تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796294861




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

غول پنجره جادو


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: غول پنجره جادو گزارش خواندنی از زندگی بیل گیتس کمتر کسی است که حداقل یکبار نام بیل گیتس، رئیس و بنیانگذار مایکروسافت را نشنیده باشد. در حقیقت وی همانند غولی است که با شرکت مایکروسافت توانسته است سه آرزوی بزرگ کابران فناوری اطلاعات و ارتباطات شامل سخت افزار، نرم افزار و سرگرمی را برآورده کند. غول پنجره جادو در دو سال گذشته با عرضه سیستم عامل ویندوز ویستا، آفیس 2007 و اینترنت اکسپولرر 7 آروزی کاربران نرم افزار، با عرضه کنسول بازی "ایکس باکس 360" رویای کاربران سرگرمی و با معرفی عجیب رایانه دنیا که یک رایانه میزی شگفت انگیز به نام "سطح" (Surface ) است را به واقعیت بدل کرد. کاربران فناوری اطلاعات در حقیقت ابراز رضایت خود را از غول "پنجره جادو" (سیستم عامل ویندوز) با نظرسنجی هایی که در ماههای گذشته منتشر شده است، اثبات کرده اند. برای مثال روزنامه " USA Today" که به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس خود، نظرسنجی های مختلفی را در پنج شاخه به خوانندگان خود ارائه کرده بود، بیل گیتس را با نظر خوانندگانش به عنوان تاثیرگذار تربن مرد تاریخ در 25 سال گذشته انتخاب کرد. همچنین یک وبلاگ آمریکایی نیز در روزهای گذشته بیل گیتس را در زمره میلیادرهای موفقی قرار داد که هرگز لیسانس نگرفته اند. اگرچه دانشگاه هاروارد چندی قبل به بیل گیتس به پاس خدماتی که در راه افزایش شهرت این دانشگاه انجام داده است، به وی مدرک افتخاری لیسانس اعطا کرد. بیل گیتس سال گذشته اعلام کرد که از اکتبر 2008 سکان هدایت مایکروسافت را به " استیو بالمر"، مدیر اجرایی شرکت واگذار می کند و خود به توسعه فعالیت های بشردوستانه "بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس" می پردازد.

بیل گیتس کسیت؟ ویلیام گیتس سوم (بیل گیتس) در 28 اکتبر 1955 در سیاتل (واشنتگن) متولد شد و در همان شهر در کنار والدین و دو خواهرش رشد کرد. پدرش "ویلیام اچ. گیتس دوم" حقوقدان و مادرش، مری گیتس استاد دانشگاه واشنتگتن بود.

پدر بیل گیتس (تصویر وسط) ویلیام دوران تحصیلات مقدماتی را در مدرسه دولتی گذراند و دبیرستان را با نظر والدینش به مدرسه خصوصی " لیک ساید" در شمال سیاتل رفت. در این مدرسه و از سن 13 سالگی بود که گیتس برنامه نویسی برای رایانه های شخصی را آغاز کرد اما مدرسه آنها پولی برای خرید یک رایانه نداشت (در آن عصر هنوز رایانه های کوچک امروزی وجود نداشت و رایانه ها، ماشین های محاسباتی بسیار بزرگ و گرانی بودند) بنابراین گیتس ساعت های طولانی را در مرکز " الکتریکی عمومی" شهر می گذراند. بیل گیتس و پل آلن به همراه دیگر دانش آموزان مدرسه لیک ساید که بسیاری ازآنها بعدها جذب مایکروسافت شدند، توسط رایانه این مرکز تسخیر شده بودند، به طوری که در اتاق رایانه روزها و شب ها می ماندند و وقت خود را صرف برنامه نویسی رایانه، خواندن متن ها و تقریبا بررسی که هر چیزی که می توانست در یادگیری رایانه برای آنها مفید باشد، می کردند و به این ترتیب گیتس و دیگر دانش آموزان با مدرسه خود مشکلات جدی پیدا کردند. درحقیقت آنها هیچکدام از دروس خود را مطالعه نمی کردند و بنابراین بارها ساعت ها از مدرسه اخراج شده بودند. در سال 1968 بیل گیتس، پل آلن و دیگر هکرهای "لیک ساید" تصمیم گرفتند "گروه برنامه نویسان لیک ساید" را تشکیل دهند. تشکیل این گروه موجب شد که این دانش آموزان کنجکاو آگاهی خود درباره رایانه ها را در دنیای واقعی به کار گیرند. در این زمان "مرکز همکاری رایانه" (شرکتی که یک ماشین محاسبه گر بزرگ داشت) در سیستم های رایانه ای خود مشکلاتی را پیدا کرد که موجب نفوذ به اطلاعات این شرکت شده بود. بنابراین تصمیم گرفت از این دانش آموزان برای کشف مشکل سیستم های امنیتی رایانه های خود کمک بگیرد و به این ترتیب اعضای گروه برنامه نویسان لیک ساید توانستند هر زمان که نیاز داشتند از رایانه استفاده کنند. بیل گیتس بعدها در این خصوص گفت : "سرانجام ما توانستیم برای خودمان یک رایانه داشته باشیم که همان رایانه مرکز همکاری رایانه ای بود و این گونه بود که ما وارد منطق سیستم رایانه ای شدیم."

بیل گیتس در سالهای جوانی اگرچه ابن گروه تنها برای پیدا کردن "گیر امنیتی" سیستم این مرکز اجازه استفاده از آن را داشتند اما می توانستند، بسته های تکنیکی که آماده می کردند را با این رایانه آزمایش کنند و از این زمان بود که پل آلن و بیل گیتس استعداد خود را توسعه دادند و این استعداد را برای تاسیس مایکروسافت که هفت سال بعد اتفاق افتاد، شکوفا کردند. در سال 1969 "مرکز همکاری رایانه ای" با مشکلات مالی زیادی مواجه شد و این بدان معنی بود که "گروه برنامه نویسان لیک ساید" باید به دنبال مکان جدیدی برای استفاده از رایانه می گشتند. به گزارش مهر، اولین جایی که به آنها پیشنهاد استفاده از رایانه را داد، ISI بود که یک شرکت برنامه نویسی محاسباتی بود. این گروه می توانست آزادانه وارد این شرکت شود و از ماشین محاسباتی پیشرفته آن استفاده کند و در اینجا بود که پسران لیک ساید موفق شدند برای اولین بار برای خدماتی که به شرکت ارائه می کردند، مقداری پول به عنوان دستمزد دریافت کنند. پروژه بعدی گیتس و آلن راه اندازی یک شرکت بود که نامش را Traf-O-Data گذاشتند. آنها در این شرکت موفق شدند یک رایانه کوچک تولید کنند که برای اندازه گیری ترافیک شهری مورد استفاده قرار می گرفت. از این پروژه آنها توانستند در حدود 20 هزار دلار بدست آوردند. شرکت Traf-O-Data تا زمانی که گیتس به کالج رفت به کار خود ادامه داد. درسال 1973 بیل گیتس خانه را برای ادامه تحصیل در دانشگاه هاروارد ترک کرد. اما هیچ ایده درستی از اینکه واقعا از تحصیل در دانشگاه می خواهد چه هدفی را دنبال کند، نداشت. این درحالی بود که قلبش برای نشستن درمقابل یک رایانه می تپید!

بیل گیتس در سالهای جوانی (تصویروسط ) در کالج هاروارد، بیل یک نسخه از زبان " بیسیک" (BASIC) را برای اولین میکرورایانه MITS توسعه داد. پل آلن و گیتس همچنان تماس خود را حفظ کردند و بیل به سختی به تحصیلات خود ادامه می داد. در پابان اولین سال تحصیلی در هاروارد، این دو جوان به این نتیجه رسیدند که آلن باید در محلی که نزدیک هاروارد باشد کار پیدا کند و بنابراین در تابستان همان سال آن دو در Honeywell کار پیدا کردند. در پایان تابستان آلن بیل را تشویق کرد که یک شرکت نرم افزاری راه اندازی کنند اما پل آلن هنوز مدرسه را ترک نکرده بود و بنابراین امکان راه اندازی شرکت وجود نداشت، اما یکسال بعد (1975) شرایط تغییر کرد. در این سال بیل گیتس استراتژی های خود را برای تاسیس مایکروسافت تعریف کرد و این استراتژی ها بعدها توانست دنیای رایانه های شخصی و صنایع نرم افزاری را دگرگون کرد. به این ترتیب مایکروسافت در یک ساختمان دوطبقه راه اندازی شد و گیتس که دیگر هاروارد را ترک کرده بود، تنها در مدت یکسال بیش از 6/2 میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه نرم افزارهای خود در این شرکت سرمایه گذاری کرد.

خانواده مایکروسافت از چپ به راست: بیل گیتس، کریج ماندی، ری اوزی و استیو بالمر در سال 1995 گیتس کتاب The road ahed" (جاده به پیش) را نوشت که چشم اندازی که وی تصمیم داشت "فناوری اطلاعات" را به آنجا برساند، نشان می داد. این کتاب به بیش از 20 زبان منتشر شد و بیشتر از 400 هزار نسخه آن تنها در چین به فروش رفت. در سال 1996، در حالی که مایکروسافت تمایلات جدیدی به سمت فرصت های نوظهور حاصل از اینترنت را دنبال می کرد، گیتس کتاب خود را بازنویسی کرد و در نسخه جدید چشم انداز فناوری اطلاعات در شبکه های فعل و انفعالی رایانه ای را به تصویر کشید. در همین زمان وی یک شرکت "عام المنفعه" را برای کمک به معلمان تمام دنیا برای وارد کردن درس رایانه در مواد درسی مدارس راه اندازی کرد و در کنار آن شرکت "کوربیس" (Corbis Corp) را تاسیس کرد. این شرکت به جمع آوری اطلاعات تمام دنیا به خصوص عکس پرداخت و تمام این اطلاعات را در آرشیو پیشرفته ای ذخیره کرد. وی همچنین در Teledesic نیز سرمایه گذاری کرد. این شرکت در حال اجرای پروژه ای است که 100 ماهواره را برای ارائه یک سرویس ارتباطی جهانی با انتقال دوطرفه در مدار اطراف زمین قرار دهد. بیل گیتس در اول ژانویه 1994 با ملیندا فرنچ ازدواج کرد که حاصل این ازدواج یک دختر به نام " جنیفر کاترین گیتس" است که در سال 1996 متولد شد. بیل گیتس در کجا زندگی می کند؟ بیل گیتس به همراه خانواده اش در یک خانه ویلایی بزرگ تکنولوژیکی در کنار دریاچه " واشنتگن" زندگی می کند که در نزدیکی مقر مایکروسافت در "ردموند" است. ارزش این خانه 53 میلیون و 392 هزار و 200 دلار است که زمین آن به تنهایی 9 میلیون و 122 هزار و 200 دلار می ارزد. مالیاتی که بیل گیتس در سال 1998 برای این خانه پرداخت کرد 620 هزا رو 183 دلار بود. مساحت این خانه در مجموع 20 هزار متر مربع است. خانه امپراتور نرم افزار در مجموع 7 اتاق خواب، 24 حمام، 6 آشپزخانه و 6 شومینه دارد. مساحت محل خصوصی این خانه 3 هزار و 500 متر مربع است که شامل 4 حمام و یک اتاق محل خصوصی، یک پارکینگ با گنجایش 4 خودرو، یک منطقه تکنولوژیکی و زمین بازی است. محل پذیرایی از مهمانان شامل هال ورودی، سالن تئاتر و یک کتابخانه است. سالن ناهارخوری مجهز به اتاق کنفرانس، دو حمام و سرویس بهداشتی است. این خانه دارای یک اتاق فرماندهی است که تمام کابل های ارتباطی و فیبرهای نوری سراسر خانه به این اتاق منتهی می شوند و چندین رایانه که مجهز به سیستم عامل "ویندوز" هستند تمام سیستم های ارتباطی را متصل کرده و در هر اتاق کنترل کننده های حساس به لمس، نور، موسیقی و دمای اتاق را تنظیم می کنند.

بیل گیتس و همسرش ملیندا فرنچ مهمانان این خانه در بدو ورود یک رمز گذر دریافت می کنند که امکان پیدا کردن آنها را در هر نقطه ای از این خانه وسیع فراهم می کند. نور و دیگر دستگاه های این خانه کاملا خودکار عمل می کنند. استخر این خانه در ابعاد هزارو 188 مترمربع است و مجهز به یک سیستم موسیقی قابل شنیدن در زیر آب و یک سقف نقاشی شده با بقایای فسیلی است. کتابخانه خانه غول مایکروسافت، پذیرای طراحی ها و دست نوشته های "لئوناردو داوینچی" است که گیتس آنها را به قیمت 8/30 میلیون دلار خریداری کرده است. آثار دست نوشته لئوناردو داوینچی کتابخانه گیتس به قدری معروف است که "دن براون" در کتاب جنجال برانگیز خود " رمز داوینچی" از زبان "رابرت لنگدان"، شخصیت اصلی داستانش به این مضمون می نویسد:" یکروز بیل گیتس به هاروارد آمده بود و دست نوشته ها و طراحی های لئوناردو داوینچی را که در کتابخانه اش نگهداری می کند، در محوطه هاورارد به نمایش گذاشته بود." بیل گیتس چقدر پول دارد؟ به گزارش مهر، بیل گیتس از سال 1995 تا سال 2006 به عنوان ثروتمند ترین مرد دنیا انتخاب می شد و تنها در سال 2007 است که این عنوان را به "کارلوس اسلیم" که ثروتش بالغ بر 8/67 میلیارد دلار است واگذار کرد. کارلوس اسلیم بانفوذترین فرد در شبکه های مخابراتی مکزیک و رئیس گروه "آمریکا مووبل" است.درحال حاضر ثروت امپراتور دنیای نرم افزار به 2/59 میلیارد دلار می رسد. گزارش: هدا عربشاهی، خبرگزاری مهر  





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 603]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن