تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):بنده به ايمان ناب نرسد، مگر آن كه شوخى و دروغ را ترك گويد و مجادله (بگومگو) را رها كن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819059614




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لزوم مشاوره ازدواج در رابطه با شغل همسر


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: يكي از عواملي كه مشاوران در رابطه با همسر گزيني بايد مورد توجه قرار دهند، "" شغل"" است.

دختران يا پسران در انتخاب همسر به شغل طرف مقابل اهميت مي دهند و اطلاعات لازم را در اين مورد به دست مي آورند. هنگامي كه پسري براي خواستگاري يا آشنايي با يك دختر به منظور ازدواج وارد عمل مي شود ، نخستين چيزي كه دختر در مورد او جويا خواهد شد، شغل اوست. مهمترين كمكي كه مشاور در مورد شغل همسر مي تواند انجام دهد ، دادن اطلاعات لازم در مورد آن شغل و بررسي نگرش مـُراجع در رابطه با آن ، از جهت ميزان درآمد مورد نظرش و ... مي باشد.

دختراني كه به علت علاقه مفرط به يك شغل ممكن است تحت تأثير آن، ساير عوامل مؤثر در ازدواج را ناديده بگيرند ، بايد مورد مشاوره قرار گيرند.



در بسياري از موارد شغل شوهر و عدم اطلاع كافي دختر، موجب ازدواجي مي شود كه فرجام آن رضايت بخش نيست. در اين موارد مشاور بايد در زمينه شغل مزبور به مراجعي كه تحت تأثير شغل مرد قرار گرفته و مي خواهد با او ازدواج كند، اطلاعات كافي بدهد و به علاوه ساير عوامل مؤثر در ازدواج را نيز ( به همان اندازه كه شغل را مطرح مي سازد) مورد توجه قرار دهد تا مراجع با بصيرت تصميم گيري نمايد.

بعضي از زنان از مشاغلي كه لباس خاصي دارند ، مانند لباس نظامي نيروي هوايي، دريايي، روحاني و ... خوششان مي آيد و تحت تأثير لباس مبادرت به ازدواج مي نمايند. در اين موارد مشاور بايد آنان را به ساير عوامل مؤثر در ازدواج توجه دهد تا تصميم گيري عجولانه ننمايند.

در مورد چنين ازدواجي مشاور بايد اهميت عاملي را كه در نظر مراجع به صورت غير واقعي او را تحت تأثير قرار داده است، در حّد واقعي پايين بياوردو او را متوجه سن و اخلاق و ساير عوامل مؤثر در ازدواج نمايد تا عاقلانه تصميم گيري كند.

مرداني هستند كه به طرف زنان شاغل مي روند و هدفشان از اين ازدواج حقوق و درآمد زن است كه به زندگي آنان كمك كند. مشاور براي اين قبيل مردان بايد هدف از ازدواج را تبيين كند و عدم توجه به ساير عوامل و عواقب آن را مطرح نمايد؛ به علاوه اين موضوع را كه ممكن است زن درآمد خود را در اختيار خانواده قرار ندهد با مـُراجع در ميان بگذارد. در موارد زيادي مراجع در تصميم خود تغيير مي دهد؛ ولي چنانچه مسئله درآمد زن برايش مهم باشد و ازدواج سرگيرد؛ احتمال زيادي وجود دارد كه نظر مرد تأمين نگردد و ناشادي بر زندگي حاكم شود.

مردان يا زناني كه به خاطر موقعيت شغلي همسر يا موقعيت شغلي پدر و همسر ، يا به خاطر رسيدن به هدف هاي شخصي و احساسي خود ، اقدام به ازدواج مي كنند؛ زندگي را به خاطر هدف هاي غير واقعي باخته اند. از جمله اين موارد:

- مرد يا زني كه با يك فرد جانباز به خاطر مزاياي مادي ، تحصيلي و يا اجتماعي او ازدواج مي كند و وقتي به هدفش رسيد ديگر همسرش براي او اعتباري ندارد.

- شخصي كه به منظور استفاده از اعتبار شغلي و موقعيت اجتماعي پدر دختر با او ازدواج مي كند.

- مردي كه به خاطر اشتغال براي گرفتن مجوز اقامت در يك كشور با يك زن خارجي ازدواج مي كند.

در اين قبيل موارد مشاور بايد آنان را به هدف هاي ازدواج و لذت بردن از زندگي زناشويي توجه دهد و با بررسي هاي همه جانبه با مراجعان، هدف انتخابي آنان را در جهت صواب تغيير دهد.

- مراجعاني كه اظهار مي دارند شغل شوهر برايشان مهم نيست؛ بلكه آنچه مهم است فرهنگ و اخلاق است. مشاور بايد اين گونه مُراجعان كه به يك يا چند عامل مؤثر در ازدواج توجه دارند ، به اهميت ساير عوامل توجه دهد و آنان را با عواقب ناخوشايند ناديده گرفتن ساير عوامل مواجه سازد.



خانواده هاي دو شغله

كساني هستند كه پس از ازدواج براي كسب درآمدِ بيشتر به بيش از يك شغل رو مي آورند. گاه ممكن است زن و مرد هر دو داراي دو شغل باشند؛ چون اين خانواده ها بيش از حّد معمول تقّلا مي كنند ، اغلب خسته اند و فرصت رسيدگي به نيازهاي همسرشان را ندارند. اشتغال خانواده به بيش از يك شغل ، گاه به علت نياز است و گاه به علت علاقه به كار يا حرص به درآمد بيشتر. در صورت اول شايد علت موجه و براي رفاه خانواده قابل توجيه باشد؛ ولي در حالت دوم به هيچ وجه اشتغال ضرورت ندارد و موجب مي شود كه زندگي خانواده حالت سرد و بي روح داشته باشد و چه بسا كه به علل مختلف به ناسازگاري ها و ناهنجاري هاي ديگري نيز بيانجامد.

مشاوران بايد در اين گونه موارد ، مراجعان خود را متوجه اين نكته سازند كه تلاش معاش نبايد هدف هاي زناشويي را تحت الشعاع قرار دهد؛ زيرا كار و زحمت و كسب درآمد وسيله اي براي حصول به هدف هاي زناشويي است.








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن