تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796302761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اکسسوری های دیواری : پوشش ديوارها، پنجره ها و كف ساختمان


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین:

ديوارهای يک فضا معمولا به نوعی از تزئينات نياز دارند که فراتر از رنگ، کاغذ ديواری و پانل باشد. از آنجايی که ديوارها در خط مستقيم ديد قرار دارند، بايد آنها را مورد توجه قرار دهيم و مراقب باشيم تا اکسسوری‌ها را متناسب با ديگر مبلمان منزل و هم‌چنين سليقه و علايق شخصی انتخاب کنيم. ضمنا اندازه، تناسب، بافت و رنگ نيز از فاکتورهايی هستند که بايد در تزئين ديوارها مورد توجه قرار گيرند.  
اکسسوری‌های ديواری شامل همه دکوری‌هايی است که می‌توان آنها را به ديوار چسباند يا با ميخ و پیچ نصب کرد.
اين اکسسوری‌ها شامل انواع تابلوهای نقاشی، عکس، پوستر، آينه و... می‌شوند.
زمانی‌که در حال دکور کردن يک اتاق هستيد به ديوارها توجه کنيد و سعی کنيد بر روی آنها نقطه تاکيد درست کنيد. برای اين منظور توجه داشته باشيد که بايد اکسسوری‌ها در ارتفاع ديد نصب شوند. به عبارت ديگر؛ مرکز جسم يا گروهی از اکسسوری‌ها بايد بین 180تا 150 سانتي‌متر بالاتر از سطح زمين باشد.
اگر ديواری که برای نصب اکسسوری انتخاب کرده‌ايد، بيشتر در حالتی قابل ديدن است که شما نشسته‌ايد، می‌توانيد اين ارتفاع را تا 120 سانتي‌متر پايين بياوريد. شما بايد اين ارتفاع ديد را برای نصب اکسسوری‌ها در راه‌ پله‌ها هم رعايت کنيد. در اين صورت، تابلوها در راه پله‌ها با همان شكلي که در راه‌پله است، به صورت پلکانی نصب می‌شوند.
کارهای دستی گران‌بها مانند: قاليچه‌های ابريشمی، سوزن دوزی‌ها و... بهتر است به تنهايی روی ديوار نصب شوند تا بافت آنها بهتر خودنمايی کند.
اگر ديواری که يک اکسسوری بزرگ بر آن قرار گرفته نيازمند ايجاد تعادل است، از يک گلدان بر روی ميزی متناسب کمک بگيريد. اگر برای ايجاد تعادل ناگزير بوديد تا یک اکسسوری ديواری ديگر هم اضافه کنيد، بهتر است آنها را ساده و به دور از جزئيات انتخاب کنيد.
کارهای دستی ظريف، نقشه و تابلوهايی که جزئيات زيادی دارند علاوه بر ارتفاع ديد، بايد در مکانی نصب شوند که همه جزئيات آنها به خوبی قابل ديدن باشد. (بين آنها با خودتان توسط مبلمان فاصله ايجاد نکنيد).
هرگز اکسسوری‌های ديواری را پشت گلدان‌های گل، در يا آباژورها پنهان نکنيد. نصب اکسسوری‌ها را درآخر انجام دهيد.
اکسسوری‌های ديواری گزينه‌های مناسبی برای برقراری تعادل مورد نیاز، بعد از انجام چيدمان مبلمان در فضا هستند.

 

تابلوها
انتخاب حاشيه در تابلوها بسيار اهميت دارد. سعی کنيد اين حاشيه‌ها هم از نظر رنگ و هم از نظر بافت، با اصل تابلو متضاد باشند تا نقاشی و عکس بتواند خود را نشان دهد. علاوه بر اين، حاشيه برای تابلو می‌تواند مانع از تماس مستقيم شيشه با عکس يا نقاشی شود. چرا که اگر اين دو با هم تماس داشته باشند، به مرور به هم می‌چسبند و اين باعث تخريب عکس يا نقاشی می‌شود. 
معمولا نقاشی‌ها اکسسوری‌های ديواری را تشکيل می‌دهند. اگر شما به تابلويی علاقه‌مند هستيد، آن را در فضای خود به‌کار برده و رنگ فضا را نيز بر اساس آن انتخاب کنيد.
اگر بين رنگ ديوار و تابلو کنتراست رنگی وجود دارد؛ آن را در فضا به صورت نقطه تاکيد قرار دهيد. هر اندازه تابلو بزرگ‌تر باشد، تاثيرش هم در بيننده بيشتر خواهد بود. اما از ياد نبريد که برای ايجاد تعادل بين ديواري كه تابلو روی آن قرار گرفته و ديوار روبه‌رويش، بايد فکری بکنيد.
قاب، تابلو را در بر می‌گيرد و آن را از سطحی که رويش قرار گرفته جدا می‌کند. سبک، شکل و رنگ قاب، بايد ضمن هماهنگی با خود تابلو، با فضا نيز هم‌خوان باشد. در اين خصوص گفته شده که بهتر است رنگ قاب با رنگ پوشش اصلی کف يکی باشد. برای مثال: اگر پوشش کف پارکت چوبی تيره است، بهتر اينكه رنگ قاب تابلوها هم به همين رنگ باشد.
تابلوهای رنگ روغن را نبايد با شيشه پوشاند. در صورتی‌که عکس‌ها و تابلوهای آبرنگ نياز به شيشه‌ای دارند تا از آنها محافظت کند.
اندازه تابلو يا گروهی از تابلوها که روی يک ديوار نصب می‌شوند بايد متناسب با سطح مبلمانی باشد که زير آنها قرار گرفته‌اند. پس بهتر است تابلوهای کوچک را بالای ميز يا صندلی کوچک، و تابلوهای بزرگ يا گروهی از تابلوها را بالای کاناپه يا کنسول نصب کنيد.
انتخاب تابلو برای هر فضايی بستگی به سليقه شخصی شما دارد. هيچ لزومی ندارد تابلويی که برای قسمت غذاخوری انتخاب می‌شود حتما در مورد غذا و موضوعات مشابه باشد.

 
پوسترها
امروزه پوسترها به‌عنوان يک ابزار ارزان و دکوراتيو در دست دکوراتورها‌ست. اما آنها را می‌توان تنها در فضاهای غيررسمی به‌کار برد.
کاربرد پوسترها معمولا در بين خانواده‌هايی که نوجوان در منزل دارند بيشتر است. چرا که آنها اغلب، پوستر افراد مورد علاقه خود را بر ديوار اتاق‌شان نصب می‌کنند. برتری پوسترها در ارزان بودن آنهاست. هم‌چنين آنها سطح وسيعی را با رنگ و طرح خودپوشش می‌دهند. بعضی موزه‌ها و گالری‌های نقاشی هم پوسترهايی از آثار برجسته و زيبای خود تهيه می‌کنند و در اختيار بازديد کنندگان قرار می‌دهند.
به ياد داشته باشيد که پوسترها را بايد قاب گرفت، اما قاب آنها بايد ساده باشد. نصب پوسترها بدون قاب، دکوراتيو و زيبا نيست.
نصب يک يا دو پوستر کنار هم، بر ديوار يک اتاق زيبا است، اما به‌کار بردن تعداد بيشتری پوستر فضای شما را به يک دفتر کار شبيه می‌کند.
اگر قصد داريد گروهی از تابلوها را روی ديوار نصب کنيد اگر شبيه به‌هم نباشند مهم نيست اما بهتر اين است که با هم هماهنگی و هارمونی داشته باشند. برای مثال شما می‌توانيد قاب‌های چوبی و فلزی ساده و هماهنگ را در کنار هم داشته باشيد، اما قرار دادن قابی کارشده در اين ميان چندان زيبا نيست. همچنين خوب است که تابلوها اختلاف ابعادی زيادی با هم نداشته باشند.
 

 
پلاک‌ها
پلاک‌ها شامل تمامی آويختنی‌های ديواری است که از سفال، چوب، فلز و... ساخته شده‌اند.
امروزه اکسسوری‌های‌ متنوعی از اين دست در اندازه‌ها و طرح‌های متفاوت در بازار موجود است.
اگر علاقه‌مند هستيد تا از انواع پلاک‌ها در فضای خود داشته باشيد، بهتر است آنها را برای ديوار راهروها، نشيمن و اتاق خواب استفاده كنيد.
هر پلاکی بايد متناسب با سبک و ساختار فضا انتخاب شود. هم‌چنين پلاک‌ها همانند تابلوها و ساير اکسسوری‌ها بايد در ارتفاع ديد قرار گيرند.
 



 
آينه‌ها
آينه در واقع تابلويی است که منظره روبه‌رويش را به تصوير می‌کشد، بنابراين سعی کنيد اين منظره، ديوار خالی، در ورودی آشپزخانه، حمام و دستشويی نباشد.
اگر جسمی دکوراتيو و زيبا داريد، با قراردادن آن مقابل آينه می‌توانيد آن را مرکز توجه قرار دهيد.
قاب آينه را بايد متناسب با سبک ساير مبلمان انتخاب کنيد. اما آينه‌های بدون قاب را می‌توان در هر دکوراسيونی به‌کار برد.
اگر قصد داريد آينه‌ای بدون قاب تهيه کنيد، توجه داشته باشيد که داشتن تراش‌های ساده دور تا دور آينه به زيبايی آن کمک می‌کند. اما مراقب باشيد که اين تراش‌ها برنده و تيز نباشند.
 
 

اکسسوری‌های گروهی
مرتب کردن اکسسوری‌های‌ متفاوت در کنار هم روی ديوار، به‌طوری‌که زيبا و جذاب به‌نظر برسند، يک موفقيت در طراحی به‌شمار می‌رود. يکی از ساده‌ترين روش‌ها، چيدن اکسسوری‌ها کنار هم، به صورت عمودی، افقی يا پلکانی است. البته چيدن پلکانی اکسسوری‌ها تنها در راه پله‌ها و فضاهايی مجاز است که سقف شيروانی دارند.
روش ديگر چيدن اکسسوری‌ها به شکل مستطيل، مربع، دايره و... است. بهتر است پيش از نصب، آنها را روی زمين يا ميزی بچينيد و بعد از اطمینان از بهترین چیدمان، آنها را بر روی ديوار منتقل کنيد.
در هر گروهی، اجسام بايد به گونه‌ای کنار هم چيده شوند كه جدا از هم به نظر نرسند. برای اين منظور بهتر است فاصله بين اکسسوری‌ها حدود 8 تا 10سانتي‌متر باشد.
اگر قصد داريد بيش از يک گروه روی ديوارها در يک فضا داشته باشيد، سعی کنيد با انتخاب صحيح نقش‌ها، طرح‌ها و قاب‌ها از آشفتگی فضا بکاهيد.
اگر ديواری را با گروه بزرگی تزئين کرده‌ايد، بهتر است برای دیوارهای ديگر گروه‌های کوچک‌تری را انتخاب کنيد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 766]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن