تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797960551




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درباره وقايع هفته هاى نخست از فصل جديد بوندس ليگا يك تيم كوچك درصدر فوتبال آلمان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: درباره وقايع هفته هاى نخست از فصل جديد بوندس ليگا يك تيم كوچك درصدر فوتبال آلمان
[وصال روحانى‎/ منبع: Ticker ]
در دو هفته اول از فصل جديد ليگ فوتبال آلمان وقايع جالبى روى داده، اما مهمترين آنها صدرنشين شدن تيم گمنام هافن هايم است. اين تيم تنها باشگاه در ميان ۱۸ تيم اين ليگ است كه نه تنها هر دو بازى اش را برده، بلكه يك گل هم نخورده است و اگر همه انتظار داشتند اين صفت ها و دستاوردها از آن يك باشگاه بزرگ باشد، اين هافن هايم كوچك است كه اين كار را صورت داده است. وداد ايبى سويچ مهاجم صربستانى تبار هافن هايم نيز تا اينجاى كار مثل تيمش نمره قبولى گرفته زيرا با ۳ گل زده در دو بازى صدرنشين مشترك جدول گلزنان فصل است، تيم هافن هايم از روستايى كوچك مى آيد، اما حامى مالى آن يك ميلياردر نرم افزارهاى كامپيوترى به نام ديتمار هاپ است. سران هافن هايم از توفيق جالب شان در دو هفته اول بوندس ليگا واقعاً لذت برده اند و بيشتر به اين خاطر كه مى دانند تكرار و استمرار اين وضعيت براى تيمى همانند آنها غيرممكن است وامروز و فرداست كه از صدر جدول بوندس ليگا به زير كشيده شوند. همين حالا نيز مى توان استدلال كرد كه ارتقاى هافن هايم به صدر جدول ابتدا محصول رويارويى اين تيم با رقبايى معمولى مثل انرگى كوتبوس و بوروسيا مونشن گلادباخ بوده است، اما هر چه باشد، اين نتيجه اى است كه بزرگان و حتى بايرن مونيخ پرمهره در اين فصل حسرت آن را داشته اند و ندرخشيدن سايرين را نمى توان و نبايد وسيله اى براى عدم ستايش حاصل كار تيم اين فصل رالف رانگ نيك و شاگردان مربى مستعد سابق شالكه قرار داد.
برخلاف هيتسفلد
مطمئناً يورگن كلينزمن مربى جديد بايرن مونيخ بسيار دوست مى داشته كه حاصل كار او نيز در دو هفته نخست فصل مانند محصول هافن هايم مى شد اما همه آنچه كاپيتان و سرمربى سابق تيم ملى آلمان نصيب باشگاه باواريايى در ابتداى فصل كرده، دو نتيجه مساوى بوده است. در مورد آثار مصدوميت و غيبت ريبه رى، دى ميكليس و تونى در تركيب بايرن طى هفته هاى اخير مانور زيادى داده شده، اما اين تيم آنقدر بازيكن خوب و قوى و نامدار دارد كه نبايد به خاطر غيبت ولو دو سه مهره نامدارش از عهده حريفان داخلى برنيايد و چنين چيزى در اردوى بايرن ظرف دوهفته نخست اين پيكارها به چشم خورده است. اوتمار هيتسفلد مربى معروف و پيشين تيم مونيخى به سبب برقرارى ارتباط و هماهنگى سريع بين نفرات قبلى و جديد بايرن در فصل گذشته و فتح هر ۳ جام داخلى آلمان توسط آنان مورد ستايش قرار گرفت اما كلينزمن كه به جانشينى او در اليانزاره نا سكاندار شده، آشكارا سرعت او در انجام اين كار را نداشته است. شايد اكتفا به يك امتياز در ديدار خانگى با هامبورگ و كسب همين تعداد پوئن در زمين بوروسيا دورتموند يك فاجعه نباشد، اما كمتر از چيزهايى است كه از بايرنى ها انتظار مى رفته است و اين همه بازيكن خوب و معروف و امكانات در مونيخ چيزى بسيار بيش از اين را مى طلبد.
اخراج شدن مارك فان بومل هافبك هلندى و كاپيتان جديد بايرن طى مسابقه با دورتموند شرايط آن بازى را تغيير و نتيجه نهايى را رقم زد و بهترين بهانه را به دست مخالفان واگذارى عنوان كاپيتانى باشگاه به وى داد تا بگويند انديشه شان در اين خصوص و عدم صلاحيت فان بومل براى اين مهم، درست بوده است. بايرنى ها شايد بگويند كارت زرد دوم اختصاص يافته به فان بومل در اين ديدار قدرى تند و بى رحمانه بوده، اما او مى توانست در زمان خطايش روى سباستين كل مدافع و هافبك دورتموند به طور مستقيم كارت قرمز بگيرد و يك اخطار ساده به وى به خاطر آن تكل، لطف داور به او بوده است وگرنه در همان لحظه اخراج مى شد و ديگر نيازى به بحث روى كارت دوم او وجود نمى داشت.
بازگشت پيزارو
ذات بازى فان بومل همين است و او عادت دارد كه به همين شكل روى پاى حريفان يورش ببرد و توليد خطر براى آنان كند و اين تصور كه اگر كاپيتان بايرن شود (كه شده است) اين خصلت راكنار مى گذارد، ساده انگارى است. فان بومل كه بازيكن سابق بارسلونا است،لااقل اين دلخوشى را دارد كه اولين بازيكن اخراجى اين فصل نيست و اين افتخار(!) نصيب دانى يل زى بيگ از انرگى كوتبوس شده است كه در ديدار كسالت بار با هانوفر تكل ترسناكى روى پاى يكى از حريفان رفت و به اين خاطر بلافاصله عذرش را خواستند. يكى از جالب ترين مسابقات هفته دوم بوندس ليگا كه شنبه شب گذشته صورت پذيرفت، بين وردربرمن و شالكه بود كه به تساوى ۱-1 منجر شد. هر دو تيم مثل تمام سالهاى اخير ادعاى قهرمانى در اين پيكارها را دارند و با اين ديدگاه كسب يك امتياز در ديدارى رودررو آنقدرها هم نتيجه بدى نيست. كلوديو پيزارو كه چند سال پيش در وردربرمن درخشيد و سپس گلزن بايرن مونيخ شد، بعد از گذراندن يك فصل كم بار در چلسى، از لندن به برمن بازگشته است. اين مهاجم معروف پرويى در برابر شالكه گلزنى نكرد، اما طورى بازى كرد كه به نظر رسيد در هفته هاى بعدى باز هم از نفرات كليدى تيم سراسر تهاجمى توماس شاف خواهد بود. اين در حالى است كه برمن تورستن فرينگز معروف را هم هنوز در مركز خط ميانى خود دارد و اين هافبك قدرتى در اين فصل هم از گلزنى براى ياران فرانك بومن بازنمانده است. شالكه از دو ديدار نخست خود چهار پوئن اندوخته است، ولى حقيقت آن است كه هفته گذشته را با تمركز بر مسابقه برگشت خود با اتلتيكو مادريد در مرحله سوم مقدماتى جام قهرمانى باشگاه هاى اروپا كه چهارشنبه شب گذشته در مادريد انجام شد، گذراند و به رغم برد ۰-1 در بازى رفت احساس امنيت براى ديدار دوم نداشت و به تبع آن بديهى بود كه بوندس ليگا را موقتاً از مركز توجه خود دور نگه دارد، فرد روتن مربى امسال شالكه نيز خوب مى داند كه بهاى عدم حضور در مرحله گروهى اين جام چقدر سنگين است. در هامبورگ كه حالا مارتين يول مربى هلندى سابق تاتنهام سكاندار است، شروعى موفقيت آميز در اين فصل به تصوير كشيده شد، اما بازى با كارلسروهه پردردسرتر بود و فقط يك گل در آخرين دقيقه توسط يوريس ماتيسن بود كه حساب كار را براى هامبورگ به تساوى كشاند. يول در ابتداى وقت اين بازى ملادن پتريچ يار جديد و خريد تازه تيمش را روى نيمكت نشاند، اما در ادامه فصل در انتظار حضور وسيع تر اين بازيكن در تركيب هامبورگ و تشكيل زوجى بين او و ايويكا اوليچ باشيد و اين واقعه اجتناب ناپذير نشان مى دهد.
يك هشدار
برونو لاباديا مربى جديد باير لوركوزن پس از رساندن تيمش به برترى ۰-2 در زمين اشتوتگارت و كسب اولين امتيازات فصل بدون شك بهتر و راحت تر از گذشته نفس مى كشد. به پاتريك هلمز بازيكن جديد لوركوزن هم چشم بدوزيد. او كه ازكلن خريدارى شده است، كم مانده بود كه به تيم اعزامى آلمان به پيكارهاى امسال جام ملت هاى اروپا راه يابد و با شروع فصل جديد فروغش را از سر گرفته و به نظر مى رسد كه از گلزنان برتر و شاخص اين فصل باشد. فليكس ماگات مربى نامدار و بى رحم وولفس بورگ در فاصله بين دو نيمه هر دو بازى تيمش در اين فصل كيستين زاكاردو مدافع كنارى وولفس بورگ را از زمين بيرون كشيده تا به وى و ساير نفرات تيمش هشدار بدهد كه شوخى ندارد و هر كس ضعيف بازى كند، از صحنه خارج و به صف ذخيره ها ارجاع خواهد شد.كلن همچنان در جست وجوى اولين پيروزى خود در اين فصل است و حتى عوض كردن نماد و سمبل باشگاه و انتخاب يك مظهر جديد نيز مشكل اين تيم را حل نكرده است. بوروسيا مونشن گلادباخ تيم نامدار و بسيار موفق دهه۱۹۷۰ فوتبال آلمان اينك در نقطه مقابل هافن هايم قرار دارد، زيرا هر دو بازى اش را باخته و تنها تيم بدون امتياز ليگ در دو هفته نخست مسابقات بوده است، بدتر آنكه حريف بعدى تيم يوس لوهوكاى، وردربرمن خواهد بود و به اين ترتيب بى امتياز ماندن تيم اسبق برتى فوگتس شايد استمرار يابد.
با اين همه ما هنوز فقط در هفته هاى آغازين ليگ به سر مى بريم و براى قضاوت بسيار زود است.
 شنبه 9 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 260]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن