تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 10 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793379920




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هولوكاست، مظلوم نمايى صهيونيسم


واضح آرشیو وب فارسی:الف: هولوكاست، مظلوم نمايى صهيونيسم
عليرضا سلطانشاهى*موضوع هولوكاست هم مانند بسيارى از مباحث مطالعاتى، مورد توجه گسترده مردم قرار گرفته است. ابتدا به نظر چند تن از شخصيت هاى برجسته يهودى وصهيونيست يا هوادار صهيونيسم را درباره هولوكاست مطرح مى كنم.موشه زيمرمن، يكى از يهوديانى است كه مى گويد: هولوكاست توجيه اصلى دولت اسراييل است.آيزابرلين، يكى از متفكرين يهودى مى گويد: خواست تاسيس وطنى براى يهوديان، خواستى قاطع و پاسخ ناپذير است. چنين وطنى بايد تاسيس شود، زيرا بدون آن يهوديان هرگز نمى توانند در هيچ كجاى جهان از تعقيب و آزار مصون باشند.خاخام آيزنبرگ مى گويد: انتقاد از صهيونيسم يعنى يهودى ستيزى، زيرا يهوديت بدون صهيونيسم متصور نيست.در كتاب «پرونده اسراييل، صهيونيسم سياسى» نوشته روژه گارودى، جمله اى از هرتزل از بنيانگذاران صهيونيسم را به طور علنى در كنگره شهر بال سوييس در سال ۱۸۹۷ اعلام كرد كه آمده است: «صهيونيسم همزاد با آنتى سميتيزم (يهودى ستيزى) است». يعنى اين دو با همديگر متولد مى شوند، رشد مى كنند و با هم وجود دارند و تصور يكى بدون ديگرى محال است.در نظر اين افراد، هر كس كه ضد صهيونيست است، عيناً ضديهود است.درعين اينكه ممكن است بين يهود و صهيونيسم تفاوت هاى ماهوى وجود داشته باشد،به هر ترتيب ممكن است اين سوال ايجاد شود كه آيا يهود ستيزى وجود دارد يا چيزى خود ساخته توسط خود يهودى هاست؟پاسخى كه مى شود به اين سوال داد اين است كه بله، يهودى ستيزى به عنوان يك واقعيت انكارناپذير وجود دارد. يهودى ستيزى وجود دارد ولى دلايلى هم دارد كه اين دلايل را بايد در خود يهود جست وجو كرد. اين دلايل را مى توان به سه گروه اعتقادى، رفتارى و سياسى تقسيم كرد كه در اين مجال بيشتر به دلايل دسته سوم مى پردازيم.براى بررسى دلايل يهودى ستيزى، در قالب دو واژه «مهاجرت» و«مظلوم نمايى» پيش مى رويم.در تاريخ يهوديت اين دوواژه بسيار با هم همراه هستند. در طول تاريخ وقايع بسيار متعددى اتفاق افتاده است كه همزمان اين دو واژه در فرهنگ و تاريخ يهود سبب ساز يك سرى وقايع شدند و يك سرى تحركات وسيع يهوديت را به وجود آوردند. در واقع براى يهوديت از يك مرحله به مرحله ديگر احيا صورت گرفت.واقعيت اين است كه براى يهوديت هيچ سرزمينى ارزش معنوى ندارد.الان هم كه مى بينيم عده اى سنگ سرزمين موعود را به سينه مى زنند؛ در واقع اين افراد هيچ كدام تعلق خاطر مذهبى به سرزمين فلسطين ندارند. چون خيلى پيش تر توسط حكومت هاى مختلف مخير شدند به سرزمينى كه ادعا مى كنند سرزمين موعودشان است برگردند، ولى برنگشتند. اما چه مى شود كه بعد از دو هزار و پانصد سال گالوت (آوارگى) ناگهان متوجه سرزمين فلسطين مى شوند؟يكى ازدلايل مهم،نفت است. آبراه هاى استراتژيك در منطقه خاورميانه و اهميتى كه خاورميانه از هر جهت پيدا كرده، باعث شده كه يهوديت به دنبال همان علاقه اى كه در طول تاريخ به دنبالش بوده در اين منطقه هم به دنبال آن بگردد.خواست يهوديت در همه طول تاريخ پول و ماديان بوده است. يهوديت آنجايى را كه براى او پول به وجود بياورد و يا در آنجا بتواند پولش را چند برابر كند، آنجا را سرزمين خود مى داند. يهودى ها پراكندگى بسيار عجيبى در سراسر دنيا دارند. چه دلايلى براى اين همه مهاجرت وجود دارد؟ يهودى ها در همه جا با جمعيت اندك، از نظر مالى و پايگاه اقتصادى از شرايط مناسبى نسبت به ساكنين آن مناطق برخوردارند.يهوديت براى اينكه بخواهد راحت مهاجرت كند و مهاجرتش توجيه پذير باشد نياز دارد كه مظلوم نمايى كند، چون اقليت است.«آقاى عبدالله شهبازى» پنج اسطوره را در تاريخ برشمرده و آن را ساخته و پرداخته خود يهود دانسته، براى اينكه بتوانند از منطقه اى به منطقه ديگر مهاجرت كنند. به طور مثال ايشان اسارت بابلى را زير سوال مى برند و مى گويند: اينطور نبوده كه «بخت النصر» يهودى ها را به زور از بيت المقدس بيرون بكشد. يااسطوره «انگيز اسيون» يا اسطوره «پوگروم ها» يا اسطوره «هولوكاست.» برنارد لوييس در يكى از كتاب هايش كه در ايران هم منتشر شده مى گويد: سال ۱۴۹۲ نقطه عطفى در تاريخ يهود است و با دو مهاجرت مهمى كه يكى به شرق و يكى به غرب انجام داده، تحولات پانصد سال آينده را رقم زده. درست در همان زمان مى بينيم كه بعد از ،۱۴۹۲ كريستف كلمب هم يك سفر دريايى به آمريكا انجام مى دهد كه براى استقرار استعمارگران يا همان صهيونيست ها جاى پايى در آمريكا درست شود. يكى ديگر از وقايع مهمى كه اتفاق افتاد كه باعث مهاجرت وسيعى از يهوديان شد، واقعه پوگرام ها در روسيه است. پوگرام ها به اين شكل بود كه در محله هاى يهودى نشين كشتار و قتل عام به راه مى افتاد كه معلوم نيست آيا واقعاً چنين كشتارى اتفاق افتاده يا خير؟ اما به هر ترتيب فضاى ضد يهودى درست مى شود و يهودى ها از اين فضا استفاده كردند و به اروپاى غربى و آمريكاى شمالى مهاجرت نمودند. اين مهاجرت منشا تحولات مهمى در عرصه فرهنگ، اقتصاد و سياست در آمريكا مى شود. جالب توجه اينكه واقعه پوگرام ها در آستانه قرن بيستم اتفاق مى افتد و خيزبزرگ صهيونيسم در هنگام ورود به قرن بيستم است. ده، دوازده سال بعد از پوگروم ها در سال ۱۸۹۷ در كنگره شهر بال سوييس صهيونيسم متولد مى شود و امپراتورى يهوديت از همين زمان درآمريكا شكل مى گيرد، زيرا بسيارى از يهودى هايى كه از روسيه فرار كرده بودند به آمريكاى شمالى مى روند. در همين مهاجرت نيز يهوديان به دو گروه تقسيم مى شوند. گروهى از آنان به داخل امپراتورى عثمانى مى روند تا به سرزمين فلسطين سرازير شوند و گروه ديگر به آمريكاى شمالى و اروپا رفتند.اگر با اين رويكرد به هولوكاست نگاه كنيم متوجه مى شويم كه اين قضيه يك نياز اساسى براى تشكيل دولت اسراييل است. سرهندى كمپل بنرمن، يكى از نخست وزيران انگليسى قرن ۱۹ مى گويد: اگر ما در خاورميانه جاى پا نداشته باشيم و يك شى خارجى را جايگزين نكنيم عين اين است كه در تحولات آينده دنيا هيچ نقشى نداريم.چون اين منطقه محل رفت و آمد است و اگر هر كدام از اين آبراه ها براى مدت كوتاهى بسته شود، اقتصاد دنيا تحت تاثير قرار مى گيرد. نفتى كه در اين منطقه است بسيار اهميت دارد و همه اين موارد هم در اختيار عده اى افراد هم عقيده است. همه اينها مسلمان هستند. اگر مثلاً عده اى مسيحى و عده اى مسلمان بودند مى شد راه نفوذ پيدا كرد. لذا اسراييل بايد تشكيل شود و قبل از آن هم احتياج به مهاجرت دارد. به هر حال براى تشكيل دادن دولت اسراييل جمعيت لازم است.قضاياى هولوكاست داستانى مى شود كه بايد طراحى شود و براى افكار عمومى دنيا گفته شود.اگر كسى هولوكاست را زير سوال ببرد، توجيه اصلى اسراييل را زير سوال برده، و اگر هم معلوم شود كه هولوكاست دروغ است، هيچ دليلى ندارد كه اسراييل تشكيل شود. يهودى ها ممكن است اين موضوع را مطرح كنند كه ما آمديم به سرزمين خودمان و اين سرزمين براى ما اهميت دارد. حالا اگر يهوديت معتقد است كه اين سرزمين، سرزمين مقدس و موعود اوست، چرا ۱۴ ميليون يهودى در دنيا به اسراييل نمى روند؟دولت اسراييل براى جلب مهاجرت يهوديان به اسراييل مشكل دارد؛ نمى تواند يهوديان را به مهاجرت ترغيب كند.اين رويكرد يهودى است. سرزمين موعود، اسراييل، فلسطين و همه اينها تا زمانى داراى اهميت است كه منافع او را تامين كند. اگر يكى از اينها نباشد، يهود نمى تواند ادامه بدهد. اكنون در اسراييل دارد مهاجرت معكوس اتفاق مى افتد. بسيارى از يهوديانى كه براى زندگى بهتر به فلسطين رفته اند، حالا دارند برمى گردند. يهوديانى هستند كه شهروند اسراييل هستند، اما آنجا زندگى نمى كنند، بلكه در كشورهاى ديگر زندگى مى كنند تا هر وقت اوضاع فلسطين بهتر شد، برگردند.يهوديان درباره هولوكاست اقدامات گسترده اى انجام مى دهند تا مظلوم نمايى كنند و خود را صاحب حق نشان بدهند. قبلاً فيلم هاى كمترى درباره هولوكاست ساخته شد اما اكنون خيلى بيشتر درباره آن فيلم ساخته مى شود و بلكه جايزه هاى بين المللى جايزه اسكار هم به آن تعلق مى گيرد. كارشناسان و متخصصان سينما وقتى چنين فيلم هايى جايزه مى گيرند، مى گويند كه اين فيلم در اندازه جايزه اسكار نبوده، اما چون موضوع آن هولوكاست است به آن جايزه تعلق گرفته. تحقيقات مفصلى درباره هولوكاست انجام مى دهند؛ موزه هاى متعددى درباره هولوكاست ساخته مى شود؛ سندهاى متعددى را هر روز براى اين قضيه ارايه مى دهند. معلوم نيست در طى اين ۶۰ سال اين اسناد كجا بوده است. قوانين محكمى براى هولوكاست تصويب كرده اند كه اگر كسى هولوكاست را انكار كند، جريمه، محاكمه و زندانى مى شود.اعضاى موسسه «ريويزيونيسم» درآمريكا، هيچ وابستگى سياسى ندارند و از كشورهاى مختلف عضو هستند. يكى از كتاب هايى كه توسط اين موسسه منتشر شده، «كالبد شكافى هولوكاست» است. آنها دلايل بسيار خوبى براى رد واقعه هولوكاست مطرح مى كنند. تحقيقات اين موسسه در سطح فراگير در سراسر دنيا مورد توجه علاقه مندان و محققان واقع شده است.* سخنرانى درسومين كارگاه علمى- آموزشى قبله گاه اول؛ جمعيت دفاع از ملت فلسطين (معارف فلسطين ۳۰)
 شنبه 6 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن