تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796690164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كتاب تازه كارها، موسيقي كهنه كارها


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: كتاب تازه كارها، موسيقي كهنه كارها


سرمايه: يكي، دو ماهي است كه فضاي فرهنگي كشور متاثر از ميزان سرانه مطالعه است كه اندك اندك دارد تبديل به چالشي بزرگ ميان مسوولان فرهنگي مي شود اما خارج از اين بحث ها كافي است نگاهي به تيراژ كتاب ها داشته باشيم. چند روز قبل خبري از چاپ سوم كتاب

يكي بود يكي نبود « محمدعلي جمالزاده » در تيراژ 400 هزار نسخه خبر مي داد در حالي كه اين اثر در ايران به قول علي دهباشي ناشر كتاب هاي جمالزاده با احتساب چاپ هاي مجاز و غيرمجاز مجموعاً 50 هزار نسخه تيراژ داشته است. با وجود تيراژ پايين كتاب ها اما هستند آثاري كه مورد اقبال مردم قرار مي گيرند و گاه به چندمين چاپ مي رسند.در حوزه رمان هاي ايراني «بي وتن» نوشته رضا اميرخاني و «كافه پيانو» نوشته فرهاد جعفري مدت هاست يكه تاز فروش بوده اند. البته چاپ دوم كتاب «همبستگي» نوشته پرينوش صنيعي نيز احتمالاً تغييرات گسترده اي را در بازار نشر ايجاد مي كند. « سهم من» اولين رمان اين نويسنده يكي از پرفروش ترين كتاب هاي پس از انقلاب بوده است كه مشابه آن را مي توان در كتاب «شب سراب» جست وجو كرد. اين بار زندگي دو قلوهاي به هم چسبيده لاله و لادن را دستمايه رمان همبستگي قرار داده است. در واقع، صنيعي وقايع اين كتاب را از اسناد و مدارك به جا مانده از لاله و لادن تنظيم كرده و به آن شكلي داستاني داده است.
علاوه بر اينها « چهارفصل » نوشته « نادره پيشتاز» نيز از فروش خوبي برخوردار شده است.
اما « رازي در كوچه ها » كتاب جديد «فريبا وفي » نيز فروش فوق العاده اي دارد. در دو دهه اخير « فريبا وفي» با انتشار چهار رمان و دو مجموعه داستان به يكي از موفق ترين داستان نويسان زن ايراني بدل شده است به طوري كه در سال 81 به خاطر رمان كوتاه «پرنده من» چهار جايزه ادبي گلشيري، مهرگان، يلدا و اصفهان را در رقابت با «عشق و بانوي ناتمام» اميرحسن چهلتن و «من ببر نيستم پيچيده به بالاي خود تاكم» محمدرضا صفدري دريافت كرد.
اما در ميان رمان هاي خارجي هم داستان هاي خالد حسيني با ترجمه مهدي غبرايي در صدر پرفروش ترين ها هستند. در ميان رمان هاي جديد، اين روزها داستان بلند «معركه»نوشته لويي فردينان سلين با ترجمه سميه نوروزي يكي از پرفروش ترين ها محسوب مي شود. خواننده فارسي زبان كه پيش از اين سلين را با ترجمه هاي مهدي سحابي و زنده ياد فرهاد غبرايي مي شناخت، در اين ترجمه جديد با داستاني در حال و هواي جنگ روبه رو مي شود. دسته دلقك ها با ترجمه مهدي سحابي، «پيكاسو» به قلم گرترود اشتاين با ترجمه فروزان گنجي زاده و «دنياي سوفي» اثر نويسنده محبوب دانماركي ياستين گوردر هم اين روزها با ترجمه مهرداد بازياري خاطره اثر پرفروش رازفال ورق را زنده كرده است. آخرين عشق كافكا اثر كاتي ديامانت در يكي، دو هفته اخير همچنان در ليست پرفروش ترين ها باقي مانده است.
مجموعه داستان «بادبادك»نوشته سامرست موام با ترجمه شهرزاد بيات موحد و از سوي نشر فرزان روز همچنان از كتاب هاي پرفروش است. «آخرين عشق كافكا»داستاني از دورا ديامانت كه با ترجمه سهيل سمي روانه بازار كتاب شده است، يكي ديگر از كتاب هاي موفق و پرفروش اين برهه است. دورا ديامانت آخرين محبوب كافكا بود،آنها عاشق هم بودند وكافكا در آغوش او مرد و او بود كه آثار كافكا را سوزاند. اين كتاب در واقع نوعي كليد درك و تقرير زندگي كافكاست.
نمايشنامه هاي كوچك و جيبي نشر ني هم جزء پرفروش ترين هاي اين هفته محسوب مي شوند. خيانت نوشته هارولد پينتر با ترجمه مشترك تينوش نظم جو و نگار جواهريان يكي از نمايشنامه هاي مجموعه دنباله دار دور دنيا است،دو نمايشنامه كوچك «خيانت» اثر هارولد پينتر و «تماشاچي محكوم به اعدام» اثر «ويسني يك» نمايشنامه نويسي كه با «خرس هاي پاندا» در ايران مشهور شده است از نمايشنامه هاي پرفروش اين روزها هستند.مردي كه گورش گم شد، حافظ خياوي،
خرده جنايت هاي زناشوهري اريك امانوئل اشميت با ترجمه شهلا حائري، دم را درياب نوشته سال بلو با ترجمه بابك تبرايي، هاكردن از پيمان هوشمندزاده، هوا را از من بگير خنده ات را نه، پابلو نرودا با ترجمه احمد پوري، ميرا كريستوفر فرانك ترجمه ليلي گلستان، دوست داشتم كسي جايي منتظرم باشد از آنا گاوالدا با ترجمه الهام دارچينيان و هفته اي يكبار كه آدمو نمي كشه جي دي سالينجر ترجمه اميد نيك فرجام و ليلا نصيري ها از ديگر كتاب هاي پرفروش اين روزهاست.
اما در حوزه تئاتر نمايش «هتل پلازا » به كارگرداني «كوروش نريماني » همچنان پراستقبال ترين نمايش روي صحنه است. اين نمايش كه از 30 تير ماه در تالار 103 نفري سايه روي صحنه رفته تا به امروز ميزبان سه هزار تماشاگر بوده است. نمايش «بيداري خانه نسوان» به كارگرداني حسين كياني از جمله نمايش هاي جديدي است كه اجراي خود را از 31 مرداد در تالار 122 نفري چهارسو آغاز كرده و تا به امروز (دوم شهريور) با مجموع دو اجرا پذيراي 193 تماشاگر بوده است.
تالار 115 نفري قشقايي نيز كه از چهارشنبه 30 مردادماه نمايش «فصل خون» به كارگرداني ايوب آقاخاني بوده تاكنون با پنج اجرا 272 تماشاگر داشته است.
نمايش «هديه مرموز» به كارگرداني ياسر خاسب هم كه از سيزدهم مردادماه در كارگاه نمايش روي صحنه رفته سرانجام با مجموع 14اجرا و 604 تماشاگر روز جمعه اول شهريورماه به اجراي خود پايان داد.
بازار موسيقي اما تحت سلطه اساتيد موسيقي است. اين روزها همچنان دي وي دي تصويري محمدرضا شجريان و گروه آوا
يكه تاز است و پس از آن حسين عليزاده و شهرام ناظري هم به ترتيب با آلبوم هاي آن و آن و مولويه در رتبه هاي بعدي جدول ايستاده اند اما از ميان آثاري كه ظرف چند هفته اخير راهي بازار شده است آلبوم « همراه با باد» اثر پيمان يزدانيان،آلبوم «تالون» كمانچه نوازي سعيد كامجو و خواننده پاپم «حسن يگانه» نيز در اغلب فروشگاه هاي موسيقي طرفداران بسياري دارد، در عين حال گروه آريان نيز يكي ديگر از پاپ هاي پرفروش بازار موسيقي است.
در حوزه سينما نيز با تغيير فيلم هاي روي پرده و همچنين
فرا رسيدن ماه رمضان منتظر اتفاقات جديدي در فروش بود اگر چه تاكنون همچنان «هميشه پاي يك زن در ميان است » با فروشي معادل يك ميليارد و 400 ميليون تومان بيشترين آمار فروش را به خود اختصاص داده است
 پنجشنبه 7 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 544]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن