تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 10 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه سپر آتش (جهنم) است. «يعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793370819




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جامدادی : کاردستی کودکان


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین:  
در ماه شهریورکه  بچه ها کم کم برای رفتن به مدرسه آماده می شوند.، می توان برخی وسایل مدرسه را ،در منزل با استفاده از مواد  دور ریختنی  و با کمک خود بچه ها درست کرد. بدین ترتیب  هم  خلاقیت کودکان پرورش می یابد ، هم دوستی با محیط زیست  را یاد می گیرند و هم می فهمند که برای داشتن چیز های زیبا الزاما لازم نیست هزینه زیادی صرف شود و با کمی ذوق و حوصله می توان وسایل زیبایی درست کرد.  ساختن کاردستی های مربوط به مدرسه را به خصوص به والدین بچه هایی که به کلاس اول دبستان می روند توصیه می کنیم تا کم کم برای این تغییر مهم از نظر ذهنی آماده شوند.
در این بخش  کاردستی جامدادی  با استفاده از مواد دور ریختنی آموزش داده شده  است. انواع دیگر ی از جامدادی هم بعدا آموزش داده می شود که بتوانید  یکی را انتخاب کرده و درست کنید.

انواع کاردستی جامدادی با چوب بستنی

 

کاردستی کودکان - جامدادی

مواد لازم برای این کاردستی، لوله مقوایی داخل دستمال توالت، تعدادی چوب بستنی ( یا چوب معاینه گلو که می توانید از داروخانه بخرید)، یک تکه مقوا ، چسب و رنگ یا برچسب برای تزیین است.
ابتدا مقوا را به صورت گرد یا مربع ببرید و مثل شکل زیر با چسب، به کف لوله دستمال بچسبانید.  همچنین می توانید برای کف جامدادی مشابه شکل نخست، از چوب بستنی استفاده نمایید. توصیه می کنیم در کف از مقوای کلفت استفاده نمایید وبه هر صورت کف جامدادی را سنگین کنید تا موقع استفاده واژگون نشود.

سپس دورتا دور لوله را  مانند تصویر زیر ، چوب بستنی بچسبانید.

حال آن را مطابق سلیقه خود تزیین کنید. می توانید آن را نقاشی کرده و یا مشابه تصویر بالا روی آن برچسب بچسبانید.

امیدواریم این جامدادی را با فرزندتان درست نمایید  و از آن استفاده کنید.

یکی دیگر از کاردستی های بازیافتی که هم حال و هوای مدرسه  را تداعی می کند و هم دوستدار طبیعت و محیط زیست است، در این بخش آموزش داده می شود.

 
برای درست کردن این کاردستی ساده و سریع؛ یک جعبه خالی کفش را بردارید و درب آن را  تزیین نمایید.  سپس مشابه شکل، با خط کش و مداد محل سوراخها را علامت زده و درب جعبه را سوراخ نمایید. بعد  بدنه جعبه را تزیین نمایید.
برای تزیین می توانید از کاغذهای کادوی زیبا با طرح و رنگ مورد علاقه کودک استفاده نمایید. یکی از طرحهای زیبا استفاده از کاغذهای کادوی ساده برای کف و طرحدار برای درب ( و یا برعکس) است.
همچنین می توانید از کاغذ کادوی ساده استفاده نمایید بعد تصاویر زیبایی را بریده روی آن بچسبانید و یا از برچسب های قشنگ استفاده نمایید.
درب این جعبه می تواند به عنوان جای مداد و پاستل – مشابه شکل بالا – استفاده شود و از داخل جعبه نیز می توان برای گذاشتن چسب، قیچی،پاک کن، مداد تراش، خط کش و دیگر وسایل بچه ها استفاده کرد تا بدین ترتیب از ریخت و پاش شدن میز تحریر بچه ها جلوگیری شود.

داخل پرانتز : همانطور که می دانید شعار سایت ما، ” آموزش آسان، با شادی، با بازی” است ! از نظر آموزش مفاهیم هندسی حین درست کردن این کاردستی برحسب سن کودک می توانید او را با اشکال مربع، مستطیل، مکعب و مکعب مستطیل آشنا نمایید. همچنین در علامت زدن محل سوراخها می توانید استفاده از خط کش و گونیا و نیز اندازه گیری بر حسب سانتیمتر را به بچه نشان دهید.
یکی از مزایای کاردستی های کاربردی مثل این کاردستی، منحصر  به فرد بودن آن است. در واقع هیچ کس دیگری جز خود شما مثل این جامدادی  را نخواهد داشت . می توانید این کاردستی جالب و کاربردی را با جعبه کفش مدرسه بچه ها درست کنید و از آن استفاده نمایید.

در این کاردستی جالب و سریع با استفاده از یک قوطی خالی کنسرو یک جامدادی درست می کنیم.

کاردستی جامدادی با قوطی کنسرو

 
ابتدا یک قوطی کنسرو را کاملا بشویید و برچسب های روی آن را بردارید. برای این کاردستی لازم است برای باز کردن درب کنسرو از درب بازکن هایی که گرد بر هستند استفاده نمایید تا یک استوانه باز بدون لبه های تیز داشته باشید.
برای برداشتن برچسب های روی قوطی می توانید از الکل، سرکه و یا آب داغ استفاده نمایید.
توضیح : تا این مرحله بایستی توسط والدین و با احتیاط انجام شود.
حال برای تزیین روی آن از چند روش می توانید استفاده نمایید که در هر صورت توصیه می کنیم از چسب های مناسب و قوی مانند چسب حرارتی و با نظارت والدین استفاده شود.
۱- از اسپری رنگ استفاده نمایید که اینکار باید در فضای باز و با پهن کردن روزنامه باطله در زیر کار انجام شود.
۲- روی قوطی را با پارچه های زیبا، کاغذ های کادو بخصوص نوعی که ضد آب هستند، مقوا، فوم کاردستی، سنگ و یا صدف بپوشانید و تزیین نمایید. در تصویر سمت چپ از کاغذ کادو و روبان ، در تصویر وسط از فوم و در تصویر سمت راست از پوست درخت استفاده شده است.
۳-  روی قوطی را با رنگ اکریلیک نقاشی نمایید که این روش به دلیل دشورای و ایجاد لکه های احتمالی،  برای بچه های کوچکتر توصیه نمی شود.
برای تزیین بیشتز از چشم های عروسکی، پولک، برچسب ، پوست درخت و یا هر چیز زیبای دیگر که در دسترس دارید، می توانید استفاده نمایید.
توجه نمایید که در اینجا ما با گذاشتن تصاویر مختلف سعی در دادن ایده های جالب  به خوانندگان داریم و نمی خواهیم با دادن دستورات معلوم، محدودیتی در پرورش خلاقیت کودکان ایجاد نماییم.

امیدواریم از آموزش این کاردستی جالب استفاده نمایید و با درست کردن این کاردستی ، بچه ها به تدریج به حال و هوای رفتن به مدرسه و سال تحصیلی بازگردند.

یک تزیین زیبا و هنرمندانه دیگر از همین کاردستی که با کمک کاغذ کادو و نقاشی انجام شده است در بالا آمده است.

در تصویر زیر جامدادی های درست شده با قوطی های خالی آمده است. قوطی های فلزی کنسرو به دلیل وزن زیاد و مقاومتشان، یکی از بهترین وسیله ها برای درست کردن جامدادی هستند.
شما می توانید به سادگی با چسباندن عکس ، پارچه ، کاغذ کادو، کاغذ رنگی، مقوا و… و با استفاده از دور ریختنی هایی مثل قوطی و ظرف خالی کنسرو، کمپوت، رب گوجه و … این جامدادی های زیبا را درست کنید. جامدادی تصویر بالا به نوعی قاب عکسی فانتزی است که بهترین مکان برای قراردادن لوازم تحریر روی میز کودکان خواهد بود.
پیشنهاد: اگر تکه های پارچه روتختی یا پرده اتاق کودک و یا تکه هایی از کاغذ دیواری اتاقش باقی مانده است، می توانید از آن برای پوشاندن و تزیین جامدادی ها استفاده کنید و هماهنگی و جلوه اتاق را دو چندان کنید.
توضیح : در صورتیکه قوطی کنسرو در دسترستان نیست می توانید از شیشه های خالی هم استفاده نمایید.


در تصویر زیر، عکس یک جامدادی بسیار شیک و فانتزی که با استفاده از قوطی کنسرو و کاغذ های آبی و سبز درست شده، آمده است. تزیین جامدادی با پروانه های کاغذی و رد کردن نواری در دور تا دور آن، جلوه خاصی به ابن جامدادی داده است.

اگر قوطی کنسرو یا شیشه های خالی در دسترستان نیست، می توانید از بطری های خالی نوشابه  یا پاکتهای شیر و آب میوه هم مانند تصویر زیر استفاده نمایید. در این صورت چون بطری نوشابه سبک است و ممکن است در اثر قراردادن لوازم واژگون شود، باید به طریقی کف آن را سنگین نمایید.

 

نوع دیگر و بسیار جالب کاردستی های شروع مدرسه؛ ارگانایزر روی میز تحریر است که با استفاده از جعبه های خالی کفش درست می شود.
این نوع ارگانایزر ها در عین زیبایی و شیک بودن، به مرتب ماندن میز تحریر بچه ها کمک زیادی می کند.


در این نوشته روش ساخت کاردستی های  کاربردی  و جالب با استفاده از پاستا / ماکارونی آموزش داده می شود.

 
مواد لازم اصلی  برای درست کردن این کاردستی ها عبارتند از: پاستای فرمی در شکل های متنوع، رنگ ( ترجیحا اکریلیک)؛ قلم مو ، چسب حرارتی ، چسب مایع معمولی

برای درست کردن کاردستی جامدادی با تزیینات پاستا، یک بطری شیر خالی را بشویید وبگذارید خشک شود.بعد ان را تا ارتفاعی که برای جامدادی مناسب است؛ ببرید.  سپس آن را رنگامیزی نمایید.
تکه های ماکارونی خشک را رنگامیزی نمایید و بگذارید تا خشک شود.
ماکارونی های رنگامیزی شده را به سلیقه خودتان با چسب مایع یا حرارتی روی آن بچسبانید.
نمونه دیگری از این کاردستی را که در آن از پاستا  برای درست کردن پوستر و یا کارت های بزرگ استفاده شده است را در تصویر زیر می بینید.
در این کاردستی از پاستای فرمی روی مقوا استفاده شده است. بچه ها می توانند این پوستر ها را برای مناسبت های مختلف مثل تولد، روز مادر یا پدر درست کنند و هدیه بدهند!


نوشین جونم.. من عاااااااااااشقققققققق جامدادی و لواز تحریرم...
احتمالن همه اینا رو درست کنم
خیلییییییییی خوشگلنننننننننننننن
فاااااااااااااااای فااااااااااااااااای
دستت طلاااااااااااااااا

منکه میدونم تو باسلیقه و هنرمندی خاله مونا.
بوووووووووووووووووووووس

سلام نوشين جون دستت درد نكنه من خيلي خوشم اومد.ميشه تزيين جاي مايع دستشويي و ظرفشويي و پادري جلوي در حمام رو هم آموزش بدي

خیلی عالی بود نوشین جان ممنون

این جامدادی رو امروز درست کردم. چون یک دفعه تصمیم گرفتم درست کنم امکانات نداشتم.
 


متشکرم.خیلی عالی بود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15816]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن