تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797033708




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

9 غذاي ممنوعه در بارداري : تغذیه و سلامتی


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین:
زنان باردار مي ‌توانند از خوردن خيلي از غذاها لذت ببرند اما برخي غذاها بايد در اين دوران با احتياط مصرف شوند يا از خوردن‌ آن ها پرهيز شود. …

جگر و سایر امعاء و احشاء گوسفند و گاو

اگر چه جگر و مواد تهیه شده از احشاء حیوانات، دارای آهن و فولات هستند این مواد همچنین حاوی غلظت زیادی از ویتامین A هستند. هر 100 گرم از این مواد حاوی 13 هزار تا 40 هزار واحد بین المللی ویتامین A است که بیش از 15 برابر نیاز زن باردار است.

مصرف مقادیر زیاد ویتامین A برای جنین در حال رشد در سه ماهه ی اول بارداری مُضر است. در نتیجه همه زنان باردار و زنانی که در حال برنامه ریزی برای بارداری هستند باید از مصرف این غذاها یا غذاهایی که حاوی مقادیر زیادی ویتامین A هستند مثل جگر، روغن هایی که از کبد حیوانات تهیه می شود و سایر امعاء و احشاء حیوانات پرهیز کنند.

البته لازم نیست که از سایر غذاها که دارای ویتامین A است خودداری کرد مثل شیر، پنیر، ماهی چرب، تخم مرغ و غذاهایی با بتاکاروتن مثل هویج، میوه های قرمز و نارنجی و سبزیجات و سبزیجات برگ سبز.

مغز حیوانات

از همه ی انواع مغزهای حیوانات در دوران بارداری باید پرهیز شود چرا که این مواد ممکن است حاوی باکتری های مُضری چون لیستریا باشد که عامل ابتلا به بیماری لیستریوز است.

اگر چه لیستریوز تنها دارای علامتی شبیه به آنفلوآنزا در مادر می شود، این بیماری می تواند به شدت جنین در حال رشد را تحت تاثیر قرار داده و سبب سقط، مرده زایی یا بیماری های شدید در نوزاد متولد شده، شود.

تخم مرغ خام یا عسلی

تخم مرغ کاملا نپخته(عسلی) یا خام یا غذاهایی که حاوی تخم مرغ نپخته هستند مثل سُس مایونز خانگی و بستنی های غیر پاستوریزه نباید در دوران بارداری مصرف شود چرا که ممکن است حاوی باکتری سامونلا باشد که می تواند سبب مسمومیت غذایی شود.

غذاهای نپخته یا سرد

بسیار مهم است که مطمئن شوید غذاها کاملا پخته اند و سپس مصرف شوند، غذاهای سرد باید مجددا کاملا گرم شوند طوری که بخار از آن ها خارج شود.

گوشت و مرغ خام

توکسوپلاسموزیس بیماری نادری است که توسط نوعی انگل که در گوشت خام وجود دارد ایجاد می شود. این می تواند برای جنین مُضر باشد و در بسیاری مواقع سبب نابینایی و مشکلات ذهنی و عقب افتادگی در جنین شود.

بنابراین زنان باردار باید از خوردن گوشت خام و نپخته پرهیز کنند.

توکسوپلاسموز ممکن است همچنین در مدفوع گربه نیز وجود داشته باشد بنابراین به زنان بارداری که از حیوانات نگهداری می کنند توصیه می شود که هنگام خالی کردن مدفوع گربه حتما دست کش بپوشند.

پختن خوب و کامل گوشت و مرغ می تواند خطر سالمونلا را نیز کاهش دهد.

بادام زمینی

اگر در یک خانواده اعم از مادر کودک، پدر یا خواهر و برادر سابقه ی حساسیت به بادام زمینی دارند یا تاریخچه تب یونجه، آسم، اگزما یا سایر آلرژی ها را دارند، برای کاهش خطر استعداد کودک در حال رشد به حساسیت به بادام زمینی بهتر است مادر از مصرف بادام زمینی و محصولات حاوی بادام زمینی در دوران بارداری و شیردهی پرهیز کند.

شیر غیر پاستوریزه

مادر باردار باید از خوردن همه شیرهای غیر پاستوریزه اعم از شیر گاو، بُز و شیر شتر خودداری کند، شیر بُز هم می تواند عاملی برای افزایش خطر توکسوپلاسموز باشد.

الکل

احتیاجی به ذکر این مورد نیست که مادر باردار باید به طور کامل از مصرف الکل در دوران بارداری بپرهیزد، مخصوصا در اوایل بارداری.

کافئین

اگر چه لازم نیست به طور کلی از مواد غذایی حاوی کافئین خودداری کرد اما به زنان باردار توصیه می شود مصرف کافئین در آن ها بیشتر از 300 میلی گرم در روز نباشد.

مصرف کافئین به میزان زیاد سبب کاهش وزن نوزاد و گاهی سقط می شود.


خوردن کنسرو ماهی در هفته بیش از یکبار هم ممنوعه

میکای عزیزم عاااااااااااااااالی بود ممنون گلمممممممممممممممممممم

خوردن زیاد تن ماهی به دلیل داشتن جیوه بر روی مغز جنین تاثیر منفی داره

برای مادر شدن چه کارها که نباید کرد!!!!!!!!!

ممنونم میکا جون خیلی عالی بود!
البته خیلی از اینها رو همه ما باید رعایت کنیم و مثلا گوشت و مرغ خام، یا تخم مرغ خام یا عسلی، یا مثلا مواد حساسیت زا، یا لبنیات غیرپاستوریزه، یا الکل رو نباید بخوریم!!!
اما نکته خاصی که خانمهای باردار باید خیلی بهش توجه کنن اینه که حتی وقتی که میخوان گوشت خام رو با چاقو قطعه قطعه کنن، حتما دستکش بپوشن، و حتما چاقو، تخته گوشت، و همه ظروفی که با گوشت خام در تماس بوده رو خیلی با دقت بشورن. چون تخم انگل توی همه اینها میمونه و امکان انتقال داره.

lممنون عزیزم
 
منم ایشالا چند ماه دیگه می خوام مامان بشم(یعنی اقدام کنیم)

من شنيدم كساني كه تهديد به سقط هستند نبايد هندوانه و عسل و جعفري و زيره بخورن

ممنون مطالب خوبی بودن دکتر منگفتن تا سه ماه های اول عسل کم بخورم و بعدش بخورم چون برای جنین خوبه و البته اصلش.البته من از بوی غذاها بدممیاد با زور میخورم.همش نونو پنیر و گردو...

 از خوردن غذاهای و گیاهان مدر حیض پرهیز کند:( احتمال سقط جنین)- حتی الامکان کمتر مصرف شود.مانند:
   باقالی -  فلفل- دارفلفل- تره - جعفری- پیاز- زعفران- زرشک -سیاه دانه - کنجد- نخود-آویشن- افسنطین-بابونه-بومادران-بابا آدم-پونه-برگ حنا - دارچین- رازیانه- زنجبیل- سنا- سوسنبر- سیر- سروگوهی - شنبلیله - صبرزرد( آلوئه وراآ )- غافث- فلوس- کرفس(تخم)- مریم گلی - همیشه بهار
 

فعالیتهای روزانه منزل در دوران بارداری
 
 
رسیدگی به امور منزل  بعد از ۶ ماهگی در صورت عدم رعایت نکات ایمنی – سلامتی، خطراتی را برای مادر و جنین به همراه -دارد. خانمهای باردار به علت سنگینی وزن جنین و مایع داخل کیسه آب، ستون فقرات خود را نمی توانند کاملاً صاف نگاه دارند و گاه حتی سرپا ایستادن های متوالی نیز برای آنها دشوار است. ضمن آنکه ستون فقرات را صاف نگاه داشته با رعایت نکات لازم، می توان بدون ایجاد فشار روی کمر و پاها، کارهای منزل را انجام داد.

کارهایی همچون شستن کف، جارو کشیدن معمولاً در مدت زمان کوتاهی انجام می گیرند اما آسان هم نیستند. بنابراین برای آنکه تا حد امکان کمتر احساس خستگی کنید، باید با وضعیت صحیح ایستادن و یا خم شدن آشنا باشید. مثلاً دسته جارو برقی یا کف شوی را باید از بالاترین قسمت آن در دست بگیرید، بطوری که تا آنجاکه ممکن است کمرتان صاف بوده زانوها را خیلی کم خم کنید.
معمولاً در آخرین ماههای بارداری، ایستادن سر پا ممکن است دردهایی را به همراه داشته باشد و به همی دلیل بایستی تا حد امکان کارها را بطور نشسته انجام داد. صحیح ترین طریقه برای اتو کردن، نشستن بر روی صندلی و تکیه به پشت آن با ستون فقرات صاف است، طوری که زانوها کمی بالاتر از ران قرار گیرند. بنابراین درصورت لازم می توان متکایی زیر کف پاها و حتی پشت کمر گذاشت. این وضعیت برای خیاطی کردن و یا غذا خوردن نیز بسیار مناسب است.
برای روشن کردن ماشین لباسشویی و یا برداشتن نایلونهای خرید ( ساک خرید ) انجام کارهائی که نیاز به خم کردن کمر در حالت معمول دارد. در دوران بارداری باید به طریقی صورت گیردکه به شکم فشاری وارد نیاید. ریختن لباس در لباسشویی هایی که در آنها از جلو باز می شود، جابجا کردن وسایل خرید در داخل کمد و یا کابینت، گذاشتن و برداشتن ظروف ازکابینت های پایین و…، جزو این دسته کارها محسوب می شوند. بنابراین به جای خم کردن کمر در چنین مواقعی بایستی ضمن صاف نگه داشتن ستون فقرات، زانوها را خم کردو برای بلند شدن، آهسته از جا برخاست.
توجه داشته باشیدکه ساک های خرید نباید بیش از حد سنگین باشند و وزن آنها نبایستی از ۴ کیلوگرم بیشتر باشد. ضمناً همیشه ساک های خرید را بین دو دوست به طور مساوی تقسیم کنید و هرگز همه را با یک دست بلند نکنید. برای انجام کارهایی که باید برای مدتی نسبتاً طولانی درحالت نیمه نشسته باشید، مناسب آن است که روی یک زانو نشسته و زانوی دیگر را به سمت خودتان خم کنید و بالا بیاورید ( اصطلاحاً روی یک زانو نشستن ). این حالت سبب ایجاد تعادل می شود.
هرگز وسایل سنگین را جابه جا نکنید. هرگونه حرکتی که باعث وارد آوردن فشار به عضلات شکم شود ممکن است سبب بروز انقباضات رحمی گردد. در برخی ازموارد اینگونه انقباضات به همراه عواملی دیگر می توانند زایمان زود رس را موجب شوند. به همین دلیل است که خانمهای باردار باید از بلند کردن و یا جابه جا کردن وسایل سنگین خودداری نمایند. جابه جا کردن میز، تلویزیون، میز ناهارخوری ، مبل ، فرش و مانند آن ممکن است خطر فوق را به همراه داشته باشند.
خانم باردار باید در منزل نیز کفش بپوشد. البته کفش هایی که راحت بوده و کمی پاشنه داشته باشند.
مطلقاً ممنوع !
-خم شدن به طرف جلو
- فشار وارد آوردن به بدن با بالا بردن دستها. مانند موقعی که می خواهیم وسیله ای را بالای کمد بگذاریم.
- انجام کارهایی که نیاز به استفاده ازنردبان دارند. در دوران بارداری حفظ تعادل بدن بر روی پله های باریک مشکل است.
- کارهایی که باعث خستگی زیاد بدن می شوند مانند تمیزکردن دیوارها، شستن و نظافت جاهای مختلف بطور ممتد.
- بلند کردن و حمل وسایل سنگین مانند کیسه برنج، ساک خرید و امثال آن با هردو دست بطور همزمان، طوری که شکم و وزن بدن را متحمل شود.
  

 

GOOLI نوشته است:lممنون عزیزم
 
منم ایشالا چند ماه دیگه می خوام مامان بشم(یعنی اقدام کنیم)

انشالله به سلامتی و خوشی خانومی . امیدوارم یک نینی سالم و صالح به دنیا بیاری.

یکتا جون ممنون از نکته خوبی که بهش اشاره کردی






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14858]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن