تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797771063




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ایران خودرو خصوصی شد


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: با حضور 4 خریدار بلوك 18 درصدی ایران خودرو در محل سازمان خصوصی و امضای قراردادهای مربوطه، دقایقی پیش داد و ستد 418 میلیارد تومانی یك میلیارد و 134 میلیون سهم ایران خودرو قطعی شد.

به گزارش فارس، با مصوبه دوشنبه گذشته شورای عالی بورس در مورد لحاظ نشدن تعطیلی های دولت در روزهای كاری بورس، راه برای قطعی شدن معامله پر از حاشیه 18 درصد از سهام ایران خودرو بعد از بیش از دو ماه فراهم شد و پیش از ظهر امروز نمایندگان خریدار این بلوك در محل سازمان خصوصی سازی حاضر شدند و با امضاء قرارداد این معامله پرچالش توسط سازمان خصوصی سازی و كنسرسیوم خریدار، این معامله 418 میلیارد تومانی قطعی شد.

عسگری مارانی مدیرعامل سرمایه گذاری ملی ایران نیز در گفت و گو با فارس این خبر را تائید كرده است.

براساس این گزارش، نمایندگان شركت های سپهركیش ایرانیان مالك 12 درصد از 18 درصد و متشكل از تعاونی خاص ایران خودرو، انجمن قطعه سازان و شركت قطعه سازی كروز و سرمایه گذاری عظام به همراه مدیران عامل و اعضاء هیات مدیره شركت های سرمایه گذاری ملی ایران و بانك صنعت و معدن و همچنین شركت ترنیان (وابسته به تعاونی اعتبار كاركنان ایران خودرو) دقایقی پیش این قرار داد را امضاء كردند.

به این ترتیب سازمان خصوصی سازی ازطریق كارگزار فروشنده (كارگزاری بانك ملی ایران ) تا ساعتی دیگر اسناد و مدارك لازم مانند فرم تصفیه پایاپای را به شركت بورس اوراق بهادار ارایه می دهد تا این شركت به عنوان متولی حوزه عملیات بازار سرمایه یك میلیارد و 134 میلیون سهم ایران خودرو به حساب خریداران جدید منظور كند.

براساس این گزارش، كنسرسیوم خریدار بلوك 18 درصدی ایران خودرو بعد از هفته‌ها تلاش و با دستور مستقیم رئیس جمهور به شورای عالی بورس این معامله 418 میلیارد تومانی قطعی كردند و به این ترتیب غیرقطعی شدن این معامله از سوی بورس لغو شد.

31 تیرماه بود كه بلوك 18درصدی ایران خودرو ازسوی سازمان خصوصی سازی عرضه شد.در 7 تیرماه و بعد از رقابت سه گروه در 5 روزكاری كنسرسیومی متشكل از تعاونی خاص ایران خودرو و انجمن قطعه‌سازان و سرمایه گذاری عظام درقالب شركت سپهر كیش ایرانیان، شركت ترنیان (وابسته به تعاونی اعتباركاركنان ایران خودرو ) و سرمایه‌گذاری های ملی ایران و بانك صنعت و معدن به ارزش 418 میلیارد تومان معامله شد كه به دلیل عدم تمایل اولیه سرمایه گذاری بانك صنعت و معدن، سه عضو این كنسرسیوم با واریز وجه نقد آن هم 7 روز قبل از پایان مهلت قانونی 30 روز كاری (20 مرداد) و ارایه اسناد و مدارك، ‌قراردادهای مربوطه را با سازمان خصوصی سازی منعقد كرده بودند.

سرمایه گذاری بانك صنعت و معدن هم بعد از تغییر نظر در ساعت پایانی 20 مردادماه اقدام به ارایه اسناد كرد اما مسئولان این سازمان اعلام كردند مهلت ارایه اسناد به پایان رسیده است . خریداران این بلوك كه بدون حضور سرمایه گذاری صنعت و معدن نمی توانستند این معامله را قطعی كنند در واكنش به این تصمیم سازمان خصوصی سازی، به تعطیلی دو روزه دولت در تیرماه اسناد كردند. به همین دلیل در روز یكشنبه 24 مردادماه سرمایه گذاری بانك صنعت و معدن اقدام به ارایه اسناد به سازمان خصوصی سازی كرد اما بازهم این سازمان از دریافت مدارك امتناع كرد.

به این ترتیب خریداران یك میلیارد و 134 میلیون سهم ایران خودرو متوسل مراجع مخلتف شدند تا اینكه بعد از اطلاع این موضوع توسط رئیس جمهور، یكی از دولتمردان از سوی رئیس جمهور مسئول پیگیری این موضوع شد و درنهایت با تصمیم شورای عالی بورس ،‌زمینه قطعی شدن این معامله فراهم شد.

=
منبع: farsnews.com





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 360]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن