تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):کسی که از روی بی میلی،بدون عذر و علت نمازجماعت را که اجتماع مسلمانان است ترک کند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796775164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشن عاطفه ها، فرصتي براي نيكوكاري


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: جشن عاطفه ها، فرصتي براي نيكوكاري
جشن عاطفه ها هر سال در آستانه بازگشايي مدارس و شروع بهار علم و دانش در سراسر كشور برگزار مي شود تا علاوه بر ترويج فرهنگ انفاق و نوع دوستي از دانش آموزان بي بضاعت دستگيري شود.

يكي از شهروندان شركت كردن را در جشن عاطفه ها يك امر واجب مي داند و مي گويد: همان طور كه تعليم و تربيت موضوع مهمي است كه به آن بسيار پرداخته مي شود، بايد شركت مردم در جشن عاطفه ها و كمك به دانش آموزان نيازمند هم نهادينه شود.

آخته مي افزايد: هر سال در حد توان خود در جشن عاطفه ها شركت مي كنم و لذت مي برم چون فكر مي كنم كمك من موجب شادي يك دانش آموز و برآوردن برخي از نيازهاي او شده است.

شهروند ديگري هم اظهار مي دارد: هر سال در جشن عاطفه ها بسته هاي لوازم التحرير را تهيه و آن ها را به پايگاه هاي جمع آوري كمك هاي مردمي هديه مي كنم تا من هم در كمك به تحصيل دانش آموزان بي بضاعت اثرگذار باشم.

افضلي ادامه مي دهد: بعضي خانواده ها توانايي فرستادن فرزندانشان را به مدرسه ندارند و برگزاري جشن عاطفه ها مي تواند به آن ها كمك كند.

وي معتقد است: علاوه بر جشن عاطفه ها و نيكوكاري بايد در طول سال هم پايگاه هايي براي جمع آوري كمك هاي مردمي به دانش آموزان بي بضاعت ايجاد و نيازهاي تحصيلي آن ها راحت تر فراهم شود.

معصومي شهروندي است كه فرزندي ندارد، وي مي گويد: اگرچه داشتن فرزند برايم به رويايي تبديل شده است، هر سال با تصور اين كه همه دانش آموزان فرزندان من مي باشند در جشن عاطفه ها شركت مي كنم تا بتوانم در برآورده كردن بخشي از نيازهاي آينده سازان كشور موثر باشم.

وي ادامه مي دهد: بعضي افراد با دادن افطاري هاي بسيار سنگين، در پي انجام كار نيك اند در حالي كه با شركت كردن در جشن عاطفه ها و فراهم كردن امكانات تحصيلي دانش آموزي مي توانند عمل خيرخواهانه بزرگي انجام دهند.

يك معلم نيز اظهار مي دارد: ديدن دانش آموزان نيازمند در وضعيت نامطلوب از نظر پوشاك، لوازم التحرير، تغذيه و ... بسيار ناراحت كننده است و كمك هاي مردمي در جشن عاطفه ها به آن ها اميد مي دهد.

ذاكريان مي افزايد: برگزاري اين جشن بايد پررنگ تر شود و در رسانه ها و صدا و سيما بايد در فرهنگ سازي آن تلاش بيشتري شود.

يك جامعه شناس مي گويد: با برگزاري و شركت در جشن عاطفه ها احساس نوع دوستي و ايثارگري در افراد تقويت مي شود.

روشني بيان مي كند: اگر فرهنگ گذشت و انفاق در ميان افراد از دوران كودكي رواج يابد، احساس مسئوليت، تعامل و همدردي بين اقشار مختلف جامعه شكل خواهد گرفت.

وي مي افزايد: جشن عاطفه ها نوعي حركت اجتماعي محسوب مي شود كه افراد با شركت كردن در آن حتي با دادن هديه اي بسيار ناچيز به همنوع خود كمك مي كنند.

وي مي گويد: برگزاري جشن عاطفه ها در نيمه سال و شور نيكوكاري در پايان سال موجب افزايش هنجارهاي اجتماعي، اميد به زندگي و كنش واكنش اجتماعي مي شود و رضايتمندي را در جامعه به وجود مي آورد.

وي ادامه مي دهد: برخورداري محرومان از امكانات تحصيلي، آموزشي، رفاهي و كاهش دغدغه فراهم كردن مقدمات تحصيل فرزندان، موجب آرامش خاطر و اعتماد به نفس اين قشر مي شود.

يك كارشناس الهيات هم احساس مسئوليت براي رفع نياز افراد ناتوان جامعه را نوعي وظيفه شرعي مي داند و مي گويد: بذل و بخشش موجب آرامش دل و كم رنگ شدن بدي ها و كدورت ها بين افراد مي شود.

مظفري با بيان اين كه شاد كردن دل مومن از جمله وظايف مسلمانان است اظهار مي دارد: برگزاري جشن عاطفه ها فرصتي را براي انجام عملي صالح و ايجاد احساس مسئوليت فراهم مي كند و شركت كودكان و دانش آموزان در اين حركت خداپسند به نوعي آموزش زندگي محسوب مي شود.

وي خاطرنشان مي كند: برگزاري جشن عاطفه ها در فرهنگ سازي مشاركت فرزندان در امور خير تاثير بسيار مهمي دارد و صميميت و نوع دوستي را بين دانش آموزان ايجاد مي كند.

مديركل بهزيستي خراسان شمالي نيز اظهار مي دارد: باتوجه به قرار گرفتن جشن عاطفه ها در ماه مبارك رمضان انتظار مي رود خيران و نيكوكاران مشاركت بيشتري داشته باشند.

دكتر عليرضا قرباني ادامه مي دهد: بهتر است مردم به شكرانه نعمت هاي الهي، هدايايي را تهيه و آن ها را توسط فرزندان خود به پايگاه هاي در نظر گرفته شده اهدا كنند تا به اين ترتيب انفاق را به آن ها آموزش دهند.

وي با اشاره به وجود هزار و 10 دانش آموز تحت پوشش اداره كل بهزيستي استان مي گويد: در بجنورد 3 پايگاه و در ساير شهرستان ها يك پايگاه براي جمع آوري كمك هاي نقدي و غيرنقدي مردم ايجاد مي شود.

مديركل كميته امداد امام خميني(ره) خراسان شمالي نيز هدف برگزاري جشن عاطفه ها را گسترش فرهنگ انفاق، نوع دوستي در جامعه و كمك به دانش آموزان نيازمند بيان مي كند: سال گذشته در جشن عاطفه ها 362 ميليون و 330 هزار ريال جمع آوري و بين دانش آموزان نيازمند استان توزيع شد كه نسبت به سال قبل آن 74 درصد افزايش داشت.

سبحاني تعداد پايگاه هاي جمع آوري كمك هاي مردمي را 58 پايگاه ثابت و سيار اعلام مي كند و مي گويد: 7 پايگاه ثابت در اسفراين، 6 پايگاه ثابت و يك پايگاه سيار در منطقه يك بجنورد، 5 پايگاه ثابت و يك پايگاه سيار در فاروج و 12 پايگاه ثابت در مانه و سملقان پيش بيني شده است.

وي مي افزايد: 6 پايگاه ثابت و يك پايگاه سيار در جاجرم و شيروان، 4 پايگاه ثابت در منطقه 2 بجنورد و 6 پايگاه ثابت و 2 پايگاه سيار در راز و جرگلان درنظر گرفته شده است.

وي اظهار مي دارد: 11 هزار و 621 دانش آموز تحت پوشش كميته امداد استان قرار دارند.

رئيس سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالي هم مي گويد: جشن عاطفه ها سنت حسنه اي است كه از سال هاي گذشته با همكاري آموزش و پرورش، كميته امداد و صدا و سيما برگزار مي شود.

علي باقرزاده مي افزايد: هدف برگزاري اين مراسم فراهم كردن فرصت براي كمك مردم نيكوكار در آستانه سال تحصيلي به دانش آموزان بي بضاعت است.

وي اظهار مي دارد: 247 پايگاه جمع آوري كمك هاي مردمي در مدارسي كه از نظر تمكن مالي آمادگي بيشتري دارند درنظر گرفته شده و از اين تعداد 40 مدرسه در بجنورد، 46 مدرسه در اسفراين 63 مدرسه در جاجرم است.

وي مي افزايد: 19 مدرسه در شيروان، 47 مدرسه در مانه و سملقان، 13 مدرسه در راز و جرگلان و 20 مدرسه در فاروج درنظر گرفته شده است.

وي اظهار مي دارد: مقرر شده است تا تمام هداياي جمع آوري شده در مدارس و خارج از مدارس توسط نماينده آموزش و پرورش و كميته امداد شمارش، ارزش گذاري شود.

وي ادامه مي دهد: 50 درصد هداياي نقدي و غيرنقدي در اختيار آموزش و پرورش و بقيه در اختيار كميته امداد قرار خواهد گرفت و ميان دانش آموزان بي بضاعت توزيع خواهد شد.

وي در پاسخ به اين سوال كه چه تعداد دانش آموز بي بضاعت در استان وجود دارد مي گويد: علاوه بر دانش آموزان تحت پوشش كميته امداد 35 تا 40 هزار دانش آموز نيازمند در استان وجود دارد.

وي گفت: جشن عاطفه ها براي تقويت روحيه احسان، نيكوكاري و خدمت به ديگران برگزار مي شود و كمك هاي جمع آوري شده مي تواند بخشي از كاستي هاي دانش آموزان نيازمند برطرف كند.وي مي افزايد: كميته امداد و سازمان آموزش و پرورش از محل درآمدهاي ديگر و منابع موجود خود در طول سال تحصيلي هم دانش آموزان بي بضاعت را كمك و پشتيباني مي كنند. باقرزاده مي گويد: سال گذشته 800 ميليون ريال براي تهيه لوازم التحرير دانش آموزان نيازمند هزينه شده است.

وي اظهار مي دارد: باتوجه به سفارش هاي اسلام و قرآن مبني بر دستگيري از نيازمندان بايد در جشن عاطفه ها شركت و بخشي را از مال خود تقديم اين قشر از جامعه كرد.
 چهارشنبه 3 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1311]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن