تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا هنگام نشستن، بيشتر رو به قبله مى نشست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796614861




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سوال و جوابهای آرایشی بهداشتی : نکات آرایشی و بهداشتی


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین:
موهایتان خشک و شکننده شده؟این معجون را بزنید!
 
مواد لازم:
 
کتیرا : بسته به اندازه و قد مو می تواند از 50 تا 300 گرم
زرده ی تخم مرغ:  برای موهای کوتاه 2 و موهای بلند 3 عدد
 
مقدار معینی از کتیرا را در آب ولرم در ظرفی آرام آرام طوری حل کنید که محلول رقیق نه چندان سفتی  درست شود سپس زرده های تخم مرغ را به آن اضافه کرده، خوب با هم مخلوط کنید .
پس از شستشوی موها با شامپوی مخصوص موهای خشک که قبلا استفاده می کردید این محلول را روی موها زده و خوب با نوک انگشتان ریشه ها را ماساژ دهید که بهتر است در صورت داشتن وقت 5 تا 10 دقیقه نیز در بخار حمام صبر کرده تا کاملا به ریشه ها نفوذ کند، سپس با آب ولرم آبکشی کنید .اگر مایل به استفاده از نرم کننده هستید تنها مقداری به ساقه ها زده و توجه داشته باشید به ریشه ها نزنید.
 
تکرار این کار در هر بار حمام نه تنها به تمیزی و تقویت موهای آسیب دیده کمک می کند بلکه در خوش حالت کردن و به نرمال رساندن موهای خشک و شکننده بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
 
  

 

موهایتان زود چرب و بد حالت می شوند؟! این معجون را بزنید!!
با هیچ شامپویی نتوانستم چربی موهایم را کنترل کنم ، خیلی زود چرب می شوند، احساس میکنم سست و بدحالت نیز شده اند ، چه راهی پیشنهاد می کنید؟!
 
برای شما که جنس موهایتان از نوع موهای چرب بوده و احساس میکنید حالتشان تغییر کرده و بد فرم شده ماده ای کاملا مقوی و مفید که از دیر باز مادران و مادر بزرگهای ما استفاده می کردند پیشنهاد میکنم که قطعا نتیجه ی خوب آن را خواهید دید:
 
مواد لازم:
کتیرا : بسته به اندازه و قد مو می تواند از 50 تا 300 گرم
سفیده ی تخم مرغ:  برای موهای کوتاه 1 و موهای بلند 2 عدد
 
مقدار معینی از کتیرا را در آب ولرم در ظرفی آرام آرام طوری حل کنید که محلول رقیق نه چندان سفتی  درست شود سپس سفیده ی تخم مرغ را به آن اضافه کرده، خوب با هم مخلوط کنید .
پس از شستشوی موها با شامپوی مخصوص موهای چرب که قبلا استفاده می کردید این محلول را روی موها زده و خوب با نوک انگشتان ریشه ها را ماساژ دهید که بهتر است در صورت داشتن وقت 5 تا 10 دقیقه نیز در بخار حمام صبر کرده تا کاملا به ریشه ها نفوذ کند، سپس با آب ولرم آبکشی کنید .
 
تکرار این کار در هر بار حمام نه تنها به تمیزی و تقویت موهای چرب کمک میکند بلکه چربیهای اضافی موهای شما را به مرور کم کرده و موها را به حالت معمولی  و نرمال میرساند.
 
 

از سرم کریستال مو کی استفاده کنیم؟!
اخیرا محصول جدیدی  در بازار آرایش و زیبایی با نام کریستال مو وارد شده که می توان گفت به نوعی مشتریان خاص خود را پیدا کرده است به طوری که اکثر افرادی که از خشک و خشن بودن مو هایشان رنج میبردند با این ماده ی آرایشی توانستند تا حدودی موهایشان را از زبری و خشکی در بیاورند اما این مستلزم زمان صحیح استفاده از این محصول است.
برای اینکه بدانید چه زمانی از این ماده ی نرم کننده استفاده نمایید به پاسخ این سوال توجه کنید:
 
 سوال :
 
چه زمانی از کریستال مو استفاده کنیم  قبل از سشوار و اتو کشیدن مو  یا بعد از آن؟
 
 
پاسخ:
 
1- برای خانمهای با موهای فر طبیعی و البته کمی خشک بلافاصله بعد از حمام  روی موی نم دار و مرطوب و همینطور لابه لای موها .
 
2-خانمهای با موهای حالت دار اما رنگ و مش شده قبل از سشوار  یا اتو کشیدن کمی از کریستال مو را به نوک انگشتان زده و لابه لای موها بزنند و به همراه رطوبت کم موها آنها را سشوار بکشند.اگر بعد از سشوار هم از کریستال استفاده کنند ممکن است حالت موها که با سشوار درست شده تغییر کرده و موها صاف شوند پس ترجیحا پس از سشوار دیگر از آن استفاده نکنید.
 
3-موهای زبر اما نرم و صاف بعد از پف دادن موها با سشوار و استفاده از اتو ی مو یا کشیدن سشوار کامل به میزان خیلی کم و تنها با نوک انگشتان روی موها زده شود که این مقدار برای گرفتن خورده های روی موها زده می شود.
 
4- و برای نرمی موهای پسران و آقایانی که موهای زبر و خشنی دارند بدون سشوار و اتو می تواند هم آنها را براق کند و هم نرم و خوش حالت.
 
5- بیشترین زمان مصرف کریستال مو قبل از سشوار کشیدن موهای زبر و خشن و آسیب دیده توسط   رنگ و مش است که کار را برای سشوار و اتو کشیدن موها راحتتر می کند.
 

برای تمیز کردن پوست صابون بهتر است یا کرمهای شستشو؟!
خیلی وقتها تمیز کننده های پوست اعم از صابون یا کرمهای شستشو در طولانی مدت اثرات مفید یا مضر خود را بر روی پوست نشان خواهند داد اما نکته ی قابل توجه اینکه  هرفرد بر اساس نوع پوست باید آنها را انتخاب کند و البته چه بهتر که با مشورت یک متخصص تهیه شود .
حال با هر نوع پوستی که هستید بهتر است بدانید که استفاده ی از یک صابون برای پوست در طولانی مدت و طبق عادت ممکن است نوع پوست شما را تغییر دهد مثلا اگر پوست چربی دارید چربیهای لازمی هم که برای پوست مفید است و پس از 30 سالگی از چین و چروک آن جلوگیری خواهد کرد را نیز از پوست گرفته و آن را به یک پوست خشک اما مستعد جوش زدن تبدیل کند برای همین بهتر است در هر مقطعی از زمان نوع پوست خود را در نظر گرفته و بر اساس آن شستشو دهنده ی آن را تهیه کنید .
در دوره ی نوجوانی و هنگام غرور جوانی بهتر است از صابونهای ضد جوش و کمی خشک کننده استفاده شود و زمانی که این مقطع سنی سپری شد کم کم باید صابون مخصوص پوست را به یک صابون ملایمتر و با درصد قلیایی کمتر تغییر داد تا زیاد آن را خشک و حساس نسازد.
از سن 30 به بالا بهترین شستشو دهنده برای پوست کرمهای مایع شستشو دهنده است که با توجه به اینکه پوست شما از هر گروهی باشد می تواند پاک کننده ی بسیار خوبی برای پوست باشد و از چین و چروک در سنین بالاتر جلوگیری کند .
 
 کرمها و صابونهای مایع، شستشو دهنده های عمیق پوست هستند و در هوای آلوده و برای کسانی که زمان زیادی را بیرون از منزل می گذرانند بهتر از یک صابون میتواند پاک کننده ی خوبی برای انواع پوست باشند.
 
نکته اول: دختر خانمهای جوان بهتر است برای پاک کردن آرایش از روی پوست ابتدا از یک شیر پاک کن خوب استفاده کنند و سپس پوستشان را با صابون مخصوص آن بشویند.
 
نکته ی دوم : پسرا ن جوانی که پوستشان زیاد جوش می زند حتما باید از یک صابون خشک کننده و ضد جوش استفاده کنند و کف آن را 2 تا 3 دقیقه رو ی پوست نگه دارند و سپس آن را ابتدا با آّ ب ولرم و سپس آب سرد و خنک بشویند.
 
نکته ی سوم :خانمها و آقایان بالای 35 سال با هر نوع پوست بهتر است برای شستشو روزی دو بار از کرمهای مایع شستشو دهنده ی عمیق استفاده کنند، این صابونهای مایع علاوه بر پاک کنندگی عمیق باعث طراوت و شادابی پوست خواهند شد و می توانند جایگزین خوبی برای صابون باشند.
 

چطور یک ریمل خشک شده را به حالت اول برگردانیم؟!
گاهی لوازم آرایش ما به دلیل استفاده نشدن و یا دیر به دیر استفاده شدن کیفیت اولیه ی خود را از دست خواهند داد برای مثال یک ریمل مخصوصا اگر جنس مرغوبی هم نداشته باشد پس از مدتی خشک و غیر قابل استفاده خواهد شد چرا که همین که برس را داخل ریمل حرکت می دهیم باعث میشود که مواد داخل ریمل در اثر اصطکاک و گرم شدن حالت مایع خود را حفظ کرده و دیگر به بدنه نچسبند تا خشک شوند بنابراین بهتر است اولا همه ی لوازم آرایشهای مایع خود از قبیل ریمل یا رژ لب و کرم پودرهای مایعی که تنها برای مجالس خاص و هر از گاهی  استفاده میشود را در یخچال و بخصوص قسمت بالایی آن نگهداری کنید تا همیشه تازه و قابل استفاده باقی بمانند، رژها در اثر گرمای خانه چه در زمستان و چه تابستان خراب نشوند و ریملها نیز خشک نگردند.
دوما اگر این اتفاق پس از مدتی رخ داد و دیدید که ریملتان با وجود داشتن محتویات داخلش خشک و غیر قابل استفاده شده و محتویاتش به بدنه ی آن چسبیده می توانید از چند قطره چای گرم استفاده کرده و پس از آنکه چای را داخل ریمل ریختید درب آن را بسته و خوب تکان دهید و سپس  به حالت خوابیده روی میز بگذارید و برای هر بار استفاده خوب آن را تکان داده و برسش را چندین و چند بار داخل و خارج کنید تا کاملا مواد جذب برس ریمل شوند.
اگر ریملتان با این عمل باز هم زیاد خوب نشد یکی دوقطره روغن زیتون داخل آن بریزید که این بار حتما حالت خشکی آن را برطرف خواهد کرد.

بهتر است فر مژه را قبل از ریمل بزنیم یا بعد از آن ؟
اگر مژه های خیلی صاف و البته محکمی دارید بهتر است یکبار  قبل از ریمل آنها را  فر مژه زده و بعد خوب ریمل بزنید سپس صبر کنید ریمل کمی بر روی مژه ها خشک شود و دوباره فر مژه را تنها یکبار به حالتی که آن را نگه داشته و با چند لحظه تامل بزنید و برای بر طرف کردن شکستگی و جای فر مژه بر روی مژه ها دوباره چندین بار آرام ریمل بزنید که بهتر است در آخرین مرحله از ریمل ضد آب استفاده کنید.برای آن دسته از دختران و خانمهایی که مژه های کم و نازکی دارند توصیه می شود فر مژه را قبل از ریمل زده و بعد از حالت دادن مژه ها از ریمل استفاده کنند و به دلیل مقاومت کم مژه ها از زدن فر مژه بعد از ریمل خودداری کنند زیرا باعث ریزش آنها می شود .این افراد بهتر است از ریملهای ضد آب نیز استفاده ننمایند .بهترین زمان برای زدن فر مژه بعد از حمام و هنگام نمناک بودن مژه هاست.

صورتم را بند بیندازم یا شیو کنم؟!
اکثر خانمها برای از بین بردن موهای صورت ترجیح می دهند این کار را از طریق بند انداختن انجام دهند حتی اگر به جوش زدن و یا متورم شدن پوستشان بیانجامد اما عده ای هم برای اینکه ازجوش زدن پوست جلوگیری کنند یا تنها پیشانی و پشت لب را بند می اندازند و یا راه دوم که شیو یا تیغ زدن است را ترجیح می دهند.
 
 حال کدام برای صورت یک خانم مناسبتر است؟
آیا تیغ زدن رشد موها را زیاد کرده و باعث کلفت و ضخیم شدن موی صورت میشود؟
آیا تحت هر شرایطی بهتر است موها از ریشه خارج شده و روش بند انداختن ارجحتر است؟
 
پاسخ:
 
شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید طبق آخرین تحقیق محققان پوست و زیبایی بین رفع موهای زائد صورت از طریق بند و یا زدن آنها بوسیله ی تیغ تفاوتی در نحوه ی رشد مجدد آنها وجود ندارد و طبق نظریه ی همین محققان در هر دو صورت موها با یک ضخامت و به یک اندازه دوباره رشد خواهند کرد و اینکه بوسیله ی تیغ زدن موها هم زیادتر شده و هم ضخیمتر کاملا رد شده است تنها تفاوت در زمان رویش موهاست که البته بوسیله ی بند این زمان میتواند کمی طولانی تر شود که این هم برای افراد کم مو که صورتشان تنها دارای کرکهای کمرنگی از موهاست تفاوتی نخواهد داشت.
 
توصیه های  مفید:
 

1- خانمهای دارای موهای زیاد و تیره و ضخیم بهتر است برای رفع موهای زائد روش اول یعنی همان بند انداختن را انجام دهند و در صورت مستعد بودن برای جوش تمهیدات قبل و بعد از بند انداختن از قبیل استفاده کردن از محلولهای ضد جوش با استفاده از پنبه به بند و پوست را در نظر بگیرند که خود در پیشگیری از جوش زدن موثر خواهد بود.
 
2- خانمهای با موها ی نازک اما زیاد بهتر است این کار را از طریق بند انداختن اما دیر به دیر انجام دهند که حتی در مواقعی بین این زمان میتوانند از روش شیو کردن نیز استفاده نمایند.
 
3-خانمهایی که موهای زیاد اما کمرنگ و بوری دارند می توانند به راحتی روش دوم یا شیو کردن را مورد استفاده قرار دهندو نگران پر یا ضخیم شدن آنها نباشند.
 
4- افراد با پوستهای چرب و مختلط که صورتشان برای جوش زدن، بعد از بند مستعد تر است و شاید به همین دلیل تمام صورتشان را بند نمی اندازند بهتر است بدانند که می توانند تیغ را جایگزین بند کنند .
 
5- روش نهایی که بیشتر برای خانمهایی است که به طور طبیعی دارای موهای بسیار کلفت، ضخیم و تیره هستند و از اینکه مجبورند زود به زود برای رفع آنها اقدام کنند و به نوعی خسته شده اند لیزر کردن است که آن هم پیشنهاد می شود حتما تحت نظر و با مشاوره ی پزشکان متخصص پوست و مو  انجام گیرد که خود طی مراحلی چند تا رسیدن به نتیجه انجام خواهد گرفت.
 

اگر موهای فر و بلندتان هنگام شستن گره می خورند!
اگر شما هم جزو آن دسته از خانمهایی هستید که بعد از شستن موهای فر و بلندتان به مشکلاتی از قبیل گره خوردن موها از زیر و در نتیجه سخت شانه شدن و یا وزشدنشان روبرو می شوید بهتر است تنها به چند نکته در زمان شستشوی موها توجه کنید تا هم از وز شدن آنها جلوگیری شود و هم با داشتن موهای فر، زیبایی، نرمی و لطافت آنها را حفظ کنید :
 
اول: هیچگاه با موی خشک در بخار حمام نمانید،  این بدان معناست که حتی اگر قرار است موها در آخر کار شسته شود آنها را از همان ابتدا خوب خیس کنید.( قابل توجه خانمهایی که مدت زمان طولانی را برای نظافت در حمام  می گذرانند)
 
دوم : هنگام شامپو زدن، زیاد به موها چنگ نزنید و سعی کنید آنها را به آرامی و در جهت موافق از ریشه مثل ماساژ سر بشویید و به آرامی آبکشی نمایید.
 
سوم: حتما در پایان کار از یک نرم کننده ی خوب و مناسب مو استفاده کنید و آن را دوسانت مانده به ریشه و لابه لای موها بزنید و سپس آبکشی کنید.
 
چهارم : هیچگاه برای شانه کردن موها از  برس و شانه های معمولی استفاده نکنید که بهتر است از شانه های مخصوص فر تهیه کرده و آنها را به آرامی ابتدا از زیر و سپس رو شانه بزنید.
 
پنجم : برای جلوگیری از ریزش موها بهتر است شانه زدن آنها را بعد از بیرون آمدن از حمام انجام دهید و هیچگاه در حمام موها را شانه نزنید.
 
ششم : نحوه ی استفاده از کرم و یا واکس مویی که بعد از حمام استفاده می کنید نیز مهم است و می تواند از وز شدنشان جلو گیری کند که باید مقداری از واکس یا کرم مو را به نوک انگشتان زده و از بالا و چند سانت فاصله از ریشه در راستای موها به پایین بکشید و با انگشتان لابه لای موها را باز کنید سپس مقداری هم با کف دست روی موها بزنید تا خورده موها را برطرف کند.
 
هفتم : هنگام جمع کردن موهای فر بهتر است به آرامی با یک کلیبس آنها را از زیر بالا زده و زیاد آنها را نپیچانید زیرا اینکار باعث گره خوردن موها از زیر خواهد شد.
 
هشتم: برای تقویت و جلوگیری از ریزش و خشک شدن موهای فر دو هفته ای یکبار از ماسک موی بوناول و یا مشابه آن که مخصوص موهای خشک است استفاده کرده تا همیشه لطافت و شادابی و سلامت را در موهایتان حس کنید.
 
 

چطور خودم می تونم موهامو فر کنم؟
 
خوب ممکنه خیلی ها داشتن موهای فر یا ویو شده را دوست داشته باشند اما نه برای مدت زمان طولانی مثلا شش ماه که معمولا بیشتر هم طول خواهد کشید بلکه مدتی بین دو سه روز تا یک هفته  که بهتر است بگوییم تا حمام بعدی. پس برای شما که هم نمی خواهید از مواد شیمیایی جهت فر یا ویو کردن موهایتان استفاده کنید و هم زود از داشتن موهای مجعد خسته می شوید پیشنهاد می کنیم که  پس از حمام و گرفتن کامل آب موهای خیس وصاف خود ، آنها را به حالت نمدار برای فر ریز با بیگودی های بسیار ریز و برای ویو کردن نیز با بیگودی های درشت و جدا کردن کم کم بپیچید و البته برای دوام و ماندگاری بیشتر از مواد چسبنده ی طبیعی مثل آبلیمو  یا کمی آب و عسل که برای جلوگیری از موخوره نیز مفیدند استفاده کنید وصبر کنید تا کاملا موهای نمدار فر شده بر روی بیگودی ها خشک شوند و سپس آنها را آرام آرام باز کنید به طوری که به سمت پایین کشیده شوند و لوله در بالا نمانند ، در پایان کار نیز آنها را با نوک انگشتا ن از هم جدا کنید و فرم دهید تا زیباتر شوند.
 

ماسکی برای جلوگیری از افتادگی غبغب!
برای اینکه از افتادگی پوست در ناحیه ی گردن به خصوص بوجود آمدن غبغب جلوگیری شود چه راهکاری پیشنهاد می کنید؟
 
فرق نمیکند در اکثر خانمها و آقایان و البته بسته به چاقی و لاغری صورت و سفتی و نوع پوست از سن 35 تا 40 سالگی به بالا ممکن است شل شدن و افتادگی غبغب به تدریج و آرام آرام مشاهده شود که برای افرادی که متوجه ی این امر نیستند و شاید زیاد برایشان مهم نباشد ناگهان نمایان خواهد شد اما کسانی که به این مسئله و زیبایی پوست و چهره ی خود اهمیت میدهند و نمی خواهند پوستشان دچار پیری زود رس و افتادگی غبغب شود از ماسک پیشنهادی ما که هفته ای یکبار آنهم پس از حمام کردن میتواند به زیبایی و تقویت پوست در ناحیه ی گردن کمک کند استفاده نمایند.
 
به این ترتیب که:
 
یک سفیده ی تخم مرغ را به همراه یک قاشق مربا خوری عسل خوب مخلوط کرده سپس چند قطره آبلیموی تازه نیز به این مخلوط اضافه کنید و دوباره به هم بزنید، پس از حمام و البته چنان که گفته شد بهتر است هفته ای یکبار این ماسک را از زیر گردن تا چانه و بر خلاف جهت از پایین به بالا به حالت ماساژ با دو دست بمالید و تا جذب کامل ماسک حالت سر را طوری بالا و صاف نگه دارید که هیچ  چین و چروکی در این ناحیه  وجود نداشته باشد . بین 5 تا ده دقیقه صبر کنید و تا زمان خشک شدن حتی الامکان حرکت نکرده و صحبت هم نکنید ،بعد از مدت زمان معلوم  ابتدا با آب ولرم و بعد با آب سرد و خنک آن را بشویید و با حوله به حالت گذاشتن و برداشتن خوب خشک کنید.

اگر زیاد اخم می کنید ...!!
دست خودم نیست نا خواسته همیشه ابروهایم گره خورده و اخم می کنم و از اینکه این خط اخم برای همیشه با من همراه شود نگرانم . چطور خط اخم ابروهایم را کنترل کنم؟
 
پاسخ :
اگر جزو افرادی هستید که عادت کرده اید در سنین کم حالت اخمو داشته و حتی برای دقت کردن در مسئله ای یا تلویزیون دیدن و حتی کار با کامپیوتر و هر چیز روزمره ی دیگر اخم کنید، بهتر است بدانید که شاید در سنی که هستید ابتدا زیاد این خط یا خطوط بین ابرو دیده نشود و اهمیتی نداشته باشد ولی تکرار و عادت به این کار به مرور در عمیق شدن این خطوط کمک کرده و یکباره شما را متوجه ی این امر خواهد کرد .
 
 اولین قدم پیشگیری از آن است که بهترین راه استفاده از چسبهای مخصوص خط ابروست که به راحتی در داروخانه ها یافت می شود .
 
_ یک تکه از آن را مثلثی شکل جدا کرده و وسط ابروها بچسبانید .
 
_ زمان استفاده از این چسبها هر وقت از روز هم می تواند باشد حتی در محل کار و بیرون از منزل چرا که جز از فاصله ی خیلی نزدیک دیده نخواهد شد و کاملا شیشه ای و به رنگ پوست خواهد بود.
 
_ شاید استفاده از این چسبها تنها یکی دو هفته تا ترک این عادت لازم باشد و بعد از اینکه توانستید اخمتان را کنترل کنید دیگر نیاز نباشد.
 
_ اگر جزو کسانی هستید که بد خوابید و بی خوابیهای شبانه هم دارید حتما توصیه می شود شبها قبل از خواب نیز از این چسبها استفاده کنید.
 

می خواهید ساده ترین راه برجستگی لبها را هنگام آرایش بدانید؟!
اگر دوست دارید هنگام آرایش برجستگی لبها بیشتر شده و برآمدگی آنها نیز بیشتر دیده شود بهتر است برای لبهای باریک حتما اول از یک مداد لبی که کمی پررنگتر از رژ است استفاده کرده و خط لبی دور لب اما زیر خط اصلی و البته مماس با آن بکشید و با انگشت رنگ مداد را بر روی کل لب پخش کنید و بعد رژلبتان را بزنید این کمی لب شما را از حد معمول پهن تر نشان می دهد اما کاری که برای برجسته دیده شدن آن در پایان انجام می دهید اینست که با یک مداد سفید خطی کامل و تنها زیر لب و پایین خط لبتان می کشید .
در مورد لبهای پهن و درشت لازم نیست که خط لب خارج از خط اصلی لب کشیده شود بلکه آن را در جای خود کشیده و رژ بزنید فقط برای برجسته شدن آن خط سفید را با مداد سفیدتان تنها در زیر لب و فقط وسط آن بکشید .لازم به ذکر است تفاوت کشیدن خط سفید لبهای پهن با لبهای باریک در این است که در مورد لبهای باریک خط سفید کاملی در زیر لب پایین کشیده خواهد شد اما در مورد لبهای پهن تنها این خط سفید در وسط لب کشیده می شود و دو طرف آن به رنگ همان خط لب خواهد بود.
 

ممنون از زحمات شما.

با این محلول موهای آسیب دیده با دکلره و رنگ تقویت می شوند!!
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که همه ی موهایتان را یا دکلره روشن و یا آنها را مش کرده و با آسیب دیدگی شدیدشان روبرو شده باشید و برای رفع آن کراتینه کردن و یا تقویت با انواع ماسکها ، کوتاهی و...به شما پیشنهاد شده باشد که البته جدای از اینکه هر کدام از راهکارهای شیمیایی درصد تاثیر منفیشان بیش ازمفید بودنشان است شما برای انجام آنها اقدام نکرده باشید.
 
حال برای اینکه آسیب دیدگی موهای پوسیده و دمیج را تا حدودی بدون دخالت مواد شیمیایی و با یک محلول کاملا طبیعی و موثر رفع کنید به این توصیه ی ما توجه و عمل کنید:
 
اگر موهایتان بلند است یک تشت را از آب پر کرده و با نمک بسیار مخلوط کنید تا محلول بسیار شوری  بدست آید، سپس در حمام موهای بلندتان را یکی دو دقیقه در این تشت قرار داده و با دست آب نمک را از بالا به پایین موها بریزید تا همه جای آنها به این محلول  آغشته شود .
 
برای موهای متوسط یا کوتاه هم  آب نمک غلیظ کمتری درست کرده که هم می توانید با آب پاشهای کوچک آن را لابه لای موها بپاشید و هم آرام آرام با مشت روی موها بریزید .توجه داشته باشید که خیلی باید مراقب چشمانتان باشید تا این محلول داخل چشم نرود.
 
هر چه زودتر پس از آسیب دیدن موها این کار را انجام دهید تاثیر بهتری خواهد داشت.
 
شاید لازم باشد این عمل چندین و چند بار تکرار شود و شما بدون نگرانی برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب آن را تکرار کنید.
 
هنگام انجام این کار حتما مراقب چشمانتان باشید .
 



بهترین راه صاف کردن موهای وز را بدانید!!
بله البته،  موهایی که فر ریز داشته و یا حالت وز دارند باید مراقبتهای خاص آنها را انجام داد تا آنها را به شکلی که دوست دارید درآورید و البته کارهایی که برای صاف کردن آنها باید انجام داد زیاد سخت نیست و با کمی توجه می توانید آنها را به صورت لخت و صاف درآورید به این ترتیب که:
 
1-حتما در حمام از نرم کننده در پایان کار شستشو با هر شامپویی جداگانه استفاده کرده وخوب آبکشی نمایید.
 
2- موها را در همان حالت خیسی خوب شانه زده و صاف کنید.
 
3- وقتی کاملا آب موها گرفته شده تنها با درصد کم از رطوبتی که در موها باقی مانده آنها را با بزرگترین بیگودی ها و با جداکردن لایه های کم از مو محکم بپیچید.
 

 
4-می توانید برای خشک شدن کامل آنها از سشوار استفاده کرده و روی بیگودی ها سشوار داغ بگیرید تا موها کاملا خشک شوند.
 
5- پس از خشک شدن آرام و تک تک بیگودی ها را باز کرده و همینطور یکی یکی با همان لایه های کم با موپیچ درشت و بزرگ با حوصله آنها را یکبار از رو و یکبار از زیر صاف کنید و تنها نوک آنها را کمی حالت دهید.سشوار را مماس موپیچ گرفته  و با آن آرام پایین بیاورید تا روی موها خورده جمع نشود و البته مواظب باشید حرارت سشوار آنقدر نباشد که موها آسیب ببینند.
 
6- وقتی یکی یکی بیگودی ها باز شد و موها آرام و کم کم سشوار کشیده شدند کمی واکس مو نه کرم مو به نوک انگشتان زده و روی موها بکشید تا خورده ها کاملا بخوابند.
 
7- شاینرها که به صورت اسپری یافت میشوند نیز موها را نرم و لخت و براق میکنند، می توانید در پایان کار از این اسپری نیز کمی لابه لا و روی موها زده ودستتان را روی آنها بکشید تا خورده موها و الکتریسیته ی مو ازبین برود.
 
8-با موپیچ درشت خود به همین حالت و با سشوار داغ و ضرب زیاد روی موها را پس از زدن واکس یا شاینر خوب سشوار بکشید و نوک آنها را حالت دهید.دقت کنید برای لخت شدن موهای وز شاید نیاز به دو تا سه بار سشوار کشیدن باشد.
 
9- پس از اتمام سشوار موها با باد داغ کمی از باد سرد سشوار نیز در لابه لای موها بزنید و آنها را خنک کنید، سپس آنها را با کلیپس دندانه دار درشت از زیر به بالا بزنید تا از عرق کردن و برگشت مو به حالت فبلی جلو گیری شود.
 
10-موها را به طور کامل زمانی باز گذاشته و دور خود بریزید که در جایی خنک بوده و مطمئن هستید که عرق نخواهید کرد.
 
اگر تمام نکات گفته شده به خوبی رعایت شود تا حمام بعدی شما موهایی صاف و خوش حالت خواهید داشت.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 527]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن