تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797003706




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

uTorrent اینترنت را می بلعد ؟


واضح آرشیو وب فارسی:پی سی سیتی: uTorrent اینترنت را می بلعد ؟

توسعه دهندگان utorrent که محبوب ترین نرم افزار به اشتراک گذاری فایل ها با استفاده از پرتکل تورنت می باشد تصمیمی گرفته اند که شاید استاندارد های شبکه اینترنت را برای همیشه تغییر دهد. آنها بزرگترین خطر را برای کاربرانشان محدود کردن ترافیک تورنت در اینترنت توسط سرویس دهندگان ISP می دانند و برای مبارزه با این خطر به سادگی تصمیم گرفته اند برای رد و بدل کردن فایل ها از ین پس به جای استفاده از TCP از UDP استفاده کنند.


۹۸ درصد ترافیک امروزه اینترنت از طریق TCP انجام میگیرد و تنها ۲ درصد از طریق UDP. به علت ساختار پیچیده تر و معماری مناسب TCP برای رد و بدل کردن اطلاعات با دقت بیشتر UDP فقط برای مواردی مانند VoIP یا بازی های آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد. نکته قابل توجه این است که هنگام انتقال اطلاعات توسط TCP همواره دقت می شود تا اطلاعات به صورت کامل و صحیح به مقصد برسد و اگر به طور مثال بسته ای توسط کلاینت دریافت نشود آن بسته دوباره از سرور ارسال می شود. ولی پرتکل UDP به این صورت عمل نمی کند. در این پورتکل آنچه مهم است سرعت است و بس. هیچ مکانیزم کنترلی و بالانس شبکه در این پروتکل لحاظ نمی شود و این می تواند منجر به توزیع نا مناسب پهنای باند شبکه و یا حتی سرزیر شدن و نهایت از کار افتادن شود. تصویر زیر به صورت ساده این تفاوت را نشان می دهد.


http://www.thepolygraph.net/wp/wp-content/uploads/2008/12/tcp-thumb.jpg


http://www.thepolygraph.net/wp/wp-content/uploads/2008/12/udp-thumb.jpg


برای اینکه ساده تر متوجه شوید مثالی می زنم. فرض کنید یک ارتباط دائمی در خانه شما با پهنای باند ۲۵۶ کیلوبیت در ثانیه وجود دارد و در این خانه ۳ کامپیوتر مشغول استفاده از اینترنت می باشند. اگر هر ۳ نفر هم زمان مشغول دانلود کردن فایل از اینترنت شوند در شرایط یکسان متوجه می شود پهنای باند تقریبا به صورت مساوی بین این سه نفر تقسیم می شود یعنی اگر یک کاربر شروع به دانلود فایلی کند سرعت کلاینت های دیگر کم شده تا تقریبا مصرف به تعادل برسد. حالا کافی است هر سه نفر شروع به بازی آنلاین و استفاده از VoIP کنند.به دلیل پهنای باند کم شبکه هر سه نفر دچار مشکل در استفاده از این سرویس ها خواهند شد و میزان گم شدن بسته های اطلاعاتی در شبکه بسیار بالا می رود.


حالا همین مثال ساده را می توان به یک ISP با شبکه بزرگ و پیچیده تعمیم داد. به طور متوسط در حال حاضر حداقل ۴۰ درصد ترافیک کل اینترنت در جهان توسط کاربران تورنت به وجود می آید که حداکثر از نظر جمعیتی بیش از ۵ درصد کل کاربران اینترنت نیستند. اگر این کاربران برای رد و بدل کردن فایل ها بر روی شبکه از UDP استفاده کنند می توانید تصور کنید چه مشکلاتی حتی در شبکه های کوچک اداری بوجود خواهد آمد چه برسد به ISP های بزرگ با میلیون های کاربر و البته بیشتر تاثیر overload شبکه بر روی کاربران VoIP ، بازی کنان آنلاین و کاربران ویدئو کنفرانس خواهد بود.


اما دفاع توسعه دهندگان utorrent چیست. آنها می گویند خودشان مکانیزم های کنترلی برا ی بالانس ترافیک را در نرم افزار در نظر گرفته اند و به اختصار این قابلیت را uTP نام گذاری کرده اند. به هر این قضیه مخالفان و موافقان خودش را پیدا کرده که یک از سر سخت ترین مخالفان ریچارد بنت است که یکی از معروفترین ساکنان سیلیکون ولی و شخصی است که در تبیین استاندار های شبکه etehrnet ،Wifi نقش اساسی داشته است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پی سی سیتی]
[مشاهده در: www.p30city.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 723]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن