تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس بخواهد دعايش مستجاب شود، بايد كسب خود را حلال كند و حق مردم را بپردازد. دعاى ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797947124




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بچه‌هايتان را رنگ نكنيد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: بچه‌هايتان را رنگ نكنيد
جام جم آنلاين: چند سالي است كه پس از اتمام جشن‌هاي كودكانه در مهدهاي كودك، شهربازي‌ها و بسياري از غرفه‌هاي شادي، با موش، سنجاب و خرگوش‌هاي دوپايي روبه‌رو مي‌شويم كه هر كدام از شادي ديدن چهره رنگي و اكليل زده خود، در پوست نمي‌گنجند.


اين كه آيا اين نقاب‌هاي زيباي رنگين‌كماني براي كودكان مضر است يا خير، ‌سوالي است كه دكتر اميرهوشنگ احساني، متخصص پوست و مو و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران به آن پاسخ مي‌دهد.

وي در گفتگو با «جام‌جم» ضمن بيان اين كه استفاده از رنگ‌هاي مصنوعي مي‌تواند در بروز واكنش‌هاي شديد شيميايي كه با التهاب، تاول، قرمزي و خارش همراه است، نقش داشته باشد ، اظهار مي‌كند: اين گونه اتفاقات شايع نيست ولي وقتي بروز كند مي‌تواند دردسرهاي زيادي را براي كودك و خانواده‌اش ايجاد كند، از جمله ظهور بيماري‌هاي واگيردار را مي‌توان نام برد كه با قلم، رنگ و لوازم نقاشي از صورت فردي به فرد ديگر انتقال مي‌يابد و باعث ايجاد بيماري ‌هاي عفوني، ويروسي و بخصوص قارچي مي‌شود.

گفته مي‌شود براي رنگ‌آميزي صورت كودكان از ماژيك‌هاي معمولي، وسايل آرايشي بانوان، آبرنگ، گواش و فون‌هاي خشك و چرب استفاده مي‌شود در حالي كه استفاده از گواش و ماژيك بسيار مضر بوده و زمينه‌هاي بروز حساسيت‌هاي پوستي را به وجود مي‌آورد.

عوارض پوستي‌

اين پزشك متخصص پوست و مو با اشاره به شيميايي بودن رنگ‌هاي كاربردي در نقاشي صورت كودكان، مي‌افزايد: از آنجا كه اين طرح‌ها و نقش‌هاي زيبا حداقل چند ساعتي روي پوست كودك باقي است، مي‌تواند فرد را در پاك كردن رنگ از صورت نيز دچار مشكل (خارش، قرمزي و...) كند بنابراين اولين قدم براي جلوگيري از هر نوع حساسيت، شستن صورت با آب ولرم و صابون بچه (دور كردن ماده آلرژيك از بدن)‌ است.

دكتر احساني در ادامه يادآور مي‌شود: استفاده مجدد از اين رنگ‌ها مي‌تواند در پوست كودك ايجاد حساسيت و واكنش كند به طوري كه پوست وي در تماس‌هاي مشابه، حتي هنگام استفاده از كرم‌هاي دست و صورت نيز دچار حساسيت شود؛ چراكه بعضا مشاهده مي‌شود پوست بدن قادر به تميز و تشخيص اين دو ماده از هم نبوده و در تماس با هر دوي آنها، دچار حساسيت مي‌شود و ريسك افزايش حساسيت آنها نسبت به ساير افراد، چندين برابر بيشتر مي‌شود.

يكي از بيماري‌هاي نسبتا شايعي كه ممكن است از پوستي به پوست ديگر انتقال يابد. «زرد زخم» است كه توسط وسايل نقاشي آلوده به پوست كودك منتقل مي‌شود، حال ممكن است كودكي با دستكاري كردن اثر نيش پشه‌اي ، موجب عفونت در آن منطقه از پوست شود كه با تماس قلم مو، اين عفونت به صورت كودك ديگري انتقال و زمينه‌هاي بروز زردزخم را فراهم مي‌آورد.

اين متخصص پوست و مو با اشاره به اين موضوع، خاطرنشان مي‌كند ؛ زرد زخم بيشتر در كودكان و نوجوانان شايع و در فصول گرم سال قابل رويت است.

گفتني است كه در «زرد زخم» ضايعاتي به شكل زخم‌هاي زرد رنگي است كه روي پوست قرمز و زخمي شده قرار گرفته و براحتي كنده مي‌شود و اكثرا روي صورت،‌ اطراف دهان و بيني قرار دارد و انتقال بيماري از طريق تماس مستقيم با پوست،‌ حوله و وسايل شخصي فرد بيمار است و در دو نوع تاولي و غير‌تاولي ديده مي‌شود كه تنها راه درمان آن شستشو با صابون‌هاي ضد باكتري، استفاده از پمادهاي موضعي آنتي‌بيوتيكي و درمواقع تاولي شدن، استفاده از آنتي‌بيوتيك‌هاي خوراكي و حتي تزريق است.

دكتر احساني در ادامه خاطرنشان مي‌كند: اگر بروز اين عفونت‌ها در منطقه ابرو اتفاق بيفتد، التهاب فوليكول‌هاي مو را به همراه خواهد داشت و در نهايت مي‌‌توان گفت با استعمال رنگ‌هاي نقاشي، شرايط پيدايش بيماري اگزما فراهم خواهد شد كه درمان آن نيز براحتي صورت نمي‌گيرد كه در بسياري از مواقع، موارد مشابه باعث تكرار آلرژي مي‌شوند.

راه‌هاي درمان

يكي از مهم‌ترين راه‌هاي درماني، دور كرد مواد آلرژي‌زا از منطقه پوست است. دكتر احساني ضمن اظهار اين مطلب مي‌افزايد: درمان بيماري‌هاي متورم و قرمز پوست همانند درمان بيماري اگزماست كه در صورت ترشح از داروهاي خشك‌كننده و در صورت بروز عفونت از آنتي‌بيوتيك‌ها و تجويز كرم‌هاي مرطوب‌ كننده و كورتن براي از بين بردن التهابات الزامي است.

گفتني است اگر از آبرنگ يا ماژيك براي رنگ كردن صورت كودكان استفاده شده است، بايد هر چه سريع‌تر پوست شسته شود و در صورت بروز هرگونه مشكلي به پزشك متخصص مراجعه كرد.

و در پايان استفاده از رنگ‌هاي چرب در كودكان بزرگ‌تر و نزديك بلوغ، امكان مستعد شدن پوست به جوش‌هاي غرور جواني را بيشتر مي‌كند به اين ترتيب كه با مسدود شدن منافذ پوست و احتباس چربي‌هاي طبيعي در مجاري باز شونده به سطح پوست، جو‌ش‌هاي سرسفيد و سرسياه و نهايت جوش‌هاي چركي و التهابي به وجود مي‌آيند بنابراين توصيه مي‌شود كه پوست حساس و زيباي كودكان را با تفريحات ناسالم به مخاطره نيندازيد.
 شنبه 23 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 209]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن