تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 9 فروردین 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

تعمیرات مک بوک

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793255945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اطلاعاتی راجع به ماشین لباسشویی


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: نخستین نوع ماشین لباسشویی در سال ۱۷۹۷ اختراع شد و آن تخته شستشو بود، اما در سال ۱۸۷۴ ویلیام بلک استون، بازرگان و تولیدکننده ذرت اهل ایندیانا، برای همسرش یک هدیه تولد ساخت که ماشینی بود که کثیفی ها را از روی لباس ها می شست و پاک می کرد. این دستگاه شامل یک تغار چوبی بود که در آن یک تکه چوب تخت با شش میخ چوبی کوچک بود و یک دسته داشت که آن ها را جلو و عقب می برد. در سال ۱۹۰۰ میخ های فلزی جایگزین میخ های چوبی شدند. در ۱۹۰۶ موتور الکتریکی برای نخستین بار در این وسیله به کار گرفته شد. در ۱۹۰۷ نخستین دستگاه می تگ ساخته شد که دسته چرخنده و زیر آن چرخ لنگر داشت. در ۱۹۲۲ شرکت می تگ سیستمی عرضه کرد که، به جای کشیدن لباس ها در آب، آن ها را با فشار آب و هم زدن تمیز می کرد.
از میان تمام روش هایی که در آن زمان برای طراحی ماشین لباسشویی پیشنهاد شد تنها دو سیستم امروزه باقی مانده است. یکی همان روش فشار آب که هنوز هم مهم ترین سیستم است و دیگری سیستم استوانه ای که لباس ها را درون یک استوانه چرخان می شوید. از اوایل دهه ۱۹۳۰ یکی از شاخه های جانبی شرکت هوایی بندیکس شروع به کار روی یکی از مهم ترین پیشرفت های ماشین لباسشویی کرد. وسیله ای که جان دبلیو چامبرلین اختراع کرد در یک زمان لباس ها را می شست، آب می کشید و آب اضافی آن را خارج می کرد. معرفی نخستین ماشین لباسشویی خودکار در ۱۹۴۷ گام مهم دیگری در این زمینه بود. شرکت ۱۹۰۰، که نیای شرکت ویرل پول به شمار می رود، نخستین شرکتی بود که موفق به این کار شد. در ۱۹۵۳ ماشین لباسشویی به یکی از وسایل ضروری خانه مبدل شد و از آن به بعد همچنان این وسیله در حال تکمیل است و دکمه هایی برای انواع پارچه های خاص و جدید به آن ها اضافه می شود.

▪ آیا کارخانه ها عمدا ماشین لباسشویی را طوری می سازند که زود خراب و از دور خارج بشود؟
ـ نه عمدا، اما در نهایت همین اتفاق می افتد. خیلی از ماشین لباسشویی های مدرن را طوری می سازند که هرچه ممکن است ارزان تر به فروش برسد، چون خریداران (البته خام و بی تجربه ترها) این طور می خواهند. نتیجه این می شود که ماشین لباسشویی هایی ساخته می شود که عمر زیادی ندارند و از طرفی هزینه تعمیر آن ها هم خیلی بالاست. بنابراین این ماشین لباسشویی ها خیلی هم ارزان نیستند و در حقیقت در درازمدت گران تر درمی آیند. هرچه ماشین لباسشویی ارزان تر باشد فاصله بین هزینه تعمیر و جایگزینی قطعاتش کم تر می شود. خیلی از ماشین لباسشویی های ارزان قیمت بیش از سه تا پنج سال عمر نمی کنند چون نخستین باری که خراب می شوند حدود نصف قیمت خریدشان یا بیش تر باید برای تعمیرشان هزینه کرد. از طرفی تولیدکنندگان ماشین لباسشویی های ارزان قیمت تمایلی به عرضه قطعات یدکی ارزان قیمت ندارند که همین موضوع بیش از پیش مشکل ساز می شود. با در نظر گرفتن این مشکلات شاید بهتر باشد از اول ماشین لباسشویی گران تری خرید؛ مگر این که از قبل تحقیق کنید و مطمئن بشوید که اگر در آینده لازم شد قطعه ای را تعویض کنید قیمت قطعات یدکی ماشین لباسشویی موردنظرتان منطقی است. در غیر این صورت اگر ماشین لباسشویی گران قیمتی بخرید معمولا تا ۲۰ سال خیالتان کاملا راحت است. بعضی مردم فکر می کنند بد هم نیست که هر چهار، پنج سال یک بار ماشین لباسشویی شان خراب بشود و به این بهانه وسایل خانه شان را نو کنند، اما این روزها ملاحظات زیست محیطی حکم می کند این افراد هم در روش فکری خود بازنگری کنند.

▪ تفاوت مدل پایه و آخرین مدل یک مارک ماشین لباسشویی در چیست؟
ـ افرادی که دنبال خرید ماشین لباسشویی هستند با پرسشی اساسی مواجه می شوند و آن این است که اگر پول بیش تری بدهند و ماشین لباسشویی گران تری بخرند آیا لزوما لباس هایشان بهتر شسته خواهد شد. جواب منفی است. با خرید ماشین لباسشویی های آخرین مدل معمولا تنظیمات بیش تر، چرخش سریع تر و احتمالا استوانه بزرگ تری عایدتان خواهد شد اما کیفیت ساخت همان خواهد بود. همه تولیدکنندگان ماشین لباسشویی چندین مدل طبق استانداردی می کنند که خودشان در نظر دارند. معمولا مدل های پایه سرعت چرخش کم تر، دکمه های کم تر، تنظیمات کم تر و حجم کم تری دارند. ممکن است تفاوت قیمت مدل پایه با آخرین مدل به چندصد هزار تومان هم برسد اما هیچ تفاوتی در کیفیت آن ها وجود ندارد. اگر می خواهید کیفیت ماشین لباسشویی که می خواهید بخرید بهتر باشد باید مارک بهتری انتخاب کنید. مثلا اگر مدل پایه ماشین لباسشویی با مارک بهتر را انتخاب کنید مسلما آرام تر و مطمئن تر از ماشین لباسشویی آخرین مدل با مارک پایین تر برایتان کار می کند. نکته مهم این است که ساخت یک مارک ماشین لباسشویی، چه مدل پایه، چه تنظیم دار و چه آخرین مدل، همه با یک استاندارد ساخته شده اند و بیش تر قطعاتشان مانند هم است. هنگام خرید قیمت پایه ماشین لباسشویی های مارک های مختلف را با هم مقایسه کنید. اگر قیمت پایه یک ماشین لباسشویی چهارصد هزار تومان است و مدلی که شما پسندیده اید هفتصد هزار تومان است بدانید که دارید سیصد هزار تومان بابت ظاهر و دکمه های بیش تر پول می دهید. اگر از این دکمه ها استفاده نمی کنید لزومی هم ندارد که پول اضافی بابت آن بدهید.

▪ آیا اگر لباسشویی گران تری بخرم ماشین بهتری دارم؟
ـ اگر از مارک بهتری بخرید بله اما اگر پول بیش تری صرف مدل گران تری از همان مارک بکنید که دکمه های بیش تر و سرعت چرخش بیش تری دارد جواب منفی است. باید در نظر داشته باشید عبارت «ماشین لباسشویی بهتر» به کیفیت و مطمئن بودن ماشین لباسشویی برمی گردد. مثلا ممکن است یک ماشین لباسشویی نه چندان خوب در ۱۴۰۰ دور در دقیقه با حجم شش کیلوگرم هنوز «بهتر» از ماشین لباسشویی از همان مارک با مدل ارزان تر باشد که فقط هزار دور در دقیقه می زند و حجم آن پنج کیلوگرم است. اگر بهتر بودن ماشین لباسشویی را از روی دکمه ها و تنظیماتش ارزیابی کنید از این مورد مهم غافل می مانید و مثل این است که یک ماشین قراضه با رنگ زیبا و بوق خوش صدا بخرید.
بعضی ها از این شکایت دارند که مدام مجبورند هزینه های گزاف تعمیر ماشین لباسشویی نه چندان قدیمی شان بپردازند. این ماشین لباسشویی ها معمولا کیفیت خوبی ندارد و آن را ارزان خریده اند. اما این افراد عقیده دارند ماشین لباسشویی شان را «خیلی هم ارزان نخریده اند». مشکل این جاست که آن ها پول اضافی بابت چرخش سریع تر، حجم بیش تر و تنظیمات گوناگون داده اند نه برای کیفیت قطعات. بدترین تولیدکننده ها هم می توانند به محصول خود زیباترین رنگ را بزنند. حتی ممکن است دور خیلی بالایی داشته باشد اما چون سایر قطعاتش ارزان قیمت است تکان های شدید می خورد و گاهی هم دوره راه می افتد. اگر هنگام خرید مدل پایه بخرید ممکن است چرخش آن خیلی سریع نباشد، تنظیمات کم تری داشته باشد و حجم آن هم معمولی باشد اما باز هم به آخرین مدل مارک پایین تر با همان قیمت می ارزد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 346]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن