تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796934153




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ریفلاکس معده به مری


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: ریفلاكس معده به مری یك اصطلاح پزشكی است كه ما معمولاً به آن سوزش سرمعده یا ترش كردن می‌گوییم، گرچه می‌تواند باعث بروز علایم دیگری به غیر از درد سوزشی در قسمت مركزی سینه شما هم بشود.
ریفلاكس معده به مری (gastro-oesophageal reflux) شایعترین علت سوءهاضمه بوده و باعث گرفتاری اكثر مردم در دوره‌ای از زندگی‌شان می‌باشد. معمولاً علایم ریفلاكس نسبتاً‌جزئی بوده اما اغلب مدت زیادی طول می‌كشد و می‌توانند شخص را خیلی اذیت كنند. شایعترین علامتی كه بر اثر ریفلاكس ایجاد میشود، یك احساس سوزشی می‌باشد كه در وسط سینه ایجاد شده و می‌تواند به سمت بالا و گلو نیز انتشار پیدا كند. این احساس سوزش گاهی اوقات ایجاد شده و سپس از بین می‌رود و می‌تواند بر اثر خوردن بعضی از غذاها، خم شدن به جلو و دراز كشیدن در بستر در طی شب نیز ایجاد شود. گاهی اوقات ریفلاكس همراه با اشكال در بلع و یا قورت دادن دردناك می‌باشد.
بعضی مواقع ریفلاكس ممكن است باعث بالا آمدن غذا از معده به دهان شود و احساس تهوع به شخص دست می‌دهد. معمولاً تغییر در نحوه زندگی، تمام آن چیزی است كه برای رفع آن مشكل لازم است، اما همچنین می‌توان از بعضی از داروهای مفید نیز در درمان این بیماری استفاده نمود.
در ابتدا لازم است بدانید كه در اكثر موارد، ریفلاكس معده به مری، مشكل وخیم و جدی ای نیست و به این معنی نمی‌باشد كه شما دارای بیماری مهم دیگری مثل سرطان هستید. با این حال اهمیت دارد كه بین سوزش معده و علت شایع دیگر درد سینه (یعنی آنژین قلبی) تمایز قابل شویم كه این امر به خصوص در مردان و زنان بالای ۵۰ سال، مهم می‌باشد. درد آنژین قلبی معمولاً در اثر فعالیتهایی مثل تند راه رفتن و بالا رفتن از سر بالایی ایجاد میشود و با استراحت هم سریعاً از بین می‌رود (برخلاف ریفلاكس) بنابراین تشخیص این دو بیماری از یكدیگر چندان مشكل نمی‌باشد. اگر شما دردی در سینه دارید كه فكر می‌كنید بر اثر آنژین قلبی ایجاد شده است، باید هر چه سریعاً با پزشك خود در این مورد مشورت نمایید.
علل ایجاد ریفلاكس
همانگونه كه قبلاً‌ گفته شد، غددی كه در معده وجود دارند تولید اسید هیدروكلریك و پپسین (نوعی آنزیم) می‌كنند تا به تجزیه و هضم غذاها كمك نمایند. به علاوه، آنها باعث
میشوند باكتریهایی كه از طریق غذا وارد معده ما می‌شوند نابود شده و از بین بروند. به علت وجود یك ماده پوششی مخصوص در معده (به نام مو*****)،‌از آسیبهایی كه ممكن است بر اثر اسید هیدروكلریك و پپسین به معده وارد آید جلوگیری میشود. وقتی كه اسید هیدروكلریك و پپسین همراه با غذا، معده را ترك می‌كنند و وارد روده كوچك میشوند (قسمت اول روده كوچك را اثنی‌عشر می‌نامند) بر اثر مایع قلیایی كه از لوزالمعده در اثنی‌عشر ترشح میشود، اسید معده خنثی می‌گردد و نمی‌تواند آسیبی به اثنی‌عشر برساند.
مری نسبتاً به اسید حساس می‌باشد اما در شرایط طبیعی به علت اینكه محل اتصال بین معده و مری توسط یك دریچه به طور محكمی بسته شده ست، محتویات معده و نیز اسید آن نمی‌توانند از معده به سمت بالا و مری بروند و به آن آسیبی برسانند. با این حال گاهی اوقات دریچه بین معده و مری به طور كامل بسته نمی‌شود و اجازه می‌دهد كه اسید و پپسین به سمت مری بروند و باعث مشكلاتی بشوند.
دریچه بین معده و مری دارای دو قسمت می‌باشد:
۱- عضله اسفنكتر تحتانی مری (یك عضله حلقوی كه مجرای مری را فشار می‌دهد)
۲- شكاف موجود در عضله دیافراگم كه مری از داخل آن عبور می‌كند (كه به آن هیاتوس دیافراگم گفته میشود).
عوامل موثر در ایجاد ریفلاكس
- چاق بودن
- مصرف زیاد مشروبات الكلی
- سیگار كشیدن
- مصرف غذاهای پرچرب
- خوردن غذاهای ادویه‌دار یا غذاهای ترش
- مصرف بعضی از داروها
هر دوی این قسمتها نسبتاً ضعیف هستند اما وقتی با همدیگر عمل می‌كنند، ایجاد یك اتصال محكم می‌كنند. عملكرد این اتصال، بسیار پیچیده میباشد و در وضعیت طبیعی توسط رفلكسهای متعددی كنترل می‌گردد. برای مثال وقتی ما چیزی را قوت می دهیم، محل اتصال مری به معده باید شل شده و اجازه دهد كه غذ از مری وارد معده شود، اما در هنگامی كه ما چیزی نمی‌خوریم، این محل اتصال باید بسته باقی بماند تا نگذارد محتویات معده وارد مری شود و ایجاد ریفلاكس كند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 659]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن