تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 10 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793369858




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واگذاري 20 درصد سهام مخابرات به سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: واگذاري 20 درصد سهام مخابرات به سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح


سرمايه : نخستين نشست خبري سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح پس از خريد 51 درصد سهام شركت غدير در حالي آغاز شد كه گفته مي شود سهام اين شركت به ميزان زيادي با كاهش قيمت مواجه شده است. نزديك به يك ماه از خريد اين شركت توسط سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح مي گذرد، در آن زمان هر سهم «وغدير» حدود 290 تومان خريداري شد، در دو روز گذشته صورت وضعيت پرتفوي اين شركت حكايت از كاهش ارزش بازار پرتفوي «وغدير» به ميزان دو درصد داشت.

از سوي ديگر جو منفي حاكم بر بازار سهام نيز شرايط را براي سودآوري شركت غدير غيرممكن ساخت به طوري كه هم اكنون اين شركت بابت فروش بخشي از سهام پرتفوي خود بالغ بر دو ميليارد ريال زيان كرده است.
در كاهش ارزش سهام اين شركت، عامل ديگري نيز مطرح مي شود. درگيري شركت غدير با شركت پتروشيمي كه در گذشته بخشي از سهام دو شركت مارون و زاگرس (36درصد) را به دليل كمبود نقدينگي به شركت غدير واگذار كرد. پس از مدتي با ادعاي ارزان فروختن سهام، اقامه دعوي عليه اين شركت كرد. اگرچه راي دادگاه در هر دوبار به نفع غدير صادر شد اما تنش ميان اين دو شركت همچنان بر ارزش سهام غدير اثر منفي دارد.
گفته مي شود افت ارزش سهام شركت غدير، هيات مديره اين شركت را بر آن داشت تا براي جلوگيري از افت بيش از حد ارزش سهام آن نشست خبري برگزار كنند كه به تاكيد حسين دقيقي رئيس سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح و رئيس هيات مديره شركت غدير، تنها محور نشست شركت غدير و اهداف سازمان از خريد آن بود.
شركت هاي زيان ده را
واگذار مي كنيم
سردار سرتيپ دوم پاسدار حسين دقيقي در مورد برنامه هاي سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح براي شركت هاي زيان ده غدير گفت: «بيشتر شركت هاي غدير كه سودده نبودند، در گذشته از سوي خود شركت واگذار شده اند. تنها چند شركت زيان ده مانده است كه بنا داريم آنها را بهينه سازي كنيم در صورت عدم بازدهي، پس از بهينه سازي آنها را واگذار خواهيم كرد.»
وي در بخشي از سخنان خود عنوان كرد سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح با خريد 51 درصد از سهام شركت غدير خواهان ورود به فعاليت هاي سالم اقتصادي و خروج از فعاليت در زمينه هاي اقتصادي ديگر چون املاك و مستغلات است. اين گفته سردار با واكنش يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه مگر تاكنون اين سازمان فعاليت هاي اقتصادي ناسالم انجام مي داد كه سازمان تامين اجتماعي به دنبال ورود به عرصه فعاليت هاي سالم است روبه رو شد و سوال ديگر اينكه با توجه به فعاليت اين سازمان در حوزه املاك پيش از خريد شركت غدير اين سازمان چقدر در افزايش بهاي مسكن در دو سال اخير نقش داشته است. اين گفته خبرنگار از سوي سردار دقيقي چنين پاسخ داده شد: «فعاليت هاي سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح قبلاً هم سالم بوده است. در گذشته وجوه نقد ما در شبكه بانكي بوده كه درصدي سود به آن تعلق مي گرفت. ماندن وجوه اين سازمان در بانك ها، سوددهي مناسبي نداشت و ما براي افزايش سوددهي وجوه مان شركت غدير را خريداري كرديم. با توجه به اينكه 28 درصد سهام اين شركت متعلق به بانك صادرات است، وجود بانك براي ما مي تواند مفيد باشد.»اما وي به نقش اين سازمان در افزايش بهاي مسكن هيچ اشاره اي نكرد.
20 درصد سهام مخابرات
پالايشگاه و پتروشيمي در راهند
به گفته دقيقي قرار است دولت براساس قانون خدمات كشوري 20 درصد سهام مخابرات را به عنوان بدهي اين نهاد به سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح واگذار كند. البته شركت سرمايه گذاري تامين اجتماعي آن را اداره خواهد كرد. اين سهام به ارزش 1620 ميليارد تومان است. البته سهامي كه دولت قرار است به ما بدهد به سهام مخابرات منحصر نيست. ما هم اكنون در حال مذاكره با سازمان خصوصي سازي و وزارت امور اقتصادي و دارايي هستيم تا بخشي از سهام شركت ملي پتروشيمي و پالايشگاه و ديگر بخش ها را نيز دريافت كنيم.
اعطاي سهام غدير به سرپرست خانوار
دقيقي به دنبال پرسش خبرنگاران اطلاعات بيشتري را در مورد سهام شركت غدير ارائه كرد: «ما در نظر داريم به ميزان يك ميليون تومان وام به بازنشستگان نيروهاي مسلح اعطا كنيم تا آنها بتوانند پنج هزار سهم را خريداري كنند. هم اكنون بازنشستگان قبل از سال 76 ، 100 هزار نفرند. اگر هر بازنشسته اين ميزان سهم را خريداري كند، سه ميليون سهم يكجا
به فروش خواهد رفت.»
او افزود: «ميانگين حقوق بازنشستگان 370 هزار تومان است كه در صورت پرداخت سود اين سهام به آنان، حقوق ماهانه آنها به 500 هزار تومان افزايش خواهد يافت. در نتيجه آنان بدون هيچ گونه فشاري توانايي پرداخت قسط يك ميليون تومان را خواهند داشت.» به گفته دقيقي، در حال حاضر 550 هزار بازنشسته در سطح كشور وجود دارد كه در عرصه خدمات دهي به 5/4 ميليون نفر افزايش مي يابند. سهام شركت غدير به بازنشستگان پيش از سال 76 تعلق دارد كه تعداد آنان 100 هزار نفر است. همچنين اين سهام تنها به سرپرست خانوار داده مي شود اما اگر خانواده اي تمايل به خريد سهام بيشتري داشته باشد، مي تواند با پرداخت پول بيشتر آن را خريداري كند.
انصراف از خريد سهام تايدواتر
حضور سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح در بورس براي خريد سهام شركت تايدواتر از ديگر سوالات مطرح در اين نشست بود كه سردار با تاكيد بر انصراف از خريد اين سهام چنين پاسخ داد: «ابتدا قصد داشتيم سهام شركت تايدواتر را خريداري كنيم.
در آن زمان هر سهم 1100 تومان بود اما فروشندگان قيمت هر سهم اين شركت را به 1800 تومان افزايش دادند كه خريد آ ن براي ما به صرفه نبود و همچنين ارزش واقعي آن، اين ميزان نبود. همين امر منجر به انصراف سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح از خريد اين سهم شد. هم اكنون هر سهم شركت تايدواتر 800 تومان است كه اين نشان دهنده تشخيص درست ما در مورد ارزش سهام اين شركت بود.»
اعضاي هيات مديره
پس از واگذاري
دقيقي رئيس هيات مديره غدير است. برهاني مديرعامل بانك صادرات جديداً به اعضاي هيات مديره پيوسته اما شريفي از قبل نيز در هيات مديره حضور داشت. اين دو نماينده بانك صادرات در هيات مديره هستند. كاظمي نيز از سوي سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح براي حضور در اين هيات معرفي شده است. فلاح نيز از اعضاي هيات مديره شركت است كه باز هم جزء اعضاي هيات مديره محسوب مي شود. معماري نيز كه پيش از خريد 51 درصد سهام شركت مديرعامل بود تا پايان زمان اعتبار حكم خود، در اين سمت ابقا شد.
حسين دقيقي رئيس هيات مديره شركت سرمايه گذاري غدير افزود: «سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح پنج هزار ميليارد تومان از دولت طلبكار است كه قرار شده يك هزار و 620 ميليارد تومان آن از طريق اعطاي سهام پرداخت شود.» وي خاطرنشان ساخت: «در اين راستا 20 درصد از سهام شركت مخابرات و بخشي از سهام شركت هاي پتروشيمي و پالايشگاه ها از طرف دولت بابت رد ديون به سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح داده خواهد شد.» دقيقي با اشاره به اينكه سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح اهداف زيادي از خريد سهام شركت سرمايه گذاري غدير داشت، افزود: «قصد اوليه اين بود كه اين سازمان را وارد عرصه اقتصاد ملي كنيم و نقش پررنگ تري در فعاليت هاي اقتصادي داشته باشيم.» وي همچنين اظهار داشت: «سهامدار كردن بازنشستگان نيز از اصلي ترين برنامه هاي اين سازمان بوده و براي تحقق اين امر وام هاي يك ميليون توماني به بازنشستگان نيروهاي مسلح اعطا مي شود كه با آن هر بازنشسته مي تواند پنج هزار سهم غدير را خريداري كند و قسط هاي اين وام از حقوق آنها كم مي شود و در عوض سود سالانه سهام به حسابشان واريز خواهد شد.»
323 ميليارد تومان
پيش پرداخت خريد سهام
رئيس هيات مديره شركت سرمايه گذاري غدير با بيان اينكه سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح براي خريد سهام غدير در قسط اول 323 ميليارد تومان به صورت نقد پرداخت كرد، گفت: «خريد با اين حجم توانست بخشي از نقدينگي پنهان را وارد بازار سرمايه كند و حجم بورس را افزايش دهد، به طوري كه سه ميليارد سهم به صورت يكجا مورد معامله قرار گرفت و ركورد تازه اي براي بازار سرمايه به ثبت رسيد.»
وي خاطرنشان ساخت: «دولت براي اجراي اصل 44 به كمك نهادهايي همچون صندوق هاي بازنشستگي نياز دارد چرا كه اين صندوق ها مي توانند با سهامدار كردن بازنشستگان، تعداد سهامداران را افزايش داده و حجم معاملات سهام را بالا ببرند.»
دقيقي از احياي دارايي هاي غيرمولد تاكيد بر توزيع سود بالا در مجمع، حمايت از سهام غدير در مراحل بحراني، سهامدار كردن بازنشستگان، تحقق سود اعلام شده سهام، استفاده از ظرفيت هاي تخصصي غدير و... به عنوان برنامه هاي سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح براي شركت سرمايه گذاري غدير نام برد و افزود: «در ماه هاي گذشته شركت سرمايه گذاري غدير به عنوان نقد شونده ترين سهام بورس معرفي شده است و ما قصد داريم نقش خود را در سرمايه گذاري ملي ايفا كرده و به خلق ثروت با استفاده از فرصت غدير در اقتصاد ملي بپردازيم.»
سهام غدير متفاوت از سهام عدالت
دقيقي با اشاره به اينكه واگذاري سهام به بازنشتگان با اعطاي سهام عدالت متفاوت است، افزود: «بخش واگذاري سهام عدالت به بازنشستگان نيروهاي مسلح نيز به سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح واگذار شده اما روند سهامدار كردن اين بازنشستگان كه هم اكنون در حال انجام است، ربطي به سهام عدالت ندارد و پروسه اي متفاوت است.»
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 513]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن