تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797181534




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نکات آرایشی از آرایشگران ممتاز جهان : نکات آرایشی و بهداشتی


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین:


درسـت است که خبــره شدن در آرایش یک مهارت است، اما این کار هم مثل بقیــــه کارها رمز و رموزی دارد که می تواند یک چهره کاملاً عادی را بــه چهره ای جذاب و فریبنده تبدیل کند. در این مقاله قصد داریم ۱۰ مورد از مهمترین رمز و رازهای آرایـش را بـــه شما معرفی کنیم که شاید به بهره گیری از این تکنیک ها، بتوانید در این زمینه جزء حرفه ای شوید.
۱) فـقط پنـکک را روی قسـمت های تیــره پوست نکشـید. بـرای اینـکـه پـوست شاداب و تر و تازه به نظر برسد، بـایـد سایه سیاه که زیر چشم می افتد را از بین ببرید. برای این منظور، با پنککـی یک درجه روشن تر از کرم پودری که روی کل صورت زده اید، از خط مژه ها را تا انتهای گودی چشم و
گوشه های بینی بپوشانید.
۲) همیشه بلافاصله بعد از اینکه از حمام بیرون می آیید از فرمژه استفاده کنید. وقتی مژه ها با آب گرم خیس شده باشند، راحت تر و زیباتر برمی گردند و نمی شکنند.
۳) درست است که پودر ابرو بسیار خوب عمل میکند و کاملاً طبیعی به نظر می رسد، اما دقت کنید که این پودر بعد از گذشت چند ساعت لکه دار شده و از بین می رود. برای این منظور بهتر است ابتدا با مداد ابرو نواحی خالی ابرو را پر کنید و بعد پودر را روی آن بزنید.
۴) بعد از زدن کرم پودر روی صورت، کمی کف دست ها را به هم بمالید و بعد به آرامی آن را روی گونه ها، چانه، پیشانی و بینی بمالید. گرما باعث می شود که پودر بهتر روی صورت بنشیند و کاملاً طبیعی جلوه کند.
۵) یک راه خوب برای اطمینان از اینکه آرایشتان افراطی نشود این است که از آخر به اول شروع کنید: مثلاً بعد از زدن کرم پودر، قبل از انجام آرایش چشم، رژگونه و رژلبتان را زنید. با اینکار چهره تان روشن تر به نظر می رسد و درنتیجه سایه و خط چشم و ریملتان را کمرنگ تر خواهید زد و آرایشتان طبیعی تر جلوه خواهد کرد.
۶) برای اینکه مژه ها بلند و پر بدون گوله گوله جلوه کند، از ریمل های دو سره استفاده کنید. ابتدا سر حجم دهنده آن که کرم رنگ است و مژه ها را پر میکند را استفاده کرده و بعد از گذشت چند دقیقه که خشک شد، سر دیگر را که کار بلند کردن مژه ها را انجام می دهد را استفاده کنید.
۷) اگر یک روز رژلبتان تمام شد و چیزی دم دستتان نبود، نگران نباشید خودتان هم میتونید رژلب درست کنید. ابتدا انگشتتان را کمی چرب کرده و بعد درون پودر سایه چشم فرو کنید و بعد روی لب بمالید.
۸) برای مجذوب کردن بیشتر بیننده، اطمینان یابید که بین خط مژه ها و خط چشمتان فاصله ای نباشد. ابتدا از سایه پودری استفاده کنید بعد پلک را بالا برده و خط چشم را تا حد امکان نزدیک به خط مژه بکشید. اینکار باعث می شود که مژه هایتان هم پرتر نشان دهد.
۹) موقع کشیدن خط چشم یا خط لب، سعی کنید آرنجتان را روی جایی محکم کنید مثل میز توالتتان. اینکار باعث می شود که بتوانید خط را بدون حرکت و نوسان دست و راحتتر بکشید.
برای از بین بردن خستگی و قرمزی چشم ها می توانید از خط و سایه چشم آبی استفاده کنید. در این مواقع از استفاده از سایه هایی که قرمز در خود داشته باشد مثل بنفش، ارغوانی، ی حتی قهوه ای، خودداری کنید.
● ۸ توصیه برای پاک‌کردن آرایش
اگر شما از آن دسته بانوانی هستید که بدون پاک‌کردن آرایش صورت‌تان به رختخواب می‌روید، بدانید که دارید بزرگ‌ترین خیانت را به پوست صورت‌تان می‌کنید. در صورتی که باقی‌مانده مواد آرایشی روی سطح پوست شما باقی بمانند، جذب روزنه‌های پوستی شده و می‌توانند سلامت پوست‌تان را به خطر بیندازند. پاک‌‌کردن آرایش به پوست فرصت می‌دهد تا نفس بکشد.
فراموش نکنید بهتر است یک پاک‌کننده آرایش خوب تهیه کنید. این از آن مواردی است که خرج کردن پول بیشتر به نفع سلامت پوست‌تان خواهد بود. مارک‌های معروف تجاری لوازم آرایش، به‌طور معمول پاک‌کننده‌های خوبی نیز به بازار عرضه می‌کنند.
برای پاک‌کردن آرایش چشم، از مواد پاک‌کننده آرایش که ویژه چشم است، استفاده کنید. چشمان شما بسیار حساسند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند.
▪ آرایش صورت شما مانند کرم‌پودر و رژ لب به راحتی به وسیله پاک‌کننده‌های آرایشی که پایه آبی دارند، از روی پوست‌تان پاک می‌شوند. ولی آرایش چشم مثل سرمه، ریمل و خط چشم نیاز به مواد پاک‌کننده قوی‌تری دارند. این مواد پاک‌کننده باید پایه روغنی داشته باشند تا این مواد آرایشی سمج را از چشمان شما پاک کنند.
برای پاک کردن آرایش چشمان‌تان، از حرکات ملایم‌تر دست‌تان روی پوست اطراف چشم استفاده کنید چون پوست این نواحی بسیار حساس است و امکان آسیب‌دیدن و چروک خوردن آن زیاد است.
▪ برای پاک‌کردن آرایش یک تکه پنبه یا پد پنبه‌ای را به مواد پاک‌کننده آغشته کنید و روی پوست صورت، اطراف چشم و گردن خود بکشید.
در صورتی که با این روش، آرایش شما پاک نشد، چند نقطه از ماده پاک‌کننده را در چند جای صورت‌تان بگذارید، سپس با یک گلوله پنبه مرطوب آن را در تمام صورت‌تان پخش کنید با این روش حتی مواد آرایشی نفوذ کرده به منافذ پوست‌تان نیز خارج می‌شوند.
در صورتی که اصلا آرایش نمی‌کنید، لازم است شما هم در پایان روز، صورت‌تان را با یک پاک‌کننده ملایم تمیز کنید تا بقایای گرد و غبار و آلودگی‌های هوا از روی سطح پوست‌ شما پاک شوند. این روش از چرب شدن پوست شما و جوش‌زدن آن جلوگیری می‌کند. تمیزکردن منظم پوست آن را براق و سالم می‌کند.
▪ پاک‌کننده‌هایی را که در آن الکل به کار رفته است، خریداری نکنید.
این پاک‌کننده‌‌ها گرچه باعث می‌شوند در سطح پوست‌تان احساس تازگی کنید ولی در طولانی مدت موجب خشکی پوست شما می‌شوند.
▪ کسانی که پوست حساسی دارند باید در هنگام خرید پاک‌کننده‌ها دقت بیشتری به خرج دهند. می‌توانید نمونه این محصولات را روی پوست بازوی‌تان امتحان کنید و اگر به آن حساسیت نداشتید، آن را خریداری کنید. پاک‌کننده‌های ملایم برای شما مناسب‌ترند.‌


 






تارنمای ایرانیان استرالیا




نکات آرایشی برای بالا بردن اعتماد بنفس



این روزها مردم برای اینکه زیباتر به نظر برسند، اقدام به استفاده از محصولات آرایشی می کنند که ممکن است باعث خراب شدن پوستشان و تاثیر گذاشتن روی سلامتی جسمیشان شود. در این مقاله قصد داریم نکات آرایشی را برای شما عنوان کنیم
که بدون هیچگونه ضرری، همان زیبایی را به شما خواهد بخشید که همیشه آرزو داشتید. مشکلات مربوط به موهایتان را برطرف کنید. مو همیشه یکی از جنبه های اصلی زیبایی به حساب می آمده است. برای زیباتر نشان دادن چهره تان، باید مدل مویی را انتخاب کنید که کاملاً برانده فرم صورتتان باشد.برای این منظور می توانید به سالن های زیبایی مراجعه کرده و از متخصصین زیبایی کمک بگیرید. مطمئناً یکی از مدل های مو هست که بیشتر از بقیه مدل ها به شما می آید، باید همان مدل را پیدا کنید.
برای تنوع بیشتر می توانید موهایتان را رنگ کنید، البته رنگی که با رنگ چهره تان نیز متناسب باشد. استفاده از متخصص در این زمینه شما را مطمئن خواهد ساخت که موهایتان خراب نخواهد شد.
علاوه بر مدل و رنگ مو، می توانید با تغییر محصولات بهداشتی موی خود مثل شامپو، حالت دهنده و ژل، سلامت موهایتان را نیز افزایش دهید.
نحوه آرایشتان را تغییر دهید. این مسئله دیگر به همه ثابت شده است که آرایش تاثیر واقعاً شگرفی می تواند بر زیبایی افراد داشته باشد. دانستن نحوه صحیح انجام خط چشم، سایه چشم، خط لب، رژ لب، رژ گونه و کرم پودر می تواند به شما کمک کند تا زیبایی های چهره تان را نمایان تر سازید. در این قسمت به برخی از مهم ترین نکات آرایش صورت اشاره می کنیم - زیرسازی صحیح و مناسب باعث می شود آرایش بهتر و زیباتر روی صورتتان بنشیند. استفاده صحیح از کرم و پودر و پنکک و استفاده از مرطوب کننده قبل از آنها به شما در این زمینه کمک خواهد کرد.
- از رنگ های مناسب استفاده کنید. در این زمینه می توانید از رنگ موهایتان الهام بگیرید. متخصصین آرایش اعتقاد دارند که رنگ های کرم و خاکستری برای افراد بلوند و قهوه ای و شکلاتی برای افراد سبزه با موهای مشکی و خرمایی و رنگ های مسی، هلویی و قرمز هم برای آنها که موهای قرمز و شرابی دارند بسیار مناسب است.
- تکنیک های مختلف آرایش چشم را یاد بگیرید. از آنجا که چشم ها مهمترین مرکز زیبایی در صورت هستند، باید به طور صحیح آرایش شوند تا تاثیر بیشتری روی مخاطب بگذارند. یکی از روش های سایه زدن، کشیدن یک رنگ سایه روی پلک و بعد ادغام آن با رنگی دیگر است.
آندسته از افراد که چشمانی گود دارند، بهتر است از سایه های تیره تر استفاده کنند. آنها که چشمانی تنگ دارند، بهتر است خط چشم را کاملاً بیرون از لبه چشم کشیده و در گوشه های چشم آن را کمی پهن تر کنند. اگر چشمانی باز و درشت دارید، بهتر است خط چشم را داخل لبه چشم بکشید تا بزرگی چشم ها کمتر مشخص شود. برای چشم های ریز بهتر است از رنگ های کمرنگتر و برای چشم های درشت از رنگ های گرم تر استفاده شود.
پوست که بزرگتری اندام بدن است، در زیبایی ما از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. داشتن پوستی سالم و جوان باید در مرحله اول هدف شما قرار گیرد. در این قسمت به بعضی از نکات بهداشتی پوست اشاره می کنیم:
- برای دور ماندن از اشعه های زیان بخش خورشید، از ضد آفتاب استفاده کنید.
- تا حد ممکن از کشیدن سیگار خودداری کنید.
- تغذیه و خواب کافی و مناسب داشته باشید.
- بر خود استرس وارد نکنید.
- از محصولات آرایشی معتبر و باکیفیت استفاده کنید.
- بدون شستن دست ها، به پوست صورتتان دست نزنید.
- بطور مداوم ورزش کنید.
- برای مدت طولانی آرایش را روی صورتتان نگاه ندارید و پس از اتمام کار صورتتان را شستشو دهید.
نظافت صحیح. به نظافت و سلامت ناخن های دست و پا و همچنین دندان ها توجه داشته باشید.
از مد روز تا جایی پیروی کنید که متناسب شما باشد. استفاده از آخرین مُدهای روز به شما برای انتخاب لباس کمک کرده و باعث می شود راحت تر بتوانید آنچه مطابق خواسته و شخصیتتان است را پیدا کنید.


 


بیرتک




هنرمندان و متخصصین آرایشی لیستی از نکات مفید آرایشی تهیه نموده اند. رعایت این نکات و اصول اولیه و پیشرفته آرایشی برای زیباتر و طبیعی تر جلوه دادن شما بسیار راحت و آسان است.
یک آرایش زیبا با یک کرم پودر خوب شروع می شود. بطور مثال اکثر خانمها مانند اکثر خانمهای آسیایی ها و آفریقایی ها دارای پوستی با رنگ پایه زرد هستند. دانستن این واقعیت یکی از مهمترین نکات آرایش کردن است. وقتی خانمی با این رنگ پوست از کرم پودر صورتی پررنگ یا نارنجی استفاده می کندآرایش خیلی مصنوعی به نظر می رسد و این خانم برای داشتن یک آرایش طبیعی و یکدست باید از کرم پودرهایی با پایه زرد استفاده نمایند.

۱) کرم پودر که پایه و اصل آرایش می باشد باید به درستی و مناسب با رنگ پوست شما انتخاب شده باشد.
۲) برای اینکه پوست شما خیلی برق نزند پس از اتمام آرایش از پودر جامد استفاده کنید. اگر پوست شما خیلی برق می زند از پودری استفاده کنید که روغن پوست شما را جذب کند.
۳) هنگام استفاده از رژ گونه برس را از لاله گوش به سمت گونه ها حرکت دهید و در ضمن از رژ گونه های روشن استفاده کنید تا گونههای شما مشخص تر از پوست زیرین شود. بیاد داشته باشید که آرایش تیره تصویری گرفته تر و آرایش روشن به شما تصویری روشن تر و برجسته تر می دهد.
۴) ابتدا روشن ترین سایه را بر پشت چشم خود بزنید.
۵) بعد یک سایه با روشنایی متوسط بر روی اولین سایه بزنید.
۶) تیره ترین سایه را در گوشه بیرونی چشم بزنید تا ایجاد عمق در چشم کند.
۷) با استفاده از یک مداد خط چشم از مرکز چشم تا گوشه چشم خط کوتاهی بکشید.
۸) ریمل آرایش شما را تکمیل می کند. اگر چشمانی سیاه دارید از ریمل مشکی، سرمه ای یا قهوه ای تیره و یا بی رنگ استفاده کنید.
۹) هنگام رژ زدن، رژی را انتخاب کنید که منعکس کننده شخصیت روانی و درونی شماست. برای رژ زدن از برس مخصوص آن استفاده نمایید. اینکار نه تنها باعث می شود که طرح و خط اصلی لب شما مشخص شود بلکه می شود میزان رنگ رژ روی لب را کنترل کرد. اگر قبل از رژ زدن قدری پودر به لبهایتان بزنید ماندگاری رژ بر روی لبها افزایش می یابد. برای حفظ فرم لبها و جلوگیری از خشک شدن و پوسته پوسته شدن لبها قبل از رژ زدن کرم ویتامین E به لبها بزنید و برای پاک کردن رژ لب، لبها را با گلیسرین پاک کرده سپس بشویید.
۱۰) بعد از رژ زدن از برق لب استفاده کنید تا لبهایتان زیباتر به نظر برسند و رژ لب روی لبهایتان خوب بنشیند.
۱۱) رنگ لاک خود را مناسب با رنگ آرایشتان انتخاب نمایید.
۱۲) پس از اتمام آرایش می توانید از اسپری های فیکس کننده آرایش نیز استفاده کنید. این اسپری ها باعث می شود آرایش مدت طولانی تری بر روی صورت شما بماند.




 
 
 
دکتر محسن غفارپور متخصص پوست و مو می‌گوید هر کسی می‌تواند پاکسازی پوست را خودش در منزل انجام بدهد
 
«پوستت
کدر شده؟ برو آرایشگاه پوستت را پاکسازی کن!» این، جمله‌ای است که این
روزها از زبان خیلی از خانم‌ها شنیده می‌شود ولی آیا پاکسازی پوست را باید
در آرایشگاه انجام داد یا پیش متخصص پوست؟ و این کار چند بار در سال لازم
است؟دکتر محسن غفارپور، متخصص پوست و مو، مدیر گروه و عضو هیات علمی
دانشگاه علوم پزشکی ایران به این سوالات پاسخ می‌دهند....


 
سوال: آقای دکتر! برای پاک‌سازی پوست باید حتما رفت دکتر یا می‌شود توی آرایشگاه هم این کار را انجام داد؟
برای
مراقبت از پوست یا تمیز کردن پوست و پاک‌سازی آن اصلا احتیاجی به آرایشگاه
و مطب و متخصص نیست. خود فرد می‌تواند این پاک‌سازی را در منزل انجام دهد.
 
 
سوال: واقعا؟ چگونه؟
می‌توان از کِرِم اسید میوه (بین 5 تا 10 درصد)
که خودش یک لایه‌بردار است و کار تمیز کردن پوست را انجام می‌دهد، استفاده
کرد. متخصص پوست هم می‌تواند طی یک آموزش یک دقیقه‌ای به بیمارش روش
پاک‌سازی پوست در منزل را یاد بدهد. بعد از بیرون آمدن از حمام، کافی است
پوست رطوبت لازم را پیدا ‌کند تا با یک فشار مختصر در دو طرف جوش‌های سر
سیاه و سرسفید، آنها را تخلیه کرد. احتیاج نیست که کس دیگری این کار را
برای آدم بکند.
سوال: حالا اگر کسی خواست این کار را کس دیگری برایش انجام دهد بهتر است پیش متخصص پوست برود یا آرایشگر؟
خب،
طبیعی است که ما توصیه می‌کنیم به متخصصان پوست مراجعه کنند تا روش صحیح
پاک‌سازی را از آنها آموزش ببینند. همچنین فرد می‌تواند کِرِم‌های اسید
میوه را که با نام AHA هست،‌از داروخانه‌ها تهیه کند و هفته‌ای 2 یا 3 بار
از آن استفاده کند. این کِرِم‌ها پوست را کاملا تمیز می‌کنند و یک پوست
مطلوب را به وجود می‌آورند و دیگر احتیاج نیست که کارهای اضافی انجام دهیم.
مثلا بعضی‌ها می‌گویند ما می‌خواهیم برای پوست‌مان آب‌رسانی انجام دهیم که
اصلا نیازی به انجام این کارها نیست. اگر پوست‌شان اشکال دارد؛ مثلا اگر
خشک است، باید از یک مرطوب‌کننده استفاده کنند و اگر پوست‌شان چرب است،
دیگر نیازی به آب‌رسانی ندارد.
سوال: برای پاک‌سازی پوست از چه موادی استفاده می‌کنند؟
برای
پاک‌سازی پوست از اسیدسالسیلیک 2 تا 5 درصد استفاده می‌شود و همین‌طور از
اسید میوه 10 تا 15 درصد. این مواد را به صورت بیماران می‌مالند و این باعث
می‌شود یک لایه از سطح پوست برداشته شود. خود بیمار می‌تواند شب‌ها
اسیدهای میوه 10 درصد روی صورت‌اش بگذارد و صبح‌ها بشوید. می‌تواند یک لایه
شاخی و بی‌مصرف روی پوست را به راحتی از بین ببرد. بعد از پاک‌سازی اگر
پوست خشک است، باید حتما از مرطوب‌کننده استفاده شود و اگر پوست چرب است که
احتیاج به چیز خاصی نیست، بنابراین کار خاصی نیست که شخص لازم باشد انجام
دهد. در ضمن این کِرِم‌های اسید میوه جدا از پاک‌سازی پوست، روشن‌کننده هم
هستند، یعنی بعد از یک مدت استفاده از آن سطح پوست شفاف و رنگ پوست روشن
می‌شود و همچنین بافت‌های میانی پوست را ترمیم و بازسازی می‌کند. معمولا
پاک‌سازی پوست را بهتر است از سن 18 سالگی به بعد انجام داد ولی انسان از
زمانی که شروع به راه رفتن می‌کند، بهتر است از ضدآفتاب استفاده کند.
استفاده از ضدآفتاب مانع از پیری زودرس می‌شود.
سوال: گروهی از محصولات آرایشی به نام تمیز‌کننده معروف‌اند. این محصولات می‌توانند پوست را پاک‌سازی کنند؟
ببینید؛
دارو ماده‌ای است برای تسکین دادن بیماری‌ و جلوگیری از بعضی عوارض و
بیماری‌ها و با تغییر دادن عملکرد ساختمان و یا عضوی در بدن اما برعکس،
مواد آرایشی به محصولاتی گفته می‌شود که معمولا روی پوست، مو و یا ناخن
استفاده می‌شود یا به صورت پودر پاشیده یا اسپری می‌شود و مقصود از استفاده
از این محصولات آرایشی تمیز کردن پوست، زیبا کردن پوست و ایجاد جذابیت
بیشتر در پوست است؛ به گونه‌ای که در ساختمان و عملکرد پوست، خللی به وجود
نیاورد. محصولات آرایشی و بهداشتی را به 3گروه تقسیم می‌کنند:تمیزکننده‌ها
یا شستشودهنده‌ها، مرطوب‌کننده‌ها و تونرها یا سفت‌کننده‌های پوستی.
سوال: تمیز‌کننده‌ها چه می‌کنند؟
تمیزکننده‌ها را معمولا به گونه‌ای
طراحی کرده‌اند که بتوانند چربی‌هایی که توسط غدد چربی‌ساز پوست ترشح
شده‌اند و شوره‌هایی که روی پوست هستند (که مرتبا رها می‌شوند) و یا
باکتری‌هایی که خارج از پوست، مو و ناخن قرار می‌گیرند را در خودشان حل
کرده و از سطح پوست پاک کنند.
در حالی که تمیزکننده شستشوی سطح پوست و مو و ناخن را انجام می‌دهد و
باید به گونه‌ای باشد که چربی‌های سطح شاخی که آخرین بخش پوست هست را از
بین نبرد زیرا چربی‌هایی که بین سلول‌های شاخی هستند مانند سدی برای ورود
میکروب‌ و سموم عمل می‌کنند و مانع خروج آب از پوست می‌شوند و موجب می‌شوند
که پوست لطافت پیدا کند و دارای نرمی خاصی باشد اما اگر مواد شستشودهنده
چربی‌های بین سلول‌های شاخی را از بدن ببرد، دیگر این سلول‌های شاخی قدرت
دفاعی ندارند و همچنین سطح پوست، پوسته می‌شود و لطافت خود را از دست
می‌‌دهد.
سوال: مرطوب‌کننده‌ها چه‌طور؟
مرطوب‌کننده‌ها یا نرم‌کننده‌ها باعث می‌شوند که پوست رطوبت پیدا کند و باعث شادابی پوست می‌شوند.
سوال: و تونرها یا سفت‌کننده‌ها؟
تونرها، موادی هستند که آنها را
همیشه باید بعد از یک تمیزکننده که می‌تواند صابون، شامپو و یا یک
شیرپاک‌کن باشد، استفاده کرد. تونرها حلال مواد باقی‌مانده از صابون‌ها و
یا شیرپاک‌کن هستند که روی پوست مانده و باعث می‌شوند این باقی‌مانده‌ها
پاک ‌شوند و رطوبت پوست بیشتر شود.
سوال: خیلی از خانم‌ها از تونر بعد از استفاده از کِرِم‌پودر استفاده می‌کنند. این کار، درست است؟
لوازم
آرایشی مثل کِرِم‌پودرها را همیشه باید بعد از تونرها استفاده کرد. به این
صورت که اول باید از یک تمیزکننده و یا شیرپاک‌کن و سپس از یک تونر
استفاده کرد و بعد از اینکه پوست را تمیز کردیم، می‌توانیم از یک
کِرِم‌پودر و یا پودر روی صورت استفاده کنیم. کِرِم‌پودرها ترکیب‌هایی
رنگین هستند که برای زیباتر کردن پوست صورت استفاده می‌شوند و همچنین
لکه‌هایی که در سطح پوست هستند را می‌پوشانند. ممکن است لکه کم‌رنگ یا
پررنگ باشد؛ بنابراین کِرِم‌پودرها برای پوشاندن اشکالاتی که در سطح پوست
هست، استفاده می‌شود. این کِرِم‌پودرها خاصیت ضدآفتاب دارند.

بنابراین ما باید از استفاده از کِرِم‌پودر دفاع کنیم زیرا وقتی ما از
کِرِم‌پودر استفاده می‌کنیم، به چهره زیباتری می‌رسیم. یک سری کِرِم‌های
گریم هم هستند که برای گریم پوست استفاده می‌شوند و قادرند پوست را بین 8
تا10 برابر در برابر سوختگی و یا تاثیرات مضری که اشعه فرابنفش روی سطح
پوست می‌گذارد، محافظت کنند
 منبع:salamat.i


پوست براق و خیره کننده
 
 
با
صورت خود مهربان باشید. کندن با انگشت، فشار دادن و چلاندن باکتری ها را
به اعماق پوست می برد که منجر به زخم شدن و در نهایت مشکلات آتی می شود
سلام. آیا می خواهید که پوستی خیره کننده داشته باشید؟ ما هم همین را می خواهیم. 

 


به همین دلیل تیم GL متشکل از متخصصین پوست آقای Renee Rouleau از
انجمن درمان با چشمه آب معدنی (Spa) و کلنیک پوست با همین نام و خانم Anne
King مربی انیستیتو بین المللی پوست گرد هم آمده اند تا رازهایی برای داشتن
پوستی بی نظیر را کشف کنند.
 
1- قبل از اینکه به رختخواب بروید
صورت خود را بشوئید. اگر شما صبر کرده اید تا کاملا به خواب بروید، شما
آنقدر خسته خواهید شد که نتوانید صورت خود را بشوئید و تحقیقات نشان داده
که پوست بهترین ترمیم خود را در اطراف ساعت 10 شب انجام می دهد. پس اجازه
دهید پوست شما قبل از اینکه شروع به خمیازه کشیدن کنید، نفس بکشد.
 
 
2-
هر روز ضد آفتاب بزنید. از مرطوب کننده با SPF 15 یا بالاتر استفاده کنید.
اشعه فرا بنفش می تواند زمانی که در کلاس درس نشسته اید یا در حین رانندگی
و یا در حال قدم زدن هستید، اثرات مضر خود را بر روی پوست بگذارد.
 
 
3-
با صورت خود مهربان باشید. کندن با انگشت، فشار دادن و چلاندن باکتری ها
را به اعماق پوست می برد که منجر به زخم شدن و در نهایت مشکلات آتی می شود.

 
 
4- فکر نکنید که وقتی پوست شما حالت سفت و خشک دارد یعنی
اینکه تمیز است. پوست سفت، پوست تمس نیست بلکه پوست خشک است. اگر شما عجله
دارید که از مرطوب کننده بعد از شستن پوستتان استفاده کنید، به جای آن
دنبال تمیز کننده ای باشید که پوست شما را شاداب نگه می دارد به جای اینکه
آن را خشک کند.
پوست خشک و حساس دارید؟ دنبال پاک کننده های چرب باشید
یا از ترکیبات فومی استفاده کنید. هرچه از صابون بیشتر استفاده کنید
پوستتان خشک تر خواهد شد. هرچه از صابون کمتر استفاده کنید پوستتان کمتر
خشک خواهد شد.
 
 
5- از جراحت ها دوری کنید. اگر آکنه زیاد
دارید از محلول های آکنه استفاده کنید. این محلول باعث می شود که نقاط تمیز
و بدون جوش خشک شوند و سلول پوست های مرده در آنجا رشد کنند. آنها در زیر
پوست چربی ایجاد می کنند و و باعث می شود تا تمامی محفظه های خالی با این
چربی ها پر شود.
 
 
6- سعی کنید که پوستتان همیشه برق بزند.
حقیقت تلخ؟ شما نمی توانید سرعت تولید چربی را کند کنید. راه حل بی نظیر؟
تمیز کننده های کاغذی. انها به سرعت چربی ها را از روی پوست شما بر می
دارند.
 
 
7- بعد از اینکه موهایتان را کوتاه کردید یا از مواد
شیمیایی برای پوستتان استفاده کردید. صورتتان را بشوئید. کلیه محلول ها،
اسپری های مو و موس ها شامل ترکیباتی هستند که ایجاد جوش می کند بعد از
اینکه از موادی برای موهایتان استفاده کردید صورتان را به دقت بشوئید.
 
 
8-
فرچه آرایشی خود را هفته ای یکبار بشوئید. باکتری ها و چربی ها می توانند
در آن رشد کنند و منجر به تولید جوش ها شوند. از صابون های نرم ( دارای
ترکیبات آلی) و اب سرد برای شستن فرچه هایتان استفاده کنید و انها را به
دقت بشوئید. اسفنج های آرایش را بعد از چندین بار استفاده دور بریزید تا از
پخش شدن باکتری ها جلوگیری کنید.
 
 
9- روبالشی تان را اغلب
عوض کنید. زمانی که شما می خوابید باکتری ها و چربی روی روبالشی تان جمع می
شود و آنها دوباره در شب با پوستتان تماس پیدا می کنند. پس باید روبالشی
تان ا عوض کنید و آن را با شوینده های مخصوص ملحفه مثل تاید بشوئید.
 
 
10-
خواب برای زیبایی لازم است. 8 ساعت خواب می تواند معجزه کند. بخوابید نه
برای اینکه چرخه را تکمیل کنید بلکه برای اینکه در شب بدن می خواهد خود را
از شر سموم راحت کند که این سموم کلیه نقاط بدن را تحت تاثیر قرار می دهند.
خواب استرس را کاهش می دهد و درد های شدید در شب کاهش می یابند.
سیمرغ





 رفع لکه های صورت و جوشهای بدن


 


 









این معجون و یا بهتر بگوییم ماسک
ویژه جهت رفع لکه های ناشی از جای جوشها و یا لکه های حاملگی و میانسالی
بسیار موثر است وشما می توانید اثر واقعی آن را پس از یک ماه استفاده
ببینید...




 
این معجون و یا بهتر بگوییم ماسک ویژه جهت رفع لکه های ناشی از جای جوشها و یا لکه های حاملگی بسیار موثر است به شرط آنکه حتما به طور مداوم و روتین، طبق عادت با هر بار حمام کردن و یا هفته ای دو بار این کار انجام شود :
 
مواد لازم  برای هر بار استفاده از این ماسک :
 
ماست کم چرب  :      یک قاشق غذا خوری
 حنای بی رنگ :       یک قاشق مربا خوری
 گلا ب :                   دو سه قطره
 
این مواد را با هم مخلوط کرده و قبل از حمام به مدت پانزده تا بیست دقیقه
بر روی صورت یا بدن خود و جاهایی که جوش می زند بمالید و صبر کنید تا خوب
جذب شود که بهتر است برای جذب بهتر اگر فرصت داشتید کمی هم در بخار
حمام بمانید تا کاملا جذب پوست شود در غیر این صورت لزومی نیست و می توانید
پس از این مدت زمان بشویید.
اثر بخشی این ماسک زمانی خود را نشان خواهد داد که با هر بار حمام کردن بر روی صورت و بدن گذاشته شود،  در صورتی هم که فقط به عنوان ماسک بر روی پوست صورت مورد استفاده قرار می گیرد حتما هفته ای دو بار استفاده شود آنوقت شما تاثیر آن را پس از یک ماه استفاده ی مرتب بر روی چهره و بدن خود خواهید دید.
منبع وب سایت سیمرغ





 

داشتن موهاي پر و ابريشمي آرزوي هر انساني است . بدن براي داشتن اين خصلت به تغذيه کاملي از ويتامينها، مواد معدني و ساير مواد ضروري احتياج دارد . پژوهش ها ثابت کرده که مهمترين عامل ريزش مو، مي تواند رژيم غذايي نا متعادل باشد.رژيم غذايي بايد حاوي انواع مواد غذايي باشد.براي کاهش ريزش مو، غذايي با  پروتئين و آهن کافي ، لازم است . همچنين مصرف ميوه ها، سبزي هاي تازه، سالادها و…لازم است.




 
به طور کلي اگر کمبود يک ماده مغذي باعث ريزش مو شود، با دريافت مقدار کافي و لازم آن ماده مي توان مشکل را برطرف کرد. اما فراموش نکنيد که در هر روز حدود ۱۰۰ عدد تار مو مي‌ريزد و موي ديگري جاي آنها در مي‌آيد بنابراين ريزش مو پس از بلوغ اگر کمتر از صد تار در روز باشد،مي‌توان آن را طبيعي محسوب کرد و جاي نگراني نيست.
در زير نام تعدادي از مکمل ها و مقدار مصرف آنها را براي شما آورده ايم.
 
۱- ويتامين A: 
اين ويتامين آنتي اکسيداني است که به توليد چربي سالم در پوست سر کمک مي‌کند. منابع غذايي حاوي ويتامين A شامل روغن کبد ماهي، گوشت، شير، پنير، تخم‌مرغ، اسفناج، کلم بروکلي، کلم پيچ، هويج و هلو به مقدار روزانه ۵۰۰۰ واحد بين‌الملي است.
 




لازم به ذکر است که مصرف بيش از ۲۵ هزار واحد بين‌المللي در روز از اين ويتامين مسموميت ايجاد کرده و مي‌تواند موجب ريزش مو و يا ساير مشکلات جدي براي سلامتي شود.


البته دريافت دوز بالاي ويتامين A (صد هزار واحد بين المللي در روز ) براي يک مدت طولاني، باعث ريزش مو مي شود ، ولي قطع دريافت آن مشکل را حل مي کند.


۲- ويتامين C: 
اين ويتامين آنتي‌اکسيداني است که به حفظ سلامت پوست و موها کمک مي‌کند.
ميوه‌هاي خانواده مرکبات، توت فرنگي‌ها، کيوي، آناناس، گوجه فرنگي، فلفل سبز، سيب زميني و سبزيجات داراي برگ سبز تيره منابع سرشار از ويتامين C هستند. مقدار مورد نياز اين ويتامين روزانه ۶۰ ميلي‌گرم است.
۳- ويتامين E: 
اين ويتامين آنتي اکسيداني است که گردش خون در پوست سر را تقويت مي‌کند. منابع غذايي حاوي اين ويتامين شامل روغن سبزيحات منجمد شده، روغن پوست گندم، دانه‌هاي سويا، دانه‌هاي خام و دانه‌هاي روغني، حبوبات خشک و سبزيجات برگ پهن هستند. مقدار مورد نياز اين ويتامين روزانه ۴۰۰ واحد بين‌المللي است. مصرف زياد اين ويتامين مي‌تواند موجب بالا رفتن فشار خون شده و تشکيل لخته‌هاي خوني را کاهش دهد. افرادي که داروي فشار خون يا ضد انعقاد مصرف مي‌کنند بايد قبل از مصرف مکمل‌هاي ويتامين E با پزشک معالج خود مشورت کنند.
* ويتامين هاي گروه B : 
اين گروه ويتامين ها نقش مهمي در حفظ سلامتي و رشد مو دارند. مواد غذايي غني از ويتامين هاي گروه B شامل: حبوبات ( مثل لوبيا و نخود )، هويج ، گل کلم ، سويا، مخمر خوراکي، سبوس  غلات، آجيل  و تخم مرغ  است.
براي تأثير بيشتر، غير از منابع غذايي ويتامين هاي گروه B از مکمل هاي آنها (مثل شربت B- کمپلکس ) نيز استفاده کنيد.
 
۴- بيوتين:
در حفظ سلامتي پوست و مو تأثير بسياري دارد و حتي مي تواند از ريزش مو در آقايان جلوگيري کند. موادغذايي غني از بيوتين را به مقدار زياد مصرف کنيد يا مکمل خوراکي آن را بخوريد.
در حفظ سلامتي پوست و مو تأثير بسياري دارد و حتي مي تواند از ريزش مو در آقايان جلوگيري کند. موادغذايي غني از بيوتين را به مقدار زياد مصرف کنيد يا مکمل خوراکي آن را بخوريد.
منابع غذايي بيوتين شامل:
مخمر، برنج قهوه اي، نخودسبز، عدس، جو، سويا، دانه آفتابگردان و گردو است
اين ويتامين توليد کراتين را افزايش داده و از ريزش مو جلوگيري مي‌کند. مخمر آب جو، تمام انواع غلات، زرده تخم مرغ، جگر، برنج و شير مهمترين منبع حاوي اين ماده هستند.
مقدار مورد نياز بيوتين روزانه ۱۵۰ تا ۳۰۰ ميکروگرم است. مي توان  سه بار در روز و هر بار ۵۰ ميلي گرم مصرف کرد .
۶- نياسين ويتامين B3):()
اين ويتامين گردش خون در پوست سر را تقويت مي‌کند. منابع سرشار از اين ويتامين مخمر آب جو، پوست گندم، ماهي، مرغ، بوقلمون و گوشت هستند. مقدار مورد نياز نياسين در روز ۱۵ ميلي گرم است. لازم به ذکر است که مصرف بيش از ۲۵ ميلي‌گرم در روز از اين ويتامين خطرات جدي براي سلامت بدن در پي دارد.
۶- اينوسيتول:
اين ماده معدني باعث سالم ماندن فوليکول‌هاي مو در سطح سلولي مي‌شود. اين ماده بيشتر در تمام انواع غلات، مخمر آب جو، جگر و مرکبات يافت مي‌شود.
۷- اسيد پانتوتنيک (ويتامين B5):
اين ويتامين مانع از سفيدي و ريزش موها مي‌شود. دانه‌هاي تمام غلات، مخمر آب‌جو، گوشت و زرده تخم مرغ منابع غني از ويتامين B5 هستند. مقدار مصرف روزانه اين ويتامين ۴ تا ۷ ميلي‌گرم است.
۸- ويتامين B6:
اين ويتامين مانع از ريزش مو شده و ملانين را که رنگدانه‌هاي تامين کننده رنگ مو هستند تقويت مي‌کند.
منابع اصلي غذايي حاوي اين ويتامين شامل مخمر آب‌جو، جگر، دانه‌هاي تمام انواع غلات، سبزيجات، گوشت و زرده تخم‌مرغ هستند. مقدار مورد نياز اين ويتامين روزانه ۶/۱ ميلي گرم است. مصرف مقدار زياد اين ويتامين باعث بي‌حسي و کرخ شدن دست‌ها و پاها مي‌شود.
۹- ويتامين B12:
اين ويتامين مانع از ريزش مو مي‌شود.
مهمترين منابع غذايي حاوي ويتامين فوق مرغ، ماهي، تخم‌مرغ و شير است و مصرف روزانه ۲ ميلي گرم آن توصيه مي‌شود.
۱۰ – اينوزيتول
براي رشد مو ضروري است.
مقدار مصرف : دو بار در روز و هر بار ۱۰۰ ميلي گرم.
۱۱- اسيدهاي چرب ضروري :
اسيدهاي چرب ضروري ( روغن بذرکتان، روغن ماهي و روغن گل پامچال منابع خوبي هستند) حالت مو را خوب مي کنند و از خشکي و شکنندگي آن جلوگيري مي کنند.
مقدار مصرف : ۵۰۰ ميلي گرم در روز
* توجه : اين مکمل را به کودکان ندهيد.
روي
با تقويت ايمني بدن، رشد موها را تحريک مي کند.
مقدار مصرف : ۵۰ تا ۱۰۰ ميلي گرم در روز . بيشتر از اين مقدار مصرف نکنيد.
۱۲- ويتامين H  :
ضد عفونت جلدي پوست است. کمبود اين ويتامين باعث پيدايش لکه هاي قرمز رنگ و گاه خاکستري در روي پوست مي گردد. منابع حياتي ويتامين H زرده تخم مرغ، مخمر آبجو، پوست برنج، مغزها مي باشد.
ساير مواد مغذي
کوآنزيم Q10 :
کوآنزيم Q10 گردش جريان خون را در سر بهبود مي بخشد. مقدار اکسيژن بافت ها را افزايش مي دهد. همچنين براي حفظ سلامتي قلب  بسيار مهم است. ۶۰ ميلي گرم در روز مصرف کنيد.
L- سيتئين و L- متيونين :
دو اسيدامينه اي که حالت، کيفيت و رشد موها را بهبود مي بخشند و از ريزش مو جلوگيري مي کنند.
مقدار مصرف : ۵۰۰ ميلي گرم دو بار در روز و با معده خالي .
نقش آنتي اکسيدان ها در حفظ و نگهداري مو :

آنتي اکسيدان ها موادي هستند که با راديکال هاي آزادي که فرآيند پير شدن را جلو مي اندازد و يا ريسک ابتلا به بيماري ها را بالا مي برد، مبارزه مي کنند. راديکال هايي که آنتي اکسيدان ها با آنها مبارزه مي کنند از کجا مي آيند؟
بسياري از آنها در محيط اطراف ما يافت مي شوند که به وسيله آلودگي هوا، خورشيد و يا دود سيگار توليد مي شود.
مادامي که موهاي شما هر روز در محيط اطراف در معرض اينها هستند، مراقبت از آنها در مقابل اين مواد بسيار مهم است. اولين راه براي دفاع از موها در مقابل اين موارد، آنتي اکسيدان هايي نظير ويتامين آ ، سي و اي است.
هنگامي که شما در رژيم غذايي خود از موادي مانند سبزيجات، ميوه ها ، لبنيات و خشکباراستفاده مي کنيد، مطمئن باشيد به بهترين نحو مقدار مناسبي ازآنچه موهايتان نياز دارد به دست آوره ايد.
مبارزه آنتي اکسيدان ها با راديکال هاي آزاد، رشته اي از موهاي سالم و خوش حالت را خواهد ساخت و محرک چرخه بهتر پوست سرخواهد بود. براي به دست آوردن نتيجه بهتر، مطمئن شويد که روزانه ۵۰۰۰IU ويتامين آ، ۶۰ ميلي گرم ويتامين سي و بيش از ۴۰۰IU ويتامين اي مصرف ميکنيد.
 

به طور كلي مصرف ويتامينها نه تنها براي رشد مو بلكه براي سلامتي و تندرستي رانسان هم مفيد وموثر است.


درمان پرمویی در خانم ها یا (هیرسوتیسم)  
موهای زاید در خانم ها مشكل نسبتا شایعی است كه گهگاه عوارض روانی هم به
دنبال دارد. حتماً شما نیز در میان اطرافیانتان با خانم‌هائی كه در
صورتشان موهای ضخیم و سیاه رنگ وجود دارد، رو به رو شده‌اید. اصلا شاید خود
شما یكی از كسانی باشید كه با این مشكل مواجه هستند. اگر این طور است باید
به اطلاعتان برسانم كه شما تنها نیستید، چون خانم‌های زیادی وجود دارند كه
با این مشكل مواجهند و تعداد آنها به طور شگفت انگیزی رو به افزایش است.

 
اكثر خانم‌هائی كه با این مشكل مواجهند، چون از ظاهرشان ناراضی هستند،
قبل از اینكه علت اصلی ایجاد این وضعیت را پیدا كنند، به انواع و اقسام
داروها و روش‌های درمانی دردناك و غیر دردناك متوسل می‌شوند. اما چون در
بسیاری از موارد علت اصلی برطرف نشده، پس از مدت كوتاهی همه چیز به حالت
اول باز می‌گردد.
هیرسوتیسم چیست؟
به رشد بیش از اندازه مو در مكان‌های خاصی از صورت و بدن خانم‌ها
هیرسوتیسم یا پر مویی گفته می شود. موهای صورت یك خانم به طور طبیعی باید
كمرنگ و نازك بوده و به آسانی قابل دیدن نباشند. اگر در صورتتان موهای ضخیم
و سیاه با الگوی مردانه (خصوصاً در محل ریش و سبیل) رشد كرده، یا اگر در
مدت زمان كوتاهی رشد سریع مو در بدنتان داشتید حتماً به پزشك مراجعه كنید و
توجه داشته باشید كه این مشكل علاوه براینكه روی ظاهرتان اثر می‌گذارد،
ممكن است مشكلات درونی فراوانی را برایتان ایجاد كند، پس آن را دست كم
نگیرید. قبل از گذاشتن تشخیص هیرسوتیسم باید به این نكته توجه داشته باشید
كه الگوی طبیعی رشد مو بر اساس زمینه نژادی بسیار متفاوت است.
مثلاً
سفید پوستان موهای صورتی بیشتری نسبت به سیاه پوستان و نژاد زرد دارند و
زنان مدیترانه ای به طور طبیعی موهای بیشتری نسبت به زنان شمال اروپا
دارند. علت ایجاد این بیماری در خانم‌ها این است كه پیازهای مو توسط
تستوسترون یا سایر آندروژن‌ها (هورمون‌های مردانه) دچار تحریك بیش از حد می
شوند. آندروژن‌ها برجسته‌ترین هورمون جنسی در مردان هستند و درخانم‌ها به
طور طبیعی معمولاً سطح كمی از این هورمون‌های مردانه وجود دارد اما گاهی به
عللی این هورمون‌ها به طور غیر طبیعی افزایش می‌یابند و منجر به ازدیاد
رشد مو می‌شوند. هیرسوتیسم گاهی در حضور سطح طبیعیِ هورمون‌ها نیز رخ می
دهد كه در این مورد معمولاً حساسیت گیرنده‌های پوست آن نواحی، نسبت به
تستوسترون افزایش یافته است.
 
كی به بالا رفتن هورمون‌های مردانه شك كنیم؟
در صورت ایجاد هر یك از علائم زیر حتی در صورت عدم وجود هیر‌سوتیسم به
بالا رفتن هورمون‌های مردانه در بدنتان شك كرده و با پزشك مشورت كنید:
- قاعدگی های كم، نامنظم یا قطع شده
- جوش‌های مقاوم به درمان
- خشونت صدا
- عقب رفتن خط رویش موهای سر
- كاهش اندازه پستان‌ها یا بزرگ شدن كلیتوریس
 
نشانه‌های زیر ممكن است مطرح كننده علت زمینه‌ای برای هیرسوتیسم در تخمدان‌ها، غدد فوق كلیوی یا هیپوفیز باشند :
- چاقی به طور شایعی در نشانگان تخمدان پر كیست كه یك علت شایع برای افزایش هورمون مردانه است دیده می شود.
- پوست تیره و ضخیم شده در چاله آرنج، كشاله ران یا گردن
- كبودی سریع، اضافه وزن در ناحیه میانی یا ضعف
- ترشح شیر یا سایر مایعات از پستان در زمانی كه كودك شیرخوار ندارید
- فشار خون بالا، قند خون بالا و مشكلات كلسترول
- هیرسوتیسم پیش از بلوغ یا هیرسوتیسمی كه به طور ناگهانی رخ می‌دهد
-
از آنجا كه برخی مشكلات پزشكی كه باعث پر مویی می شوند، شكل خانوادگی
دارند حتی اگر پرمویی در بین اعضای خانواده شما رایج است، با پزشك مشورت
كنید
 
هورمون های مردانه چگونه ایجاد می‌شوند؟
محل اصلی تولید هورمون‌های مردانه در بیضه است. اما همانطور كه می‌دانید
خانم‌ها بیضه ندارند، پس منشاً این هورمو‌ن‌ها در خانم‌ها كجاست؟ افزایش
تولید هورمون‌ مردانه در یك خانم می‌تواند از اختلالی در تخمدان‌ها، غدد
فوق كلیوی یا غده هیپوفیز در مغز ناشی شود. مثلاً نشانگان "تخمدان پر كیست"
یكی از بیماری‌های تخمدان است كه می‌تواند باعث پرموئی شود (در مورد این
نشانگان در همین صفحه صحبت خواهیم كرد.)
علت دیگر داروها هستند. برخی
داروها مانند پروژسترون‌های استفاده شده در بعضی مدل‌های قرص‌های پیشگیری
از بارداری یا داروهای فشار خون یا استروییدهای تسكینی كه حاوی هورمون
مردانه هستند و اثراتی مشابه هورمون‌های مردانه دارند نیز باعث ایجاد
هورمو‌ن‌های اضافی می‌شوند. داروهای دیگری نیز وجود دارند كه به طور
غیرمستقیم باعث ساخته شدن تستوسترون می شوند. از این دسته می‌توان به
داروهایی برای درمان تهوع، اسكیزوفرنی، پرخاشگری، صرع، سردردهای میگرنی، و
داروهای درمان اختلالات دو قطبی اشاره كرد. گاهی بعضی از موارد رشد زیاد مو
با رشد موی مردانه تناسب ندارد (مانند رشد مو در میان چشم‌ها، پیشانی،
شقیقه‌ها، بالای چانه و صورت) این نحوه رشد مو می تواند از مشكلات تیروییدی
‌یا ‌بیماری بی‌اشتهایی عصبی ناشی شود. همچنین این مشكل می‌تواند از
استفاده طولانی مدت از داروهای خاص مانند داروهای ‌استروییدی‌: سیكلوسپورین
فنی‌تویین، مینوكسیدیل، پنی‌سیلامین و داروهای پوستی كه با درمان‌های
ضد‌آفتاب ‌تركیب می‌شوند، ناشی شده باشد.
 
نشانه ها و تشخیص :
برای پیدا كردن علت هیرسوتیسم باید به سن ایجاد، سرعت پیشرفت رشد مو و
نشانه همراه آن توجه كنیم. اگر چرخه های قاعدگی به هم خورده باشد به احتمال
زیاد مشكل از تخمدان است (مثلاً تخمدان پر كیست) و ربطی به غده فوق كلیه
ندارد، اما اگر ترشح شیر از پستان، فشار خون بالا، سهولت كبود شدن، افزایش
وزن قسمت‌های مركزی مثل شكم و ضعف وجود داشته باشد به مشكلات غده فوق كلیه
فكر می كنیم.
اگر قاعدگی شكل طبیعی دارد، ممكن است هیرسوتیسم ژنتیكی
باشد. هیرسوتیسم دارای درجات مختلفی است. زنی با هیرسوتیسم خفیف ممكن است
علائم رویش موی تیره در روی لب فوقانی، چانه، اطراف پستان‌ها یا روی شكم
داشته باشد. هیرسوتیسم پیشرفته تر منجر به رشد مو در پشت، شانه ها، جناغ
سینه و بالای شكم می شود. این نوع هیرسوتیسم بیشتر اوقات در هنگام بلوغ
ایجاد می‌شود و علت آن تغییرات هورمونی شدیدی است كه در این دوران ایجاد می
شود.
برای تشخیص حتماً به یك پزشك مراجعه كنید. پزشك شما ممكن است
سوالاتی در مورد تاریخچه پزشكی با توجه خاص به چرخه‌های قاعدگی‌تان بپرسد و
ممكن است معاینه تان كند. در مورد كسانی كه هیرسوتیسم و به هم خوردن چرخه
های قاعدگی جدیداً اتفاق افتاده، ممكن است نیاز به بررسی در مورد مشكلات
بالقوه خطرناكتری مانند تومور تخمدان‌ها، غدد فوق كلیوی یا هیپوفیز باشد.
 
نشانگان تخمدان پركیست :
نشانگان تخمدان پر كیست وضعیتی است كه اغلب با قاعدگی نامنظم (كه
شایع‌ترین یافته است)، افزایش رشد موهای زائد ( هیرسوتیسم) و چاقی مشخص
می‌شود. اما می‌تواند زنان را به اشكال متفاوت مبتلا كند. قاعدگی نامنظم به
معنای داشتن چرخه های قاعدگی است كه در فواصل طولانی تر از ۵۳ روز یا كمتر
از ۸ بار در سال اتفاق می‌افتد. نشانگان تخمدان پركیست امكان دارد در
زمانی كه خانمی برای باردار شدن مشكل دارد بارز شود.
علائم و نشانه‌های
نشانگان تخمدان پر كیست از اختلال در چرخه تولید مثل منشاء می‌گیرد كه
بصورت طبیعی هر ماه با آزاد شدن یك تخمك از تخمدان (تخمك گذاری) تكمیل
می‌شود. نام این وضعیت از ظاهر تخمدان‌ها، در زنانی كه این اختلال را دارند
گرفته شده است. (تخمدان بزرگ و پر از كیست است) این كیست‌ها فولیكول‌هایی
هستند كه از كیسه مایع حاوی تخمك‌های نابالغ پر شده‌اند. تشخیص زود هنگام و
درمان تخمدان پر كیست می‌تواند خطر عوارض طولانی مدت مانند دیابت و بیماری
قلبی را كم كند.
 
راه تشخیص :
حضور كیست‌های تخمدانی كه در سونوگرافی توسط پزشك تشخیص داده می‌شود،
می‌توانند علا‌مت نشانگان تخمدان پر كیست باشند. زنی ممكن است تخمدان پر
كیستی داشته باشد ولی نشانگان تخمدان پر كیست نداشته باشد. از سوی دیگر زنی
با نشانگان تخمدان پر كیست ممكن است تخمدان‌هائی با ظاهر طبیعی داشته
باشد. بسیاری از زنان مبتلا به نشانگان تخمدان پر كیست چاق هستند. به نظر
می رسد توزیع چربی بر شدت علائم اثر می‌گذارد. یك مطالعه نشان داد زنانی كه
چاقی مركزی دارند (وجود چربی در قسمت میانی بدن یا تنه) هورمون مردانه و
سطح قند و چربی بالاتری نسبت به زنانی كه چاقی آنها در اندم‌هاست دارند.
 
درمان هیرسوتیسم :
بسیاری از علل هیرسوتیسم تمایل به رشد زیاد مو در كل دوره





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3902]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن