تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 9 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

تعمیرات مک بوک

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793351033




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مفيد‌ترين گياهان فصل بهار كه بايد بشناسيد


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: با فرارسيدن فصل بهار طبيعت سرشار از گل‌ها و گياهان خوش آب و رنگي مي‌شود كه نه تنها جلوه زيبا و با نشاطي به دشت‌ها و كوهپايه‌هاي كشور مي‌بخشند بلكه با اندكي توجه و دقت مي‌توانند سفره‌هاي غذا و خوراكي‌هاي ما را نيز پرنشاط، با طراوت و خوش آب و رنگ كنند
[تصویر: r_b_kh.gif]

[تصویر: l_b_kh.gif]

[تصویر: 3198_344.jpg]


با فرارسيدن فصل بهار طبيعت سرشار از گل‌ها و گياهان خوش آب و رنگي مي‌شود كه نه تنها جلوه زيبا و با نشاطي به دشت‌ها و كوهپايه‌هاي كشور مي‌بخشند بلكه با اندكي توجه و دقت مي‌توانند سفره‌هاي غذا و خوراكي‌هاي ما را نيز پرنشاط، با طراوت و خوش آب و رنگ كنند؛ سفره‌هايي كه مملو از موادغذايي طبيعي، سالم و سرشار از خواص درماني و شفابخش است. با اضافه كردن اين سبزي‌هاي شفابخش و گياهان دارويي به سبدغذايي خود و خانواده‌تان مي‌توانيد سلامت، نشاط و تندرستي عزيزان‌تان را در سالي كه پيش‌رو داريد تضمين كنيد.
فقط مار چوبه تازه بخريد

[تصویر: 3197_256.jpg]


گياه مارچوبه يكي از قديمي‌ترين گياهان دارويي است كه از سال‌هاي بسيار دور به‌عنوان يكي از گياهان دارويي نه تنها در تركيب برخي از داروهاي خوراكي و موضعي مورد استفاده بوده و است بلكه به‌عنوان يك گياه با ارزش غذايي ويژه در طبخ برخي از غذاها و مواد خوراكي از آن استفاده مي‌شود. اگر پاي صحبت مادربزرگ‌‌هاي‌تان نشسته باشيد حتما كم و بيش با خواص مفيد اين گياه دارويي آشنايي داريد، گياهي كه بيشترين خاصيت درماني را در نوع تازه و شاداب آن مي‌توان يافت. براي نگهداري اين گياه بهتر است پس از خريداري مارچوبه تازه و با نشاط آن را درون يك پارچه تميز و مرطوب قرار دهيد و در طبقه پاييني يخچال‌تان از آن نگهداري كنيد. گرما و خشكي از جمله عواملي است كه موجب از بين رفتن خواص اين محصول طبيعي و پرخاصيت مي‌شود.

افزايش گلبول‌هاي قرمز با مارچوبه
يكي از مهم‌ترين خواص مصرف مارچوبه به‌عنوان گياه دارويي در سبد غذايي خانواده به‌ويژه سبد غذايي دختران نوجوان و جوان، خاصيت خونسازي و افزايش ميزان گلبول‌هاي قرمز خون توسط اين گياه است. مارچوبه به ‌دليل داشتن ميزان قابل ملاحظه‌اي كلروفيل از جمله گياهان و مواد‌غذايي طبيعي محسوب مي‌شود كه به خونسازي بدن كمك مي‌كند.
اين گياه علاوه بر اين به تقويت قلب پرداخته و مصرف مدام آن به تقويت بينايي كمك مي‌كند. به اعتقاد درمانگران و متخصصان طب سنتي اين گياه تاثير زيادي در تنظيم عملكرد دستگاه گوارش، درمان يبوست و همين طور تقويت مثانه دارد.

چگونه از مارچوبه استفاده كنيم؟
گياه مارچوبه عموما به‌صورت خوراكي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين گياه يا به‌صورت پخته شده در مواد‌غذايي و انواع سالادها مورد استفاده دارد يا به‌صورت چاي يا دم نوش به بيماران يا افراد سالمي كه قصد پيشگيري از ابتلا به بيماري‌ها را دارند تجويز و توصيه مي‌شود. يكي از بهترين شيوه‌هاي مصرف اين گياه دارويي، استفاده از آن براي تهيه سالاد يا سوپ است. در اين حالت توصيه شده مارچوبه را با آب بپزيد و آن را به سوپ يا سالاد فصل خود اضافه كنيد اما بايد توجه داشت مصرف اين گياه دارويي به تمامي افراد توصيه نمي‌شود چرا كه در برخي منابع افراد مبتلا به ورم مجاري ادراري، افراد مبتلا به سنگ كليه، افراد مبتلا به رماتيسم و همين‌طور افراد عصبي مزاج از مصرف اين گياه منع شده‌اند.

تسكين دردهاي آرتروزي با دم اسب
گياه دم اسب يكي از پرفايده‌ترين گياهان فصل بهار است كه در بسياري از كشورهاي آسيايي و اروپايي رشد مي‌كند. اين گياه درست در ماه‌هاي آغازين فصل بهار به‌صورت خودرو كشورمان مي‌رويد. اين گياه از سوي درمانگران طب سنتي به 2 صورت خوراكي و موضعي براي درمان بيماري‌هاي مختلف مورد استفاده قرار مي‌گيرد. يكي از بهترين خواص درماني اين گياه براي افراد مبتلا به آرتروز و بيماري‌هاي مفصلي-استخواني و افرادي است كه از ورم و التهاب مفصلي رنج مي‌برند. ماساژ جوشانده گياه دم اسب كمك زيادي به تسكين دردهاي اين افراد مي‌كند. اين گياه را مي‌توانيد به‌صورت دم كرده و جوشانده بنوشيد يا گرده آن را روي غذا يا سالاد خود بپاشيد. توجه داشته باشيد استفاده بيش از اندازه از اين گياه دارويي ممكن است موجب بروز اسهال شود بنابراين در مصرف آن دقت كنيد و با مشاوره متخصص گياهان دارويي از اين گياه استفاده كنيد.

اگر تبخال مي‌زنيد...
بسياري از درمانگران طب سنتي معتقدند استفاده از كمپرس جوشانده زوفا روي تبخال به همراه نوشيدن چاي يا دم نوش آن تاثير زيادي در تسكين درد و درمان تبخال خواهد داشت. آنها معتقدند افرادي كه بدن آنها استعداد زيادي براي ابتلا به تبخال دارد بهتر است در هفته يكي، دو‌بار از چاي يا دم‌نوش برگ زوفا ميل كنند. علاوه بر اين در بسياري از فروشگاه‌هاي گياهان دارويي و محصولات دارويي با منشأ گياهي تنتورهايي توليد مي‌شود كه مصرف 5 تا 10 قطره از آن در كنار يك استكان آب به درمان تبخال كمك مي‌كند.

روش تهيه جوشانده برگ زوفا
براي تهيه چاي و جوشانده برگ زوفا 2 روش وجود دارد؛ گاهي بسياري از مردم طرز تهيه چاي و جوشانده گياهان دارويي را شبيه هم فرض مي‌كنند و به يك شكل جوشانده و چاي گياهي تهيه مي‌كنند. براي تهيه دم كرده و چاي برگ زوفا بهتر است 50 گرم از برگ و شاخه‌هاي گلدار زوفا را در يك ليتر آب جوش بريزيد و آن را به‌مدت 15 دقيقه دم كنيد. سپس دم نوش را 2 تا 3 بار در روز ميل كنيد اما براي تهيه جوشانده بهتر است 50 گرم برگ و شاخه‌هاي گلدار زوفا را در يك ليتر آب جوش ريخته و اجازه دهيد به‌مدت 30 دقيقه بجوشد. از اين جوشانده بيشتر براي كمپرس‌هاي موضعي استفاده مي‌شود. كمپرس اين جوشانده در تسكين دردهاي شكستگي و جابه‌جايي مفاصل مورد استفاده است.


[تصویر: 3199_463.jpg]


يكي از خواص گياه زوفادر تقويت عملكرد گوارش به‌ويژه معده است. نوشيدن دم نوش اين گياه در طول هفته كمك مي‌كند تا ناراحتي‌هاي معده نظير نفخ شكم برطرف شده و معده عملكرد بهتري را در بدن از خود نشان دهد
تقويت معده و درمان نفخ با زوفا
در طب سنتي خواص مختلفي براي مصرف برگ‌هاي تازه گياه زوفا، چاي و جوشانده آن ذكر شده است. يكي از مفيد‌ترين اين خواص تاثير آن در تقويت عملكرد گوارش به‌ويژه معده است. نوشيدن دم نوش اين گياه در طول هفته كمك مي‌كند تا ناراحتي‌هاي معده نظير نفخ شكم برطرف شده و معده عملكرد بهتري را در بدن از خود نشان دهد. علاوه بر اين مصرف چاي اين گياه به تسكين اختلال‌هاي تنفسي، تسكين درد سينه در سرماخوردگي‌ها و به‌عنوان يك خلط آور مناسب و طبيعي به بيماران توصيه مي‌شود. توصيه شده خانم‌هاي باردار از مصرف اين گياه به‌شدت پرهيز كنند.

رفع بدبويي دهان با سوپ گشنيز

[تصویر: 3200_432.jpg]


بسياري ازدرمانگران طب سنتي مصرف سوپ تهيه شده از برگ‌هاي تازه گشنيز را براي رفع بدبويي دهان به بيماران‌شان توصيه مي‌كنند. براي تهيه اين سوپ لازم است به جاي استفاده از مخلوطي از خرد شده سبزيجات مختلف و بهاره، تنها از برگ سبز و تازه گشنيز استفاده كنيد و اين سوپ را به‌عنوان غذا يا پيش غذا يك وعده در روز و در هفته 3 تا 4 بار ميل كنيد. علاوه بر اين استفاده از تخم گياه گشنيز در تسكين درد دندان نيز بسيار پرفايده است. براي اين منظور كافي است تا مقدار اندكي از تخم گشنيز را بجويد و به اين ترتيب به تسكين و آرامش درد دندان‌تان به‌صورت موقت كمك كنيد.

پيشگيري از ترش كردن معده با گشنيز

[تصویر: 3201_273.jpg]


گشنيز از جمله سبزي‌هاي فصل بهار است كه بسياري از مردم از آن در سبد غذايي خانواده استفاده مي‌كنند. بسياري از خانم‌ها آن را در ميان سبزي پلو يا سبزي انواع خورش‌ها قرار مي‌دهند و به كمك آن غذاهاي خوش آب و رنگي براي خانواده خود تهيه مي‌كنند اما شايد كمتر كسي به خواص درماني و شفابخش كم نظير اين سبزي خوش آب و رنگ دقت كرده باشد. به اعتقاد درمانگران طب سنتي گنجاندن گشنيز در سبدغذايي روزانه براي افرادي كه پس از خوردن غذا دچار ترش كردن معده مي‌شوند، بسيار مفيد است. تنها كافي است ميزان گشنيز موجود در سبزي خوردن را كمي بيشتر كرده و همراه با وعده‌هاي غذايي خود از اين سبزي نيز ميل كنيد.

منبع : مجله سیب سبز







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 689]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن