تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797946858




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اینجا سرطان، صدای ما را از گردن می‌شنوید


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: پیدایش یك غده در گردن نشانه بیماری‌های گوناگون است و در بعضی موارد می‌تواند زنگ خطر سرطان باشد
گردن از محل‌هایی است كه به دلیل در معرض دید بودن، به آسانی می‌توان ضایعات آن را تشخیص داد. پیدایش یك غده در گردن نشانه بیماری‌های گوناگون است و در بعضی موارد می‌تواند ناقوس سرطان را به صدا در آورد.
شما چند سال دارید، مرد هستید یا زن؟ دختر خانم یا آقا پسر؟ غده در كجای گردن شما پیدا شده است؟ در جلوی گردن، در قسمت‌های طرفی گردن یا پشت گردن؟ پاسخ شما هر چه باشد، جواب ما هم متفاوت خواهد بود.
● غده و كودك
اگر كودك و نوجوان خود را خوب معاینه كنید در تعداد زیادی از آنها غدد كوچكی پیدا می‌كنید كه در قسمت‌های طرفی گردن قابل لمس هستند. این غدد می‌توانند در جلو و یا عقب عضله اصلی گردن كه به طور كامل قابل مشاهده است، لمس شود. اینجا محل پیدا شدن غدد لنفاوی است كه به دلایل گوناگون بزرگ می‌شوند. در نوجوانان و كودكان مهم‌ترین دلیل بزرگی این غدد لنفاوی در گردن، فرآیندهای التهابی است. این غدد به طور معمول كوچك هستند و از یك سانتی‌متر بزرگ‌تر نیستند. به فرزند دلبندتان اطمینان بدهید كه با توجه به كوچكی غدد لنفاوی و متعدد بودن آنها، مشكل جدی وجود ندارد و این غدد پس از مدتی كوچك‌تر شده و یا از بین می‌روند.
● غده و خانم جوان
وجود همین غدد لنفاوی در یك خانم جوان كه سن نوجوانی را پشت سر گذاشته، به خصوص اگر بزرگ‌تر از یك سانتی‌متر باشد و متعدد شده باشند، نیازمند بررسی‌های جدی‌تر است. در این‌گونه موارد به سراغ سایر اعضا می‌رویم. اگر بیمار كم خون شده، رنگ او زرد یا پریده است و تب می‌كند و یا نمی‌كند، هر یك نشانه‌ای متفاوت از یك بیماری هستند. علل مهمی كه این غدد را بزرگ می‌كند عبارت‌اند از: سل كه به طور معمول به سل غدد لنفاوی معروف است و سل گاوی نیز گفته می‌شود. این غدد با انتقال باسیل سل از حیوانات بزرگ شده، نشانه‌های عمومی سل در آنها وجود ندارد و خطر انتقال هم برای دیگری موجود نیست.
سایر بیماری‌های خوش خیم مثل ساركوئیدوز هم می‌تواند غدد لنفاوی را بزرگ كند.
گاهی عفونت یك دندان نهفته هم با بزرگی غدد لنفاوی همراه می‌شود.
تشخیص قطعی در این موارد نمونه‌برداری از غدد به وسیله جراح است اگر چه در معاینه هم می تواند تا حدودی به تشخیص برسد.
● زنگ خطر سرطان
بزرگی غدد لنفاوی گردن، بدون درد، به خصوص اگر با كم‌خونی همراه باشد در خانم‌های جوان و یا مردان جوان می‌تواند زنگ خطر سرطان باشد. بررسی این بیماران به وسیله همكاران متخصص ضروری است و تشخیص قطعی آن هم، نمونه‌ برداری از سوی جراحان است. سرطان غدد لنفاوی در جوانان لمفوما خوانده می‌شود كه می‌تواند از نوع هوچكین و یا غیر از آن باشد.
درمان سرطان غدد لنفاوی با شیمی درمانی است و جراحی تنها برای تشخیص اولیه به كار می‌رود. سرطان غدد لنفاوی از نجیب‌ترین سرطان‌ها به حساب می‌آیند و با تشخیص و درمان به موقع بیمار می‌تواند زندگی عادی خود را داشته باشد. سرطان سیستم لنفاوی به‌خصوص در سنین بالا می‌تواند بدون بزرگی غدد لنفاوی هم ایجاد شود. در هر حال این نوع سرطان نجیب بوده و قابلیت درمان مناسب را دارد.
● غده و سالمند
اگر سن شما از ۵۰ سال گذشته است و به طور ناگهانی یك غدد لنفاوی بزرگ در گردن پیدا ‌كنید، لازم است به دنبال علت آن بروید. در بعضی مواقع علت این بزرگی در حلق شماست به خصوص اگر اهل استعمال دخانیات باشید. گاهی در تیرویید است و زمانی دورتر از آن و خبر از بعضی سرطان‌های داخل شكم می‌دهد. وقتی صدای شما برای دومین بار دورگه می‌شود یعنی یك بار در هنگام بلوغ و یك بار هم در ۵۰ سالگی و بالاتر كه اوج رسیدگی یك انسان است باید فكر كنید سیگار برایتان زحمت درست كرده است. البته منظور این نیست كه سرماخوردگی‌ها و لارنژیت‌های ویروسی را فراموش كنید ولی به هر حال در غیر این موارد باید به فكر بدخیمی‌ها باشید. زنجیره لنفاوی در گردن به دلیل ارتباطی كه به داخل دهان و حلق و حنجره، قفسه صدری و شكم دارد می‌تواند نمایانگر وضعیت این احشا و اعضا باشد.
اگر نوه خود را كه چند ماهی از عمر او گذشته است بغل می‌كنید و متوجه بزرگی یك طرفه گردن او می‌شوید، اشتباه نكرده‌اید، ممكن است این بزرگی‌ها اشكالات مادرزادی گردن باشد. به طور معمول توده‌های گردنی در این سن توخالی بوده و خوش خیم هستند. نباید در مورد آنها نگران شد. اگر چه در بعضی موارد چاقوی جراح حلال مشكلات خواهد بود.
به هر حال از امروز به گردن خود احترام بگذارید و از معاینه آن غفلت نكنید كه می‌تواند نمادی از سلامت سایر دستگاه‌های بدن شما نیز باشد. ‌





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 438]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن