تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 10 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793406794




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

من و تو : تلوزیون ، فیلم و سریال


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین:   
حبیب حداد (پایگاه اطلاع رسانی رضا استادی) ـ چند هفته پیش شبکه «من و تو » تیزری تبلیغاتی پخش کرد که در آن گوینده از پخش مجدد مسابقه نوروزی «بفرمایید شام» خبر می داد. علت این پخش مجدد هم «تقاضای مخاطبان» عنوان شده بود! این جمله ساده و پیش پا افتاده حاوی نکته مهمی است. دست اندرکاران رسانه ای می دانند که معنای این جمله صرفا این نیست که «عده ای از مخاطبان تقاضای پخش برنامه ای را داشته اند و حالا آن برنامه مجددا پخش می شود» بلکه معنی و مفهوم آن این است که شبکه ای تازه تاسیس که نیروهایش عده ای جوان های کم تجربه هستند، با برنامه ریزی صحیح و نیاز سنجی درست موفق شده در مدتی کوتاه به جایگاهی دست پیدا کند که به جای ارتباط یک طرفه با مخاطب خود به «رابطه ای تعاملی» با بیننده دست پیدا کند. «رابطه تعاملی» یکی از ساده ترین مشخصات هر رسانه موفقی است. یعنی رسانه مطلب و پیامی تولید می کند که مخاطب نسبت به آن واکنش نشان داده و حتی در ادامه مسیر در ارائه محتوای جدید با مدیران رسانه وارد همکاری و تعامل می شود. در رابطه تعاملی مخاطب صرفا شنونده نیست بلکه در شکل دهی به پیام و نحوه ارائه آن نقشی اساسی دارد.
در بسیاری از برنامه های شبکه «من و تو» توجه به مخاطب و نیز میدان دادن به او دیده می شود. بسیاری از برنامه ها هم بر اساس محتوای ارسالی از سوی مخاطبان همچون: کلیپ، فیلم های موبایلی، عکس و… شکل می گیرد. از این ویژگی شبکه «بی بی سی فارسی» نیز پیش از این به شکلی گسترده استفاده کرده و با برنامه هایی همچون: «نوبت شما» فضایی را فراهم کرده تا مخاطبان بتوانند درخصوص موضوع های روز به اظهار نظر بپردازند و در شکل گیری برنامه سهیم باشند. البته این شبکه تلویزیونی هم مانند اغلب شبکه های معتبر و حرفه ای، در پایان برنامه نتیجه گیری مورد نظر خود را ارائه می کند اما همین که افراد مختلف امکان اظهار نظر آزادانه درخصوص موضوع مورد نظر خود را پیدا می کنند، ویژگی ارزشمندی است.
اما شبکه «من و تو» این شیوه را به شدت گسترش داده و مثلا در برنامه ای همچون «بفرمایید شام» زمینه ای را فراهم کرده که مردم عادی به عنوان بازیگران یک برنامه تلویزیونی مقابل دوربین رفته، ایفای نقش کنند و گاه به قهرمان آن برنامه تبدیل شوند. یا در برنامه «سالی تاک» بخش عمده ای از محتوا بر اساس مطالب ارسالی مخاطبان شکل می گیرد. البته شبکه «من تو » دست به ابتکارهای تازه ای نیز زده و با ساخت و ارائه برنامه هایی همچون «جواب» فضای تعاملی جدیدی را در پیش گرفته که در یک سمت آن شبکه و در سمت دیگر مخاطبان هستند.
همین شبکه من و تو برنامه ای پخش می کند که در آن گزارشی از قیمت مسکن در نقاط مختلف شهر تهران نیز ارائه می شود. در برنامه ای دیگر اخبار تولیدات سینمای ایران ـ در داخل و خارج از کشور ـ عرضه می شود. در برنامه ای دیگر موضوع های س*ی*ا*س*ی دستمایه کار قرار می گیرد و….نکته جالب توجه اینکه در همه این برنامه ها مخاطب حضوری جدی و موثر دارد. این شیوه درست خلاف جهتی است که برخی برنامه های داخلی تلویزیون ایران دنبال می کنند. برنامه های زیادی را می توانم نام ببرم که تهیه کنندگان آنها از ترس اینکه نکند خدای ناکرده مخاطب در ارتباط تلفنی زنده حرف س*ی*ا*س*ی بزند، کلا این بخش را از برنامه خود حذف کرده اند. در برخی برنامه ها تهیه کننده به جای ارتباط زنده و تلفنی واقعی، گوشی تلفن را به یکی از همکاران خود در داخل استدیو می دهد تا سوال های احتمالی مخاطب برنامه را از کارشناس جویا شود. برنامه های گفت و گو محور و چالشی نیز که این روزها بیشتر محل اظهار نظر یک طرفه مسوولان دعوت شده به برنامه است تا پاسخ آنها به سوال های مخاطبان!
شبکه های تلویزیونی فارسی زبان تا زمانی که پیام هایی یک طرفه ارسال می کردند، چیزی برای نگرانی نداشتند اما حالا که وارد تعامل با مخاطب شده اند باید خطر آنها جدی گرفته شود و در این شرایط نباید شبکه های داخلی روز به روز از تعامل با مخاطب و پخش حرف های آنها فاصله بگیرند
   

پایگاه اطلاع رسانی رضا استادی  
رازهای موفقیت برنامه بفرمایید شام {اختصاصی}

از میزان بینندگان برنامه های شبکه های ماهواره ای اطلاعات دقیقی در دست نیست. کار آماری دقیقی هم ظاهرا در این زمینه انجام نشده و یا اگر هم انجام شده، جایی منتشر نشده تا بر اساس آن بتوان مطالبی علمی و دقیق نوشت اما وقتی در محیط کاری من که آدم هایی فرهیخته و اهل علم و دانش حضور دارند، صبح های یکشنبه تا چهارشنبه شاهد بحث و گفت و گوی همکارانم ـ اعم از زن و مرد ـ درباره برنامه «بفرمایید شام» هستم،
وقتی که میهمانی به خانه ام می آید و سعی می کند تا ساعت ۳۰/۲۱ خانه مرا به مقصد منزل خودش ترک کند تا برنامه «بفرمایید شام» را از دست ندهد و وقتی در چندین و چند مورد دیگر می بینم که اغلب آدم ها برنامه خود را به گونه ای تنظیم می کنند که حتما بیننده این برنامه از شبکه «من و تو» باشند، از خودم می پرسم چه نکته جذابی در این برنامه وجود دارد که اینطور طیف ها و گروه های متفاوت و متنوعی از جامعه ایرانی را معتاد تماشای خود کرده است؟!
شاید مخاطبان این مطلب آشنایی چندانی با شیوه های برنامه سازی برای تلویزیون نداشته باشند.بد نیست بدانید در تلویزیون ساخت برنامه به شیوه دقیقه ای محاسبه می شود. یعنی بابت هر یک دقیقه، پول مشخصی به سازندگان برنامه داده می شود. برنامه «بفرمایید شام» هر هفته در چهار قسمت ۶۰ دقیقه ای ساخته می شود. می شود به عبارت ۲۴۰ دقیقه برنامه در هفته. بیشترین هزینه صرف شده برای تولید برنامه هم منهای دستمزد عوامل فنی، همان ۱۰۰۰ پوندی است که به برنده نهایی داده می شود. یعنی چیزی حدود یک میلیون و هفتصد هزار تومان به پول ما ایرانی ها که برای هزینه های برنامه سازی در شبکه های خارجی واقعا رقم اندکی است.
اما سازندگان برنامه با زیرکی برنامه ای را ساخته و ارائه می کنند که در آن قهرمان های اصلی خود «بینندگان» برنامه هستند. وقتی چهار شرکت کننده از چهار طبقه اجتماعی مختلف در قالب چنین برنامه ای با هم رقابت می کنند، بیشترین میزان همذات پنداری در مخاطب ایجاد می شود. در واقع مخاطب این برنامه را به این دلیل دنبال می کند که در وهله اول «خودش» را در برنامه می بیند. البته پرداختن به موضوع جذابی مانند «آشپزی» هم در موفقیت این برنامه بی تاثیر نیست.باید به نکات دیگری همچون: مزه پرانی های راوی برنامه نیز اشاره کرد. ضمن آنکه برنامه به شدت حساسیت های مذهبی خاص ایرانی ها را نیز مورد توجه قرار می دهد و مثلا اگر یکی از میهمان ها اهل خوردن مشروب نباشد، راوی برنامه ضمن احترام به این موضوع، با این نکته شوخی نمی کند و این حد و مرز مذهبی را محترم می شمارد.
در بحث های تئوریک مربوط به رسانه بارها خوانده ایم که رسانه موفق رسانه ای است که با مخاطب خود «تعامل» داشته باشد؛ به گونه ای که به جای انتشار یک سویه و یک طرفه پیام، بتواند مخاطب را نیز درگیر موضوع ها و مسائل خود کند و به آن توجه نشان دهد. این مهم ترین نکته ای است که باعث شده «بفرمایید شام» برنامه ای موفق به نظر برسد. کاش برنامه سازان داخلی نیز به حضور جدی مخاطب در برنامه های خود توجه نشان می دادند و به جای استفاده از تلفن های اغلب ساختگی و استفاده از چند پیامک خنثی، جایی جدی برای مخاطب خود در برنامه باز می کردند تا در شبکه های داخلی نیز با برنامه هایی موفق مواجه می شدیم.

    

  
یکی از روزنامه های منتسب به طیف ارزشی، اخیرا برای کارمندان و کارکنان خود امکان تماشای برنامه های شبکه من و تو ۱ و ۲ را فراهم کرده است.
طبق اطلاعات رسیده به پایگاه اطلاع رسانی رضا استادی، روزنامه دولتی مذکور که در چند سال اخیر برای کارکنان خود امکانات و تسهیلاتی همچون: بُن خرید لباس، زائر سرای مشهد،اقامتگاه شمال، تعاونی مسکن، خرید قسطی اتوموبیل، خرید زیر قیمت لوازم خانگی لوکس و… را فراهم کرده بود، امکانی را بر روی رایانه های کارکنان خود فراهم کرده که می توانند تمامی شبکه های تلویزیونی و رادیویی کشور و نیز شبکه هایی همچون: صدای امریکا و بی بی سی فارسی را تماشا کنند. اما اخیرا با فروکش کردن هیجان های س*ی*ا*س*ی، دو شبکه مذکور دیگر مطلب و برنامه دندان گیری برای تماشا ندارند. به همین دلیل با درخواست شفاهی کارکنان این روزنامه، واحد انفورماتیک امکان تماشای برنامه های دو شبکه من و تو ۱ و ۲ را نیز برای این افراد ایجاد کرده تا کار سخت و طاقت فرسای روزنامه نگاری! با تماشای برنامه های مفرح و مجریان جوان و جذاب شبکه من و تو ۱ برای کارکنان این روزنامه آسان شود. طبق شنیده ها اغلب کارکنان این روزنامه که به دلیل ارسال امواج موسوم به پارازیت امکان تماشای برنامه هایی همچون: «بفرمایید شام»،«شیمی»،«ثروتمندان اروپا»،«سالی تاک»،«دکترگَپی»،«من و تو پلاس» و… را در منزل ندارند، این روزها می توانند تکرار این برنامه ها را در محل کار خود تماشا کرده و نه تنها هزینه ای بابت این کار نپردازند، بلکه تماشای این برنامه ها نیز جزو ساعات کار آنها محسوب شود.
پایگاه اطلاع رسانی ضمن تبریک به مدیران محترم و زحمتکش این روزنامه، برای خدمت رسانی هرچه بیشتر آنها به مجموعه خود آرزوی توفیق دارد.
 
مطلب مذکور در روز انتشار در سایت ها و رسانه های مختلفی بازتاب داشت که برخی از آنها به شرح زیر است:
ناقلا دات کام: http://naghola.com/fun-11633.html
خبر خودرو: http://khabarkhodro.com/detail.asp?id=139155
نیوز آنلاین: http://www.not.ir/news/171996.aspx
راستا نیوز: http://rastanews.blogfa.com/
نیوز آنلاین: http://www.not.ir/news/171996.aspx
شفاف: http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=49129
     

 

 سوابق مجریان و تهیه کنندگان این تلویزیون به خوبی نشان از حمایت گروهک بهائیت مستقر در لندن با کمک سرویسهای اطلاعاتی انگلستان در راستای ضربه فرهنگی به انقلاب اسلامی است.حمایت صریح شبکه تلویزیونی بی بی سی فارسی که با حمایت عده ای بهائی وابسته و پناهنده، حمایت و اداره می شود.
 
به گزارش البرز، از این شبکه جدید، بر همگان آشکار می سازد که جنگ نرم دشمنان بر علیه نظام و اسلام، مدتهاست که آغاز شده و هر روز از راههای مختلف و جدید ادامه دارد، باشد تا با افشای سوابق بعضی از آنها پی به پشت پرده این شبکه ضد فرهنگی و اسلامی برده و برای مردم عزیز و بیدارمان، مفید فایده باشد.
 
    


 
1-سالومه سیدنیا

یکی از تهیه کنندگان و مجریان شبکه تلویزیونی "من و تو" که مدتی است از کشور خارج شده،سالومه سیدنیا است.وی دارای مدرک تحصیلی لیسانس علوم ارتباطات شاخه خبرنگاری از دانشگاه آزاد تهران و فوق لیسانس مدیریت بین الملل از دانشگاه آکسفورد و همچنین دیپلم بازیگری از کانون سینمای جوان است.
وی در حال حاضر مجری برنامه ای به نام زرشک است که به ارائه برنامه در مورد غذاهای فوری می پردازد. وی همچنین روی یک برنامه در رابطه با پشت صحنه آکادمی موسیقی خانم " گ " کار می کند. سالومه سیدنیا قبل از خروج از کشور در روزنامه های زن و ایران ( در زمان اصلاح طلبان ) و شبکه بی بی سی فارسی کار کرده است. وی در دوران اصلاح طلبان ، مدیر روابط عمومی خانه سینما تیر بوده است.
 

 
2-ندا جناب

از دیگر مجریان شبکه ضد فرهنگی " من و تو " ندا جناب است، وی دارای مدرک لیسانس حقوق از دانشگاه آزاد نجف آباد است که بعد از ازدواج از کشور خارج و پیوستن به دوستان بهائی خود در لندن، در رشته مدیا مشغول به تحصیل شده است، او در دوران دانشجویی با تعدادی از گروه های فیلمبرداری غیر قانونی همکاری داشته و مدتی در تلویزیون بی بی سی و تپش که در لندن پخش می شود، به عنوان گزارشگر همکاری داشته است.
ندا جناب در این تلویزیون جدید، برنامه ای در مورد ورزش رزمی خانمها دارد و هدف این برنامه جلوگیری از ترس خانمها از تاریکی عنوان کرده است.
ایشان در فیس بوک شخصی خود، عکسی با وضعیت زننده و نیمه عریان از خودش را به نمایش گذاشته است

    

  -امیر علی محمدیان
وی از مجریان این شبکه بهائی است، نامبرده اهل مشهد است و در رشته عمران تحصیل می کرد. امیر علی که علاقه فراوانی به بازی کامپیوتری و فوتبال دارد هیچ تجربه مشخص و خاصی در زمینه تلویزیون، سینما و ..... نداشته و به کمک دوستان بهائی خود، جهت امرار معاش به این تلویزیون پیوسته است، وی یکی از مجریان برنامه آشپزی است.!
 

 
4-رها اعتمادی

رها از فعالین شبکه تلویزیونی "من و تو" است. وی که 25 ساله است به کارهای مجری گری، تهیه کنندگی و کارگردانی مشغول است.
رها که از س*ی*ا*س*ی ترین افراد این شبکه است، علاقه خاصی به فعالیت س*ی*ا*س*ی علیه نظام دارد. وی دز فیس بوک خود در کنار عکس های شخصی اش، عکس از خودش در آشوب های تهران در سال 88 به نمایش گذاشته است.
نامبرده از فعالین بهائیت است و با ایجاد تشکیلات مختلف سعی در جذب ایرانیان مقیم انگلستان دارد.
 

          

 
5-سمیه عابدین زاده

از مجریان دیگر تلویزیون ضد فرهنگی "من و تو" که مدعی دانستن فلسفه و اخلاق است، سمیه عابدین زاده است وی دارای مدرک فوق لیسانس علوم س*ی*ا*س*ی و فلسفه س*ی*ا*س*ی است. او در برنامه ای در رابطه با فلسفه سیاست و اخلاق صحبت می کند و سعی دارد خود را دانشمند جلوه دهد !
سمیه عابدین زاده که در این تلویزیون                   است، در زمینه موسیقی راک و متال که از مبتذل ترین موسیقی های رایج در غرب است، برنامه ویژه دارد.وی عضو رسمی یک گروه مبتذل متال در لندن است و برای این گروه خوانندگی می کند.
 

اما از نکات جالب این شبکه تلویزیونی وابسته به سرویس جاسوسی انگلیس ، آن است که علیرغم آنکه آنها هدف خود را از راه اندازی این شبکه، پخش موسیقی، فیلم و سرگرمی بیان کرده اند اما جدیدا قسمتهای مختلفی در حوزه س*ی*ا*س*ی راه اندازی نموده اند که اخبار و تحلیل های پخش شده در روزهای اخیر، شباهت زیادی با شبکه تلویزیونی بی بی سی فارسی دارد.
     

من شخصا کاری به این حرفها ندارم صرفا جهت اطلاع رسانی این مطالب رو اینجا قرار میدم.

  تلويزيون مبتذل «من و تو» توسط شماري از عناصر فراري و بعضا بهايي مديريت مي شود.

اين شبكه تلويزيوني ماهواره اي كه گردانندگان آن در لندن مستقر شده اند، ظاهرا توسط يك خواننده مبتذل (خانم گ) به راه افتاده اما زيرنظر برخي همكاران شبكه بي بي سي اداره مي شود و جهت گيري آن از سوي سرويس اطلاعات خارجي انگليس (ام آي6) تدوين شده است.

به گزارش کیهان: سوابق برخي مجريان و تهيه كنندگان اين تلويزيون به خوبي حاكي از حمايت گروهك بهائيت مستقر در لندن با كمك سرويس هاي اطلاعاتي انگلستان و در راستاي ضربه فرهنگي به انقلاب اسلامي است.
همچنين شبكه تلويزيوني بي بي سي فارسي از اين شبكه و عناصر بهايي آن پشتيباني مي كند.

براساس اين گزارش «سالومه-س» يكي از تهيه كنندگان شبكه مبتذل مذكور، پيش از اين در دوره اصلاحات با روزنامه هاي زن (فائزه هاشمي) و ايران همكاري مي كرد و مدتي مدير روابط عمومي خانه سينما بوده است. همچنين «ندا-ج» در دوران دانشجويي با برخي گروههاي غيرقانوني همكاري داشته و مدتي با تلويزيون بي بي سي به عنوان گزارشگر همكاري كرده است.

«اميرعلي-م» مجري ديگر شبكه ياد شده از عناصر بهايي به شمار مي رود. و «رها-الف» مجري و تهيه كننده ديگر شبكه مذكور است كه در آشوب هاي خياباني سال گذشته مشاركت داشت و عكس نقاب بسته خود در بحبوحه آتش افروزي خياباني را در فيس بوك خود به نمايش گذاشته است. وي نيز از وابستگان به گروهك انگليسي بهائيت است.

البرز در ادامه افزود:يادآور مي شود در حوادث جنايت آميز عاشوراي سال گذشته برخي وابستگان به گروهك بهائيت و منافقين بازداشت شده بودند.

شبكه من و تو بيشتر مي كوشد به ترويج رقص و آواز و ابتذال بپردازد و در عين حال در اين پوشش فعاليت سياسي و ضدانقلابي را ترويج كند  

       

رشید پور در وبلاگش نوشت: این روزها یک شبکه ی فارسی زبان دیگر به مجموعه ی تلویزیون های ماهواره ای افزوده شده . من و تو را می گویم . کیفیت فنی خوبی دارد و به نظر می رسد برای راه اندازی آن از برنامه ساز های خوش سلیقه استفاده شده . ظاهرا مشتریان زیادی هم به دست آورده است …
 سالهاست که واکنش ما به پدیده های اینچنینی انفعالی ست . همین دیروز مطالب مفصلی در مورد خباثت مدیران این شبکه و دست های کثیف پشت پرده و استکبار جهانی و …. در برخی روزنامه ها خواندم  و ظاهرا مخاطب مجبور بود احساسات به فوران رسیده نویسنده ی عزیز را به عنوان خبر یا تحلیل بپذیرد و البته من قضاوت نمی کنم .


شبکه های مانند من وتو آن دسته از مخاطبان را به خود جذب می کنند که درحقیقت رسانه های داخلی با بی سلیقگی آنها را از دست داده اند و دقیقا به موضوعات و نیازهایی می پردازند که شبکه های داخلی از آن غافل هستند


لطفا مستحضر باشید که من همواره آسیب های جدی این نوع رسانه ها را در همین سایت گوشزد کرده ام و حتی در برخی موارد معتقد به عناد و غرض ورزی بعضی شبکه ها هم هستم . پس مخالفت من با توهم خبیث پنداری موسسان چنین شبکه هایی دلیل بر تطهیر و مبارک دانستن هیچ کس و هیچ رسانه ای نیست اما …
شبکه های مانند من وتو آن دسته از مخاطبان را به خود جذب می کنند که درحقیقت رسانه های داخلی با بی سلیقگی آنها را از دست داده اند و دقیقا به موضوعات و نیازهایی می پردازند که شبکه های داخلی از آن غافل هستند . بر خلاف تصور همگانی ریشه ی بسیاری از این کمبود ها در پررنگ بودن خطوط قرمز نبوده و ناشی از کج فهمی رسانه ای ست .
جالب است که برنامه های ورزشی هیچ کدام از این شبکه ها حتی بی بی سی فارسی مخاطب چندانی ندارد . چون برنامه ی نود اوج نیازهای مخاطب هیجان زده را تامین می کند .
اما متاسفانه تنها نقطه ی قوت ما همین است …
سالهاست که تکلیف موسیقی در مهمترین رسانه ی کشورمان مشخص نیست و این فرزند ناخلف پیوسته در تنگنای اختلاف نظرهای گوناگون دست به دست می شود . تولید و پخش برنامه های نمایشی به دلیل چالش در سود آوری اقتصادی برای شبکه های تلویزیونی دچار آفت شتاب زدگی و ابتذال پنهان شده و به نظر می رسد نظارت بر سودآوری از نظارت کیفی سبقت گرفته است .
وابستگی آزار دهنده ی جنگ های تلویزیونی به حامیان مالی ریزش شدید مخاطبان را در پی داشته و بیننده محترم از تماشای چهره های پلیس راهنمایی و رانندگی و یا مدیر فلان بانک و … در چنین برنامه هایی خسته شده است . جای تاسف است که حتی ویژه برنامه های اعیاد هم به همین روش ساخته می شوند .
به تمام گفته های من آشفتگی تحلیل های س*ی*ا*س*ی و ذهنیت بخشی از مردم نسبت به صداوسیما را هم اضافه کنید .
منظور من از نوشتن این چند خط آن است که برخورد انفعالی و واکنش خصمانه نسبت به امثال من و تو هرگز نشان هژمونی رسانه ای و قدرت نفوذ نبوده بلکه گاهی طعم حسرت می دهد . شاید بهتر آن باشد که اندکی به سمت اصلاح معایب موجود برویم و یه جای آنکه مخاطب نجیب و کم توقع خودمان را دودستی تقدیم دیگران کنیم درجهت پاسخ به نیازهای او قدم برداریم .
رسم روزگار همین است … کسی که از سهل انگاری ما استفاده می کند الزاما خبیث نیست احتمالا زرنگ است !
    

 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
همشهری جوان نوشت:
بحث بر سر این نیست که این همه شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان برای چه به جان مردم ما افتاده‌اند؛ نکته اینجاست که مگر ما خودمان در داخل، کاری برای جذب مخاطب نمی‌کنیم که به تعداد بیننده‌های شبکه‌های ماهواره‌ای اضافه می‌شود؟ ما از دار دنیا هفت شبکه داریم که برخی ساعت‌ها واقعاً هیچ برنامه‌ای ندارند. همه این انتقادها را با مجید رجبی معمار، مدیر شبکه جهانی جام‌جم مطرح کردیم. تنها مدیری که به‌دلیل سابقه فراوان فرهنگی‌اش تن به گفت‌وگو می‌دهد و در برابر سؤالات صریح ما پاسخگوست.

هرکدام از این شبکه‌های فارسی زبان روی یک موضوعی کار می‌کنند؛ یکی س*ی*ا*س*ی است، یکی اجتماعی، یک مروج سبک زندگی و... از نظر شما کدام یکی خطرناک‌تر است؟
در شرایط حاضر فکر می‌کنم از نظر س*ی*ا*س*ی شبکه‌ای خطرناک‌تر است که با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و هوشمندانه‌تر می‌داند در کجاها باید روی جامعه ایرانی سرمایه‌گذاری کند که نمونه آن هم بی‌بی‌سی فارسی است. در مورد شبکه های دیگر می‌توان به «من و تو» اشاره کرد جون از تجربیات همه شبکه‌ها استفاده می‌کند، مخصوصاً من و تو1 که به عنوان یک شبکه عمومی محسوب می‌شود، سعی می‌کند رنگ و لعال بهتر و جذاب‌تری به برنامه‌هایش بدهد. این شبکه کاملاً‌هدفمند حرکت کرده و سعی می‌کند در کنداکتور برنامه‌هایش همه جذابیت‌ها را در نظر بگیرد. البته این را هم بگویم که از نظر این شبکه باید جامعه ایرانی به سمت دیدگاه سکولاریسم پیش برود.

Manoto2 چطور؟
این شبکه بیشتر هدفش بر ارائه برنامه‌های جذاب و در عین حال، هدفمند در قالب مستندسازی است که بیشتر برای جذب تیپ‌های شخصیتی فرهیخته‌تر است؛ تیپ دانشجوها و استادانی که سطح سواد بالاتری دارند و از برنامه‌های دم‌دستی خیلی خوششان نمی‌آید. بعضی از مستند‌هایشان بسیار قوی است و من شنیده‌ام که آرشیو بی‌بی‌سی و آرشیوهای مهم آمریکا کاملاً در اختیارشان است. اصلاً همه‌شان با هم مشترک‌المنافع هستند. آنها خوب می‌دانند که جوان‌ها برنامه‌های نو می‌خواهند.

نفوذ این شبکه‌ها تا الان چقدر بوده‌؟
آثار زیادی داشتند که نمی‌توان آن را کتمان کرد. به تیپ و نوع لباس و آرایش جوان‌ها دقت کنید! روشن می‌شود که این شبکه‌ها خیلی سریع نفود کرده‌اند!

پس چرا ما از این کارها برای جذابیت‌ برنام‌هایمان استفاده نمی کنیم؟
ما هم در بعضی برنامه‌های موفقمان در صدا و سیما از همین روش‌ها استفاده کرده‌ایم. خیلی از شیوها مباح هستند و همه می‌توانند از آنها استفاده کنند ولی بعضی از محدویت‌های اخلاقی، عرفی و دینی را هم داریم. اما در نوع طراحی لوگو و ارم شبکه‌ها ما یک سری حرکت‌های رو به جلویی هم داریم و این حتی عرصه رقابتی جدی تمام شبکه های دنیا با هم است. اینکه در دکور و نوع چیدمان یا استفاده از رنگ‌های گرم و شاد متناسب با موضوع برنامه‌ یک‌سری ملاحظاتی باید رعایت شود. بهره‌گیری از کارشناسان برجسته و مطالعه دقیق روی برنامه‌ها جزء نقاط ضعف و قوت شبکه ها نسبت به همدیگر است. شبکه من و تو تمام تاشش بر این است که از همه تجربه‌های شبکه‌های مباح و غیر مباح استفاده کند و حتی از شکستن حریم‌های دینی و عرفی هم ابایی ندارد و در واقع سعی میکنند از هر جذابیتی برای کارشان استفاده کنند که ما در این زمینه ملاحظات و محدویت‌هایی داریم.

جدای از این بحث قبول دارید که بعضی‌ جذابیت‌ها برمی‌گردد به نوع برنامه سازی؟
بله. مثلاً برنامه «بفرمایید شام» با نوع موضوعی که دارد توانسته به نسبت برنامه‌های دیگر مخاطب بیشتری را جذب کند. اینها برمی​گردد به ساختار برنامه‌، ترکیب‌بندی برنامه،‌اکتیو بودن و حتی درصد زیادی راحت بودن ارتباطات بین کسانی که در این برنامه شرکت می‌کنند.

رسانه ملی چقدر سعی کرده که این برنامه‌ها ایجاد شود؟
من فکر می‌کنم خیلی باید در این زمینه کار کنیم. این کار مدیران جسور می​خواهد. به نظر من امکان ریسک مدیران 50،60 درصد است.  

پس همه چیز هم به بودجه و پول برنمی‌گردد؟
بستگی دارد. مثلاً در برنامه‌های آشپزی از بترین و پیشرفته‌ترین امکانات استفاده می‌کنند. از زیبا‌ترین دکورها و با هزینه‌های بسیار سنگین‌؛ بودجه‌ای که آنها دارند اصلاً قابل قیاس با شبکه‌های داخلی نیست.

یعنی 1120 میلیارد تومان (بودجه 1390 سازمان) کم است؟!
بله! این سازمان رادیو و تلویزیونی‌ای که ما داریم در هیج کجای دنیا نیست. ما 110 شبکه رادیو و تلویزیون داریم برای استان‌ها و سراسر دنیا. ما به 37 زبان برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی داریم. با پرسنل زیاد! خب این بودجه برای ما خیلی اندک است؛ مثلاً پروژه بزرگی مثل مختار با این همه ظرافت کاری، هزینه بالایی برای ما داشت. ولی ما مطلع شدیم که در یکی شبکه‌های عربی فیلمی تاریخی درباره یکی از خلفای راشدین می‌خواهند بسازند که فقط بودجه‌ اولیه‌اش 30 میلیارد تومان است. آن وقت مختار در طی هشت سال و با کمتر از نصف آن بودجه ساخته شده!‌مثلاً شبکه من و تو از آنجا که ما اطلاع داریم بودجه اولیه‌شان حدود 50 میلیارد تومان بوده.

مثلاً شما ده تا برنامه خوب که مخاطب زیادی داشته نام ببرید.
فیتیله‌ای‌ها. برنامه عمو پورنگ. برنامه خاله نرگس و پنگول. در برنامه‌های ورزشی‌مان مثلاً 90، سریال‌های شبکه 3،1و5.
      

روزنامه جهان اقتصاد شنبه 7 خرداد 1390
"خلاقيت بيداد مي كند"
بفرمائيد شام ايراني ساخته مي شود
تصوير برداري برنامه بفرماييد شام ايراني كاري از بيژن بيرنگ از چهارم خرداد آغاز شده است. در اين برنامه كه جهت عرضه در شبكه نمايش خانگي توليد مي شود، هنرمندان محبوب سينما، خوانندگان پاپ و سنتي و همچنين ورزشكاران مطرح رشته هاي مختلف ورزشي با هم به رقابت مي پردازند. بفرماييد شام ايراني با بهره گيري از آداب و فرهنگ غني ايراني و اسلامي توليد خواهد شد.
موسسه سينما 24 تهيه كنندگي بفرماييد شام ايراني را برعهده دارد. اين برنامه كه پس از استقبال فراوان مخاطبان از برنامه اي با عنوان مشابه در شبكه ماهواره اي " من و تو" توليد مي شود، قرار است در شبكه ويديويي توليد شود.

چه خبر جالبی مرسی نارون جان....فقط کاش از تلویزیون پخش میشد فکر نکنم زیاد بخرندش.

شبکه من و تو در جدیدترین اقدام برای به انحراف کشاندن بینندگان خود، از "اعتیاد" به عنوان راه رسیدن به "آرامش" نام برد.
"من و تو" در ادامه با سخنان اغراق آمیزی درباره تاثیرات مواد مخدر بر آرامش انسان، از این مواد افیونی به عنوان "یک ماده جادویی" برای آرامش اعصاب نام برد.
در این برنامه صحبتهای یک شهروند انگلیسی پخش شد که می گفت:« استفاده از مواد مخدر ممنوع است ولی من برای لغو ممنوعیت آن مبارزه می کنم چراکه استفاده از این مواد به ما آرامش روانی می دهد.»
گفتنی است در حالی شبکه من و تو سعی می کند با پخش چنین برنامه هایی استفاده از مواد مخدر را در بین مخاطبین خود بویژه در بین جوانان رونق دهد که آثار سوء و خانمان سوز این مواد افیونی بر کسی پوشیده نیست و چه بسیاراند انسانهایی که به خاطر اعتیاد به این مواد، زندگی، خانواده و جان خود را از دست داده اند.
نکته دیگر در این زمینه اینکه در بیشتر شبکه های لس آنجلسی فارسی زبان، همواره برنامه هایی تحت عنوان " ترک اعتیاد" پخش می شود و تبلیغ داروهای " ترک اعتیاد" به یکی از مهمترین تبلیغات این شبکه ها تبدیل شده است. اما اینکه چرا شبکه "من و تو" بر خلاف سایر شبکه های ماهواره ای، به ترویج استفاده از مواد مخدر می پردازد خود سوالی است که باید گردانندگان این شبکه پاسخگوی آن باشند و همچنین باید این شبکه توضیح دهد که آیا بین آنها و تولید کنندگان مواد مخدر زد و بندهایی تحت عنوان "اسپانسر" وجود دارد؟

به گزارش جام نیوز، برنامه "اتاق خبر" که از شبکه من و تو پخش می شود در برنامه 14 آگوست (23مرداد) به بررسی قرارداد جمهوری اسلامی ایران با کشور روسیه جهت راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر و تاخیر چند ساله در این مورد پرداخت و این مورد را «نماد رسوایی س*ی*ا*س*ی و ملی برای جمهوری اسلامی ایران و آیینه تمام نمای تحقیر ایران و ایرانی در مناسبات بین المللی» معرفی کرد.
با توجه به اینکه تعهد رسانه ای اقتضا می کند که اخبار به صورت کامل و بیطرفانه و صادقانه انعکاس داده شود باید از تهیه کنندگان برنامه "اتاق خبر" پرسید که چرا از موفقیت های ایران در مسئله اتمی سخنی به میان نمی آورند؟ آیا تبدیل شدن ایران به یکی از 8 کشور دارای فناوری هسته ای در جهان به گوش شما نرسیده است؟! در حالی که این چرخه کامل سوخت هسته ای در ایران بدون کمک هیچ کشوری و به صورت بومی به دست آمده است.
این موارد به روشنی نماد اقتدار س*ی*ا*س*ی و ملی برای جمهوری اسلامی و آیینه تمام نمای عظمت ایران و ایرانی نیست که شما در برنامه های خود به هیچ کدام اشاره ای نمی کنید و تنها به سیاه نمایی در مورد نیروگاه بوشهر می پردازید و این موضوع را دلیل قاطعی برای رسوایی و تحقیر ایران و ایرانی می دانید؟
لازم به ذکر است شبکه هایی از این قبیل نه تنها تعهد و رسالتی در انعکاس اخبار به صورت بیطرفانه و صادقانه برای خود قائل نیستند بلکه هدف خود را سیاه نمایی و تخریب، تعریف کرده اند.
البته طبیعی است این شبکه ها که هزینه هایشان توسط آمریکا و انگلیس تامین می شود با ایراد گیری و منفی بافی سعی در کم رنگ جلوه دادن موفقیت های ایران دارند. به عنوان نمونه در همین رابطه می توان به تلاش مجری شبکه پارس برای ضعیف جلوه دادن امنیت نیروگاه هسته ای بوشهر اشاره کرد که در خبری تحت عنوان «سیاه نمایی ناکام یک شبکه ضد انقلابی درباره ایمنی نیروگاه بوشهر» در سایت جام نیوز مورد بررسی قرار گرفت.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4559]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن