تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 10 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793476441




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فقط دکوراسیون : دکوراسیون و تزئین منزل


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: بسيارى از ما مايليم دكوراسيون منزلمان را عوض كنيم يا دست كم تغييراتى در جهت زيباتر شدن فضاى منزل ايجاد كنيم. اما نياز به بودجه گزاف اغلب ما را از اين فكر منصرف مى كند. حال آنكه تغيير دكوراسيون لزوماً نياز به خريد لوازم و وسايل جديد، لوكس و گرانقيمت ندارد و در خيلى از موارد مى توان تنها با ايجاد هارمونى جديد و بسيار جذاب تر از قبل در آن آفريد. در حقيقت ايجاد زيبايى در دكوراسيون يك خانه نيازمند خريد مبلمان نفيس و لوازم دكوراسيونى لوكس نيست، بلكه كافى است با به وجود آوردن هماهنگى ميان لوازم موجود و احياناً حذف يا افزودن برخى از جزئيات و لوازم ساده اما متناسب با بقيه اجزاء، نمايى چشم نواز به اتاق بدهيم. ايجاد هماهنگى گاه با حذف بعضى از وسايل و گاه تنها با تغيير دادن رنگ لوازم حاضر امكان پذير است. مثلاً تغيير دادن رنگ ديوارها كه بزرگترين سطوح يك اتاق را تشكيل مى دهند خود به تنهايى تأثير بسزايى در نماى آن دارد.
براى تغيير دكوراسيون در اتاقى كه در تصوير ملاحظه مى فرماييد دكوراتور بيش از هر چيز، ديوارهاى اتاق را با استفاده از تكنيك پتينه و دكوپاژ دچار تغييراتى چشمگير كرده است. يك دراور در كنار پنجره قرار داده شده و از سطح روى آن براى به نمايش گذاشتن ظروف تزئينى استفاده شده است. استفاده از شاخه هاى گل زرد رنگ طبيعى و همچنين شاخه هاى بيد فرمى در گوشه و كنار اتاق نيز بر زيبايى آن افزوده است.
هنگامى كه يك پالت رنگى خاص را براى دكوراسيون اتاقى انتخاب مى كنيد، با در نظر گرفتن وسايلى كه در ساير اتاق هاى خانه و حتى در انبارى منزل داريد، ممكن است وسايلى متناسب با اين پالت رنگى بيابيد و آنها را به اتاق مورد نظر انتقال دهيد تا هم به عنوان زينت آن اتاق مورد استفاده قرار گيرند و هم خود در بسترى مناسب زيباتر جلوه كنند.پرده سبز زيتونى پنجره دوختى بسيار ساده دارد. توانايى كار با چرخ خياطى تنها مهارت لازم براى دوختن چنين پرده هايى است! سپس پرده هاى حرير رويى به سادگى گره زده شده اند كه خود به مدلى براى پرده تبديل شده است.
با استفاده از چند كوسن به رنگ هاى سبز همرنگ با پرده حرير و روكش كاناپه چمنى رابطه لازم ميان آنها ايجاد شده است. در مواردى كه مايليد در هزينه ها صرفه جويى كنيد حتى ممكن است پارچه هاى ساده سفيدى كه در منزل داريد را براى هماهنگى با دكوراسيون جديد رنگ كنيد و اين كار به راحتى با رنگ هاى پارچه امكان پذير است؛ حتى ممكن است پرده سفيد قبلى پنجره را با رنگ مورد نظر رنگ كرده و دوباره مورد استفاده قرار داد. در آخر با افزودن ظرايفى از قبيل ظروف شيشه اى سبز رنگ در اشكال و پرده هاى رنگى متفاوت به تنوع و در عين حال هماهنگى فضا افزوده شده است. با بستن شاخه هاى خشك بيد به دور پايه آباژورها و چسباندن گلبرگ هاى خشك به دور لبه كلاهك آنها، آباژورها نمايى منحصر به فرد و نيز جديد يافته اند و بدون صرف هزينه بيشتر براى خريد آباژورهاى جديد با دكوراسيون هماهنگ شده اند.
چنان كه ملاحظه مى كنيد بسيارى از تغييرات ايجاد شده در دكوراسيون اين اتاق و يا تقريباً تمام آنها توسط صاحب خانه قابل اجرا و با صرف هزينه اى محدود و در اندك زمان امكان پذير هستند. شما نيز مى توانيد با همين روش تغييراتى مشابه را در منزلتان ايجاد كنيد و از نتايج نشاط آور تغيير دكوراسيون بهره مند شويد.
----------------------------------------
برداشت از وبلاگ
www.lootoos1.blogfa.com

نكته هايي براي تزيين منزل به سبك مدرن
ترجمه از ناديا دبيري
مدرنيسم
ما به همان شيوه اي زندگي مي كنيم كه فكر مي كنيم. بعضي از ما سبك تفكر و سليقه مان را بر دكوراسيون منزل خود نيز اعمال مي كنيم. مدرنيسم سبكي است كه بيشتر به شيوه تفكر ارتباط دارد تا منزل آرايي. اما سبكي نيز به نام مدرنيسم در طراحي منزل به وجودآمده كه طراحي ساده را توصيه مي كند. هر وسيله دقيقاً بنا به كاربرد مخصوص خود در خانه قرار داده مي شود و وسايل زائد دراين سبك جايي ندارند.
� ديوارها
ديوارها را يا به همان شكل بتون باقي بگذاريد ياآن را رنگ سفيد بزنيد. همچنين تا حدامكان بايد گچكاريها را محو كرد. به همين منظور بايد رنگ گچبري ديوار را به رنگ سفيد درآوريم تا مشخص نباشند.از كاغذديواري نبايد در سبك مدرن استفاده شود، براي تنوع مي توانيد به يكي از ديوارها آينه نصب كنيد، اما براي جدا كردن دو محيط مثلاً اتاق پذيرايي ازاتاق نشيمن، مي توان با استفاده از يك ديوار شيشه اي كدر اين كار را انجام داد.
براي قرنيزها نيز بايدكاري مشابه با گچبري انجام داد، يعني آن را به رنگ سفيد ديوار درآورد.
پنجره ها
براي داخل شدن حداكثر نور به داخل خانه، پنجره ها حتي الامكان بايدساده باشند و پرده اي كه به آن نصب مي شود، از جنس كتان ابريشمي يا حتي از كركره هاي بسيار ظريف سفيدرنگ باشد. در سبك مدرن، نور نقش مهمي ايفا مي كند، به همين منظور با سفيدكردن ديوارها و پرده ها خانه روشن تر به نظر مي رسد.
كف
كف خانه حتي الامكان بايد يكپارچه و بدون درز باشد. مي توانيد يا فرش بزرگ پهن كنيد كه كف را بپوشاند يا اينكه كف را سنگ كنيد و يك قاليچه ساده روي آن پهن كنيد.
اسباب خانه
در سبك مدرن مبلها بايد از جنس چرم و چوب باشند و نبايد از مبلهاي بزرگ راحتي در خانه استفاده كرد. نوع وسايل نشيمن در سبك مدرن مشابه مبلها و صندلي هاي دفاتر كار يا اتاقهاي انتظار است.
از ميز قهوه خوري با جنس شيشه يا كروم هم مي توان دراين سبك استفاده كرد. كابينتها وكتابخانه ها نيز بايد باارتفاع كم درخانه قرار داده شوند.
همچنين شومينه كه قسمت مركزي خانه راتشكيل مي دهد، مي تواند از جنس ام.دي.اف به رنگ سفيديا از جنس چوب باشد. براي تزيين شومينه ساده مي توان از آجر يا كاشيهاي سفيد ظريف استفاده كرد.
تعداد گياهاني كه در خانه قرار داده مي شوند، نبايد از يك يا دو عدد بيشتر شود. بلكه بايداز گياهان باطراوت استفاده شود.
در اين سبك مدرن، وسايل تزئيني نيز بسيار كم در خانه به كار مي روند و مي توانند شامل نقاشيهاي مدرن يا مجموعه هاي ظريف باشند.
برگرفته از سايت روزنامه ايران

با تغيير چيدمان وهماهنگي رنگها فضاي خانه رابزرگتر جلوه دهيم
ساعتهاي حضور ما در خانه كم شده است. خصوصاً اگر شاغل باشيم و در شهرهاي بزرگ زندگي كنيم كه در اين صورت مجبوريم براي رسيدن از محل كار تا خانه ساعتها ترافيك و مسافت را تحمل كنيم. اين ساعتهاي كوتاه در خانه بودن ما را غافل كرده است از اين چهار ديواري كه اين روزها خيلي كوچك شده و براي داشتن آن بايد ازسدهاي فولاديني گذشت؛ چهار ديواري اي كه خواسته و ناخواسته براي ما حكم يك خوابگاه را پيدا كرده است، اما چگونه مي توان يك خانه را فراموش كرد. يك خانه هرچند نقلي و خيلي كوچك، وقتي خانواده اي ايراني قرار است درآن زندگي كنند، خانواده اي كه عادت كرده اند به دركنار هم نشستن و طعم چاي و لقمه پنير را با هم تجربه اي دوباره كردن! خانواده اي كه زن ايراني اش هنوز مادر گلدانهاي بسياري است و مادربزرگش اگر نوري در چشمانش مانده باشد با دستهاي پيرش دندان موشي ها را كنار دايره سفيد روميزي رديف مي كند و پدربزرگ به شاخه هاي درخت پرگيلاس فكر مي كند، آن وقت است كه اين خانه، خانه نقلي و كوچك فراتر از يك خوابگاه صرف مي شود. خانه اي كه با ابعاد كوچكي كه دارد روح بزرگ زندگي در گوشه گوشه اش به چشم مي آيد.
براي پي بردن به اهميت كار طراحان داخلي (دكوراتورها) كافي است اين گفتگوي كوتاه را در ذهنتان مرور كنيد. گفتگويي كه اصولاً در بدو ورود به اين خانه جديد بين افراد درمي گيرد:
ـ فكر كنم نزديك به 80 متر هست!
ـ نه اشتباه مي كند اگر 90 متر نباشد 87 متر هست.
ـ اينجا بيشتر از 60 متر نيست.
ـ : نه!
بله و دقيقاً اينجا 58 متر است يعني حدود 30 متر كمتر ازآن چيزي كه به ذهن شما مي رسد. البته گناه از ضعف رياضيات و حساب و كتابهاي شما نيست بلكه كار، كار دكوراتورهاي حرفه اي است كه از فضا به بهترين شكل استفاده مي كنند و باعث مي شوند در بيننده اين تصور ايجاد شود كه فضا از آنچه هست بزرگ تر به نظر بيايد.
اولين نكته اي كه البته اين روزها فاش شده مربوط به رنگهاست. رنگهايي كه بر ديوارها مي نشيند. رنگهايي كه اگر سفيد (و يا جزو خانواده اين رنگ باشد) خنثي و يا كم مايه باشد نور را منعكس مي كند و ديوارها را از لحاظ بصري به عقب مي برد. البته مي توان بر شدت عقب روي اين ديوارها با ريزه كاري هايي از رنگهاي تيره كه باعث ايجاد تضاد فضا مي شود افزود و هم فضا را بزرگتر از آنچه هست، كرد و هم اينكه خانه را از حالت يكنواختي و بي روحي بيرون آورد. فراموش نكنيد هرچقدر رنگها از درخشندگي و شفافيت بيشتري برخوردار باشند به دليل انعكاس بيشتر نور، فضا زنده تر و بزرگتر به نظر مي آيد. يكي از اين رنگها استخواني روشن است كه علاوه بر داشتن شفافيت و روشني مي تواند همخواني بسياري با رنگهاي وسايل خانه داشته باشد.
بعد از ديوارها نوبت به كفپوشها مي رسد. كفپوشهايي كه امروزه انواع مختلفي دارند از انواع سراميك گرفته تا پاركتهاي طرح چوب تا انواع و اقسام موكتها.
درباره كفپوش هم بايد بدانيد اگر از رنگهاي تيره استفاده كنيد فضا را فشرده تر و اگر از رنگهاي روشن ،مثل سفيد، استفاده كنيد فضا را بزرگتر نشان مي دهيد. بنابراين اگر يك فضاي بزرگ (مثل اتاق نشيمن) داريد كه نمي خواهيد با وسايل زياد آن را پركنيد، استفاده از كفپوشهاي تيره و رنگ چوب مناسب است و اگر مي خواهيد فضاي بزرگ داشته باشيد (تصور فضاي بزرگ منظور است) كفپوشهاي روشن استفاده كنيد اما يك مشكل در اين زمينه شما را دنبال مي كند وآن هم اينكه ديوارها و كف زمين با هم يكي مي شوند و خانه حالت يكنواخت مي گيرد. براي حل كردن اين مشكل مي توانيد از قاليچه هاي كوچك استفاده كنيد كه زير مبلها و روي زمين قرار مي گيرند.
از ديوار و كف زمين كه بگذريم مي رسيم به مبلمان و نحوه قرار گيري وسايل در خانه كه مهمترين نقش را در اين زمينه ايفا مي كنند. انتخاب رنگ مبل اختياري است اما اگر رنگهاي روشن مثل سفيد و كرم را انتخاب كنيد فضا زنده تر و بزرگتر به نظر مي آيد. مبلمان هم هر چقدر به ديوارها نزديكتر باشند و تركيب منحني داشته باشد، باعث مي شود فضا هدر نرود.
نكته مهم ديگر در انتخاب مبلها مي تواند طرح آنها باشد، دقت كنيد طرح مبلمان شما هرچقدر ساده تر باشد و طرح و رنگهاي شلوغ و مختلف نداشته باشد در ايجاد تصور فضاي بيشتر به شما كمك مي كند. اگر هم فكري مي كنيد با اين كار باعث مي شويد خانه تان خالي از هرگونه طرح و رنگ شود و مي خواهيد با انتخاب مبلمان با طرحهاي درشت و رنگي از اين موضوع جلوگيري كنيد بايد بدانيد به جاي اين كار مي توانيد از پارچه و رنگ مورد علاقه خود كوسنهاي كوچك و رنگين تهيه كنيد تا از اين راه هم به فضا رنگ ببخشيد و هم جاي زيادي را اشغال نكنيد.
هرچند امروز تهيه و خريد پرده هزينه زيادي مي برد و شما براي اينكه هزينه پرده را كم كنيد چوب پرده ها را در ارتفاع پايين تري از سطح زمين مي زنيد اما اين صرفه جويي باعث مي شود سقف كوتاه تر و فضاي خانه به نظر دلگير بيايد. اگر هم گيره مخصوص بستن پرده را با فاصله بيشتري ازكنار پنجره قرار دهيد تا هنگام كنار زدن پرده، شيشه ها نمايان شده و نور بيشتري وارد شود و شما باز هم فضا را چند سانتيمتري تخيلي مي كنيد. بهتر است كمي هم درباره نصب تابلوها تجديدنظر كنيد و به جاي اينكه سعي كنيد دقيقاً تابلو را وسط ديوارها نصب كنيد خلاف اين كار را انجام دهيد و تابلوها را كمي با فاصله از وسط ديوار نصب كنيد با اين كار ناخودآگاه توجه بيننده را از اندازه گيري ديوارها پرت مي كنيد.
در انتخاب تابلوهاي عمودي و افقي هم بهتر است نوع عمودي را به نوع افقي ترجيح دهيد چرا كه تابلو به صورت عمودي حس بلندي سقف را به بيننده القا مي كند.
درباره طرح اين تابلوها هم سعي كنيد طرحهاي شلوغ را به حداقل برسانيد و اگر هم طرح شلوغي را انتخاب كرديد برايش حاشيه اي عريض و سفيد و قابي باريك در نظر بگيريد تا اين طرح شلوغ دركادري آرام بسته شود و فضا را بيش از آنچه هست تنگ و شلوغ نكند. شايد بارها و بارها، وقتي وارد خانه اي شده ايد به اشتباه خواسته ايد وارد اين فضاهاي مجازي شويد، فضاهايي كه به وسيله نصب آينه ها در نقاط مختلف خانه ايجاد شده اند و با انعكاس تصوير و نور، فضا را بزرگتر نشان مي دهند. هرچند ما اين آينه ها را در سالنهاي پذيرايي و نزديك در ورودي ديده ايم اما اگر شما آشپزخانه اي باريك و كوچك داريد مي توانيد با استفاده از يك آينه بزرگ در انتهاي آن عمق بيشتري به فضا بدهيد.
از ديگر مكانهايي كه مي توانيد به خوبي در آن از وجود آينه استفاده كنيد پشت قفسه ويترين و كتابخانه است.
برداشتن درهاي زيادي داخل خانه و استفاده از درهاي شيشه اي هم مي تواند محيط كوچك خانه هاي ما را بزرگ كند و از طرفي امكان رفت وآمد آسان تري را براي شما ايجاد كند.
اصلاً چه اهميتي دارد كه فضاي خانه ما چه اندازه به نظر برسد؟ چه اهميتي دارد كه اتاق نشيمن ماچگونه است؟ رنگ پرده ها و ديوارها مناسب انتخاب شده يا نه؟ چرا بايد خانه هايي زيبا داشته باشيم! چرا بعضي ها حتي به دكوراسيون حمام و سرويس بهداشتي خود اهميت مي دهند؟ اگر بدانيم انرژي ما در بدو ورود به خانه مي تواند دو برابر شود و يا كلاً از بين برود اين سوالها را نمي پرسيم.
به عقيده طراحان داخلي يكي از مهم ترين عواملي كه باعث نگراني و پريشاني حال ما پس از گذراندن يك روز كاري مي شود، حضور در فضايي است كه هيچ گونه هماهنگي در نوع چيدمان و رنگ آميزي آن ديده نمي شود.
اگرچه ممكن است به نظر بي اهميت بيايد اما تناسب رنگها مي توانند در شادي و سرزندگي ما اهميت بسزايي داشته باشند. اگر دقت كنيد آدمهاي سرد و بي حال حتي محيط زندگي شبيه خودشان دارند. چيدمان خانه يك چيدمان تكراري و از پيش تعيين شده است كه ممكن است طي ساليان سال هيچ گونه تغييري نكنند، وسايل رنگ ندارند و يا همگي رنگهاي سرد و بي روحي هستند كه نشاني از گرما در آن خانه ها نمي توان يافت. اين خانه را مقايسه كنيد با خانه افرادي كه شاد و سرزنده هستند. هرچند ممكن است خانه اين گروه به قول معروف ريخت وپاش باشد اما مي توان از رنگها و نوع وسايل به روحيه افراد خانواده پي برد.
داشتن يك خانه زيبا و حتي علاقه مند بودن به داشتن يك خانه كوچك اما پرروح و گرم مي تواند نشانه سلامت روحي ما و اميد به زندگي باشد در حالي كه اگر هيچ علاقه اي به نوع محيط زندگي خود نداشته باشيم مي توانيم پي به نوعي يأس درون خودمان ببريم. يأسي كه شايد نشانگر عدم علاقه مندي ما به زندگي با افراد ديگر خانواده است!

روزنامه اطلاعات

سلام دوستان اين سايتي كه براتون آدرسشو ميذارم در تغيير دكوراسيون خيلي كمكتون ميكنه.http://www.modernlinefurniture.com/وقتي وارد شديد سمت چپ يه ستون سرمه اي ميبينيد.يه ذره كه همون ستونو بياين پايين يه شكل ميبينيد كه حركت ميكنه و خاكسترييه.و بالاش نوشتهfree room planner! روش كليك كنيد.يه صفحه باز ميشه كه يك دكمه داره به نام launch plannerروش كليك كنيديه صفحه ديگه باز ميشه رويclick here to beginكليك كنيد.بعد با استفاده از ستون سمت چپ نقشه خونتونو بكشيد و جاي مبل و ديگر وسايل رو در خونتون مشخص كنيد.وسايل خونه هم در ستون سمت چپ هست.وميتونيد جاي وسايل رو با موس عوض كنيد. دوستدار شما فاطمه

در هر خانه اي، اتاق نشيمن پر رفت و آمدترين مكان است؛ بنابر اين بايد در تعيين دكوراسيون آن توجه بيشتري به خرج داد. اتاق نشيمن بايد محيطي گرم و دوستانه و در عين حال زيبا داشته باشد. با به كاربردن اندكي ذوق و سليقه و استفاده از چند مجسمه ، گلدان و ... مي توان از هر اتاق نشيمني محيطي دلپذير و زيبا ساخت. براي تزيين اتاق نشيمن راههاي مختلفي وجود دارد كه ما در اينجا چند مورد آن را ذكر مي كنيم.

1- محل لوازم موجود در اتاق نشيمن را تغيير دهيد. مثلاً مي توانيد نقطه اي را به عنوان مركز در نظر بگيريد و مبلها را مقابل آن بچيينيد ( مثل شومينه يا تلويزيون). همچنين مي توانيد به جاي اين كه كاناپه را به ديوار بچسبانيد. آن را كمي با فاصله از ديوار قرار دهيد و پشت آن آباژوري زيبا يا گلداني گل قرار دهيد.

2- در اتاق نشيمين خود، از رنگ هاي ملايم استفاده كنيد. همان طور كه مي دانيد، رنگ ها تأثير مهمي در روحيه افراد دارند؛ پس با توجه به رنگ هاي استفاده شده، اتاق نشيمن مي تواند مكاني دلهره زا، دلپذير يا آزاردهنده باشد؛ بنابر اين با انتخاب رنگ هاي ملايم و مناسب براي ديوارها، مهمترين اصل براي تعيين دكوراسيون اتاق نشيمن را به انجام رسانده ايد. شما دوست داريد كه اتاق نشيمنتان فضايي گرم و دوستانه داشته باشد و بايد گفت يكي از رنگ هايي كه اين خصوصيات را دارد، رنگ سبز است. با استفاده از سايه هاي مختلف رنگ سبز مي توان اتاق نشيمني زيبا و دلپذير ساخت.

3- استفاده از آينه براي بزرگتر به نظر رسيدن فضا بسيار مناسب است. اگر اتاق نشيمن شما كوچك است، اصلا نگران نباشيد؛ زيرا با نصب يك آينه بزرگ بر روي ديوار، مي توانيد تا حد زيادي فضا را بزرگتر جلوه دهيد. البته بايد دقت كنيد كه سمت مقابل آينه شلوغ نباشد.

4- براي تزيين اتاق نشيمن مي توانيد از وسايل كوچك و زيبا استفاده كنيد. مثلاً در كنار كاناپه ميز گرد كوتاهي قرار دهيد و روي آن چند جلد مجله يا كتاب بگذاريد. همچنين سعي كنيد در گوشه و كنار از گلدان هاي گل استفاده كنيد تا فضا نشاط انگيز شود.

5- مجسمه هاي زيبا، نقش مهمي در آراستگي اتاق نشيمن دارند. گوشه هاي اتاق و روي ميزها بهترين مكان براي قراردادن مجسمه ها هستند. البته چنانچه اتاق نشيمن شما كوچك باشد. بهتراست از مجسمه هاي كوچك به تعداد كم و يا تنها يك مجسمه بزرگ استفاده كنيد. دقت كنيد كه اين مجسمه ها حتما نبايد گرانقيمت باشند.

6- آباژورها و چراغهاي روميزي، از ديگر لوازمي هستند كه در زيبايي محيط تأثير بسزايي دارند. بهتر است آنها را در گوشه هاي اتاق و كنار مجسمه ها قرار دهيد.

همان طور كه ديديد، تزيين خانه و بويژه اتاق نشيمن به شما اجازه مي دهد تا از قدرت ذوق و خلاقيت خود به بهترين شكل استفاده كنيد. توجه كنيد كه وسايل نامبرده شده در بالا، به هيچ عنوان حتماً نبايد گران قيمت باشد، بلكه انواع ارزان قيمت آنها همراه با كاربرد اندكي ذوق و سيلقه تاثير زيادي در زيبايي فضاي خانه خواهند داشت.


اتاق نشيمن را با رنگ و مدل هاي متفاوت بياراييم
************************


هنگامي که تصميم به انتخاب وسايلي براي خانه گرفته ايد از جمله مهمترين مسائلي که بايد در نظر بگيريد، انتخاب رنگ و مدل مناسب، با توجه به کاربرد و جايگاه وسايل در هر گوشه خانه است. مثلاً مبلمان براي اتاق نشيمن با توجه به پارچه، طرح و مدل مبل نسبت به کوچکي يا بزرگي فضا و تعداد نفرات خانواده انتخاب مي شود. علاوه بر انتخاب مبلمان مناسب و راحت، پرده نيز فاصله اي بين وسايل داخل اتاق و فضاي بيرون است که بايد رنگ و طرح آن، مناسب با وسايل خانه و رنگ ديوارها باشد. تمام وسايل يک اتاق نشيمن بايد به صورتي بسيار راحت و به گونه اي انتخاب شود که علاوه بر هماهنگي و تناسب، ترجيحاً از رنگ هاي آرامش بخش و شادي آفرين و متناسب با روحيات و سليقه افراد خانه باشد.

البته بسياري از مردم تصور مي کنند که طرح هاي ساده آرامش بخش تر هستند و يا براي يک سرويس مبلمان حتماً بايد از يک نقش پارچه استفاده شود و يا با انتخاب چند مدل رويه و چند مدل پارچه با طرح هاي متفاوت، خللي در نوع چينش دکور اتاق ايجاد مي شود. در حالي که مي توان با استفاده از چندين مدل پارچه و رومبلي، با چينشي مناسب هر وسيله را در کنار وسايل ديگر به بهترين شکل جاي داد. بدين ترتيب با استفاده از طرح هاي شلوغ با رنگ هاي هماهنگ، حتي مي توان وسايل يک اتاق را با انواع پارچه، اما با رنگ هاي هم طيف انتخاب کرد. از جمله عوامل مهم ديگر که در چيدمان اتاق نشيمن مؤثر است نورپردازي است.




اتاق نشيمن محلي است که در تمام ساعات روز براي صرف غذا، پذيرايي ميهمان هاي صميمي، تماشاي تلويزيون و... مورد استفاده قرار مي گيرد. نحوه نورپردازي، احساس آرامش يا عدم احساس امنيت، شاد بودن يا دلگير بودن را به حاضرين القاء مي کند. همچنين مي توان با نورپردازي مناسب، عيب و نقص محيط را پوشانيد. البته با توجه به اين که اتاق نشيمن در منزل محل تجمع خانواده است، نحوه نورپردازي نيز بايد به صورتي باشد که آرامش به حاضران القاء شود.

يک روش بسيار مناسب براي نورپردازي يک اتاق، استفاده از نورهاي غيرمستقيم است که مستقيماً روي صورت افراد و اشياء سايه هاي تند ايجاد نکند. بدين ترتيب با استفاده از سايه هاي ملايم، گرمي و صميميت خاص به فضا حاکم مي شود.

براي زيباتر شدن و تکميل نورپردازي در اتاق، مي توان علاوه بر لوسترها و لامپ هاي سقفي از چراغ هاي کوچک تزئيني براي آذين گوشه و کنار اتاق، با نورهاي ملايم استفاده کرد.
__________________




بیشتر خانوم ها به فضای بیرونب خونشون کاری ندارند

اما میشه

- از چند گلدان‌ استفاده کرده و آن‌ها را به نرده وصل و محکم کنید.

گلدان‌ها را با اسپری رنگ کنید و داخل آن‌ها گل‌های شاد یا گیاهان با دوام بکارید.
پيوست ها:
y35rg53saeww9fkr2aj.jpg [ 26.38 KiB | بازديد 2957 بار ]


اگه ایوان دارید میتونید بااستفاده از فضای بیرون در روزهای گرم تابستان را با ست زیبای ظروف و رومیزی خاطره‌انگیز کنید.

از رنگ‌های شاد مانند صورتی روشن، پرتقالی، آبی، بنفش و سبز برای رنگ کردن صندلی‌ها استفاده کنید.

حتی میتونید خودتون رنگ بزنید

فضای باغ و حیاط را با پرچین رنگی از هم جدا کنید. رنگ سبز و آبی روشن در برابر چمن و گل‌ها جلوه خاصی

پیدا می‌کند و از هر زاویه قابل رویت است.

گلدان‌های رنگی ساده‌ترین راه روشن کردن فضای بیرونی است.
از گلدان‌هایی با رنگ‌ها، اندازه‌ها و مدل‌های مختلف استفاده کنید.







چند نمونه از کابینت های اشپزخانه واسه دوستانی که در حال ساخت خونه هستند.













با پارچه و کاغذ دکوراسیون منزلتان را متحول کنید

شما می توانید با هزینه ای بسیار کم با استفاده از کاغذهای تزئینی و با طرح های زنده و شیک در دکوراسیون خود را تغییر ایجاد کنید

1. خودنمایی کاغذها:

با استفاده از کاغذهای تزئینی و با طرحی شرقی، دیوارهای سفید آپارتمان و اثاثیه بی حس و حال را دگرگون کنید. اولین پروژه این است که یک نوار پهن از کاغذی رنگارنگ را به حباب ارزان قیمت آباژور با استفاده از چسب بچسبانید، سپس نوارهای باریکی از کاغذ را در بالا و پائین لبه آن اضافه کنید تا ظاهر آن تکمیل شود



.خلاقیت و نو آوری:
یک سینی شیشه ای مانند پنجره ای است که به شما فرصت نمایش یک کار هنری را می دهد. به این ترتیب که می توانید یک کاغذ طرح دار را در پشت این سینی بچسبانید و یا در کف آن به حالت آزاد، کاغذ را بخوابانید.



انتقال به سطوح نرم:
کاغذهای معمولی برای کار روی سطوح نرم و پارچه ای مثل کوسنها مناسب نیستند، برای اینکار باید از کاغذهای حرارتی استفاده کرد به این ترتیب که طرح با استفاده از اتو به پارچه منتقل می شود



وسایل شخصی:
فراموش نکنید که وسایلتان را با طرحهای اختصاصی زینت دهید. فقط پنج دقیقه نیاز است برای بستن یک کمربند کاغذی به دور کتابتان و چند ثانیه برای چسباندن یک قطعه کاغذ در قسمت عکس آلبومتان.



به چه صورت پول خرج کنیم تا مخارج یک ماه تأمین شود:

وقتی حقوق ماهیانه تان را گرفتید آن را به چند قسمت تقسیم کنید. اول مواد خوراکی را که در یک ماه باید مصرف کنید تهیه کنید. البته در حد اعتدال (گوشت، برنج، مرغ، ماکارونی و...) مقداری از پولها را برای پیشامدهای غیر مترقبه کنار بگذارید. مانند میهمان، بیماری و... در همان ابتدا پول قبض های آب برق و گاز و تلفن را پرداخت کنید. و بقیه ی پول باقی مانده را به روزهای ماه تقسیم کنید و همان مقدار تعیین شده برای هر روز را در دسترس قرار دهید. از اول صبح با این پول، برای صبحانه، ناهار و شام برنامه ریزی کنید. تا جایی که می توانید بیشتر از مقدار تعیین شده خرج نکنید.

سعی کنید با اتوبوس رفت و آمد کنید و یا اگر با تاکسی رفت و آمدمی کنید، هرچه پول خرد از هر طریقی اضافه می آورید به هیچ عنوان خرج نکنید. بلکه داخل یک قلک بریزید در پایان سال تا حد نسبتاً زیادی مشکلتان را حل می کند.

از خرید لباس و کفش اضافی خودداری کنید مواظب وسایل خود باشید، تا کمتر از بین بروند و مجبور به خرید مجدد نشوید.

اگر احیاناً می خواهید کادویی برای فامیل یا دوستان تهیه کنید به در آمد خود نگاه کنید، نه به کادوهای دیگران، اگر خیاطی وارد هستید هیچ وقت لباس آماده نخرید. زیرا با دوختن لباس هزینه ی آن تقریباً نصف می شود. برای خرید اجناس بیشتر به کیفیت توجه کنید، تا کمیت. از زمان تولد فرزندتان سعی کنید یک حساب پس انداز برای او باز کنید و هرچند وقت یکبار در حد امکان پولی را برای او کنار بگذارید. با این کار هم به شما فشار نمی آید و هم اینکه در آینده بسیاری از مشکلات او را حل خواهد کرد بچه ها را طوری تربیت کنید، که سطح توقع آنها مطابق با درآمد خانواده باشد تا در آینده که بزرگتر می شوند، دچار مشکل نشوند.

سعی کنید همیشه صرفه جو باشید، در ضمن صرفه جویی را از همان سالهای اولیه به فرزندتان بیاموزید.

اگر قادر به خرید وسیله ای برای خانه نیستید در ضمن، احتیاج مبرم به آن وسیله دارید، می توانید آن را بصورت اقساط تهیه کنید، با این کار هم به شما فشار نمی آید و هم انیکه نیازتان را برآورده کرده اید. البته در نظر داشته باشید که چند خرید با هم نداشته باشید، که تعداد اقساط زیاد شود و به شما فشار بیاید بلکه می توانید اول وسایل ضروری را بخرید و بعد از پایان اقساط می توانید وسایل مورد نیاز بعدی را خریداری کنید.

سعی کنید در فصل تابستان میوه هایی را که ارزان هستند، تهیه کنید و در فریزر نگهداری کنید و در فصل زمستان از آنها استفاده کنید.

سعی کنید ترشی، مربا، رب، آبغوره، آبلیمو را خودتان تهیه کنید تا مقرون به صرفه باشد.

سعی کنید در مصرف آب و برق و... صرفه جویی کنید تا مخارج کمتری را برای دادن قبضها پرداخت کنید.

اگر محیط خانه برایتان یکنواخت شده است، برای تنوع مجبور نیستید کل دکوراسیون را تغییر دهید. با روش‌های زیر، در کمتر از یک روز و حتی یک ساعت تفاوت زیادی ایجاد کنید.

روکش صندلی‌ها را عوض کنید

اگر از ظاهر صندلی‌ها خسته شده‌اید، رویه آن‌ها را عوض کنید.

صندلی را سرو ته کنید.

میخ پرچ‌های صندلی را درآورید تا تشک صندلی از چارچوب آن جدا شود.

چارچوب صندلی را به دقت تمیز کنید. در صورت خط و خش بودن، آن را با پلیش، لکه‌گیر یا کمی رنگ بپوشانید. چند دقیقه صبر کنید تا کاملا خشک شود. سپس براق کننده بزنید.

دقت کنید پارچه کثیف نشود.

تشک صندلی را برعکس روی پارچه جدید قرار دهید. از منظم بودن پارچه مطمئن شوید.

با دقت لبه پارچه را به طرف تو برگردانید.

صندلی را به حالت اول قرار دهید. تشک را در جای خود بگذارید و آن را به صندلی پرچ کنید.

روی صندلی یا کاناپه چند کوسن جدید بگذارید

خیلی راحت یک صندلی یا نیمکت یکنواخت و خسته‌کننده را با چند کوسن با رنگ و طرح متنوع جدید جلوه دهید.

به اطراف دقت کنید چه چیزی مورد نیاز است. رنگ خاص؟ طرح شاد یا طرح ملایم؟

سری به مغازه‌هایی که دارای اجناسی با قیمت مناسب هستند، بزنید و وسایل دکوری تهیه کنید.

یک جفت کوسن نمایی خاص به اتاق شما می‌دهد. همچنین به دنبال یک جفت بالش با رنگ یکسان ولی طرحی متفاوت باشید.

سعی کنید بالش‌ها دارای منگوله، حاشیه، مهره‌دار و مخملی باشند. به یاد داشته باشید این بالش‌ها جلوه‌ای خاص به اتاق می‌دهند.

با قرار دادن بالش‌های جدید روی مبل و ترکیب‌های مختلف، متوجه تغییر قابل توجه در فضای خانه خواهید شد.

یک دیوار را رنگ کنید

اگر می‌خواهید به خانه رنگ و لعاب جدیدی بدهید، برای جلب توجه می‌توانید فقط یک دیوار را با متضاد رنگ کنید.

می‌توانید هر کدام از دیوارها مثلا دیوار بالای تخت را رنگ متضاد یا بالای وان را رنگ ملایم بزنید. دیوار پشت بوفه اتاق غذاخوری یا یکی از دیوارهای بلند هال یا حتی آخرین دیوار یک آشپزخانه مستطیل هم مناسبند.



می‌توانید با درست کردن یک چارچوب در اطراف تخت، آرامش بیشتری پیدا نمایید.

از حلقه‌هایی با هر جنس آهن، کروم و غیره استفاده کنید. آن‌ها را از بالا به اطراف تخت آویزان کنید و پارچه‌ای بزرگ دور تا دور تخت بکشید.

هر چهار طرف را با پارچه پهن سجاف نمایید. سعی کنید پارچه به اندازه کافی بلند باشد تا در مواقع لزوم بتوانید آن را به طرف بالا تا بزنید.

برای زیبایی از حاشیه یا منگوله استفاده کنید.

می‌توانید از یک تخته به عرض تخت خواب که آن را با پارچه هماهنگ پوشانده‌اید، برای دیوار بالای تخت استفاده کنید.
ندا شریف-همشهری آنلاین

کسی تا حال از اون کاغذ دیواری که هر کی خودش می تونه بچسبونه و بعدا دلش خواست بکنه استفاده کرده و بعضی هاشم عکس مثلا یه دیوار فقط یهدونه گل یا یه منظره. چه مارکی خوب؟

یه سر به این سایت بزنین
من شنیدم که قیمتهاش نسبت به نوع خارجیش بهتره ... هرچند کسی رو نمی شناسم که استفاده کرده باشه
http://www.decorateh.com/





گشت وگذار در چگونگي چيدمان وسايل يک خانه بدون احتياج به سرمايه ي زياد
براي
خريد وسايل خانه مان آنطور که در روياهايمان و در فکرمان است حتما لازم
نيست که تمام پس انداز خود را خرج کنيم . بلکه با يک برنامه ريزي دقيق و
بدون خرج بودجه ي زياد ميتوان به بهترين شکل وسايل شيکي براي خانه تهيه
کرد.

 

ترميم و نوسازي يک خانه ي يک طبقه توسط يک آدم حرفه اي


خانه
هايي که قديمي هستند نماي زيبايي دارند اما بايد مدام به آنها رسيدگي شود.
مالک اين خانه اي که مي خواهيم يک گشت و گذاري در آن داشته باشيم با
کمترين بودجه اين خانه را به زيباترين شکل درآورده است.
 
در ابتدا رنگ آميزي اتاق نشينمن :

از
رنگ هاي کرم – قهوه اي – آبي روشن براي اين اتاق استفاده مي کنيم.ديوار ها
به رنگ کرم است و يک قسمت کوچکي از آن را به رنگ قهوه اي تيره در مي آوريم
تا نقاشي اتاق از جذابيت بيشتري برخوردار شود.روي اين قسمت ديوار که به
رنگ قهوه اي در آمده يک تابلوي رنگي نصب مي کنيم.يک قاليچه آميخته از اين
سه رنگ را کف اين اتاق مي اندازيم.

شومينه يا جايي براي گرم کردن :


ديوارهاي
اين مکان از خانه را بايد به رنگ قهوه اي تيره نقاشي کرد به دليل ست شدن
با چوب هاي داخل شومينه .سطح همواري که به شکل يک طاقچه روي آن قرار گرفته و
براي قرار دادن دکوري هاي کوچک روي آن استفاده مي شودو کل آن به رنگ متضاد
با ديوارها و به رنگ کرم روشن ميباشد.
 
 
گالري عکس :


ازديوار
بالاي شومينه مي توان براي عکس هاي خانوادگي استفاده کرد.آنها را در يک
قاب مشکي ساده ي مقوايي و ارزان که به چشم مهمانان بسيار گرانبها و نفيس
است قرار داده .
چگونگي ساخت اين قاب ها
- سطح داخلي قاب ها مقوايي به رنگ آبي
- استفاده از مقواي کرم رنگ به شکل خط هاي راه راه
- قرار دادن عکس داخل آن و روي اين راه ها
 

قفسه هاي معمولي :


به
جاي اينکه براي تظاهر و خودنمايي از قفسه هاي گران قيمت استفاده کنيد مي
توانيد از تخته ها و فيبرهايي  استفاده کنيد . آنها را به اندازه هاي مختلف
و براي قرار دادن چيزهاي مختلف درآوريد و به ديوار بزنيد.در اين صورت پول
خود را هم خرج نکرده ايد.
 

دقت در هزينه ها :


مي
توان بدون آنکه خرج زيادي کرد ظاهر را کاملا زيبا نشان داد.مثلا براي اتاق
ناهار خوري بايد يک سري وسايل را به طور ثابت قرار داد که هميشه روي ميز
باشند.بهتر است از صندلي هايي به رنگ روشن استفاده کرد.
 
 
ديوارهاي شيک :


زمينه
ي يکسري از ديوارها بايد رنگ آميزي متنوعي داشته باشد در واقع بايد به چند
رنگ نقاشي شوند.مثلا براي ديوار اتاق غذا خوري بايد ديوار به دو قسمت شود
يعني قسمت بالايي آن کاملا جدا از قسمت پايين رنگ شود . مثلا از رنگ قهوه
اي شکلاتي و آبي روشن استفاده شود .سه قاب مستطيلي شکل با طرح هاي روشن روي
قسمت بالايي که به رنگ آبي روشن است نصب کنيم.
 
يک ميز تحرير ساده :

از يک سري پايه هاي فلزي ساخته شده که طبقات چوبي به آن متصل شده است و يک وسيله اي را فراهم کرده براي مطالعه کردن.

اتاقي براي استراحت :

يک
تخته چوبي با روکشي از پارچه چرم اصل و راه راه که روي آن دکمه هايي به
فاصله 7 تا 8 سانتي متر براي زيبايي بيشتر دوخته شده است.اين تخته چوبي در
بالا قرار گرفته و از يک سري پارچه هاي زيبا براي درست کردن بالش هايي
استفاده شده و در نهايت يک تخت زيبا و کاملا سفارشي را فراهم آورده است








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7447]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن