تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 29 اسفند 1402    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

وکیل کرج

نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

تعمیرات مک بوک

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

نرم افزار حضور و غیاب انیگما

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1791769803




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درمان گلودرد


واضح آرشیو وب فارسی:پی سی سیتی: گلودرد معمولا به دنبال سرماخوردگی یا حساسیت‌ها ایجاد می‌شود. اما گاهی با وجود طی دوره درمانی برای سرماخوردگی، بازهم گلودرد به قوت خود همچنان باقی است.

در این موارد پزشکان شست وشوی گلو با آب جوشیده ی ولرم و مقداری نمک را توصیه می‌کنند.

همچنین در این گونه موارد باید از خشک شدن گلو جلوگیری کرد و مایعات گرم نظیر چای، شیر و سوپ رقیق نوشید.

هنگامی که گلوی شما درد می‌کند، روشن نگه داشتن یک دستگاه بُخور در خانه معجزه می‌کند.

البته توجه داشته باشید که فضای اتاق را خیلی گرم یا سرد نکنید.
واضح است که دود سیگار و مصرف غذا‌های پُرادویه در تحریک بیشتر گلو موثر است.

پس وقتی گلودرد دارید، نه تنها خودتان سیگار نکشید، بلکه از دیگران هم بخواهید از استعمال سیگار در فضایی که شما در آن حضور دارید خودداری کنند.

درمان گلودرد بدون آنتي‌بيوتيك
جام جم آنلاين: اين روزها با سرد شدن هوا، خطر بروز سرماخوردگي همراه باگلودرد در كودكان به دغدغه والدين تبديل شده است.

در حالي كه شناخت درست از نشانه‌هايي چون گلودرد و ريشه‌هاي آن مي‌تواند از نگراني پدر و مادرها تا حد زيادي كم كند.

به بيان ديگر آنچه مسلم است گلودرد معمولا نشان‌دهنده عفونت دستگاه فوقاني تنفسي است كه در بچه‌هاي كوچكي كه نمي‌توانند احساس گلودردشان را به خوبي بيان كنند، با دشواري در بلعيدن غذا، خرخر كردن‌هاي شبانه، تنفس‌هاي دهاني و بوي بد دهان همراه است، اما نكته مهم در اين ارتباط آن است كه ريشه بسياري از گلو دردها يا سرماخوردگي‌هاي همراه با اين عارضه دردناك، در فصل پاييز عفونت‌هاي ويروسي هستند كه به درمان آنتي‌بيوتيكي به هيچ وجه نياز ندارند. پس والدين بايد از مصرف خود سرانه آنتي‌بيوتيك‌ها هنگام مواجه شدن با اين نشانه، تا زمان توصيه پزشك متخصص به شدت خودداري كنند.


آيا فرزندتان گلودرد دارد؟
دكتر فريبا نادري متخصص بيماري‌هاي كودكان با تاكيد بر اين‌كه بيشتر گلودردها در كودكان يا حتي بزرگسالان مي‌تواند به علت التهاب لوزه‌ها تحت تاثير نوعي ميكروب يا در بيشتر موارد به علت ويروس سرماخوردگي يا آنفلوآنزا ايجاد شود، مي‌افزايد: ممكن است اين نوع گلودردها با انسداد و آبريزش بيني و خرخر كردن يا با عفونت‌هاي گوش، درد گوش و كاهش شنوايي همراه باشد.

حال اگر عفونت در قسمت لوزه‌ها باشد با اختلال در بلع، احساس درد در ناحيه گلو يا خارش گلو همراه است. در عين حال درگير بودن لوزه‌هاي سوم با يك عامل عفوني به صورت خرخر كردن شبانه، تنفس‌هاي دهاني، بوي بد دهان يا ترشحات بيني خود را نشان مي‌دهد.

التهاب تارهاي صوتي و حنجره نيز با خشونت صدا، سرفه‌هاي خروسكي و در حالت شديدتر با نوعي خفگي همراه است. انسداد مجاري تنفسي بزرگ‌تر (تراشه‌ها) نيز با سرفه‌هاي بسيار خشن و عفونت‌هاي ويروسي در مجاري هوايي كوچك‌تر ريه‌ها، با تنگي نفس يا سرفه‌هاي شديد خود را نشان مي‌دهد.


مقابله با درمان آنتي‌بيوتيكي
دكتر نادري با اشتباه خواندن تجويز خود سرانه آنتي‌بيوتيك توسط والدين به محض مشاهده تب، سرفه و گلودرد در فرزندانشان مي‌گويد: در صورت احتمال وجود يك عفونت باكتريايي در گلو، ممكن است پزشك، آنتي‌بيوتيك تجويز كند، اما براي عفونت‌هاي ويروسي كه عمدتا در پاييز شايع هستند، درمان آنتي‌بيوتيكي تجويز نمي‌شود، چراكه مصرف نابجاي آنتي‌بيوتيك‌ها در چنين شرايطي منجر به مقاوم شدن بدن نسبت به ميكروب‌ها و رشد ميكروب‌هاي قوي‌تري مي‌شود كه مي‌توانند در بدن بيماري‌هاي شديدتري را ايجاد كنند. البته دوره بيماري‌هاي ويروسي از يك تا 10 روز مي‌تواند طول بكشد.

وي مي‌افزايد: بر اين اساس به والدين توصيه مي‌كنيم كه به محض مشاهده نشانه‌هاي گلودرد در فرزندشان، بخصوص مشكل در بلع غذا و از دست دادن اشتها كه احتمالا با تب نيز همراه است، به پزشك مراجعه كنند، اما پيش از آن از بخور سرد يا گرم و مصرف مايعات گرم و آبميوه‌هاي طبيعي براي فرزندشان غافل نشوند. اين متخصص كودكان تصريح مي‌كند: تنها پزشك متخصص مي‌تواند براساس شرايط باليني عفونت‌هاي باكتريايي را از ويروسي تشخيص و براساس آن دارو تجويز كند.


بچه‌هايي كه ‌‌بيشتر‌ در‌‌ معرض‌ خطرند
دكتر نادري با تاكيد بر اين‌كه سرماخوردگي‌هاي ميكروبي، ويروسي و نيز آلرژي‌ها در نقطه شروع، علائم مشابهي دارند، مي‌گويد: بي‌شك درمان هر دسته از اين بيماري‌ها با ديگري متفاوت است، اما نكته مهم اينجاست كه عفونت‌هاي ويروسي در بچه‌هايي كه زمينه‌هاي آلرژيك دارند، شايع‌تر و شديدتر است.

همچنين احتمال بيشتري دارد كه بيماري اين دسته از كودكان به سمت باكتريايي شدن سوق پيدا كند. به بيان ديگر والدين كودكاني كه زمينه‌هاي آلرژيك يا بيماري مزمن ريوي دارند، بايد با مشاهده علائمي چون گلودرد و تب، هر چه سريع‌تر به پزشك مراجعه كنند.


به كودك خود كمك كنيد
به گفته دكتر نادري، مفيدترين توصيه‌هايي كه مي‌توان به والدين هنگام بروز نشانه‌هايي چون گلودرد و تب در فرزندانشان كرد، اين است كه از شربت استامينوفن و پاشويه استفاده كنند و كودك را در يك اتاق با گرماي مناسب نگه دارند و از دادن مايعات فراوان و نيز غذاهاي مايع كه فرو دادن آن براي كودك راحت است، غافل نشوند.

وي مي‌افزايد: براساس آخرين تحقيقات، غرغره آب نمك، احتمال عفونت از حلق به گوش مياني را بيشتر مي‌كند بنابراين توصيه مي‌شود كه كودك را وادار به غرغره نكنيد. يك نكته ضروري ديگر آن كه در صورت وجود گلودرد و بد حالي عمومي تا زمان مراجعه به پزشك و شروع درمان، از فرستادن كودك به مهد كودك يا مدرسه خودداري كنيد

نکاتی برای تسکین گلودرد


اگر چند روزی است گلویتان درد می‌كند و هنوز راه چاره‌ای برای آن پیدا نكرده‌اید می‌توانید از روش‌های درمان خانگی استفاده كنید. البته این روش‌ها از نظر متخصصین بهداشت و درمان هم تایید شده است.

1) مصرف مایعات را دو برابر معمول كنید. مایعات باعث رقیق ‌شدن خلط و تسریع خروج آن می‌شود.

2) از عسل و لیمو ترش استفاده كنید. یك قاشق عسل و آب یك عدد لیمو ترش را در یك لیوان آب داغ حل كنید و بگذارید در دمای اتاق سرد شود و سپس آن‌را جرعه جرعه بنوشید. عسل درد گلو را تسكین داده و لیمو به كاهش خلط كمك می‌كند.

3) آب نمك ولرم غرغره كنید. نصف قاشق چای‌خوری نمك را در یك لیوان آب ولرم حل کرده، آن را غرغره كنید وسپس آب دهانتان را تف كنید. این كار هم باعث تسكین گلودرد و هم خروج آسان‌تر ترشحات می‌شود. دقت کنید که محلول زیاد شور نشود چون تأثیر آن از بین می‌رود.

4) آب‌نبات بمكید. این كار به خودی خود آرام بخش نیست، اما با تحریك بزاق موجب شست و شو و تمیز‌شدن حلق می‌شود.

5) هوای منزل را مرطوب نگه‌ دارید. این كار از خشك‌شدن غشای مخاط راه تنفسی جلوگیری كرده و سوزش آن را كم می‌كند تا بتوانید راحت‌تر بخوابید. آب دستگاه بخور را هر روز عوض كنید و حداقل هر 3 روز یك بار آن را بشویید تا از تجمع قارچ‌ها و باكتری‌های مضر در آن جلوگیری شود.

6) سیگار نكشید. دود سیگار گلو را تحریك می‌كند. حداقل وقتی شما یا كودكتان بیمار هستید، سیگار نكشید و از تمام گازهایی كه بر اثر پاك كننده‌های خانگی (مثل سفیدكننده یا جرم‌گیر) یا بوی رنگ متصاعد می‌شود، دوری كنید.

7) اگر گلودرد موجب تغییر صدای شما شده، به این معنی است كه تارهای صوتی شما بر اثر التهاب آسیب دیده‌اند؛ بنابراین صحبت‌كردن برای شما خوب نیست و ممكن است باعث لارنژیت و قطع صدای شما شود






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پی سی سیتی]
[مشاهده در: www.p30city.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 356]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن