تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796908062




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يک خانه ي نمونه


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: 12نکته ي کوتاه وپرفايده براي خانم ها

1- تميز کردن چرخ خياطي
اگر ميخواهيد چرخ خياطي شما عمر بهتري داشته باشد، هميشه آن را تميز کنيد. اطراف آن را بافشار ضعيف جاروبرقي تميز کنيد و براي داخل آن از يک قلم مو کمک بگيريد.

2- خط اتو انداختن
اگر ميخواهيد شلوار خود رابا اتو خط بيندازيد که چشم همه را متحير کنيد، با اسفنج آغشته به آب و سرکه سفيد محل مورد نظر را مرطوب کنيد، سپس اتو بزنيد.

3- روان شدن زيپ
اگر زيپ لباس شما سخت حرکت ميکند، قطرهاي روغن خياطي يا کمي صابون به آن بماليد.

4- تيز کردن سوزن خياطي
اگر سوزن چرخ خياطي شما کند شده است. يک ورقه سمباده را زير دستگاه قرار دهيد و يک رديف روي آن برويد تا سوزن تيز شود.

5- دوخت دکمه
توصيه ميکنيم اگر ميخواهيد دکمه ي شما راحت کنده نشود، از نخ دندان براي دوخت آن استفاده کنيد.

6- تيز کردن قيچي
هيچ چيزبدتر از داشتن يک قيچي کند موقع برش پارچه نيست. قيچي بعد از استفاده ي زياد، رو به کندي ميرود. براي تيز شدن قيچهاي کند و قديمي اين راهکار را امتحان کنيد. با قيچي چند ورق آلومينيومي يا کاغذ سمباده را ببريد. اين کار باعث تيز شدن تيغههاي قيچي خواهد شد.

7- تازه کننده ي هوا
چرا پول خود را براي خريد اسپريهاي تازهکننده و بوگير هوا خرج کنيد؟ بياييد خودتان در منزل آن را تهيه کنيد. چهار پيمانه آب را با چهار قاشق چايخوري جوش شيرين مخلوط کرده و در يک اسپري آب بريزيد و در هوا اسپري کنيد. اين محلول بوي هوا را از بين ميبرد. مخلوط يک قاشق چايخوري جوششيرين، يک قاشق غذاخوري سرکه و دو پيمانه آب هم براي از بين بردن بو و تازه کردن هواي اتاق توصيه ميشود.

8- روکش کردن کوسنها
کشيدن مجدد رويه ي کوسنها پس از شست و شو يا تعويض کاري است که گاهي خانمها را با مشکل مواجه ميکند و اگر آقايان به کمک نيايند، وقت زيادي را از خانمها خواهد گرفت. براي سهولت اين کار توصيه ميکنيم، ابتدا کوسن خود را با پارچههاي پلاستيکي و پلي استر رويه کنيد تا زماني که روکشهاي تنگ و چسبان کوسن را روي آن ميکشيد اين کار، راحت و سريع انجام شود.

9- تميز کردن گلهاي مصنوعي
براي تميز کردن گلهاي مصنوعي ظرف پاکتي را از نمک آشپرخانه پر کنيد و گل را داخل نمک فرو کنيد. پاکت را خوب تکان دهيد. گلهاي شما تميز خواهد شد.

10- لکه ي شمع بر روي کفپوش پارکت
پارافين ريخته شده را با تکهاي يخ سفت کرده و سپس با نوک جسمي تيز پارافين جامد شده را برداريد. مراقب باشيد بر روي کفپوش، خطي ايجاد نشود سپس کمي پوليش مخصوص کفپوش را بر روي آن ناحيه از سطح کفپوش ماليده و پس از آن با پارچهاي نرم، آثار باقي مانده را تميز کنيد.

11- راهکارهايي در صرفهجويي در مصرف برق
صورتحساب ماهيانه ي برق شايد به ظاهر مبلغ اندکي باشد؛ اما ساليانه هزينه ي قابل توجهي را به اقتصاد خانواده تحميل ميکند. از سوي ديگر، بايد به خاطر داشت که برق به عنوان يکي از منابع انرژي پر ارزش، به آساني به دست نميآيد. پس اولين گام در صرفهجويي برق، خاموش کردن چراغهاي اضافي است. بهخصوص در ساعات پاياني شب و نزديک شدن به زمان استراحت، استفاده از لامپها با بازده بالاتر مانند لامپهاي فلورسنت که نور سفيد توليد ميکنند، علاوه بر ايجاد نور بيشتر، انرژي الکتريکي کمتري را به گرما تبديل خواهد کرد. به طور متناوب، وسايل برقي را بررسي کنيد و در صورت نياز، آنها را در اسرع وقت تعمير کنيد. استفاده ي بهينه از لوازم برقي، راه حل مناسب ديگري است. به عنوان مثال، از باز و بسته کردن مکرر در يخچال و فريزر اجتناب کنيد و در صورت امکان، مواد غذايي مورد نياز را در يک نوبت در داخل يخچال قرار داده يا از آن خارج نماييد. فاصله ي مناسب ميان وسايل سرمازا و گرمازا را حفظ کنيد. به عنوان نمونه، از قراردادن يخچال و اجاق گاز در کنار يکديگر خودداري کنيد.
در فصول سرد سال، با استفاده از درزگيرها و پرده از ميزان تلفات حرارتي بکاهيد و در هر زمان از پوشش مناسب آن آب و هوا استفاده کنيد. ميتوان به جاي گرم کردن بيش از حدّ خانه از پوشش گرم بهره گرفت.
با تنظيم هوشمندانه ي برنامه ي روزانه، در مصرف برق صرفهجويي کنيد. از تابش طبيعي نور خورشيد براي گرم کردن خانه و نيز ايجاد روشنايي استفاده کنيد. آفتاب مانند يک اتوي برقي شما را در خشک کردن لباسهاي خيس ياري خواهد کرد.

12- شيوه صحيح کوبيدن ميخ
هنگام چکش زدن بر روي ميخ، از انگشتان خود محافظت کنيد. ميخ را در قطعه ي کاغذ سخت سمباده يا مقوا فرو کرده و از اين کاغذ براي نگه داشتن ميخ در محل مورد نظر استفاده کنيد. قبل از آنکه ميخ کاملاً در سر جايش محکم شود، کاغذ را پاره کنيد






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 374]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن