تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 10 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793499038




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توصیه های لازم برای رنگ كردن موها و انواع رنگ موها و دکلره ک : بهداشت پوست و مو


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: موی انسان از دو بخش غلاف و ریشه تشكیل شده است . رشد مو از قسمت ریشه كه در زیر سطح پوست قرار دارد انجام می شود . موی سر به طور طبیعی در هر ماه حدود یك سانتی متر رشد می كند . مو دارای دو نوع رنگدانه است كه یك نوع آن شامل رنگ های قهوه ای تا سیاه و نوع دیگر در برگیرنده رنگ های طلایی ، زرد ، حنایی و قرمز است . نبود رنگدانه باعث سفیدی موها می شود .
 

ساختمان موی سر

موی انسان از دو بخش غلاف و ریشه تشكیل شده است . رشد مو از قسمت ریشه كه در زیر سطح پوست قرار دارد انجام می شود . موی سر به طور طبیعی در هر ماه حدود یك سانتی متر رشد می كند . مو دارای دو نوع رنگدانه است كه یك نوع آن شامل رنگ های قهوه ای تا سیاه و نوع دیگر در برگیرنده رنگ های طلایی ، زرد ، حنایی و قرمز است . نبود رنگدانه باعث سفیدی موها می شود .
 

ساختمان مو

هر رشته مویی كه مشاهده می كنید خود از ۳ لایه تشكیل شده است :
 
۱.قشر خارجی (كوتیكول) : این لایه پولك مانند بوده و همانند فلس ماهی در حالت عادی بر روی هم خوابیده اند اما در صورت تماس با مواد شیمیایی تحریك شده و باز می گردند و معمولاً ۴ روز طول می كشد تا به حالت اول خود باز گردند . قشر خارجی وظیفه حفاظت از مو در مقابل نور ، هوا و شستشو را به عهده دارد .
 
۲.لایه میانی (كورتكس) : كراتین و رنگدانه های مو در این لایه قرار دارند . ضخامت ، قابلیت ارتجاعی و استحكام مو به آن بستگی دارد . رنگدانه های مو به صورت دانه های ریز ملانین بوده كه در كیسه های ریزی موسوم به آلوئول قرار گرفته اند . كراتین پروتئینی است كه در پوست و ناخن ها نیز یافت می شود و قسمت عمده مو از آن تشكیل شده است .
 
۳.قسمت مركزی (مدولا) : این قسمت تو خالی و یا پر است . موهای زبر قطورتر بوده و لایه های كوتیكول بیشتری دارند و گاهی هم لایه ها خود می توانند ضخیم تر باشند . این نوع مو گاهی اوقات در برابر رنگ موها و دكلره كننده ها مقاومت می كنند .
 

توصیه های لازم برای رنگ كردن موها

 
۱.دكره زمانی انجام می شود كه بخواهیم رنگ مو را روشن تر كرده و یا از رنگ مویی كه بیش از ۳ درجه از رنگ طبیعی مو روشن تر باشد استفاده كنیم و همواره پیش از دكلره كردن مو آزمون حساسیت موسوم به پچ تست باید انجام شود زیرا در صورت حساسیت آسیب جدی به پوست خواهد زد . همچنین زنان باردار و افرادی كه از قرص های اعصاب استفاده می كنند نباید عمل دكلره را انجام دهند .
 
۲.اگر آمونیاك به كار رفته بیش از حد باشد ، پیوندهای سولفور مو بیش از حد جدا شده و در نتیجه مو سفت و شكننده می شود و قطر و وزنش را از دست می دهد .
 
۳.اگر چنانچه قصد دارید از رنگ های گیاهی استفاده كنید باید مدتی صبر كنید تا اثر رنگ های شیمیایی از بین برود و بعد از نوع گیاهی استفاده كنید .
 
۴.رنگ مو را روی پوست سر نمالید و اگر به طور اتفاقی رنگ مو روی پوستتان پخش شد ، برای تمیز كردن آن از پودر بچه استفاده كنید .
 
۵.همیشه قبل از گذاشتن رنگ ، موهایتان را خشك كنید ، زیرا رنگ موی مرطوب ، رقیق شده و در نتیجه رنگ مطلوب به دست نخواهد آمد .
 
۶.از رنگ كردن مو با درجات مختلف و رنگ های گوناگون بپرهیزید .
 
۷.نوك موها به علت داشتن منفذ و خلل های بسیار زیاد معمولاً خوب رنگ نمی گیرد ، برای رفع این مشكل ، بهتر است همان رنگ مورد نظرتان و یا یك درجه تیره تر را انتخاب كرده و بدون اكسیدان آن را روی موها بگذارید و بعد موها را خشك كنید . سپس رنگ ها را طبق معمول روی مو بگذارید تا رنگ تثبیت شود .
 
۸.در تابستان به علت تأثیرات مخرب نورخورشید و گرما ، رنگ موها ثابت نمی ماند ، بنابراین بهتر است كه برای درست كردن خلل و فرج مو و نرم كردن آن از نرم كننده استفاده كنید .
 
۹.موی بلوند در اثر مواد شیمیایی موجود در استخر شنا سبز می شود . برای رفع این مشكل از رنگ های گرم مانند قرمز یا طلایی استفاده كنید البته شامپوهای براق كننده و شفاف كننده نیز ممكن است در رفع این مشكل مؤثر باشند .
 
۱۰.وقتی كه یك رنگ با پایه های آبی به موی زرد یا طلایی زده شود ، رنگ حاصل سبز می شود . با جانشین كردن یك رنگ با پایه بنفش ، رنگ طبیعی تری به دست خواهد آمد .
 
۱۱.وقتی كه بلوند ، قرمز روشن كم رنگ شده و به نارنجی تبدیل می شود ، مقداری رنگ طلایی ، قرمز برای های لایت كردن اضافه كنید .
 
۱۲.وقتی كه خطوط صورتی در موهای سفیدی كه قرمز شده پدیدار شد ، برای پوشاندن آن به مقداری رنگ قهوه ای طبیعی به همان درجه و تون و یا تیره تر نیاز دارید .
 
۱۳.اگر مو بعد از استفاده از یك پاك كننده رنگ مو ، قرمز شد ، برای خنثی كردن تون گرم ناخواسته ای كه ایجاد شده ، می توانید یك رنگ با تون یا زمینه خاكستری و یا بنفش اضافه كنید .
 
۱۴.در مورد پوست های روشن ، های لایت آبی قرمز و برای پوست های صورتی و سرخ ، رنگ كرم گلی ، زیتونی تیره و قهوه ای تیره با سایه آبنوسی جلوه خاصی ایجاد خواهد كرد . بهترین رنگ ها برای كسانی كه پوست گندمگون و برنزه دارند ، رنگ های شیری ، گل بهی ، مسی ، كرم نخودی ، قهوه ای ، زرد سوخته ، فندقی ، عسلی ، سبز كاهوئی و زرد است .
 
۱۵.برای چشم های آبی روشن ، آبی خاكستری و آبی تیره ، سبز تیره ، قهوه ای و مشكی ، بهترین رنگ مو ارغوانی با های لایت شرابی ، پلاتینی ، خاكستری ، قهوه ای ، قهوه ای تیره ، مشكی و شیری است .
 
۱۶.برای چشم های كهربایی هم رنگ موهای طلایی با های لایت قرمز ، قهوه ای طلایی ، قهوه ای عسلی ، فندوقی ، مسی و قهوه ای سوخته مناسب است .
 
۱۷.اگر موهای شما خیلی زبر و مقاوم در برابر رنگ است شاید لازم باشد كه قبل از رنگ كردن آنها را نرم كنید چون با نرم كردن ، لایه های كوتیكول رنگ را بهتر جذب می كنند .
 
۱۸.در موهایی كه ۸۰ تا ۱۰۰ درصد سفید شده اند ، ابتدا اكسیدان با ۲۰VOL یا ۳۰ را مستقیماً روی موی سفید بگذارید و پس از ۷ ـ ۵ دقیقه بشوئید . بهتر است از جایی كه سفید ترین موها را دارد شروع كنید و پس از شستن ، با حوله خوب خشك كنید ، سپس از رنگی كه یك درجه تیره تر از رنگ مورد نظرتان است استفاده كنید . برای بالا بردن قدرت جذب موی سفید توصیه می شود كه مدت زمان گذاشتن رنگ را به حدود ۴۵ دقیقه برسانید .
 
۱۹.اگر می خواهید از رنگ های گیاهی استفاده كنید در همین سایت بخش مشاوره پزشكی ، پوست مو زیبایی چند تركیب گیاهی معرفی شده كه می توانید كمك بگیرید . با این حال این چند تركیب زیر را هم بخاطر داشته باشید .
 

روشن كننده مو

بابونه ۵۰ گرم ، آب مقطر ۳۰۰ سی سی ، كائولین ۶ قاشق . گیاه را یك شب در آب بگذارید تا دم بكشد سپس آن را صاف كرده با كائولین مخلوط كنید و روی سرتان بگذارید و هر زمان خودتان خواستید شستشو دهید .
 

رنگ موی قهوه ای

۳۰۰ سی سی جوشانده قوی غلیظ ریوامل را به این ترتیب درست كنید . ۷۰ گرم از آن ماده را در فنجان ریخته . بگذارید ۱۰ دقیقه بپزد . یك شب بگذارید تا دم بكشد ، جوشانده را صاف و با ۶ قاشق كائولین مخلوط كنید سپس تخم مرغ و سركه سیب را به آن اضافه كنید . بگذارید ۴۵ دقیقه روی سرتان باشد و حالا آبكشی كنید .
 
▪ رنگ موی شرابی : حنا ۶ قاشق ، دم كرده بابونه ۳۰۰ سی سی ، سركه یا آب لیمو ۱ قاشق ، دم كرده بابونه و سركه را با حنا مخلوط كرده به مدت ۴۵ دقیقه بگذارید روی سرتان باشد و سپس آبكشی كنید .
▪ رنگ موی شرابی پررنگ : چغندر متوسط یك عدد ، حنا ۶ قاشق ، چغندر را در مقداری آب بجوشانید با حنا مخلوط كنید ۴۵ دقیقه بگذارید روی سرتان باشد و حالا بشویید .
 







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 431]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن