تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797708357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدیتیشن دوقلب


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: مقدمات انجام مدیتیشن دوقلب
انجام هر عملی نیاز به فراهم کردن مقدماتی دارد . خصوصا اگر آن عمل یک تجربه روحانی باشد. مدیتیشن یک هوشیاری است . هوشیاری ای که همچون لعابی زرین میتواند همه فعالیت های روزمره ما را زینت دهد . مدیتیشن مارا آگاه میکند و باعث میشود که همه آنچه پیرامون ماست به گونه ای دیگر شود. هنگامی که آن را فراگیریم میبینیم که به راحتی جایگاه خود را در جای جای زندگی مان پیدا کرده و جزئی از زندگی ما میشود . مدیتیشن روشنایی طلائی رنگی است که در ابتدا برای مواقعی خاص (دقایقی که به مدیتیشن میپردازیم ) و سپس در تمام طول زندگی تلائلو میکند . مدیتیشن نوری است که ابتدا برای لحظه ای درک میشود و سپس همه زندگی ما را غرق خود میکند.
به منظور درک هرچه بیشتر این نور آگاهی و درک لذت آن , مقدماتی را باید فراهم نمود . جالب آن است که پس از مدتی مهیا کردن این مقدمات خود بدل به مراقبه ای زیبا میگردد . این مقدمات عبارت از آماده کردن مکان مراقبه , لباس مراقبه , ساعتی از روز که بدین امر مشخص میشود و نحوه نشستن و استقرار یافتن در این حالت .
انجام برنامه نیازمند مکان خاصی نمیباشد منتهی برای شروع بهتر است اتاقی تمیز با تهویه مناسب فراهم شود . نور حتی الامکان کم باشد چرا که اتاق زیاده از حد روشن باشد قادر به گذشتن از پلک های بسته و تاثیر گذاری بر قشر مغز میباشد . در نتیجه عمق خلسه مراقبه کننده زیاد نمیشود. توصیه میشود به دور از تلفن یا هرگونه صدای ناگهانی قرار گیریم . هرگونه صدای ناگهانی نظیر زنگ تلفن , زنگ منزل یا داد و فریاد ممکن است آرامش فرد را برهم بزند . سر و صدای مبهم مانند صدای ترافیک و همهمه آدم ها ایرادی ندارد , فراهم نمودن شرایطی به دور از همهمه جمعیت یا حرکت ماشین ها در شهرهای بزرگ عملا میسر نمیباشد . چنین همهمه مبهمی حتی اثر مثبت هم میتواند داشته باشد زیرا سر و صدای ناگهانی ناخواسته ( مانند بهم خوردن پنجره و ... ) را در خود حل میکند .
نوع پوشش زیاد مهم نیست . لباس حتی الامکان نخی باشد . مدیتیشن دریافت سیل انرژی است و لباس های چرمی و پلاستیکی به عنوان عایق انرژی مانع دریافت کامل انرژی میباشند . لباس نخی سفید و تمیز کمترین تاثیر را بر روی عبور انرژی گذاشته در نتیجه بر پوشش های دیگر افضل است. اما به هیچ وجه اجباری نیست . در حالت مراقبه بدن باید راحت ترین فرم خود را داشته باشد . لباس های تنگ یا کمربندهای چرمی میتواند مانع رسیدن به این فرم ایده آل شود. در این حالت سعی کنید فلزات ( عینک , ساعت , انگشتر و ... )) را از خود دور کنید.
شما بدون رعایت هیچکدام از این توصیه ها نیز میتوانید به مراقبه بپردازید ولی شرایط بالا روند کار را تسهیل میکند . تجربه نشان داده است که هرگاه مراقبه کننده قبل از پرداختن به مراقبه دوش گرفته باشد نتیجه بسیار لذت بخش تر میگردد.
پرداختن به مدیتیشن در هر ساعتی از روز میسر است . زمان انجام آن بسته به زمان استراحت و وقت آزاد شما دارد. اما به هنگام صبح زود یا عصر ممکن است بهتر باشد . کل برنامه 15- 20 دقیقه بیشتر وقت نمیگیرد . در این مدت نیز به مرور میتواند کمتر شود . بسیاری از استادان روحانی این فرایند باز شدن دریچه هستی و سرازیر شدن انرژی کیهانی را د لحظه ای انجام میدهند. اگر در آثار عرفا و شاعران دقت کرده باشید بسیاری از آنها تنها در یک دم , حالت سرور و وجد را تجربه کرده اند و یک عمر شرح آن لحظه را به انحاء مختلف بیان کرده اند.

چسباندن نوک زبان به سقف دهان
در بدن چاگراهای اصلی قرار دارند که در پشت و جلوی بدن ادامه دارند , این چاکراها بر روی کانالی از انرژی که در دو سطح جلویی و پشتی ادامه دارد قرار گرفته است , هنگامی که فرد در سطح آگاهی بالیی نیست , سطح انرژی نسبتا کم بوده و انرژی در این کانال به صورت پیوسته ادامه ندارد . چنانچه انرژی در کانال ها جریان نداشته باشد , هاله درونی و اندازه چاکراها کوچک میباشند . روش های گوناگونی وجود دارد که میتوان به صورت موقت انرژی را دوباره در کانال ها به میزان زیادی جریان داد.
از جمله تکنیک هایی که میتوانند بر روی جریان انرژی کانال های جلویی و پشتی بدن تاثیر گذارند تنفس های شکمی یا پرانایی , چسباندن نوک زبان به سقف دقان و تکرار مانتراها را میتوان نام برد .
یکی از موثرترین این تکنیک ها که به سادگی قابل دستیابی میباشد اتصال زبان به کام میباشد.
هر کسی میتواند به آسانی و به طور موقت سطح انرژی خود را فقط با بالا بردن نوک زبان و چسباندن آن به کام دهان افزایش دهد . این کار , ارتباط بین کانال های انرژی پشتی و جلویی بهتر و و در نتیجه گردش انرژی بهتر و بیشتر میگردد . در این حالت اندازه هاله درونی هم افزایش مییابدهمانند زمانی که کلید لامپ باز باشد الکتریسیته جریان می یابد و لامپ روشن میشود . بدین ترتیب هاله درونی پرنور و بزرگ خواهد شد.
چسباندن زبان به سقف دهان به شفاگر این امکان را میدهد که انرژی بیشتری را در دسترس داشته باشد و فرایند شفا بخشیدن را نیز موثرتر میکند . از این تکنیک در انجام مدیتیشن دوقلب نیز میتوان استفاده نمود.

مراحل مدیتیشن دوقلب

1- تمیز کردن کالبد انرژی به کمک تمرینات فیزیکی :
انجام مدیتیشن موجب افزایش انرژی در بدن میگردد . چنانچه قبل از افزایش این انرژی بدن را از انرژی های راکد و کثیف پاک نکنیم , موجب تجمع انرژی کثیف در بدن میگردد . این عدم تعادل میتواند سرآغاز بیماری یا ناراحتی باشد . از مقدمات بسیار مهم مدیتیشن مهیا کردن شرایط فیزیکی بدن است . بدن ما توده ای از انرژی است . هرگونه ارتباطی با دنیای بیرون , به نوعی توده انرژی بیگانه ای را به آن وارد میکند . بیشتر این انرژی های تازه رسیده انرژی های مطلوب نبوده و باعث انباشتگی کانال های انرژی میگردند . انجام مدیتیشن یعنی گذر کردن خیل عظیمی از انرژی , بدیهی است این خیل عظیم انرژی نیاز به گذرگاهی تمیز و راهی باز دارد تا بتواند به خوبی جریان یافته و مثمر ثمر واقع شود . هنگامی که سیگار میکشیم , میترسیم , حسادت میکنیم و ... مسیر جریان این انرژی را در بدن خود تنگ و حتی مسدود میکنیم . لذا انجام مدیتیشن میتواند خطرناک هم باشد و به انباشتگی شدید انرژی در بدن منجر شود . به منظور جلوگیری از چنین خطری و بالاتر رفتن نتیجه کار تمرینات ورزشی خاصی توصیه میشود که بسیار ساده بوده و در هر مکانی قابل انجام هستند.
هدف اصلی تمرینات پاکسازی کانال های انرژی است . تمرینات باعث به دور ریختن انرژی چاکراها و کانال های بدن میگردد و در نتیجه بدن به خوبی میتواند مجددا دریافت انرژی داشته باشد. تمرینات فیزیکی نقشی بیش از این ندارند . هیچگاه ورزش کردن به ما انرژی نمیدهد . دلیل آنگه ما با ورزش کردن احساس سرحالی و قدرت میکنیم آن است که منابع پرانا همیشه در دسترس ما هستند منتهی ما به خاطر تنش ها و عادات فکریمان , بدن را اکنده از انرژی راکد کرده ایم در نتیجه نمیتوانیم به خوبی از منابع انرژی مثل خورشید , زمین و هوا استفاده کنیم . با انجام چند تمرین فیزیکی یا ورزش کردن این کانالها تکانده میشود . سطح انرژی بدن نسبت به محیط پایین تر رفته و بدن قادر به دریافت انرژی تازه میگردد . لذا فرد پس از ورزش کردن احساس سرخوشی و نیرو گرفتن میکند . خداوند مهربان همه چیز را در دستر همه کس رار داده است . این ما هستیم که با رفتار و پندارمان آن ها را از خود دریغ میکنیم.

2- یاری خواستن از انرزی آسمانی:
اگر میخواهید از صندلی استفاده کنید باید پشت خود را کاملا به پشتی صندلی تکیه داد و کف پاها را به زمین گذارید . حالت دیگر نشستن به صورت چهار زانو است حالت نشستن نیمه لوتوس وضعیت مناسبی است . برای نشستن بر روی زمین اگر بدن کمی بالاتر از پاها قرارگیرد بهتر است .
میتوانید برای خود دعا کرده و خواهان برکات الهی برای خود گردید . نمونه ای دعا در زیر آورده شده است . چشمانتان را ببندید و دعای زیر را با تمام وجود تکرار کنید . نوک زبان را به سقف دهان بچسبانید .
(((تقدیم به خداوند متعال . خداوندا به خاطر برکات الهی از تو سپاسگزارم و به خاطر هدایت , یاری , حمایت و شناختی که به من عطا نموده ای سپاسگرارم و به تو ایمان دارم.)))
(((تقدیم به معلمان روحانی ام , به فرشتگان مقدس , یاری رسانندگان روحی , همه معصومین و به همه بزرگان , از شما نیز به خاطر برکاتتان سپاسگزارم و به خاطر هدایت , یاری , حمایت و بصیرتی که به من عطا نموده اید سپاسگزارم و به شما ایمان دارم)))
یاری خواستن از قدرت پروردگار یا راهنمایان بسیار مهم است . هر رهرو واقعی ای معمولا راهنما یا راهنمایان ممعنوی ای دارد که ممکن است خود او نیز از وجود آنها مطلع نباشد . به هر حال دعا برای هدایت , یاری و حمایت رهروان بسیار ضروری است . بدون دعا کردن و طلب کمک و سپاسگزاری از فرشتگان مقدس و راهنمایان روحی و معلمان روحی و کسانی که به طریقی در رساندن این علم به ما کمک کرده اند پرداختن به هرگونه مدیتیشن پیشرفته ای میتواند خطر آفرین باشد.

3- فعال کردن چاکرای قلب با دعا برای تمامی زمین به همراه عشق و مهربانی:
برای چند ثانیه با انگشتانتان روی چاکرای جلویی قلب فشار آورید . با این کار تمرکز روی چاکرای جلویی قلب آسانتر میگردد . برای افزایش تمرکز بهتر است لحظاتی دستانتان بر روی چاکرای قلب باقی بماند .
برای همه زمین با عشق و مهربانی دعا کنید . به هنگام دعا کردن میتوانید کره زمین را در مقیاسی بسیار کوچک در جلویتان تصور کنید .
طلب خیر کردن برای زمین نباید فقط در حد کلام باشد , بلکه باید از اعماق وجودتان زمین را دعا کنید . سریع ترین راه سعادت طلب عشق و مهربانی کردن برای تمام چیزها و موجودات و انسان هایی است که بر روی کره زمین هستند . برای این کار میتوانید از دعای زیر بهره جویید:
((( تقدیم به خداوند متعاد , پروردگارا مرا وسیله ای برای صلح و امنیت خود قرار ده )))
صلح و امنیت خداوند را احساس نموده و خواستار رحمت و بخشش برای تمام زمین گردید .
((هرجا نفرت است مهر و عشق تو از طریق من جاری گردد )))
عشق الهی را با نور احساس کنید , اجازه دهید به کانالی برای عشق الهی مبدل شوید و زمین را با عشق دعا کنید.
(((هرجا آسیب و سختی است , بخشش ارزانی کن )))
آشتی و محبت الهی را احساس کرده و زمین را با آشتی , درک هماهنگی و امنیت دعا کنید .
(((هرجا ناامیدی است , امید و هرجا تردید است ایمان را ارزانی کن )))
امید و ایمان به خداوند را احساس نمایید و برای زمین با امیدواری و ایمان دعا کنید و امید و ایمان به خداوند مردمانی که دچار سختی و گرفتاری زندگی شده اند را دعا کنید.
(((هرجا تاریکی است نور و هرجا که اندوه است شادی ارزانی کن)))
بگذارید که به مجرایی برای نور و شادی الهی مبدل گردید . زمین را با نور و شادی الهی دعا کنید . مردمانی که دچار اندوه و رنج شده اند را با نور و شادی الهی دعا کنید.
به هنگام دعا کردن مفهوم و خوساته هر عبارت دعا را با اعماق وجود خود حس کرده و خواستار تحقق یافتن آن گرید.
از قدرت تجسم نیز میتوانید سود جویید , هنگامی که با عشق و مهربانی برای زمین دعا میکنید تصور کنید که هاله پیرامون زمین درخشان تر و طلاعی میگردد . این دعا میتواند برای ملت یا گروه خاصی نیز فرستاده شود.
به هنگام انجام مدیتیشن اصلی هیچگاه مستقیما برای اطفال بچه ها و اشخاص دعا نکنید ,انرژی پدید امده از مدیتیشن آنقدر زیاد است که ممکن است آن ها را از پای بیندازد بهتر است در انجام مدیتیشن دوقلب نیز زیاده روی نگردد . حتی برخی ممکن است در اطراف ناحیه قلب دچار انباشتگی و سنگینی گردند . این به خاطر آن است که کالبد انرژی به اندازه کافی تمیز نگردیده است .یک انرژی درمان با پاکسازی چاکرای قلب به سادگی میتواند انباشتگی حاصله را برطرف کندو.
استفاده از دذعاهای پیشنهادی الزامی نیست میتوانیدد از هر دعا یا خواسته قلبی خود نیز استفاده کنید . شاید تاثیر یک دعای شخصی کودکانه که با خلوص نیت از اعماق وجود برمیخیزد بسیار بیشتر از دعاهای معمول باشد . سعی کنید عشق و مهربانی خود را بدون قید و شرط به دیگران نثار کنید . به دنبال نتیجه نباشید.
به هنگام دعا کردن یکسان ببخشید . نه تنها دوستان بلکه دشمنان و کسانی را که نمیشناسید را نیز دعا کنید . اگر خوب بنگرید کسانی که ظاهرا دشمن شما هستند شاید بیشتر از بقیه در حق شما لطف کرده اند و به دلیل ایثار بسیار زیاد آن هاست که فکر میکنید آن ها دشمن شما هستند.

4- فعال کردن چاکرای تاج با دعای خیر برای زمین به همراه عشق و مهربانی:
چند ثانیه ناحیه تاج را با انگشتانتان فشار دهید تا تمرکز بر روی چاکرای تاج بهتر انجام شود. هنگامی که چاکرای تاج به اندازه کافی باز شد برخی حس میکنند که چیزی در بالای سرشان شکوفه زده است . همچنین برخی فشار قابل محسوسی را در فرق سر احساس میکنند.
با انجام این تمرین چاکرای تاج موقتا باز میشود . این باز شدن موقتی باعث میشود تا از این پس با کوچکترین تحریکی چاکرای تاج فعال گردد. پس از مدتی چاکرای تاج به صورت همیشگی بازمانده و این حالت عادی میشود.
بر روی چاکرای تاج تمرکز کنید . دعایی که میتوانید در این مرحله استفاده کنید چنین است:
((( ای مرکز قلب الهی , بگذار تمام زمین از عشق و مهربانی سرشار گردد )))
عشق و مهربانی را احساس کنید , اجازه دهید که به کانالی برای عشق و مهربانی الهی بدل شوید و تمامی زمین را در این احساس شریک کنید.
((( بگذار که تمامی زمین از شادی و خوشی سرشار گردد )))
شادی و خوشی را احساس نموده و آن را با زمین قسمت کنید . تصور کنید که مردمان با وجود تمامی مشکلات و مصائب حل نشدنی شان لبخند میزنند , قلوب آن ها آکنده از شادی و خوشی است , مشکلاتشان سبک تر و صورتشان نورانی میگردد , عشق , آگاهی و شفقت عاشقانه خود را به آنچه دیگران انجام میدهند یا میگویند بیفزایید چنانکه گویی خود شما چنان کرده یا گفته اید . آنچه میخواهید دیگران انجام دهند یا رفتار کنند را در ذهنتان مرور کنید و انجام دهید.
(((ای مرکز قلب الهی , بگذار که تمامی زمین از دانش هماهنگی و امنیت لبریز گردد)))
به کانالی برای دانش , هماهنگی و امنیت بدل شوید . تصور کنید که مردمانی که در آستانه جنگ با یکدیگر هستند یا با هم میجنگند با یکدیگر آشتی کرده و در کمال هماهنگی و همراهی زندگی میکنند . اسلحه ها را رها کرده با همدیگر دست داده و یکدیگر را در آغوش میگیرند . تصور کنید که در دستان همه انسان ها گلی زیباست که به یکدیگر میدهند . میتوانید خودتان به جای آنها به همه انسان ها گل دهید . بگذارید احساس لذتبخش این عمل سرتاسر وجودتان را لبریز کند.
((( بگذار که تمامی زمین از نیت و عمل نیک سرشار گردد , انسان ها جز برای خدمت و کمک به دیگران قدمی بر ندارند.)))
تصور کنید که مردمان نه تنها اکنده از نیات نیکو شده و از خوبی ها سخن میگویند بلکه حقیقتا هم نیکو عمل میکنند. تصور کنید که نیکی همه جارا فراگرفته است.

5-مدیتیشن و دعای عشق و مهربانی بر روی زمین از طریق توجه همزمان به چاکرای تاج و قلب:
پس از اینکه چاکرای تاج فعال گردید , همزمان بر روی چاکرای تاج و قلب تمرکز نمایید . برای دقایقی زمین را از دعای عشق و مهربانی خود لبریز کنید . این عمل باعث یکی شدن دو چاکرای قلب و تاج گردیده و قدرت دعا را افزون میکند . دعای ما عشق اندود شده و از اعماق وودمان برخاسته و نیروی عظیمی تولید میکند.
دستانتان را بالا بیاورید . کره زمین را جلویتان تصور کنید , تجسم کنید که نوری طلاعی یا سفید درخشان از چاکرای تاج وارد میشود , به چاکرای قلب میرسد و سپس از دستان و انگشتانتان به کره زمین میریزد . تمام زمین و آنچه در آن است را لبریز از عشق و مهربانی کنید.
میتوانید از دعا نیز استفاده کنید :
((( ای مرکز قلب الهی بگذار که تمامی زمین , تمامی انسان ها و تمامی موجودات از عشق و مهربانی سرشار گردند.)))
عشق و مهربانی الهی را احساس نموده , آن را با تمامی زمین و تمامی انسان ها و موجودات قسمت کنید . تصور کنید که لطف و رحمت الهی بر تمام موجودات یکسان داده میشود . بخواهید که عشق الهی , لطف الهی و رحمت الهی از طریق نور طلائی رنگ به همه انسان ها ارزانی شود.
(((بگذار که تمامی زمین , تمامی انسان ها و موجودات با گرمی , عشق را احساس کنید و آن را بازمین قسمت کنید . )))
شیرینی عشق را احساس کنید و آن را با زمین قسمت کنید . با خودتان مرتبا تکرار کنید که تمام راه ها برای عاشقانه زیستن ماست تصور کنید هر اتفاقی که برای شما و دیگران می افتد لطف و رحمت الهی است .
(( ای مرکز قلب الهی , بگذار که تمامی زمین , تمامی انسان ها و موجودات از شقا , زیبایی روحانی و سلامت الهی لبریز گردند.)))

6-رسیدن به اشراق
بر روی نور و مانترای آوم (آمین ) و بر فاصله بین تکرار دو (آوم) مراقبه کنید . به آرامی نور سفید درخشان یا طلاعی رنگی را در ناحیه تاج تصور کنید . احساس نید که عظمت انرژی به کمک نور ساطع میشود . امنیت , آرامش و سعادت الهی را با نور تجربه کنید . چند دقیقه ای بر روی نور , آرامش درونی و سعادت الهی تامل کنید . به آرامی و در سکوت مانترای آوم را زمزمه کنید . همزمان بر روی مانترا و نور تامل نمایید.
به هنگام تامل بر فاصله تکرار دو آوم همزمان بر روی نور, صوت , آرامش و سعادت الهی مراقبه نمایید. به مدت ده دقیقه مدیتیشن را ادامه دهید.
ممکن است انفجار درونی نورانی ای را در فرق سرخود احساس کنید . آرامش خود را حفظ کنید . هنگامی که قادر به تمرکز همزمان بر روی نقطه نورانی و فاصله بین دو آوم گشتید چنین تجربه ای خواهید داشت . تمامی وجودتان سرشار از نور خواهد گردید . در واقع شما به اولین تجربه آنی اشراق و جذبه معنوی دست یافته اید .
زمانی که انفجار نور را بر روی چاکرای تاج احساس کنید , چاکرای تاج همچون تاجی طلاعی بر روی سر خواهد درخشید به همین دلیل پادشاهان به دنبال چنین تاجی هستند و تاج زمینی را بر سر میگذارند.
اگر احساس کردید که به بیرون بدنتان کشیده شده اید یا اینکه داخل تونل نورانی ای در حرکت هستید , سعی کنید بدون هیچ دخالتی اجازه دهید که تجربه کامل شود فقط یکپارچگی با نور را تجربه کنید . تنها چیزی که واقعی است , تجربه نور است , بقیه همانند سایه هایی بر دیوار توهم و غیر واقعی هستند. ممکن است خلا عظیمی را تجربه کنید این تجربه نیز خوب است و در واقع یک مرحله گذر از آگاهی معمولی به آگاهی برتر است . فقط کافی است که آرام باشید . میتوانید خداوند متعال را سپاس گویید و راهنمایان روحی که شمارا به سطح آگاهی برتر هدایت کرده اند را دعا کنید . میتوانید برای معلمان روحانی خود طلب خیر و برکت کنید.
هنگامی که تجاربی شبیه این داشتید همانند کسی میشوید که افلاطون میگوید از غار زمینی به بیرون آمده است . در ابتدا چشمانش را از شدت نور میبندد ( حقیقت را انکار میکند ) ولی پس از اینکه حقیقت را درک کرد برمیگردد تا به کسانی که در غار هستند آگاهی دهد. برای برخی از مردم دستیابی به اولین تجربه ناگهانی روشن بینی یا آگاهی برتر ممکن است سال ها به طول انجامد . اما برخی ممکن است فقط در طول چنین ما ه به این تجربه دست یابند . برخی هم چندین هفته در موارد انگشت شمار کسانی که آمادگی روحی بسیار زیادی دارند در اولین تلاش برای دستیابی به اشراق به نتیجه میرسند . این امر معمولا با کمک یک استاد روحانی مجرب میسر میگردد .
به هنگام پرداختن به مدیتیشن دوقلب , سالک باید فقط به انجام عمل بپردازد و منتظر نباشد , رسیدن به نتیجه و کسب دانش متعالی به هیچ وجه نباید او را وسوسه کند . در غیر اینصورت تامل و مراقبه سالک بیشتر بر روی نتایج و آرزوها خواهد بود تا روی نقطه نور یا مانترا و فاصله بین دو مانترا . کسانی که به دنبال نتیجه هستند معمولا قادر به کسب تجربه ای خالص و ناب نیستند. تجربه تنویر یا اشراق ممکن است با روش های دیگر نیز خاصل شود. تفاوت مدیتیشن دو قلب با بقیه روش ها در این است که بسیار سریع و در اکثر افرادی که تمرینات را انجام میدهد دست یافتنی است.

7- تخلیه انرژی اضافی:
پس از اتمام مدیتیشن انرژی اضافه را با چند دقیقه دعای خیر برای زمین همواره با طلب عشق و مهربانی , امنیت و رستگاری آزاد نمایید . دستانتان را بالا ببرید , به طوری که به طرف کره زمین و رو به جلو باشد . این دعا را تکرار کنید:
(((خدایا بگذار تمام زمین از عشق و مهربانی سرشار گردد))
عشق و مهربانی را احساس کنید , اجازه دهید که به کانالی برای عشق و مهربانی مبدل گردید . تصور کنید که نور طلاعی رنگی از دستانتان خارج میشود و کره زمین را در بر میگیرد ببینید که تمام انسان ها روی کره زمین از این نور طلاعی رنگ لبریز میشوند . تصور کنید که شما با این نور طلاعی رنگ آنها را قادر میسازید هر کاری را انجام دهند . در ذهنتاان قویا به همه انسان ها ندا سردهید که شما میتوانید , شما موفق میشوید.
اینکار را آنقدر ادامه دهید تا بدنتان به حالت عاذی بازگردد و دیگر انرژی اضافه ای در آن وجود نداشته باشد . اگر انرژی اضافه تخلیه نشود کالبد انرژی انباشته از انرژی گردیده و مراقبه کننده دجار سردرد و درد در ناحیه قفسه سینه خواهد گردید.
انباشته شدن انرژی در دراز مدت باعث صدمه زدن به کالبد فیزیکی قابل رویت نیز خواهد گردید. تصور کنید انرژی همانند ستونی نور از چاکرای قاعده ای به زمین میپاشد و در آن نفوذ میکند . به هر حال انرژی اضافه را نباید مصرف کرد . فقط پس از اینکه انرژی اضافه را تخلیه کردید میتوانید برای دوستان , بیماران و افراد خانواده تان دعا کنید.
چنانچه قبل از تخلیه یا رها کردن انرژی اضافه برای کسی دعا کنید ممکن است در کالبد انرژی او انباشتگی ایجاد شود.

8-شکرگزاری:
پس از مدیتیشن دوقلب همیشه از قدرت الهی سپاسگزاری کنید و برای راهنمایان معنوی خود , استادان روحی و معلمان روحانی خود طلب خیر نمایید . میتوانید دعای زیر را تکرار کنید:
(((تقدیم به خداوی متعال , تقدیم به معلمان روحانی من , تمام استادان , تمام شفاگران , از لطف و انرژی الهی سپاسگزارم )))
حالا چشمانتان را با لبخندی زیبا و دوست داشتنی باز کنید .

9-تخلیه بیشتر انرژی اضافه و تقویت بدن به کمک ماساژ و تمرینات فیزیکی بیشتر:
انرژی اضافه را با ماساژ و حرکات بدنی باید کاملا تخلیه کرد . بدنتان را 30 بار تکان دهید . قسمت های مختلف آن را ماساژ دهید , سپس برای دقایقی به انجام تمرینات فیزیکی بپردازید , این اعمال به منظور تخلیه انرژی اضافه و بیرون ریختن انرژی از بدن انجام میگیرد . بدین ترتیب کالبد فیزیکی شما تمیز و قوی میگردد . این عمل همچنین سبب تسهیل در جذب انرژی گردیده و زیبایی و سلامتی را برای تمرین کنند به ارمغان خواهد آورد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2767]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن