تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 29 اسفند 1402    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بنگر در چه (لباسى) و بر چه (چيزى) نماز مى گزارى، اگر از راه صحيح و حلالش نباشد، قبول ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

وکیل کرج

نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

تعمیرات مک بوک

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

نرم افزار حضور و غیاب انیگما

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1791813776




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمایشگاه بزرگ قرآن كریم


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: چهارشنبه 13 آبان، نوزدهم ماه مبارک رمضان و سیزدهمین روز نمایشگاه . گزارش از غرفه عراق. گزارش غرفه پاکستان . معرفی غرفه هند در دوازدهمین نمایشگاه قرآن مجید . معرفی غرفه ترکیه در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم . تابلوی پوست نوشته 300 ساله آدم تا خاتم در نمایشگاه قرآن چهارشنبه 13 آبان، نوزدهم ماه مبارک رمضان و سیزدهمین روز نمایشگاه

 امروز هم مثل همیشه شلوغ و پررفت و آمد بود. تعداد زیادی از بچه های مدرسه ای هم آمده اند. شیطنت های دانش آموزان هم که تمامی ندارد. یکیrestart می کند، یکیshut down، و یکی...

ویدئو پروژکتور کاملاً فعال است و مدام سایت برای دانش آموزان و سایر بازدیدکنندگان توضیح داده می شود.بسیاری افراد با اشتیاق عضو سایت می شوند و برخی نیز بی تفاوت می گذرند. به هر حال غرفه تبیان بدون وقوع اتفاق خاصی روز چهارشنبه را سپری کرد.

در روز سیزدهم بیش از 260 نفر به عضویت تبیان درآمدند. گزارش از غرفه عراق

امسال کشور عراق برای دومین بار در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران شرکت می کند . سیدمحمد حسینی مسئول غرفه عراق ضمن اشاره به این نکته افزود: در نمایشگاه قرآن امسال ما 110 اثر از چهار استاد عراقی به نام های استاد عباس بغدادی، استاد مثنی عبیدی، استاد علی گرعاوی و هنرمند نوجوان علی نجفی را در معرض بازدید عموم قرار دادیم. وی عنوان کرد: خطوط این آثار با خط ثلث و نسخ و با تذهیب ایرانی نگاشته شده است.

از استاد عباس بغدادی کتابی در باب تعلیم خوشنویسی در ایران به چاپ رسید و آثار این هنرمند در کشورهای ایران، عراق و اردن به معرض نمایش گذاشته شده است.

استاد مثنی عبیدی در بغداد مکتب تعلیم خوشنویسی دارد. این استاد آثار خود را  در چهار کشور ایران، عراق، اردن، امارات آثارش را به نمایش گذارده و در مسابقات ترکیه یک بار مقام اول و یک بار مقام دوم را کسب نموده است.استاد علی گرعاوی اهل نجف از شاگردان استاد بغدادی در حال نوشتن کل قرآن با خط نسخ است .

استاد علی نجفی 22 سا له متولد نجف و مقیم ایران است. در بخش هنری نمایشگاه نیز اثری از ایشان با خط ثلث در معرض بازدید عموم قرار گرفت که به عنوان یکی از آثار برگزیده معرفی شد. وی هم اکنون در شهر قم به تدریس خوشنویسی اشتغال دارد.

سیدمحمد حسینی اظهار کرد در کشورعراق هنرمندان  خطاط بسیار فراوان هستند و بین این اساتید مرسوم است که حداقل یک بارکل  قرآن را به نگارش در آورند. وی در پایان متذکر شد: نمایشگاه بین المللی قرآن نقش مهمی در ایجاد اتحاد بین مسلمانان ایفا می کند. گزارش غرفه پاکستان

در غرفه پاکستان با سه هنرمند که کارهای برجسته خود را به معرض نمایش گذاشتند آشنا شدیم. پروفسور عبدالجبار شاکر پژوهشگر پاکستانی قرآن کریم 58 سال دارد و از چهار سالگی توسط خانواده با قرآن مجید آشنا شده است. عشق و علاقه وی به قرآن باعث شد که او هم اکنون یکی از مجموعه داران برجسته قرآنی و از فعالان مراکز قرآنی جهان باشد.

کتابخانه وی شامل 50 هزار جلد کتاب چاپی، 5500 نسخه خطی قرآنی، 2000 جلد کتاب علوم قرآنی و 3000 جلد کتاب درباره سیرت پیامبر(ص) به 16 زبان است. عبدالجبار شاکر تعدادی از قرآن های کتابخانه خود را در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در معرض بازدید عموم قرار داده است.قرآن های دست نوشت با ترجمه فارسی متعلق به 500 سال پیش، قرآن  خطی به قدمت 400 سال و قرآنی با جلد فولادی که بشیر ابنالوی دو سال پیش آن را نگاشته است.درنگارش این قرآن از تمام خطوط قرآنی مثل ریحان، ثلث و نستعلیق استفاده شده است این قرآن 15 مجلد دارد که در هر جلد آن دو جزء قرآن نگاشته شده است.

جالب این است که هر جلد این قرآن 35 کیلوگرم وزن دارد. عبدالجبار نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را محافظ میراث معنوی جهان اسلام دانست و افزود تاکنون چهار بار در نمایشگاه قرآن شرکت کرده ام و با توجه به استقبال دلگرم کننده مخاطبان باز هم شرکت خواهم کرد.هنرمند دوم قمر سلطان متخصص نگارش قرآن های کوچک می باشد. این هنرمند قرآن هایی در ابعاد 5/1×1 سانتی متر و 5/4×5/2 سانتی متر نگاشته است. "محمد قمر سلطان "کل قرآن را روی عکس حرم حضرت علی(ع)، مسجد الحرام، مسجد النبی و مهر نبوت به نگارش درآورده است. همچنین پانزده جزء قرآن را روی گنبد خضرا نگاشته است.

از دیگر آثار این هنرمند نگارش کل قرآن بر روی پرچم جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، پاکستان و عربستان سعودی می باشد. جالب توجه این که تمام خطوط نگاشته های وی با حرف الف شروع می شود. همچنین این هنرمند نسخه خطی از قرآن کریم را بر روی پارچه ای به طول دو هزار متر نگاشته است. قرآن مذکور هم اکنون در"مسجد جامع فیصل" واقع در شهر اسلام آباد نگه داری می شود. قمر سلطان به عنوان خادم برگزیده قرآنی از سوی رئیس جمهور معرفی گردید.

هنرمند سوم اعجاز محمود می باشد که تخصص اوخطاطی بر روی چوب است.تابلوهای اعجاز محمود برگرفته از اثر خطاطان برجسته می باشد و وی خطاطی بر روی چوب را با رعایت موازین خطاطی انجام می دهد.

لازم به ذکر است آثار این هنرمند با نمونه اصلی آثار هنرمندان برجسته خطاطی از جمله احمد کامل و... کاملاً منطبق است و هیچگونه تفاوتی در آثار وی حتی با چشم مسلح  با نمونه اصلی نمی توان پیدا کرد. معرفی غرفه هند در دوازدهمین نمایشگاه قرآن مجید

امسال در غرفه هند آثار هنرمند هندی به نام محمد سید اطهرزهدی ارائه شده است. ایشان خطاط و نقاش قرآنی هستند که از سال 1980 میلادی فعالیت خود را آغاز نموده است. کارهای این هنرمند شامل دوختن خطوط اسلامی بر روی پارچه با نخ زرین،  کشیدن نقوش بر روی ظروف ونوشتن خط بر روی پوست می باشد.

آقای زهدی در مورد آثارشان به ما توضیح دادند: کار خط بر روی پارچه دارای ظرافت های خاص خود است. ابتدا باید نقش خط مربوط را بر روی پارچه حک کنیم و بعد با نخ زربافت بر روی آن پوششی طلایی ایجاد می کنیم. البته این کار پس از اتمام باید در قالب مخصوص قرار گیرد تا از کیس شدن آن و بدجلوه شدن جلوگیری شود.



دو بشقابی هم که ملاحظه می کنید از جنس سنگ مرمر است که با آب طلا آیات قرآن بر روی آنها حک شده است همچنین در اطراف آن میناکاری نیز انجام داده ایم.آثار خط هم بر روی پوست دباغی شده بز می باشد که این پوستها با ظرافت خاصی دباغی شده اند تا به این درجه از ضخامت برسند.

همچنین در این غرفه ی قرآنی با خط کوفی مشاهده شد. این قرآن درسه  سال اخیر نوشته شده است ولی نقش اصلی آن مربوط به قرآنی با قدمت تاریخی زیاد است و چون قرآن اصلی رو به پوسیده شدن بود نسخه جدیدی از آن تهیه شده که بر روی پوست خاصی نوشته شده و جلد آن نیزچرمی می باشد که به گفته آقای زهدی 500 سال عمر خواهد کرد.

در انتها آقای اطهر زهدی ابراز داشتند:امید است این نمایشگاه قرآنی پیام قرآن کریم را به مسلمانان جهان برساند. قرآن در مورد خودش می فرماید: "هذا لسان عربی مبین" و به مسلمانان جهان سفارش می کند که غیر از زبان خود، زبان عربی را نیز بیاموزند و با یکدیگر متحد شوند. معرفی غرفه ترکیه در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

امسال درغرفه کشورترکیه در نمایشگاه قرآن کریم آثار قرآنی خطی و تذهیب دیده می شود که کار دو استاد برجسته در این رشته است:استاد اسماعیل یازیچی و استاد محمد ممیش.استاد اسماعیل یازیچی با 30 سال تجربه در کارهای خط، هنر خود را در زمینه متون اسلامی به کار گرفته است. او از شاگردان استاد حامدآمدی استاد مسلم خط ترکیه بوده است.

استاد محمد ممیش 24 سال است مشغول فعالیت در زمینه هنرهای اسلامی هستند و از اساتید وی می توان به استاد حسن اوکسوز، استاد حسن چلبی و پروفسور آلب ارسلان اشاره کرد.ایشان در این نمایشگاه کارهایی در زمینه خط جلی، ثلث و خط جلی دیوانی ارائه نموده اند.

استاد یازیچی در این نمایشگاه هشت عنوان کار ارائه نموده که چهار عنوان از آنها مربوط به استادش، حامدآمدی است و چهار عنوان دیگر از آثار خود استاد یازیچی است.

همچنین استاد ممیش با 13 اثر خطی در این نمایشگاه شرکت کرده  که این آثار در زمینه های گوناگون و سبک های ذکر شده در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

اساتید خط ترکیه اذعان داشتند:در اینجا ما ساعات خوش و پربهره ای را گذراندیم بخصوص اینکه با اساتید خط ایران و کارهای آنها و همچنین با آثار هنرمندان ممالک دیگر آشنا شدیم و از این آثار تجربه اندوختیم.

انشاء الله در سالهای آتی نیز این مبادلات فرهنگی در سایه قرآن کریم تداوم داشته باشد و آرزو داریم در آینده بتوانیم با آثار بهتری در نمایشگاه حضور پیدا کنیم. تابلوی پوست نوشته 300 ساله آدم تا خاتم در نمایشگاه قرآن

تابلوی پوست نوشته " شجره آدم تا خاتم" با قدمت 300 ساله، اثر هنرمندان کشور هند در بخش بین الملل نمایشگاه قرآن کریم در معرض بازدید عموم قرار گرفت.این تابلوی نفیس که 14 متر طول دارد از 27 قطعه پوست آهو تشکیل شده که روی آن اسامی شجره آدم(ع) تا خاتم النبیین و تمام ساداتی که تا قرن 9 هجری به پیغمبر اسلام منسوب هستند نگارش شده است.در قسمت های دیگر این تابلو 199 اسم از اسماء نبی در آسمان و زمین، حلیّه نبی اکرم و قصه شب معراج با خطوطی همچون نستعلیق، رقاع، تعلیق، شکسته و دیوانی نگاشته شده و در حاشیه دور تا دور تابلو تذهیبی زیبا به کار رفته است.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1501]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن