشناسان تغذيه مراكز بهداشتي و درماني، فروشندگان و دست اندركاران عرضه آبزيان استان خراسان رضوي با حضور در دو كارگاه آموزشي جداگانه درباره نقش آبزيان در سلامت افراد و اصول نگهداري و عرضه بهداشتي آبزيان آموزشهاي لازم را فرا گرفتند.
گناباد: سليماني رئيس اداره زندان گناباد در جمع كاركنان زندان افزود: پرسنل نيروي انتظامي كه در سازمان زندانها مشغول خدمت مي باشند، به عنوان سرمايه هاي پر ارزش محسوب شده و ما همواره از تجربيات آنان بهره مند مي شويم.
در پايان اين جلسه هدايايي به رسم ياد بود به پرسنل نيروي انتظامي شاغل در زندان اهدا شد.
تايباد: دادستان شهرستان تايباد از زندان اين شهر بازديد كرد.همچنين در اين ديدار اشجع، سرپرست زندان تايباد افزود: با توجه به اين كه دادستان شهرستان مسؤوليت انجمن حمايت شهرستان را نيز برعهده دارد، مقرر شد در خصوص كمكهاي نقدي و ارائه سبد كالا به زندانيان مساعدت ويژه اي صورت پذيرد.

انتقاد فرماندار از وضعيت عمراني و نماي شهري سرايان

سرايان - خبرنگار قدس: تأخير در پرداخت مطالبات شهرداري از سوي ادارات، روند اجراي پروژه هاي عمراني اين نهاد را كند كرده است.
فرماندار سرايان با بيان اين مطلب در جلسه شوراي اداري اين شهرستان بر پرداخت به موقع بدهيهاي ادارات به شهرداري تأكيد كرد و گفت: وضعيت عمراني و نماي شهري سرايان در حد مركز شهرستان نيست و ادارات بايد همگام با شهرداري فعاليتهاي عمراني اين مجموعه را سرعت دهند.رجبي مقدم افزود: شهرداري هم بايد با فعاليتهاي اجرايي دولت همراه و همگام شود.
وي با اشاره به وضعيت پروژه هاي عمراني در اين شهرستان گفت: زمان بسيار محدود است و تأخير جايز نيست، ولي متأسفانه برخي از مديران استاني و شهرستاني همچنان منتظرند و در پيگيري پروژه ها تعلل و فرصت سوزي مي كنند.امام جمعه سرايان هم حفظ كرامت و شخصيت ارباب رجوع را از وظايف مديران برشمرد و گفت: محبت و مهرباني در برخورد با مراجعان بايد اساس كار مسؤولان قرار گيرد.حجة الاسلام تاجي افزود: پستها و مسؤوليتها وسيله امتحان افراد است و بايد مواظب باشيم تا از اين امتحان سربلند بيرون بياييم.
در اين جلسه مهندس ناظران و شكرگزار به ترتيب به عنوان رؤساي تعاون روستايي و محيط زيست معرفي گرديدند و از خدمات مسؤولان قبلي اين نهادها تقدير شد.

يك مقام انتظامي خراسان رضوي: خانواده نقش مهمي در ايجاد امنيت دارد

خراسان امروز: رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي فرماندهي انتظامي خراسان رضوي گفت: خانواده نقش مهمي در ايجاد امنيت دارد.سرهنگ مهدي زاده با اشاره به بحث امنيت و تأثير آن در آرامش فكري جامعه گفت: امنيت دو بخش واقعي و احساسي دارد به طوري كه افراد ممكن است امنيت واقعي داشته باشند، اما آن را احساس نكنند.وي كشور ايران را به لحاظ داشتن فاكتورهاي امنيت واقعي، بالاتر از بسياري از كشورهاي جهان دانست و افزود: خانواده مهمترين نهاد تعليم و تربيت در جامعه است.وي نقش رسانه ها را در توليد امنيت در جامعه مهم خواند.

به رغم واگذاري زمين از سوي يك فرد خير؛ هلال احمر مه ولات راه اندازي نشد

مه ولات - خبرنگار قدس: بيش از سه سال از ارتقاي شهرستان مه ولات مي گذرد، اما هنوز هلال احمر اين شهرستان راه اندازي نشده است.
حدود يك سال قبل در پي درخواست جمعيت هلال احمر استان مبني بر واگذاري زمين مناسب براي احداث ساختمان هلال احمر، با پيگيريهاي فرمانداري شهرستان، يك فرد خير و نيكوكار 8 هزار مترمربع زمين براي احداث هلال احمر مه ولات اهدا كرد كه متأسفانه با گذشت يك سال هنوز اين مهم محقق نشده است.اين در حالي است كه شهرستان مه ولات به علت قرار گرفتن در مسير كريدور شمال به جنوب يكي از حادثه خيزترين مناطق است.
اين در حالي است كه هم اكنون هلال احمر تربت حيدريه، شهرستان مه ولات را نيز پوشش مي دهد كه با توجه به فاصله 60 كيلومتري اين دو شهر اين مسأله عملاً پشتيباني امدادي را كم اثر كرده است.
به هر حال براي اينكه نهادها و دستگاه هاي امدادرسان بتوانند در حوادث غيرمترقبه موفق عمل كنند، مستلزم اين است كه امكانات لازم را در اختيار داشته باشند.
البته با توجه به اعلام آمادگي مكرر فرمانداري مبني بر هرگونه همكاري براي استقرار هلال احمر، ضرورت ندارد كه استقلال هلال احمر شهرستان موكول به احداث ساختمان آن شود؛ زيرا تا انجام اين كار، اداره هلال احمر شهرستان مي تواند در محل ديگري استقرار يافته و خدمات رساني لازم را داشته باشد.

برگزاري مانور مقابله با زلزله در 72 دستگاه اداري خراسان رضوي

خراسان امروز: براي نخستين مرتبه در خراسان رضوي، زلزله فرضي بعضي ادارات استان را به لرزه در آورد.
براساس اين خبر، مانور مقابله با زلزله با همكاري جمعيت هلال احمر و دفتر بازسازي و مقابله با حوادث غيرمترقبه استانداري خراسان رضوي در 72 دستگاه اداري خراسان رضوي برگزار شد.اين مانور كه با پخش آژير ايمني از شبكه محلي صداي خراسان رضوي آغاز شد، با طرح پناه گيري و انتقال به اماكن امن و مانور و تمرين حمل مجروح ادامه يافت و كاركنان ادارات در برنامه آموزشي مقابله با زلزله شركت كردند.

سرپرست اداره كار و امور اجتماعي جاجرم منصوب شد

بجنورد- خبرنگار قدس: رئيس سازمان كار و امور اجتماعي خراسان شمالي، سرپرست جديد اداره كار و امور اجتماعي شهرستان جاجرم را منصوب كرد.
مهندس احمدي در اين مراسم ضمن تقدير و تشكر از زحمات حميدرضا پگاه در دوران تصدي اين سمت، علي آذرآيين را به عنوان سرپرست جديد اداره كار و امور اجتماعي شهرستان جاجرم معرفي نمود.

هدف

معرفي قهرمان مسابقات فوتسال در سبزوار
سبزوار - خبرنگار قدس: مسابقات فوتسال بسيج با حضور 41 تيم از پايگاه هاي مختلف ناحيه مقاومت بسيج سپاه سبزوار به كار خود پايان داد.
مدير تربيت بدني ناحيه مقاومت بسيج سپاه سبزوار با بيان اينكه شركت كنندگان در 11 گروه 4 تيمي سازماندهي شده بودند، افزود: اين تيمها به صورت دوره اي با يكديگر به رقابت پرداختند.
وي ترويج فرهنگ سلامت و ايجاد شور و نشاط در بين بسيجيان اين شهرستان را از جمله اهداف برگزاري اين مسابقات عنوان كرد.
وي ادامه داد: تيم هاي فلق، مركز اجرايي امر به معروف و نهي از منكر و تيم شهيد محمدياني الف به ترتيب مقامهاي اول تا سوم اين دوره از مسابقات را كسب كردند.
كاپ اخلاق اين مسابقات نيز به تيم شهيد شجيعي ناحيه مقاومت بسيج سپاه سبزوار اهدا شد. اين مسابقات به همت تربيت بدني ناحيه، حوزه قمر بني هاشم و پايگاه مقاومت بسيج شهيد شجيعي سپاه ناحيه سبزوار برگزار شد.

مسابقه تريل كراس كوهستان در سبزوار
سبزوار- خبرنگار قدس: مسابقه تريل كراس كوهستان به صورت تيمي در ارتفاعات كلاته سادات شهرستان سبزوار برگزار شد. در اين مسابقه مهدي قاضي كيا و حسن قنبري مشتركاً اول شدند و هادي طلوع و محمد ثابتي مشتركاً مقام دوم را به دست آوردند و سعيد احمدآبادي و اكبر مهرآبادي نيز مشتركاً مقام سوم را كسب نمودند.
ابوالفضل مسكني، علي اصغر مولايي، علي واسعي، احمد خالقي و مرتضي ترابي داوري اين دوره از مسابقات را بر عهده داشتند.

اختصاص 750 ميليون ريال براي طرحهاي عمراني ورزشي روستاهاي چناران
چناران- خبرنگار قدس: رئيس تربيت بدني چناران با ابراز خرسندي از موفقيت جوانان چناراني در ميادين مختلف ورزشي گفت: دو تن از ورزشكاران اين شهرستان توانستند در المپيك و پارالمپيك مقامهاي خوبي را به دست آورند.
محمدرضا سعيدي با بيان اينكه در اين شهرستان جوانان علاقه مند به ورزش فراوان هستند و ما مسؤولان بايد با برنامه ريزي مناسب و تهيه امكانات، زمينه فعاليت و تلاش را براي آنان فراهم كنيم، گفت: علي معلومات و سعيد رحمتي دو تن از ورزشكاران چناراني بودند كه به رغم كمبودها در المپيك و پارالمپيك به مقامهاي خوب و ارزشمندي دست يافتند.
وي با تأكيد بر لزوم توجه به ورزش در روستاها افزود: براي تقويت ورزش در روستاها در سال 87، 750 ميليون ريال بابت طرح هاي عمراني ورزشي در نظر گرفته شده است كه پس از تخصيص براي گسترش و تقويت ورزش در روستاها هزينه خواهد شد.
وي يادآور شد: اگر شوراها، مردم و خيرين در روستاها در امر ورزش مشاركت كنند و 30 درصد هزينه ها را پرداخت كنند، دولت نيز بقيه هزينه ها را بابت توسعه ورزش مي پردازد.
وي همچنين از افتتاح مجموعه ورزشي رادكان در هفته تربيت بدني خبر داد و افزود: با توجه به استعدادهاي فراوان ورزشي، كار ساخت و ساز و همچنين تهيه امكانات ورزشي نسبت به سالهاي قبل در اين شهرستان سرعت بيشتري گرفته است.

برگزاري مسابقات واليبال و فوتسال در شهرداري نيشابور
نيشابور- خبرنگار قدس: مسابقات واليبال و فوتسال بين دواير و سازمانهاي وابسته به شهرداري نيشابور به پايان رسيد.
در بخش واليبال 10 تيم در دو گروه و با انجام 24 بازي با هم به رقابت پرداختند كه در نهايت تيم آتش نشاني مقام اول را كسب كرد.
سرپرستي مسابقات واليبال برعهده حسين شادمهري بود.در بخش فوتسال نيز 16 تيم در دو گروه به صورت دوره اي با يكديگر به رقابت پرداختند كه در مجموع تيم واحد خدمات شهري به مقام اول رسيد. سرپرست مسابقات فوتسال نيز بر عهده علي مؤمني بود.

كوهپيمايي كاركنان دانشگاه بيرجند
بيرجند- خبرنگار قدس: از ابتداي سال جاري تاكنون هر ماه دو برنامه كوهپيمايي توسط اداره تربيت بدني دانشگاه بيرجند با شركت كاركنان و اعضاي هيأت علمي اين دانشگاه برگزار شده است.
در تداوم انجام اين روش مفيد و مفرح، جمعي از كاركنان دانشگاه بيرجند با شركت در برنامه كوهپيمايي شبانه از مسير جوازنكي به ارتفاعات باقران صعود كردند.
در ماه مبارك رمضان نيز چهار برنامه كوهپيمايي شبانه در قالب نيايش در كوهستان برگزار شد كه در يك برنامه آن خانواده ها نيز حضور داشتند.
 پنجشنبه 25 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 701]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن