تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 9 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

تعمیرات مک بوک

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793354709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايسكانيوز گزارش مي دهد؛ اقتصاد ايران در هفته اي كه گذشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: ايسكانيوز گزارش مي دهد؛ اقتصاد ايران در هفته اي كه گذشت


تهران-خبرگزاري ايسكانيوز:فراز و نشيب هاي اقتصادي ايران در اين هفته ، همانند ديگر هفته ها در تمام بخش ها به چشم مي خورد اما اين موضوع در بخش خوراكي بيشتر نمايان و شروع ماه مبارك رمضان را همانند سال هاي گذشته با تغيير قيمتها همراه كرد.

گزارش اقتصادي اين هفته خبرگزاري ايسكانيوز، با اتفاقات مربوط به ماه رمضان و رويدادهاي به وقوع پيوسته در آن شروع مي شود :

***مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي در ماه رمضان نظارت مي شوند
رييس اداره بهداشت مواد غذايي و اماكن عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از نظارت و كنترل بهداشتي مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي اماكن عمومي خبر داد.
رضا غلامي گفت: حدود پنج هزار بازرس بهداشتي در كشور وجود دارد و نظارت بر تهيه شيريني و مواد غذايي را در مغازه ها به عهده دارند و اين نظارت ها در ايام ماه مبارك رمضان تشديد مي شود.
رييس اداره بهداشت مواد غذايي و اماكن عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به مردم توصيه كرد در ماه رمضان زولبيا و باميه و خرما را از دستفروشان خريداري نكنند.
وي با اشاره به اينكه طول مدت نگهداري زولبيا و باميه حداقل سه روز و حداكثر پنج روز در محيط سرد و خنك است، گفت: با توجه به اينكه از روغن‌هاي خاص براي تهيه اين مواد استفاده مي شود، شهروندان به هنگام خريد اين محصولات دقت كنند تا روغن روي خرده ها و رگه هاي سوخته زولبيا و باميه وجود نداشته باشد.
وي تصريح كرد: همه افرادي كه به نحوي در امر تهيه و توزيع مواد غذايي دخيل هستند، بايد واجد كارت بهداشتي سلامت باشند.

***ارزش بازار سيمان فارس و خوزستان بيش از 190 ميليارد ريال افزايش يافت
ارزش بازار سهام بورسي شركت سيمان فارس و خوزستان طي دوره كاري يك ماهه مرداد ماه سال 87 بيش از 301/190 ميليارد ريال افزايش يافت.
طي دروه كاري يك ماه منتهي به 31 مرداد ماه 87 بخشي از سهام 19 شركت بورسي را در سبد خود داشت و طي اين دروه مبلغ 190 ميليارد و 301 ميليون ريال به ارزش جاري اين سهام افزوده شد و به مجموع 5 هزار و 124 ميليارد و 389 ميليون ريال رسيد.
اين در حالي است كه بهاي تمام شده سهام بورسي تحت مالكيت اين شركت در ابتداي مرداد ماه معادل 3 هزار و 169 ميليارد و 465 ميليون ريال بود كه با 6 ميليارد و 55 ميليون ريال كاهش در پايان مرداد ماه به 3 هزار و 163 ميليارد و 409 ميليون ريال رسيده است.
شركت سيمان فارس و خوزستان طي دروه يك ماهه ياد شده 04/0 درصد سهام سيمان سفيد ني‌ريز را با قيمت 169 ميليارد و 105ميلون ريال، 31/0 درصد سهام سيمان خاش را به ارزش 360 ميليارد و 296 ميليون ريال، 10/0 فارسيت اهواز را به قيمت 39 ميليارد و 22 ميليون ريال و كمتر از يك صدم درصد سيمان دورود را با قيمت 583 ميليارد و 696 ميليون ريال خريداري كرده و به مجموع سهام بورسي خود افزوده است.
در مقابل بخشي از سهام شركت‌هاي 12 شركت سيماني را فروخت كه در اين بين 5 ميليارد و 310 ميليون ريال از اين واگذاري سود كرد.

*** واحدهاي صنفي متخلف در ماه مبارك رمضان برخورد مي شود
فرمانده نيروي انتظامي ورامين به واحدهاي صنفي متخلف در ماه مبارك رمضان هشدار داد..
سرهنگ احمد قاسم خاني افزود: با واحدهاي صنفي متخلفي كه در ايام ماه مبارك رمضان اقدام به پخت و عرضه مواد غذايي مي كنند، برخورد خواهد شد.
وي اظهار داشت : تمامي رستورانها ، كافي شاپها ، قهوخانه ها ، آب ميوه فروشيها و اغذيه فروشي هاي مستقر در شهرستان ورامين از اذان صبح تا اذان مغرب اجازه عرضه مواد غذايي به مشتريان نمي باشند.
قاسم خاني تصريح كرد: صنوفي كه با عدم رعايت شئون اسلامي با طبخ غذا حرمت ماه مبارك رمضان راخدشه دار نمايند توسط واحدهاي نيروي انتظامي پلمپ مي شوند.
وي ادامه داد: در تمامي كلانتري ها اكيپ هاي ويژه مقابله با روزه خواري راه اندازي شده و با گشت زني در خيابانها شهر با هر گونه تخلف به طور قاطعانه برخورد مي شود.
فرمانده نيروي انتظامي شهرستان ورامين از شهروندان وراميني خواست تا با احياء امر به معروف و نهي از منكر در خصوص تظاهر كنندگان به روزه خواري و تخلفات واحدهاي صنفي با همكاري خود با پليس خدمتگزار ادامه داده و هر گونه تخلف را با پليس 110در جريان بگذارند تا در كمترين زمان نسبت به پيگيري آن اقدام شود.

***توليد زولبيا و باميه در تبريز ممنوع شد
رييس اتحاديه صنف قنادان تهران گفت: به بهانه ارايه نرخ زولبيا و باميه توسط اتحاديه قنادان تبريز، وزارت بهداشت مانع توليد زولبيا و باميه توسط اتحاديه قنادان تبريز شد.
محمد نصرتي رييس اتحاديه صنف قنادان تهران گفت: طي بررسي هاي به عمل آمده از سوي مجمع امور صنفي و كارشناسان سازمان بازرگاني نرخ مصوب هر كيلو زولبيا و باميه در ايام ماه رمضان تصويب و اعلام شد.
وي اشاره كرد: نرخ هر كيلو زولبيا و باميه درجه يك دو هزار و 600 تومان، درجه دو دو هزار و 400 تومان و درجه سه دو هزار و 200 تومان نرخ گذاري و براي توزيع آماده شده است.
رييس اتحاديه صنف قنادان تهران تصريح كرد: با وجود اينكه نرخ برخي از مواد اوليه تهيه اين شيريني در روزهاي اخير افزايش قيمت جهاني داشته است نرخ اعلام شده اتحاديه براي توزيع به امور مجمع صنفي و سازمان بازرگاني سه هزار و 100 تومان بوده است.
اين در حالي است كه طبق هماهنگي و تعاملي كه با سازمان بازرگاني به عمل آمده است اتحاديه با نرخ مصوب شده و اعلام شده از سوي مجمع صنفي و بازرگاني موافقت كرده و اين رقم ها را به تمام فروشندگان زولبيا و باميه اعلام داشته است.

***نرخ ميوه هاي پاييزه، 20 درصد افزايش يافته است
بازرس اتحاديه بارفروشان ميوه گفت: قيمت انواع ميوه هاي پاييزه در مقايسه با سال گذشته، حدود 20 درصد افزايش يافته است.
علي امامي خاطرنشان كرد: افزايش نرخ ميوه هاي پاييزه به دنبال كاهش 30 درصدي قيمت انواع ميوه هاي بهاره، نسبت به سال گذشته است.
وي افزود: دولت هيچ نظارتي بر نرخ ميوه هايي كه توسط مغازه داران به فروش مي رسد، ندارد و اين امر نارضايتي مردم را به دنبال دارد .
امامي اذعان داشت: نرخ ميوه مغازه ها با ميادين اصلي تفاوت فاحشي دارد كه ناشي از عدم نظارت وزارت بازرگاني است.
وي درخصوص وضعيت بازار ميوه اظهار داشت: در فصل تابستان، تقاضا بالا بوده چرا كه بسياري از مراسم ها در اين فصل برگزار مي شود ولي با توجه به فرارسيدن ماه رمضان، بازار از تب و تاب خواهد افتاد.
به گزارش ايسكانيوز ،نرخ هر كيلو از ميوه هاي فصل در ميادين اصلي به شرح زير است:
انگور 700 تا 900 تومان - هلو انجيري يك هزار و 500 تا يك هزار و 700 تومان - هلو هسته جدا يك هزار و 200 تا يك هزار و 600 تومان - شليل يك هزار و 200 تا يك هزار و 500 تومان - شبرنگ هزار تا يك هزار و 500 تومان - سيب گلاب 600 تا900 تومان - سيب لبناني زرد و قرمز 400 تا 700 تومان - خربزه 400 تا 450 تومان - هندوانه 150 تا160 تومان - طالبي 250 تا 300 تومان - خيار بوته اي 350 تا 450 تومان و خيار گلخانه اي 400 تا 500 تومان.

***توليد پودر شوينده سه برابر شد
سيد مصطفي مقدسي، دبير انجمن توليدكنندگان پودر شوينده گفت: هيچ مشكلي در توليد پودر شوينده وجود ندارد.
وي افزود: در روزهاي اخير متوسط توزيع پودر شوينده در بازار با حدود3 برابر افزايش به 1800 تن در روز رسيد كه علاوه بر حذف كامل بازار غيررسمي، موجب كاهش قيمت اين كالا در بازار عمده فروشي شد.
دبير انجمن توليدكنندگان پودر شوينده قيمت پودر 500 گرمي دستي را 650 تومان و پودر 500 گرمي ماشيني را 850 تومان اعلام كرد و از مصرف كنندگان خواست به هيچ وجه براي خريد پودر شوينده مبلغ بيشتري نپردازند.
مقدسي تاكيد كرد: قيمت پودر شوينده تا يك سال تغيير نخواهد كرد.
دبير انجمن توليدكنندگان پودر شوينده با اشاره به حذف قاچاق اين محصول به خارج از كشور در پي آزاد سازي قيمت آن، گفت: با افزايش رقابت بين توليدكنندگان پودر شوينده، تا 3 ماه ديگر
شاهد افزايش رقابت و تنوع بيشتر محصولات مرتبط خواهيم بود.

***عرضه بنزين سوپر 150 توماني از اول مهر
رئيس ستاد حمل و نقل و سوخت كشور گفت: از اول مهر، بنزين سوپر با قيمت 150 تومان، به رانندگان داراي كارت سهميه سوخت در جايگاه هاي سوخت عرضه خواهد شد.
محمد رويانيان افزود: بنزين سوپر با قيمت 150 تومان،فقط براي خودروهاي زير 2000 سي سي ظرفيت موتور است كه پيش از اين از بنزين سوپر 540 توماني استفاده مي كردند.
رئيس ستاد حمل و نقل و سوخت كشور اظهارداشت:خودروهاي با ظرفيت موتور 2000 سي سي به بالا، همچنان بايد براي خودروهاي خود، بنزين سوپر را با قيمت 540 تومان خريداري كنند.
رئيس ستاد سوخت كشور، با بيان اينكه "امروز پانزده طرح سوختي در جلسه اي با حضور رئيس جمهور و اعضاي هيئت وزيران به تصويب رسيد"، افزود:رئيس جمهور با پيشنهاد كاهش سهميه خودروهاي شخصي از 120 ليتر در ماه به يكصد ليتر، مخالفت كرد و سهميه120 ليتري اين گونه خودروها، همچنان پا برجا ماند.
رويانيان همچنين افزود: با توجه به اينكه يكي از مشكلات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي،‌ قيمت 400 توماني بنزين آمبولانس ها بود، در اين جلسه مقرر شدكه آمبولانس ها سهميه بنزين خود را همچنان با نرخ 400 تومان خريداري كنند و مابه التفاوت 300 توماني را وزارت نفت به وزارت بهداشت برگرداند.
رئيس ستاد سوخت كشور گفت: در جلسه ياد شده براي تامين سوخت مورد نياز نيروگاه ها و مصرفي مردم در فصل زمستان نيز تصميماتي اتخاذ شد كه در آينده نزديك اعلام خواهد شد.

***زمستان قطعي گاز نداريم
مدير عامل شركت ملي گاز ايران گفت: زمستان امسال، افزون بر 56 ميليون متر مكعب گاز توليدي اين مراحل، 20 ميليون تا 25 ميليون متر مكعب گاز نيز از بخش مركزي حوزه هاي نفتي وارد مدار خواهد شد كه در اين صورت، مشكلات پارسال را نخواهيم داشت.
رضا كسايي زاده گفت: با اين وجود، همچنان بايد به مصرف بهينه سوخت توجه كرد و آمادگي لازم براي استفاده از سوخت دوم در زمستان وجود داشته باشد.
مدير عامل شركت ملي گاز ايران مذاكرات با تركمنستان بر سر قيمت گاز وارداتي از اين كشور را مثبت خواند و گفت: با توجه به اينكه مقرر شده از سال 2009 ميلادي، بهاي گاز تركمنستان بر اساس "قيمت شناور" تعيين شود، اميدواريم تا پيش از پائيز، درباره قيمت به توافق برسيم.
كسايي زاده، با اشاره به پايان طراحي خط لوله نهم براي انتقال گاز به تركيه و اروپا گفت: بخشي از اين خط به طول 500 كيلومتر، با عنوان خط ششم آماده بهره برداري است كه در آن، گاز از عسلويه به خوزستان منتقل مي شود. بخشي ديگر، يعني از بيدبلند تا اهواز، در دست اجراست و اجراي قسمت انتهاي خط كه از مياندوآب تا بازرگان را شامل مي شود، در آينده نزديك اجرا مي شود.
مدير عامل شركت ملي گاز ايران درباره خط لوله صلح نيز افزود: بخشي از اين خط، به منظور تامين گاز سيستان و بلوچستان اجرا مي شود كه اكنون 76 درصد پيشرفت دارد و پيش بيني مي شود سال آينده به بهره برداري برسد.

***تشكيل پارلمان اقتصادي تعاون در كشور
وزير تعاون خبر داد: پارلمان اقتصادي تعاون به زودي در كشور تشكيل خواهد شد.
محمد عباسي وزير تعاون در همايش توانمندسازي شركت هاي خدمات و حمل و نقل كه به مناسبت روز ملي تعاون برگزار شده بود افزود: اين پارلمان براي تقويت بخش تعاون و با كمك اركان مختلف اين بخش تشكيل مي شود.
وي ادامه داد: پارلمان اقتصادي تعاون موضوعات و مسايل قابل بحث اين بخش را بررسي و نتيجه آن را در قالب پيشنهادات يا لوايحي به مجلس و دولت ارايه خواهد كرد.
عباسي گفت: بخش تعاون هم اكنون تنها مجموعه اي است كه به دليل ثبت همه فعاليت ها عملكرد شفاف دارد.
وزير تعاون اشاره داشت: مشكلات كنوني اقتصادي كشور دراقتصادي زيرزميني (قاچاق ) و اقتصادي روي زميني (ملك و املاك) است.

***اختصاص 100 ميليارد ريال تسهيلات به شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه
دولت با هدف حل مشكلات توليدي شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه، با اختصاص 100 ميليارد ريال تسهيلات به اين شركت موافقت كرد.
وزيران عضو كميسيون رسيدگي به مشكلات واحدهاي توليدي، تصويب كردند اين مبلغ از محل اعتبار مقرر در قانون بودجه سال جاري و با تضمين دولت و رعايت آيين نامه اجرايي مربوطه، به شركت كشت و صنعت نيشكر هفت تپه پرداخت شود.
دكتر پرويز داووي معاون اول رئيس جمهور گفت: اين مصوبه براي اجرا ابلاغ شده است.

***ماكسيما و پيكاپ باز هم اول شدند
در رتبه بندي جديد خودروهاي توليد داخل براساس كيفيت بالا، باز هم ماكسيما و پيكاپ توليد شركت پارس خودرو در بين خودروهاي سواري و وانت بهترين هاي كشور شناخته شدند.
در تازه ترين رده بندي سطح كيفي خودروهاي توليد داخل توسط شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران ، ماكسيما به عنوان بهترين محصول در صدر جدول خودروهاي سواري و پيكاپ در رده بهترين خودروهاي وانت قرار گرفت.
اين گزارش حاكي است تندر 90 توليدي شركت پارس خودرو در شش معيار از معيارهاي نه گانه مورد ارزيابي شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران شامل فنربندي تعليق و فرمان، سيستم موتور و انتقال قدرت، ترمز ها، تزئينات داخلي و خارجي، بنده و رنگ از تندر 90 توليد ايران خودرو بهتر بود و در سه مورد باقي مانده، هر دو محصول بدون نمره منفي هستند.
همچنين تندر 90 پارس خودرو در معيارهاي فنربندي تعليق و فرمان، سيستم موتور و انتقال قدرت، ترمز ها، تجهيزات الكتريكي ، صداهاي غير عادي و نفوذ آب هيچگونه نمره منفي نداشته است.

***گزارش هفتگي ايسكانيوز از تالارهاي شيشه اي كشور
در مجموع معاملات اين هفته تالار منطقه اي كيش ، تعداد 23 ميليون و 480 هزار و 230 سهم به ارزش160 ميليارد و 350 ميليون ريال از سهام 58 شركت داد و ستد شد كه از اين تعداد 89 درصد مربوط به فروش و مابقي مربوط به خريد سهام بود.
در ضمن در پايان هفته شاخص كل به 12 هزار و 41 واحد رسيد كه نسبت به هفته گذشته 109 واحد كاهش را نشان مي دهد .
همچنين بورس منطقه اي آذربايجان شرقي اعلام كرد: در پايان اين هفته بيش از 21 ميليون سهم از سهام 101 شركت به ارزش 51 ميليارد ريال توسط 19 كارگزار در بورس تبريز داد و ستد شد .

*** 24طرح تامين برق دراستان تهران به بهره برداري رسيد
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق نواحي استان تهران گفت: با هزينه اي بيش از 15540 ميليون ريال 24 طرح اصلاح، بهينه سازي و تامين برق استان تهران آماده بهره برداري شد.
سيد علي بربند مديرعامل شركت توزيع نيروي برق نواحي استان تهران در اين خصوص اظهار داشت: شبكه و تاسيسات برق رساني تحت مديريت و مسئولان اين شركت از بافتي قديمي برخوردار است كه اصلاح، بهينه و بازسازي اين تاسيسات و شبكه ها از ضرورت دارد.
وي افزود: به همين منظور افزايش ضريب اطمينان برق مصرفي مردم منطقه در سطحي گسترده در دستوركار اين شركت قرار گرفته است، به گونه اي كه در هفته دولت با تلاش بي وقفه همكاران ما 24 طرح اصلاح شبكه هاي 20 كيلوولت و فشار ضعيف، نصب و تقويت ترانسفورماتورهاي توزيع، تقليل و تصحيح بار ايستگاه هاي برق زميني و هوايي، تامين برق متقاضيان، تعويض كيلومترها شبكه فرسوده با جايگزيني كابل خودنگهدار و در زمينه ديگر وظايف ذيربط آماده بهره برداري شده است.

***برخورد با متخلفان اقتصادي همچنان ادامه دارد
معاون نظارت و بازرسي سازمان بازرگاني استان تهران از ادامه برخورد با متخلفان اقتصادي به خصوص شركت هاي توليدي، توزيعي و وارد كننده خبرداد.
صادقي معاون نظارت و بازرسي سازمان بازرگاني استان تهران ادامه داد: بر همين اساس طي چند روز گذشته پرونده چندين شركت بزرگ، مورد بررسي كارشناسان اين معاونت قرار گرفته و تعداد 10 شركت متخلف شناسايي و پرونده هاي وي با ارزش ريالي مجموع پنج ميليارد و 423 ميليون و 858 هزار ريال به اداره كل تعزيرات حكومتي استان تهران ارجاع شد.
معاون نظارت و بازرسي اضافه كرد:در همين راستا، شش شركت توليد كننده مواد غذايي كه اقدام به افزايش بي رويه قيمت محصولات خود كرده و يا با رعايت نكردن حاشيه سود قانوني، باعث افزايش قيمت فروش كالاها شده بودند، با پرونده هاي به ارزش مجموع سه ميليارد و 274 ميليون و 563 هزار ريال به مراجع ذي صلاح معرفي شدند.
وي درخصوص بازرسي از شركت هاي توليد كننده مواد شوينده و مواد بهداشتي و آرايشي اعلام كرد: در ادامه نظارت كارشناسان اين معاونت بر عملكرد چنين شركت هايي، سه شركت بزرگ متخلف شناسايي و پرونده هاي شان با ارزش 366 ميليون و 135 هزار به تغزيرات حكومتي ارسال شده است.
صادقي درخصوص نظارت بر شركت هاي وارد كننده گفت: كارشناسان اداره نظارت بر كالا و خدمات اين معاونت پس از بررسي مدارك مربوط به اين شركت ها، موفق به شناسايي يك شركت متخلف شدند كه اين شركت، به علت اقدام به عملي كه باعث قيمت كالاها به زيان خريداران شده با پرونده اي به ارزش گران فروشي يك ميليارد و 783 ميليون و 160 هزار ريال به مراجع ذيربط معرفي شد.

***ميزان صادرات متانول پتروشيمي زاگرس به مرز 700 هزار تن رسيد
در پنج ماه نخست امسال مجموع صادرات واحد اول پتروشيمي زاگرس به 690 هزار تن رسيد.
در مردادماه امسال نيز بيش از 156 هزار تن متانول توسط 9 كشتي بارگيري و صادر شد.
بر اساس اين گزارش، در سال 86 نيز بيش از يك ميليون و يكصد هزار تن متانول اين شركت به كشورهاي مختلف جهان صادر شد.
به گزارش خبرگزاري ايسكانيوز، متانول در تهيه MTBE ، اسيد استيك و به عنوان حلال در صنايع پايين دستي، رزين ها، چسب ها، فرمالدئيد و انواع پلاستيك كاربرد دارد.

***بيش از 32 واحد متخلف توليدكننده مصالح ساختماني به تعزيرات حكومتي معرفي شدند
در پي تشديد برخورد با واحدهاي گران فروش، بازرسان سازمان بازرگاني استان مركزي بيش از 30 واحد متخلف توليد كننده مصالح ساختماني را به تعزيرات حكومتي معرفي كردند.
در پي تشديد برخورد با واحدهاي توليدي كه به صورت خودسرانه و خارج از ضوابط قيمت گذاري سازمان حمايت اقدام به افزايش نرخ محصولات توليدي كرده بودند، بازرسان بازرگاني استان مركزي با هماهنگي اداره كل تعزيرات حكومتي استان در بررسي نحوه عملكرد واحدهاي توليدي مصالح ساختماني 32 واحد توليد كننده آجر و دو واحد بزرگ توليدي گچ را به اتهام گران فروشي شناسايي و متخلفين را با پرونده هاي جداگانه جمعا به ارزش شش ميليارد و 637 ميليون و 500 هزار ريال جهت صدور راي به تعزيرات حكومتي معرفي كردند.

*** ميليون برگه سهام عدالت بين شركتهاي تعاوني توزيع شد
وزير تعاون در همايش اتاق تعاون گفت : 23 ميليون برگه سهام عدالت بين شركتهاي تعاوني سهام عدالت توزيع شده و مشمولان بايد با مراجعه به اين شركتها سهام خود را دريافت كنند .
محمد عباسي وزير تعاون در همايش اتاق تعاون و اولين نشست مشترك فراكسيون تعاون با بخش تعاون گفت : 23 ميليون برگه سهام عدالت در شركتهاي تعاوني سهام عدالت در شهرستانها توزيع شده و مشمولان بايد به اين شركتها مراجعه كرده و با پر كردن فرم‌ سهام خود را دريافت كنند.
وزير تعاون افزود:‌كارگران در اين موارد شامل دريافت سهام عدالت مي‌شوند كه بايد به محل كار خود مراجعه كرده و فرم دريافت سهام عدالت تحويل بگيرند، يا در شهرستانها به شركتهاي تعاوني سهام عدالت مراجعه كنند.
عباسي خاطرنشان شد:‌ براساس سياست‌هاي اصل 44بايد 6 دهك پايين درآمدي جامعه شامل 42 ميليون نفر سهام عدالت دريافت كنند كه با توجه به آمادگي دولت در واگذاري سهام شركتهاي دولتي حتي اگر 42 ميليون‌نفر در سال جاري مراجعه كنند، سهام عدالت براي واگذاري به آنها وجود دارد.

***حجم صادرات از اسكله هاي بندر پتروشيمي در عسلويه 2 برابر شد
در 5 ماهه نخست امسال حجم صادرات محصولات پتروشيمي از اسكله هاي بندر پتروشيمي در عسلويه دو برابرشد.
حجم صادرات از اسكله هاي مذكور در 5 ماهه اول سال گذشته 1.2 ميليون تن بوده كه در پنج ماهه سال جاري به 2.8 ميليون تن افزايش يافته و حاكي از رشد بيش از 100 درصدي صادرات از اين پايانه ها است.
بر اساس اين گزارش تا پايان مردادماه سال 86 تعداد كشتي هاي وارده به بندر پتروشيمي پارس جهت بارگيري محصولات 75 فروند بوده كه امسال اين تعداد به 215 فروند كشتي افزايش يافته است و در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از رشد سه برابري برخوردار بوده است.

***15 هزار دستگاه تاكسي تا مهرماه به ناوگان حمل و نقل مي پيوندد
معاون بازاريابي و فروش ايران خودرو گفت: اگر نظام بانكي كشور به تعهدات خود عمل كند، ايران خودرو تا اول مهرماه سال جاري 15 هزار دستگاه تاكسي وارد ناوگان حمل و نقل مي كند .
سرايي نيا با بيان اين مطلب درمراسم تحويل 450 دستگاه اتوبوس ميني بوس و 3500 دستگاه تاكسي با بيان اين مطلب گفت: نظام بانكي براي توسعه ناوگان حمل و عمومي كشور حمايت هاي بيشتري از صنعت خودرو كشور كنند .
وي افزود: براساس بررسي هاي صورت گرفته بيش از 82 درصد مردم از تاكسي هاي ايران خودرو رضايت دارند .
سرايي نيا خاطر نشان ساخت: در راستاي سياست هاي دولت تاامروز بيش از 60 هزار دستگاه تاكسي وارد چرخه حمل و نقل عمومي كرده ايم .
سرايي نيا از اتحاديه تاكسيراني خواست: خودرو هاي تاكسي كه توسط اين شركت توليد شده است را هرچه سريعتر تحويل بگيرند تا درپاركينگ ها خاك نخورند .
معاون فروش و بازايابي ايران خودرو تاكيد كرد: اين شركت توان باز سازي و نوسازي ناوگان حمل و نقل شهري را دارد و نياز به واردات خودرو نيست.

***اختصاص 870 ميليون يورو تسهيلات ارزي براي سه طرح پتروشيمي غرب كشور
كميسيون اقتصاددولت با هدف كمك به تسريع در احداث و راه اندازي سه طرح پتروشيمي در غرب كشور،سقف تسهيلات و تعهدات كلان به ذي‌نفع واحد را در خصوص طرح‌هاي سه‌گانه پتروشيمي كاويان،مهاباد و لرستان افزايش داد.
كميسيون اقتصاد بنا به پيشنهاد استانداري لرستان، با افزايش سقف تسهيلات و تعهدات كلان به ذي‌نفع واحد در خصوص طرح‌هاي سه‌گانه پتروشيمي كاويان، مهاباد و لرستان از 500 ميليون يورو به 870 ميليون يورو موافقت كرد تا از محل منابع داخلي بانك صنعت و معدن تأمين و پرداخت شود.
بر اساس مصوبه فوق، پرداخت تسهيلات ارزي مشروط به عدم وجود معوقات ارزي-ريالي سهامداران شركت به سيستم بانكي و اعطاي تسهيلات ارزي نيز منوط به اخذ تضمين‌هاي كافي و اطمينان از بازپرداخت اقساط با نظارت بانك مركزي است.
منظور از ذينفع واحد، اشخاص حقيقي يا حقوقي هستند كه از نظر مالي و مديريتي به نحوي با هم در ارتباط مي باشند؛ به طوري كه مشكلا ت مالي هر يك مي تواند موجبات بروز مشكلات احتمالي در بازپرداخت ساير اعضا را فراهم آورد.با اين مصوبه دولت، مجتمع‌هاي كاويان، لرستان و مهاباد مشكلي در بخش تامين مالي نخواهند داشت و اواخر سال 1390 به بهره برداري خواهند رسيد.
اين مصوبه در تاريخ 10 شهريور ماه 1387 از سوي پرويز داودي، معاون اول رئيس جمهور براي اجرا ابلاغ شد.

***توليد قارچ در پنج ماه گذشته به 32 هزار تن رسيد
رييس هيات مديره تعاوني توليد كنندگان قارچ گفت: با روند ايجاد مزارع جديد قارچ در سال جديد توانستيم توليد را از 28 هزار تن در سال گذشته به 32 هزار تن در پنج ماه نخست سال برسانيم.
محمدرضا نوربخش خاطرنشان كرد: براي توليد بيشتر نياز به تسهيلات است كه متاسفانه ميزان تقاضا براي دريافت پروانه با توجه به عدم ارايه تسهيلات كاهش پيدا كرده است.
وي افزود: اگر برداشت قارچ در سطح، 230 كيلوگرم نباشد، با توجه به اينكه هزينه هاي توليد بالا رفته و قارچ از كالاهاي ضروري نيست تا قيمتش افزايش يابد، مقرون به صرفه نخواهد بود.
نوربخش اظهار داشت: از مسايل مهم كاري ما، سرمايه در گردش است كه در اين فصل براي خريداري مواد اوليه بسيار مورد نياز است و اين حداقل توقع ما از دولت است.
وي درخصوص كيفيت قارچ هاي توليدي اذعان داشت: كيفيت قارچ ها به پرورش آنها بر مي گردد و شرايط كنترل، تاسيس ساختمان، روش هاي برداشت بسته بندي مناسب و سردخانه هاي مجهز از عوامل موثر در كيفيت قارچ ها هستند.

***/261 تومان يارانه به هر ليتر شير اختصاص يافت
مديرعامل پگاه تهران گفت: حذف يارانه پودر شوينده 5/261 تومان يارانه به هر ليتر شير اختصاص داد.
واصفي مديرعامل پگاه تهران گفت:هر سال يارانه اي كه دولت براي شير اختصاص داده است، ثابت بوده در حالي كه عوامل تاثيرگذار در هزينه تمام شده متغير بوده و همواره رو به افزايش است.
وي افزود: سال گذشته شيرخام 30 درصد افزايش داشته و توليد كنندگان از اواسط سال شروع به زيان دهي كردند.
واصفي با اشاره به عملكرد خوب دولت در حذف يارانه از پودرهاي شوينده گفت: پيش از اين دولت 200 تومان به هر ليتر يارانه مي داد كه با اختصاص يارانه پودر به شير، اين ميزان به 5/261 تومان افزايش يافت.
مديرعامل پگاه تهران خاطرنشان كرد: اين امر باعث شد كه با وجود افزايش قيمت شيرخام، دستمزد و ساير عوامل شير دولتي افزايش قيمت چشمگيري نداشت.
واصفي در رابطه با استانداردسازي كارخانجات لبني در كشور گفت: به روز بودن فعاليت هاي لبني شامل نرم افزار و سخت افزار بوده و به صورت يك ضرورت به شمار مي رود.
وي افزود: نوآوري در اين صنعت يك امر الزامي است كه بايد همواره در صنايع لبني كشور وجود داشته باشد.

***افزايش صددرصدي ظرفيت انتقال نفت و فرآورده‌هاي نفتي
سيدمحمود امام زاده،مديرعامل شركت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران عملكرد شركت در زمينه انتقال را در سال گذشته رقمي معادل 53 ميليارد تن كيلومتر نفت‌خام و فرآورده اعلام كرد و افزود: ارزش محصول داخل خطوط لوله با احتساب دلار 70 تومان، 65 ميليارد دلار است.
وي ادامه داد: شركت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران روزانه 4/2 ميليون بشكه جابجايي (نفت خام و فرآورده) انجام مي‌دهد كه نسبت به صادرات، حجم بسيار زيادي است.
وي سهم خطوط لوله در انتقال در داخل كشور را 7/67 درصد، سهم جابجايي با نفتكش جاده پيما را 6/21 درصد، گازكش 3/0 درصد، مخزن دار راه‌آهن را 4/5 درصد و دريايي را 5 درصد (جهت رساندن خوراك پالايشگاه بندرعباس) عنوان كرد و گفت: اين ميزان انتقال با استفاده از 14 هزار كيلومتر خط لوله انجام مي‌گيرد كه با توجه به ارقام 42 ريال بابت انتقال هر تن كيلومتر نفت‌خام و فرآورده با خط لوله، 164 ريال بابت انتقال با مخزن دار راه‌آهن، 203 ريال بابت نفتكش جاده پيما، 168 ريال بابت كشتي‌هاي سوخت‌رسان، 191 ريال بابت گاز كش جاده‌پيما و 394 ريال بابت شناور مزيت اقتصادي انتقال با خطوط لوله مشخص مي‌شود ضمن اينكه انتقال اين حجم مواد جز با خط لوله امكان‌پذير نيست.
امام زاده در خصوص چشم‌انداز آتي فعاليت‌هاي شركت گفت:در بخش خط لوله ساخت 5300 كيلومترخط جديد را در برنامه داريم كه حجم انتقالي توسط آنها معادل حجم فعلي انتقالي توسط 14 هزار كيلومتر خط است.

***توليد نفت به 164 هزار بشكه در روز رسيد
مدير عامل شركت مناطق نفت مركزي ايران گفت: روند توليد نفت از 98 هزار بشكه در سال 84، به 164 هزار بشكه در روز رسيد.
عليرضا ضيغمي مدير عامل شركت مناطق نفت مركزي ايران در جمع خبرنگاران خاطر نشان كرد: افزايش توليد نفت از زمان تاسيس اين شركت سه برابر شده و توليد گاز نيز دو برابر افزايش يافته است.
ضيغمي اذعان داشت: ميانگين توليد گاز در سال 84، 8/187 ميليون متر مكعب و پيك توليد 251 ميليون متر مكعب بود ،اين در حالي است كه در سال 85 ميانگين توليد 6/208 ميليون متر مكعب و پيك توليد 251ميليون متر مكعب بوده است.
وي افزود: در سال 86 ميانگين توليد گاز 6/241 ميليون متر مكعب و پيك توليد 303 ميليون متر مكعب بود و حدود 65 درصد از گاز كل كشور توسط شركت مناطق نفت مركزي توليد شده است .

***9 هزار ميليارد ريال تسهيلات به بخش تعاون اختصاص يافته است
وزير تعاون خبرداد: طي سه سال گذشته 9 هزار ميليارد ريال تسهيلات به بخش تعاوني ها اختصاص يافته است.
محمد عباسي وزير تعاون در سومين جشنواره تعاوني هاي برتر گفت: از اوايل سال 69 تاكنون حدود 1400 ميليارد تومان اعتبار براي تاسيس تعاوني ها به بخش تعاون اختصاص يافته كه از اين ميزان 900 ميليارد تومان متعلق به دولت نهم است.
در سال هاي فعاليت دولت نهم 45 هزار تعاوني در كل كشور ايجاد شده است كه نسبت به مدت مشابه قبل از آن رشد 3 برابري نشان مي دهد.
وي با اشاره به اينكه با اجرايي شدن اصل 44 فرصت مناسبي براي حضور جدي در عرصه تعاون بوجود خواهد آمد ، گفت : ما نيازمند گامي استوار براي تحقق سهم 25 درصدي بخش تعاون در اقتصاد ملي هستيم.
عباسي افزود: حدود 30 درصد از جمعيت ايران در تعاوني ها عضو هستند و اين ميزان نسبت به شش ميليارد نفر جمعيت جهان كه تنها 15 درصد آنها عضو تعاوني ها هستند عضويت گسترده اي را نسبت به ساير كشورها نشان مي دهند.

***بهره برداري از طولاني ترين خط لوله انتقال گاز ترش جهان در عسلويه آغاز شد
مديرعامل شركت ملي گاز ايران از بهره برداري خط 56 اينچ پنجم سراسري انتقال گاز در امروز ( شنبه نهم شهريورماه ) خبر داد.
مهندس سيدرضا كسايي زاده مديرعامل شركت ملي گاز ايران با اعلام اين خبر افزود: با پايان يافتن عمليات اجرايي اين خط انتقال گاز 56 اينچ كه در مسيري به طول 504 كيلومتر احداث شده است، گاز ترش فازهاي 6، 7 و 8 ميدان گازي پارس جنوبي به منظور تزريق به چاه هاي نفتي حوزه آغاجاري منتقل خواهد شد.
وي با بيان اين كه عمليات اجرايي خط پنجم سراسري انتقال گاز هم اكنون به پايان رسيده است، اظهار داشت: از اوايل هفته آينده، اين خط انتقال در مسير عسلويه تا آغاجاري با گاز شيرين تغذيه و فشارسنجي خواهد شد.
كسايي زاده تصريح كرد: پس از مرحله فشار سنجي گاز، به محض راه اندازي فاز 6 ميدان گازي پارس جنوبي و انتقال گاز ترش از دريا به خشكي كه بزودي انجام خواهد شد، گاز ترش اين فاز به حوزه نفتي آغاجاري منتقل خواهد شد.

***ميانگين مصرف بنزين كشور از مرز 73 ميليون ليتر در روز گذشت
مصرف بنزين كشور در هفته گذشته (2 تا 8 شهريور) به 511ميليون و 900 هزار ليتر رسيد كه نسبت به هفته پيش از آن ، 17ميليون ليتر افزايش نشان مي‌دهد.
بر اساس آمارهاي رسمي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران، متوسط مصرف روزانه بنزين در اين هفته 73 ميليون و 12 هزار ليتر در روز گزارش شده است.
مصرف بنزين تهران نيز در اين مدت به 92 ميليون و 700 هزار ليتر رسيد كه نسبت به هفته پيش از آن (85 ميليون و 300هزار ليتر) 7 ميليون و 400 هزار ليتر افزايش داشته است.
آمارهاي رسمي همچنين نشان مي‌دهد كه بيشترين مصرف بنزين هفته گذشته كشور مربوط به روز پنج‌شنبه (7 شهريور) به ميزان 79 ميليون و 900 هزار ليتر و بالاترين ميزان مصرف بنزين تهران نيز در همين روز و به ميزان 13 ميليون و 800 هزار ليتر بوده است.
كمترين مقدار مصرف بنزين كشور نيز در هفته گذشته مربوط به روز جمعه (8 شهريور) و به ميزان 66ميليون و 700 هزار ليتر و در تهران نيز در همين روز و به ميزان 12 ميليون و 500 هزار ليتر بوده است.
بيشترين ركورد مصرف بنزين كشور پس از اعمال سهميه‌بندي تا كنون مربوط به روز چهارشنبه (29 اسفند 86) به ميزان 98 ميليون و 300 هزار ليتر بوده است.
مصرف گازوييل كشور نيز در هفته گذشته (2 تا 8 شهريور) با متوسط مصرف روزانه 83 ميليون و 13 هزار ليتر به 582 ميليون و 200 هزار ليتر رسيد كه در قياس با هفته پيش از آن ( 602ميليون و 900 هزار ليتر) 20 ميليون و 700 هزار ليتر كاهش داشته است.
مقدار مصرف گازوييل تهران نيز در هفته ياد شده 42 ميليون و 600 ليتر گزارش شده كه حاكي از متوسط مصرف 6 ميليون ليتر در اين هفته است./120
 جمعه 15 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 496]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن